Ik heb al een aantal jaar digitale tv via ziggo. Nu hebben we bijna 2 jaar terug een ander kastje gekregen en tot nu toe nooit problemen mee gehad. Maar sinds een maand of 2 krijgen we alleen bij de zender Net5 de melding E52. Nu heb ik dus Ziggo gebeld en die zeggen dat het aan de aansluiting ligt.. Maar als het aan de aansluiting zou liggen moet hij het toch bij alle zenders doen en niet alleen bij net5 Nu zeggen ze steeds dat ik een andere kabel moet kopen heb inmiddels 5 nieuwe kabels liggen maar het probleem blijft vind t nu wel erg vervelend worden. Zijn er nog meer mensen met ziggo die hier last van hebben of ben ik echt de enige
Heb je alle kabels vervangen? Of 1 tje, wellicht is het net die andere die niet goed is. Tevens heb je goede kabels nodig. Hoe goedkoper hoe slechter in dit geval. Zenders mbt digitale tv zitten in groepjes (hoe leg je dit nou makkelijk uit, haha) zo zit net5 ook in een groepje misschien ook wel alleen dat weet ik noet meer (weet niet welke zenders nog meer) maar hierdoor kan het idd zijn dat het maar een paar zenders zijn die storen, omdat ze meer signaal(?) nodig zijn. Hoe je het beste kunt testen of het aan jullie ligt of aan ziggo is door de tv rechtstreeks aan te sluiten daar waar het signaal binnenkomt en de decoder rechtstreeks aan de tv met andere kabels.
Dat hebben we allemaal al geprobeerd helaas. En het is echt alleen bij het digitale dus niet als we via de kabel kijken. We hebben echt alle kabels vervangen ( t is er trouwens maar 1. Die gaat van t groene kabeltje wat uit de muur komt rechtstreeks naar de decoder zo is het aangesloten door de monteur ) In mijn slaapkamer kijken we analoog en daar dus geen problemen
Maar van de decoder naar je televisie gaat ook nog een kabeltje he? Als dat allemaal klopt dan zou wellicht het signaal wat versterkt moeten worden door ziggo.
Ja een HDMI kabel. Verder niks. Alles gelaten zoals t geinstalleerd is door de monteur alleen de kabels vervangen. Maar zou dat signaal dan echt maar bij 1 zender zijn? is toch raar? en dat het in ene is. Ik zit al 5 jaar bij ziggo en pas sinds 2 mnd problemen mee
Zoals ik in mn eerste post al zei heb ik contact gehad met ziggo en hun zeiden dit ook. Dus alle kabels die je kan vervangen zijn vervangen en het probleem blijft. Overigens zegt ziggo dat als het aan de kabel ligt het niet alleen net 5 kan zijn maar dat hij het bij andere zenders ook moet doen En het is dus echt alleen net5 en vind t echt mega irritant aangezien ik best vele net 5 kijk
mijn vriend is monteur van ziggo geweest en die zegt dat je de kabel in de meterkast naar de woonkamer moet vervangen (de coax kabel). hij geeft ook aan dat hem vaker is opgevallen dat de problemen altijd bij net5 beginnen. die zender blijkt heel erg gevoelig te zijn. als je er niet uitkomt zou ik als ik jou was een ziggo monteur langs laten komen. waar woon je? anders kan mijn vriend (gratis) wel even langs komen.
Is dat het groene of het witte kabeltje?! De witte die dus naar de decoder gaat hebben we vervangen ( 5 nieuwe kabels gekocht ) Maar zelfs met nieuwe kabels blijft het probleem Edit mijn kabel komt ook niet uit de meter kast ik heb een heel oude portiek woning die van mij komt nog uit de muur
mijn vriend zegt: die groene mag je niet aankomen! hij zegt t kan ook nog aan t kastje liggen maar het beste wat je kunt doen is even een monteur langs laten komen! omdat je die kabel namelijk al vervangen hebt en je aan de groene niet mag komen ;P. edit: haha oke ja uit de meterkast komt t vaakste voor maar inderdaad bij oude woningen uit de muur enzo
Wij hebben onlangs ook problemen gehad met de decoder. Het begon allemaal met het steeds weg vallen van de commerciele zenders, daarna kregen wij ook een Ecode. Na weer een tijd (maanden) kregen we de zenders helemaal niet meer in beeld. We hebben toen de decoder van de onze slaapkamer gepakt en voila, probleem opgelost. Mijn vriend heeft al contact gehad met Ziggo en daar heeft hij gehoord dat we een nieuwe kunnen bestellen. Heb alleen geen idee of dat iets gaat kosten en zo ja, hoeveel dat dan zal zijn. Ik denk dat de decoders gewoon na een tijdje "af" zijn. Zou dat kunnen? Groeten Ellenore
Ja ik wil dus een monteur maar volgens ziggo is dat niet nodig want het ligt aan "het kabeltje" ik mocht wel mn decoder opsturen maar die zou ik dan minstens 6 weken kwijt zijn maar moet dan wel betalen voor de dingen waar ik geen gebruik van kan maken want ik krijg geen vervangende decoder. * Of ben ik nu erg gierig * Maar ik zal ze morgen nog maar eens bellen en een monteur vragen en anders toch mn decoder maar opsturen
Houdt er maar rekening mee dat je de decoder zelf moet betalen, bij ziggo is niks op bruikleen zoals bijv. bij kpn. bij ziggo betaal je het product wat je koopt gewoon . maar inderdaad die decoders gaan niet zo supersuper lang mee! wij hebben de oude grijze itv op de slaapkamer van ziggo maar die is ook niet de snelste meer (14 maand oud nu denk ik).
aangeven dat je alle kabels hebt vervangen en dat als ze geen monteur sturen je nieuwe decoder wilt want het is onzin dat ze je geen vervangende decoder sturen terwijl je wel voor de producten moet betalen. alleen zoals mijn vorige post houdt er rekening mee dat je de nieuwe decoder moet betalen. weet niet welke je nu hebt? de itv of gewoon normale decoder.
is niet mogelijk omdat de tv van kpn via internet loopt dus ben je verplicht hun internet erbij te nemen ;P. kpn heeft wel leuke actie's nu (werk er zelf namelijk hahaha)