Dat schoot even in het verkeerde keelgat! ( Schoonmoeder )

Discussie in 'De lounge' gestart door sill, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanGilani

    MamaVanGilani Niet meer actief

    Mij ook.. en vooral omdat het op het geloof word gegooit!!
     
  2. cherie

    cherie VIP lid

    18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    sorry. ik vind jouw onredelijk. Als iemand iets niet wil steunen uit princiepe of geloofs overtuiging heb ik daar respect voor.
    Ik denk niet dat ze het niet doet omdat jullie dan niet gaan. of wat dan ook. maar om dat ze zelf geen bijdrage daaraan wil leveren.

    Ik ben tegen roken. En iemand moet doen wat hij zelf wil maar ik zou niet sigaretten halen voor iemand die rookt. of op een kind passen omdat iemand een pakje sigaretten kan gaan halen bijv.
    maar ze moeten doen wat ze willen. IK wil er alleen geen bijdrage aan leveren. en dat heeft niks met afkeuren te maken. maar alles met wat IK niet wil. maar die mensen zijn prima hoor ;)

    om even een dwarstraat te noemen.
     
  3. GaiaGaia

    GaiaGaia Bekend lid

    4 jul 2011
    650
    0
    0
    :) Ben het even kwijt wie, maar er werd gezegd dat het een behoorlijk oudbollige opmerking (die ik neertypte) is om te zeggen dat als je voor kinderen hebt gekozen je ook de consequenties hiervan moet overzien en dat dat een opmerking is in de categorie jeuk.
    Tja... daar krijg ik dus jeuk van.

    Even voor de duidelijheid: Mijn vriend en ik gaan graag een avondje uit eten, naar een concert, zelfs naar festivals en wij zijn nog steeds dezelfde mensen nu we onze dochter hebbben en we hebben ook dus nog steeds dezelfde interesses als voorheen.
    Deze dingen doen wij dus ook nog steeds, maar op een aangepaste manier (niet meer samen, of wel en dan gaat onze dochter mee omdat we dan iets kiezen waar zij bij kan zijn, of wel een oppas die weet wat wij gaan doen en geen probleem heeft om daarvoor haar tijd op te offeren)

    Punt is dat als je besluit om voor kinderen te gaan en ook het geluk mag hebben deze te krijgen er zeker wat aan je leven verandert. Nu weten we dat allemaal wel maar ik krijg er dus een beetje jeuk van dat tegenwoordig de opa's en oma's maar gezien worden als een reguliere oppas.
    Ik zie het overal om me heen dat zij gebruikt worden omdat de reguliere opvang veel geld kost.
    Nu moet iedereen dit voor zichzelf weten en soms is er geen andere oplossing (financieel) maar voor mij is dat geen oplossing.
    Vind het ook niet vreemd dat opa's en oma's een mening hebben.

    Als je niet wil dat een opa of een oma een mening heeft over de reden voor het het oppassen dan schakel je een betaalde oppas in. Simpel.
    Heb je dat er niet voor over, dan heb je dus gewoon pech.

    Pfff.. dit roept bij mij de neiging op om een hele preek af te steken over de maatschappij van tegenwoordig en hoe mensen denken over de verantwoordelijkheid voor kinderen en wat het met de jonvolwassenen van tegenwoordig doet. Grootgebracht worden met het idee dat mama en papa toch ook echt tijd voor zichzelf nodig hebben en dat zij, als kinderen, daar even niet in passen.
    :D laat mij maar lekker oudbollig zijn dan...

    En ja ik draaf door ik weet het...Heb een kuthumeur, maar have mercy: mijn hormonen gaan al 3 weken met me aan de haal :$

    @TS: hoe rot het ook is dat je sm niet wil oppassen als je naar zo'n feest gaat en dat je dat voelt als manipulatie....Ik denk toch dat als je dit soort dingen niet fijn vindt, je gewoon voor een betaalde oppas moet gaan. Scheelt je een hoop ergernissen.
     
  4. Mirro

    Mirro Fanatiek lid

    27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ik vind het heel vreemd als een (schoon) moeder alleen oppast als je ergens naar toe gaat dat haar aanstaat! Kijk, mocht zij denken dat jullie wel drugs gebruiken of op een andere manier gevaarlijk bezig zouden zijn, maar dat is dus niet het geval!
    Ik heb dat bijvoorbeeld zelf met een avondje niks doen. Daar zou ik nu echt graag oppas voor willen hebben. Gewoon een avond thuis zijn, zonder geknoei tijdens het eten, kids naar bed brengen, 's nachts nog een keer er uit voor het één of ander. Dat zou voor mij echt heeeeel fijn zijn, maar de eerste reactie van mijn moeder was: nee, dan moet je wel wat leuks gaan doen! Duh.... Haha
     
  5. MamaVanGilani

    MamaVanGilani Niet meer actief

    Vin ik ook! We leven in het jaar nu.. en nie in 1800!!
     
  6. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    heeft niet perse met geloof te maken maar met principes, ik ben absoluut niet gelovig maar vind dat soort feesten ook onzin, dus zou dat zeker ook niet aanmoedigen, ik denk dat ik zoiezo niet zou aanmoedigen om als je kindje nog geen jaar is het te laten logeren ergens anders , maar goed dat is nog persoonlijk natuurlijk.

    Kijk het is niet leuk om te horen maar zij geeft wel duidelijk haar grenzen aan.
     
  7. Englishwoman90

    Englishwoman90 Niet meer actief

    Heb niet alles gelezen maar wil toch even reageren.

    Ook ik zou niet oppassen als de ouders naar een hardstyle feest zouden gaan. Dit heeft te maken met principes. Sowieso, omdat ik (christen) vind dat zulke feesten tegen mijn geloof in gaan en ten tweede omdat (net zoals hierboven wordt genoemd) het ouderschap consequenties met zich mee draagt. Ik sluit met aan bij GaiaGaia hierboven.
    Inderdaad, dan vraag je toch een betaalde oppas? Laat je niet leiden door emoties hierin (omdat je zegt: nu niet, nooit niet). Je kunt mensen niet dwingen om dingen te doen die tegen hun overtuiging in gaan. Ik vind je uitspraak lijken op emotionele chantage, eerlijk gezegd.
     
  8. Biccy

    Biccy Fanatiek lid

    28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Sorry hoor, maar ik vind het zo'n onzin dat het ineens om geloof gaat. Volgens mij gaat het om principes, niet om geloof. Ik ben katholiek, net als de rest van de (Ierse) familie, de een fanatieker dan de ander, maar wij laten elkaar in waarde hoor, niemand gaat gooien met ons geloof omdat een bepaalde muziek stijl blijkbaar tegen ons geloof is. Wat een onzin. Bij ons, in ons geloof, staat elkaar respecteren hoog in het vaandel, daar hoort zo hard (ver-)oordelen echt niet onder. En mijn man en ik gaan ook naar concerten waar zijn moeder echt never nooit niet naar toe zou gaan, maar daarom gaat ze niet met de bijbel lopen gooien, hou toch op.

    Wel een beetje simpel hoor, om het weer op geloof te gooien.
     
  9. Iris89

    Iris89 Fanatiek lid

    7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Wat een onzin zeg dat sommige haar onredelijk vinden.

    Dus jouw schoonmoeder bepaalt dan dus in principe jullie leven en waar jullie naar toe willen gaan. Wat een onzin! Dan zeg je toch gewoon dat jullie naar een trouwerij moeten ofzo? ;)

    Met mijn schoonmoeder heb ik geen contact meer, maar ik weet zeker dat ze dit nooit erg zou hebben gevonden! Evenals mijn moeder. Wij hebben wel eens vaker dat we bijvoorbeeld naar de bioscoop willen, mn moeder past dan met liefde op.
     
  10. MamaG

    MamaG Fanatiek lid

    24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ten eerste vind ik het zo raar dat ze tegen dat soort feesten is... Het heeft niks met het geloof te maken en drugs worden overal gebruikt, ook bij concerten etc. Ik vind dat mensen altijd zo raar reageren op hardcore en hardstyle feesten.
    Ten tweede zie ik dan weer opmerkingen over een ouder zijn bla bla bla. Ik word daar zo moe van.
    Het leven stopt niet als je een ouder wordt. Wat moet ik dan doen? Achter de geraniums gaan zitten? Wat een onzin zeg. Ik ben natuurlijk wel van mening dat het niet de bedoeling is dat je elk weekend op stap gaat, maar af en toe moet toch kunnen? En of dat nu naar een concert gaan is of lekker helemaal los gaan op een goed hardstyle feestje. Ieder z'n ding toch?

    Kortom, ik vind het raar dat ze dit als reden op geeft om niet op te passen. Gewoon lekker je moeder op laten passen en de volgende keer gewoon niet eens meer vragen.
     
  11. Momisake

    Momisake Fanatiek lid

    27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Nou ja zeg, jullie moeten toch zelf weten waar jullie heen gaan? je schoonmoeder heeft daar toch niks mee te maken. Als dit jullie uitje is wat jullie gezellig samen willen doen, nou dan zou ik zeggen veel plezier!

    Mijn moeder past ook met liefde op, ook al wil ik even naar de stad om kleding voor mezelf te kopen, of naar de bioscoop, of naar een houseparty, of festival of wat dan ook. Mijn moeder wil dat ik geniet en mijn moeder geniet als de kinderen bij haar zijn!
    Ze biedt het ook zelf regelmatig aan! Als we bij hun logeren en ik zeg, dat ik weer eens nieuwe kleren nodig heb, dan duwt mn moeder me nog net niet de deur uit om lekker alleen te gaan shoppen :p
     
  12. GaiaGaia

    GaiaGaia Bekend lid

    4 jul 2011
    650
    0
    0
    Nou zeg! Je bepaalt toch ook het leven van je sm als je haar vraagt om op te passen of zie ik het nu helemaal verkeerd?
    Vind echt dat hier de zaken een beetje omgedraaid worden.
    Vrienden of familie die oppassen doen dat in tijd die zij zelf ook anders hadden kunnen invullen.
    Alsof mijn tijd belangrijker is dan die van een ander...

    Tja, ik geloof dat ik een hele andere mening heb dan de meeste hier en dat ik het vrij normaal vind dat schoonouders/ouders oppassen een mening hebben over wat zij wel of niet belangrijk vinden.

    Betaalde oppas. Dat is naar mijn mening de oplossing en geloof dat ik het hier maar bij houd :)
     
  13. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ehm, waar beslist schoonmoeder hier, wat je kunt doen. Ze geeft haar mening nogal duidelijk, meer niet.
    Als je oppas nodig hebt, dan regel je dat toch. Als schoonmoeder niet wil, dan moeder, buurvrouw of betaald..
    Dat bepalen van je leven ligt echt bij jezelf, niet bij schoonmoeder.

    En liegen om zoiets zou ik zeker niet doen. Ik zou echt niet liegen en dan mijn kinderen daar alsnog brengen. Als ze het er niet mee eens is, regel ik wel iets anders. Is ze het er wel mee eens, dan is die oppas ook een optie..
     
  14. MamaG

    MamaG Fanatiek lid

    24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Maar leg dan eens uit waarom dit tegen het geloof in gaat? Ik heb zelf een christelijke achtergrond, veel mensen in mijn familie die erg gelovig zijn. En dan sommige dus echt streng. En die hebben het nog nooit op het geloof gegooid hoor. Ze kunnen de muziek misschien helemaal niks vinden, maar ze zullen nooit zeggen het gaat tegen het geloof in. Ze zullen ook nooit weigeren om op te passen als ik naar zo'n feestje ga.
    Begrijp me niet verkeerd hoor, ik wil je niet beledigen of zo, maar ik vraag het me gewoon af.
    Is het dan ook zo dat je andere festivals en concerten ook afkeurt, want is in principe hetzelfde, alleen de muziek is anders...
     
  15. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    #115 raspberry, 15 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2011
    Nou, niet perse, maar als mij duidelijk is dat een bevriend stel naar een sex-club zou gaan, (bijvoorbeeld), of zich helemaal klem zou zuipen op zo'n feest, zou ik niet oppassen. Omdat wij daar principieel niet achter kunnen staan.
    Doorgaans hoor je wel waarom mensen oppas zoeken, daar hoef je meestal niet om te vragen. Als mensen het niet vertellen, ga ik er ook niet naar vragen, (tenzij ik daar dus reden voor heb, vanwege eerdere verzoeken).
    En dan ga ik dat dus ook niet faciliteren. Zo simpel is dat.
     
  16. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Haha, je bent niet de enige oudbollige hier. Ik deel deze mening met je.
     
  17. Daantje85

    Daantje85 VIP lid

    10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Jullie hebben het recht om er samen een dagje/avondje op uit te gaan. Jou sm heeft ook het recht om nee te zeggen tegen oppassen, maar deze reden vind ik wel een beetje overtrokken. Dat zij het niet eens is met dat feest of dat ze niet van die muziek houdt etc dat kan, smaken verschillen, maar om dat te zeggen dat ze niet oppast vind ik wel ver gaan.
    Wij gaan ook vaker een dagje weg of een weekendje en laten mijn ouders of schoonouders ook oppassen. Afgelopen zondag nog naar een voetbalwedstrijd geweest daarna ging ik met een vriendin eten en manlief moest gaan draaien (is in het weekend dj). En de kids bleven lekker bij so. Die hebben daar echt geen moeite mee, zijn ook naar een 90's party geweest, was ook veel hardcore muziek, en mijn so vinden dat ook helemal niks, naja als wij dat leuk vinden passen ze graag op ;).
    Dus vind het wel een klein beetje overtrokken die reactie van je sm. Al zou ik er niet meteen echt boos om worden, zou eerder wel teleurgesteld van zijn.
     
  18. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Nee, God heeft juist een heleboel feesten ingesteld :)
    Het gaat er vooral om dat er op zo'n feest drugs worden gebruikt en overmatige hoeveelheden alcohol. Dat is voor een deel van de christenen reden om tegen zo'n feest te zijn.

    Voor mijzelf, (ook christen), zou zo'n feest niet zozeer reden zijn om niet op te gaan passen. Ik zou niet oppassen als ik weet dat de ouders zich helemaal lam zuipen of drugs gebruiken, want daar zegt de bijbel wel weer het eea over.

    Het gaat er vooral om tot hoever je regels doortrekt. Sommige christenen zeggen: zolang je het zelf niet doet, maakt het niet zoveel uit waar je naartoe gaat, (dus je kunt rustig naar zo'n feest als je zelf maar geen drugs gebruikt), en anderen gaan verder en zeggen: Nee, je moet uberhaupt niet naar zo'n feest toe.
     
  19. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Nee, schoonmoeder zegt alleen: als jullie daarheen gaan, wil ik niet oppassen.
    Jij draait het om, dat is niet eerlijk om te doen. Dat het kriebels of jeuk of irritatie oproept dat een ander die keuze maakt, (als je daarheen gaat, pas ik niet op), OK. Maar het is wel handig om dat bij jezelf te houden, want s-moeder heeft alle recht om om welke reden dan ook te besluiten wel of niet op te passen...
     
  20. MamaVanGilani

    MamaVanGilani Niet meer actief

    Daarom, de mensen geven tegenwoordig een hele draai aan hen geloof. En ik heb alle respect voor geloof.. maar mensen kunnen te ver gaan daar hun eigen "draai" ervan op te dringen aan anderen..

    Jij zet het er in een keer helemaal goed neer!:p
     

Deel Deze Pagina