Mauro moet terug

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door wonderbaby1, 21 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoeveel van die ama's hebben de kansen gehad die hij heeft gekregen? Hoeveel van die ama's zijn opgevangen door zulke liefhebbende ouders die hem op een voetbalclub zetten etc. (want voor een ama zijn zulke dingen niet te betalen natuurlijk)

    Omdat er zoveel Nederlanders nu zo'n emotionele band hebben opgebouwd met deze jongen en hem alle kansen hebben gegeven is het opeens oneerlijk dat hij weg moet. Natuurlijk is het niet leuk, maar er zijn heel veel van deze jongeren hier in NL die helaas niet zo zijn opgevangen en daarom ook niet zo 'perfect ingeburgerd' zijn.
     
  2. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja zo zie ik het ook, helaas.. Want doordat deze mensen zich zo emotioneel zijn gaan hechten aan deze jongen en alles voor hem hebben gedaan hebben ze eigenlijk zichzelf in de vingers gesneden, want ze wisten hoe de vork in de steel zat. Al is dat natuurlijk enorm moeilijk als je al zo lang zo'n jongen in huis hebt.
     
  3. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    umm ik ben het geheel met jou eens..

    dit raakt mij eigenlijk ook wel erg hoor!!
    aangezien mijn vriend ook een angolees is en een van de uitgeprocedeerde jongeren. gelukkig is het hier goed afgelopen.
    maar vergeten doen we die tijd niet meer hoor!!
     
  4. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat snap ik, overigens is mn man ook in Angola geweest een paar jaar terug ;)
     
  5. toetie

    toetie Fanatiek lid

    14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik vind ze moeten de grenzen weer dicht gooien en wat meer eisen stellen voor de mensen die in nederland wonen.
    dit alles word veroorzaakt door ons piep klein landje die alles en iedereen toelaat in het land. waardoor nederland te vol is voor onszelf en voor de mensen die het wel echt nodig hebben.
     
  6. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik moet zeggen dat het me wel raakte, maar als hij mag blijven moeten anderen ook mogen blijven.
    Vind wel dat ze zorgzamer met zulke kinderen mogen omgaan, niet hier 8 jaar laten leven, terwijl ze toch terug naar land van herkomst moeten.
     
  7. MHMW

    MHMW Niet meer actief

    Babyhope, ik snap je standpunt en jij hebt het met je vriend meegemaakt, dus je zult de regels nog wel beter kennen dan wie dan ook. Maar hoe je bepaalde dingen formuleert, daar ben ik het niet mee eens. Jou vriend is hier in Nederland en mag dus blijven. Waarom Mauro dan niet? Daar in de politiek moeten ze zich flink achter de oren krabben. Iemand die hier naar school is gegaan, zijn vrienden heeft, werk en zelfs praat met een Limburgs accent. Want nee, hij kent zijn moedertaal echt niet! Hij moet gewoon hier blijven. Net als jou vriend, die samen met jou een kindje heeft. Want als het volgens jou, daar in Angola zo slecht nog niet is, kan manlief dus eigenlijk ook gewoon terug? En dan kunnen wij zeggen, reis hem lekker achterna met de kleine. Maar dat zou pas hard en oneerlijk zijn. Begrijp mij niet verkeerd, maar de regels zijn zo krom! Laat iemand niet eerst hier jaren blijven en dan zeggen; je moet terug. Er zijn genoeg mensen, ja ook Nederlanders, waarvan ik zeg; Geef die een enkeltje verweggistan en laat ze nooit meer terug komen. Maar dat doen ze dus niet, maar een nette opgevoede keurige jongen dus wel. Echt zeer onterecht!
     
  8. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
     
  9. MHMW

    MHMW Niet meer actief

     
  10. Classic

    Classic Niet meer actief

     
  11. moeder254

    moeder254 Niet meer actief

    Mee eens!
     
  12. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

  13. mama van Marit

    mama van Marit Niet meer actief


    Correctie; Het is niet 8 jaar hier leven en dan weer terug naar land van herkomst. Men is vanaf het begin op de hoogte dat het voor tijdelijk is. Ze hebben 8 jaar moeten wachten bijwijze van op uitzetting en nu is de tijd daar. Hij voldoet blijbaar niet aan de eisen om hier te morgen blijven. En daar hebben ze 8 jaar de tijd voor gehad om daar mee bezig te zijn.

    sneu voor die jongen is het zeker. Maar ook voor al die andere mensen die het land worden uitgezet.maar, zoals ik al eerder zei ze moeten echt een grens trekken.
     
  14. MamsVanRobin

    MamsVanRobin Niet meer actief

    #34 MamsVanRobin, 22 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 sep 2011
    mijn vriend mag blijven omdat ik gewoon werk had en een inkomsten die je nodig hebt voor de mvv aan te vragen. dus dat is weer anders toch!!

    Waarom is dat wel eerlijk?? Omdat jij hard werkt?????? Sorry hoor maar dit snap ik dus echt NIET. Omdat jij hard werkt mag hij blijven...?? Dus iedereen die vluchteling is geweest mag volgens jou nu de oorlog voorbij is weer terug, maar jou vriend mag wel blijven omdat jij toevallig werkt??? Mauro die heeft hier in die 8 jaar tijd een heel bestaan opgebouwd, hij was 10 jaar toen hij hier kwam..en nu moet hij terug naar een land waar hij helemaal niets heeft en alles weer overnieuw moet opbouwen op zo`n jonge leeftijd. Ze moeten geen mensen een land binnenlaten en vervolgens weer terugsturen, haal ze dan maar helemaal niet binnen want dit is ook niet eerlijk!!
     
  15. MamsVanRobin

    MamsVanRobin Niet meer actief

    Daantje: Die jongen spreekt waarschijnlijk de Angolese taal nogineens, heeft helemaal niks gemeen met zijn vaderland en is verwesterd. Heeft hier een goede school, spreekt goed NL, heeft hier zijn thuisbasis omdat hij hier is opgegroeid en nu ineens moet hij terug naar een voor hem vreemd land. Vind het echt heel zielig
    Ik vind het idd ook heel anders of je hier als kind bent gekomen en niks van je vaderland Angola weet en de taal niet spreekt etc of dat je hier als volwassen man/vrouw komt die wel is opgegroeid in Angola en het reilen en zeilen van het land kent en de taal spreekt etc. Die jongen is totaal verwesterd en heeft niks met Angola gemeen.

    Kijk hier ben ik het wel mee eens!!!
     
  16. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Ik was het juist wel met jullie eens :)

    Die +1 sloeg op de reactie van MHMW :)
     
  17. MamsVanRobin

    MamsVanRobin Niet meer actief

    Ohww sorry haha, ik had het er een btje onduidelijk neergezet haha :D Ben het met jullie eens.
     
  18. zwangervan4e

    zwangervan4e Fanatiek lid

    23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Wat ik eerder ook al zij waar wil je dan de grens leggen zeg het maar? Je kan niet over je hart blijven strijken, hoe zielig ook hij en vele anderen moeten gewoon weg dit was al heel lang bekent! Je kan niet elke keer een uitzondering maken waar zouden we dan de grens moeten leggen?
     
  19. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En als hij nou niet met een limburgs accent sprak? Niet zoveel vrienden had? Geen familie had die hem opving maar weg zat te kwijnen in een asielzoekerscentrum.. zou er dan iemand geweest zijn die er ook maar een nacht wakker van lag dat deze jongen terug moest naar Angola?

    Overigens las ik dat hij de taal niet zo goed meer spreekt, maar dus niet dat hij het helemaal niet (meer) spreekt.

    Om eerlijk te zijn: Ik heb er moeite mee dat we blijkbaar mensen gaan beoordelen op hun kwaliteiten of ze mogen blijven of niet. In dit geval heeft Mauro dit geheel te danken aan zijn pleegouders (natuurlijk ook met eigen inzet, maar hij kreeg wel alles aangereikt). Ondanks dat hij het zo goed doet in Nederland moet hij hetzelfde behandeld worden als ieder ander persoon die met hetzelfde te maken heeft. En niet dat hij toch toegelaten word omdat hij nou eenmaal veel vrienden heeft en veel familie en zo leuk meedoet met alles, want niet iedere ama heeft die optie gehad.
     
  20. MamsVanRobin

    MamsVanRobin Niet meer actief

    http://www.youtube.com/watch?v=2z3eRL0XWfc

    Dit is toch verschrikkelijk!!! Pleur al die werkloze criminele mensen het land uit die hier niet horen en alleen maar problemen veroorzaken. Maar niet zo`n jongen die zich aanpast, gewoon naar school gaat, met alles meedoet, helpt waar hij kan en gewoon een normaal leven leid met 2 ouders + broertje die van hem houden en voor hem zorgen totdat hij het huis uitgaat en voor zichzelf kan zorgen. Het is nog maar een kind!! Zo oneerlijk dit, snap heel goed dat ze niet iedereen hier kunnen laten wonen.. maar kijk dan naar de situatie en gooi mensen die niets toevoegen aan de samenleving eruit (criminelen) en niet zulke mensen die hier later gewoon hun broodje verdienen en iets bijdragen aan deze maatschappij.

    En laat dit een goede leer zijn om GEEN mensen meer binnen te laten, want ze eerst hier lekker maken en daarna weer terugsturen dat kan gewoon niet!! En dan hebben we dit soort problemen ook niet meer.

    En snap heel goed dat we geen uitzonderingen kunnen maken, en snap ook wel dat hij kansen heeft gekregen die miss anderen mensen in asielzoekercentra niet krijgen. Vandaar ook dat ze geen mensen meer binnen moeten laten.
     

Deel Deze Pagina