In tegenstelling tot velen in dit topic, begrijp ik volkomen hoe je je voelt als je met serieuze klachten de HA belt en een zuchtende en steunende assistente aan de lijn krijgt. Als het je echt dwars zit, zou ik het even bij de HA neerleggen als je toch langsgaat, dat is immers de werkgever van die assistente. Niet in de vorm van gezeur of een klacht, maar gooi het gewoon even op.. Dan zul je je een stuk opgeluchter voelen. Wel even aankijken of die assistente het niet vaker doet (zo reageren), anders evt. als het niet veranderd persoonlijk aanspreken. Denk dat je de situatie zelf ook even moet inschatten. In mijn geval heb ik de ass. niet zelf aangesproken omdat er gewoon geen land mee te bezeilen was. Ze bleef bij haar punt en vond dat zij gelijk had, wilde mij niet horen en ik moest maar stil zijn etc. Tja met zo iemand valt dan ook niet te praten. Hoop dat de HA je verder kan helpen met je klachten! Sterkte
Heb je duidelijk gemaakt dat je mailcontact hebt gehad met de huisarts? (ben overigens zelf da, en vind mailcontact echt zo irritant.. vooral wanneer de huisarts helemaal niks in het scherm van de patient typt hierover.
Nou ben er intussen ook al wat rustiger onder hoor, maar vind het wel jammer dat het op zo'n manier moet gaan. Want nu heb ik het gevoel dat ik met een onzin klachten langskom. Ik heb de huisarts gemaild dat ik niet lekker in mijn vel zit. Het hele mirenaspiraal verhaal en op dit moment dubbele anticonceptie erbij. En dat ik tussendoor bloedingen heb en veel slijmverlies en dat soort dingen. De huisarts mailde me dus terug dat dit wel iets is waar ik voor langs moet komen. Dan wil hij zien of het geen infectie ofzo is... en dat ik wellicht morgenochtend (dus deze ochtend) even een afspraak kon maken. Nou dat heb ik dus gedaan. Heb ook tegen de assistente gezegd dat ik niet goed weet hoeveel haast het heeft, maar dat ik nav het antwoord van de dokter wel graag vandaag langs wil komen. Nou ja, dat is dus gelukt. Maak me nu eigenlijk meer druk om het doktersbezoek.
Ten eerste, succes bij de HA. Daarnaast vind ik je een beetje overtrokken reageren op de assistente, maar je zegt zelf al niet lekker in je vel te zitten? Een spoedplekje is een spoedplekje, en waarom kan dit echt niet wachten tot maandag? Als je zelf een beetje rationeel nadenkt kom je denk ik ook tot de conclusie dat het best had gekunt. De assistente zit er om te filteren wie dat spoedplekje echt hard nodig heeft. En ik las de opmerking: lastige mensen moet de assistente maar bespreken met haar collega in de koffiepauze en niet zuchten aan de telefoo? Dat wil je echt niet, dat je als kletsobject wordt gebruikt denk ik.
Ja ik snap dat ze moet filteren, maar ik ben ook ongerust over mezelf en al helemaal als de dokter zegt dat ik meteen een afspraak moet maken. Ik voel me gewoon echt niet fit.
Ik denk dat het probleem is wat Umm zegt, die assistente wist waarschijnlijk niet de je ha doodleuk zegt dat je nu langs mag komen. Als je dat als assistente tig keer per dag meemaakt, zou ik ook gaan zuchten haha Laat gaan joh, je hebt je afspraak en hopelijk kan de ha je verder helpen
Hij zei dat je meteen een afspraak moest maken, niet dat je meteen vandaag moest komen, toch? Als je je er echt ongemakkelijk over voelt om te wachten tot na het weekend zeg je dat tegen degene die je aan de telefoon hebt, en misschien is er dan een mouw aan te passen. Dat zuchten en steunen kan ik niet beoordelen. Wel vind ik dat sommige mensen erg snel het gevoel krijgen dat ze niet vlot of vriendelijk genoeg geholpen worden. Op mij komt het over dat deze assistente haar werk professioneel doet, maar ik weet niet wat ze je precies heeft gezegd. Inderdaad: iedereen vindt dat het spoed heeft (zeker als ze zelf al weken of maanden met klachten rondlopen; en als je dan eindelijk zelf aan de bel trekt moet het NU.... komt op mij nogal krom over. Maar ik weet helemaal niet of dit voor jou opgaat, dus neem het vooral niet persoonlijk op als het niet zo zit).
Vind het fijn dat je de afspraak hebt hoor, maar vind dit niet echt wijzen op het moeten krijgen van een spoedplek op vrijdagmiddag.. had volgens mij ook wel tot maandag kunnen wachten toch? Spoedplekjes op de vrijdag zijn soort van 'heilig' voor de doktersassistente.
Ja dan had de HA dat niet zo moeten schrijven. Hij zei dat het niet zo best klonk wat ik beschreef en dat ik maar langs moet komen zodat hij alles kan bekijken. En dat ik de volgende ochtend een afspraak moet maken.
Sorry, maar vind dit ook geen spoedplek hoor. Dit is echt voor mensen die niet kunnen wachten tot na het weekend. Huisarts zei dat je morgen een afspraak moest maken, niet dat je morgen moest langskomen.... Als ik op vrijdag naar de huisarts ga, dan is dat altijd voor een van mijn kids en waarbij ik me zo'n zorgen maak, dat ik anders bang ben dat is naar de ha post moet in het weekend...
Blijkbaar is het voor sommige niet echt duidelijk hoe de assistente om MOET gaan met hun clienten... Dit hebben ze geleerd bij hun opleiding. Onbeleefd gedrag is niet toegestaan, ook al worden ze bij wijze van uitgescholden, dan nog moeten ze proffecioneel blijven, hoe moeilijk of vervelend ook. Ze hebben geleerd dat als de client belt dat er ook iets aan de hand is.. Voor die client is er dan ook echt een probleem of dat nu uiteindelijk mee valt of niet. je hebt je te houden aan je beroepshouding!!. Een reaktie geven op wat ze deed vind ik dan ook niet meer dan normaal, dat is dan min of meer idd een ''klacht'' en dat is ook belangrijk in het vak wat betreft feedback krijgen op iets wat in de ogen van de client niet als prettig ervaren is. Ik snap dat binnen hun werk niet alles zo te plannen is zoals de client graag zou willen, (dat heb ik precies zo met mijn werk) Maar dan kun je het wel anders brengen dan door te gaan zuchten als de client het liever anders heeft. Heb zelf ook een keer een klacht ingedient over een inval Huisarts... Die mij ook totaal respectloos behandelde en een verwijsbrief schreef waar ze haar eigen draai aan gaf... Sorry maar zo hoord het niet en daar mag wat van gezecht worden Maargoed, in iedere geval fijn dat je toch terecht kunt! Succes!!
Misschien zaten ze vandaag al vol met reguliere afspraken, dus zou dit een 'spoed' afspraak worden (wat de ass. er dus ook van heeft gemaak al zuchtend)... en dat komt niet heel professioneel over, maar goed.. als je over zulke dingen al een klacht wilt indienen krijg je het nog zwaar in dit leven. Maar ik krijg de indruk dat je klachten al wat langer spelen, dus dat hier dan persé vandaag naar gekeken moet worden, tja.. dat vroeg de assistente zich waarschijnlijk ook af. De ha bedoelde dit vast ook niet als spoed, maar gaf gewoon door dat je vandaag ff langs moet komen. Iig succes!
Of je er nou, weken, maanden, jaren mee loopt... ga je zelf na als de huisarts aan geeft dat het niet goed klinkt, dat hij je zeker even gezien wil hebben ivm mogelijke infectie.. nou dan wist ik het wel hoor, dan had ik ook graag nog even voor het weekend gewild ipv het weekend lopen tobben ..
Hm als ik mijn huisarts aan de lijn heb en hij zegt je moet zo maar even een afspraak maken , dan bedoeld hij ook niet zo als in je moet zometeen komen. Vind t nogal overdreven allemaal. Snap heus dat je je zorgen maakt maar als het echt spoed was had je vast kunnen komen.
TS, als mede irrationele denker ( wat betreft ziektes) snap ik je wel helemaal. En wat is spoed? Voor TS is dit wel spoed. Als je angsten en paniek hebt in het weekend is dat ook vreselijk.
Tja, zulke dingen moet je zelf inschatten... als jij vind dat het spoed is, zal het wel niet langer kunnen wachten. Ikzelf had al sowieso niet gewacht tot vrijdag middag, maar al eerder actie ondernomen. Omdat ik weet dat op vrijdagmiddag het druk is ivm meerdere mensen die het weekend niet af willen wachten.
ja snap ik. Bij ons is het gelukkig wel spoed. Tenminste, ik heb in pricipe geen angst en paniek meer. Maar ik weet wel een tijdje geleden had ik ineens iets en toen werd ik erg bang. Ik mocht direct komen. Juist om mijn achtergrond. Het is niet doodbloeden maar wel heftig.
Lang leve de mail (not). Zo krijg je dus miscommunicatie, arts wil de patient even zien, de patient is direct in paniek. Volgende keer misschien toch maar bellen voor een afspraak en niet mailen. (en je moest eens weten hoe vaak er iemand in het weekend belt naar een arts voor een afspraak terwijl de klachten op dinsdag zijn begonnen. Gelukkig zijn er ass. die daar tegenwoordig doorheen prikken. Maar dat terzijde)