Wat zijn jullie ervaringen met Groupon? Ik wil iets bestellen, maar ik twijfel een beetje. Is het wel betrouwbaar?
Mijn ervaring: Onduidelijk wat je moet doen nadat je op de deal hebt geklikt. Als je te laat de acties in de mail opvolgt, dan ben je te laat en kun je fluiten naar je geld. Ik kreeg GEEN feedback (mail of zo) of mijn bestelling correct was geplaatst. Uiteindelijk zit ik nu al een maand te wachten op het door mij bestelde artikel en het is nog maar afwachten of het komt. Is ook een keer bij Kassa! of Radar geweest of zo'n consumentenprogramma. O.a.: Iemand had een manicure/pedicure deal. Inclusief een stukje taart of zo. Bleek bij iemand thuis te zijn. De helft van de beloofde behandelingen kon ze niet krijgen. Er was geen taart en er liepen kinderen door het huis heen. Valt behoorlijk tegen als je denkt even lekker te ontspannen. Verder werd er ook gezegd dat er bij problemen niemand thuis geeft. Groupon verwijst je door naar de aanbieder van het product of de dienst, maar die verwijst je terug naar Groupon. Volgens de wet is Groupon verantwoordelijk, net zoals dat een winkel waar je een wasmachine hebt gekocht ook verantwoordelijk is voor de garantie en je niet door mag sturen naar de fabriek. Maar Groupon komt haar verantwoordelijkheden niet na. Een collega van me heeft een vriendin dit daar heeft gewerkt. De mensen worden het land in gestuurd op zoek naar deals. Dus zoeken naar bedrijven en producten en dan die bedrijven overhalen om met Groupon mee te doen. Die mensen krijgen daar provisie voor. Voor iedere deal die ze regelen, krijgen ze geld. Maar er zitten dus een hoop louche zaakjes achter. Overigens zeiden ze bij dat programma ook dat de bedrijfjes achter de deals zelf ook niet blij waren met de afhandeling van Groupon... Ik doe er in elk geval niets meer mee.
Goede ervaringen, maar kijk goed naar de voorwaarden. Zo wou ik laatst een foto op canvas bestellen, alleen de verzendkosten waren 15 euro. Dus dan heb je nog geen korting eigenlijk.
Goede ervaringen Wel een keer een bestelling geplaatst zou binnen 4 weken geleverd worden werden er 12 omdat het bedrijf de bestellingen niet kon verwerken. Telefonisch contact gehad en goed geholpen. Wel jammer dat ze de kopers niet zelf ingelicht hadden.
Vanuit de consument weet ik het niet, maar ik weet wel dat heel veel bedrijfjes die 'geronseld' zijn door Groupon om deals aan te bieden enorm in de nesten zijn geraakt.
klopt, heb ik ook gezien. Mijn idee is wel dat iets niet zomaar bij Radar komt, dus dan moeten er wel heel veel klachten zijn geweest.
Wij doen met enige regelmaat iets met een groupon, zoals snowboarden of ergens eten, moet zeggen dat ik geen klachten heb. 1x vroeg ik me af waar mijn groupon bleef, maar toen bleek de actie nog niet afgelopen te zijn. Op het aangegeven moment verscheen de groupon alsnog! Overal en bij elk bedrijf gaat wel eens wat mis denk ik zo. Die rijschool genoemd in het Tros topic was gewoon heel niet netjes bezig, dat heeft niet veel met groupon te maken.
Ik heb al echt superveel besteld via Groupon, zelfs een boxspring!! En ik heb nog nooit slechte ervaringen gehad hoor. Mijn vriend 1 slechte ervaring maar dat lag aan de garage waar hij zijn auto zou laten wassen. Hij heeft contact met Groupon opgenomen en 2 dagen later had hij zijn geld terug.
De afhandeling/voorwaarden van de deal ligt/liggen bij de retailer, niet bij Groupon zelf. Ben er altijd tevreden over! Vlotte afhandeling, duidelijke voorwaarden, bevestiging per email etc.
ik heb ook al een aantal keer dingen gekocht en heel erg tevreden. gewoon goed lezen, want alle addertjes staan erbij!
Hier ook goede ervaringen hoor! Wel een keer een flutfotoshoot gehad, maar dat lag aan de fotograaf, niet aan Groupon
Ja, en wie regelt die fotograaf? maar de verantwoordelijkheid DAT de retailer levert wat afgesproken is, ligt bij Groupon. Dat is bij wet geregeld. Alleen Groupon neemt die verantwoordelijkheid niet altijd. Gelukkig ook wel eens wel, lees ik hierboven (geld terug).