ligt het aan mij of is dit vreemd

Discussion in 'De lounge' started by linnim, Dec 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linnim

    linnim Fanatiek lid

    Mar 24, 2009
    2,027
    367
    83
    in nederland
    Enige tijd geleden heb ik van iemand een kadobon gehad twv 50 euro om te besteden aan een fotoboek bij superfoto.

    Op 4 nov heb ik mijn boek mogen ontvangen. deze is alleen niet naar wens. de kaft is krom, foto's zijn scheef. aan de onderkant zijn de foto's afgesneden en aan de bovenkant zit overal een brede witte streep.

    Hierover heb ik gelijk telefonisch contact opgenomen. er werd mij verteld dat ik dit via de mail moest melden. dit heb ik gedaan.

    na 2 weken had ik nog geen reactie en heb ik gebeld. er werd mij verteld dat het blijkbaar niet aan was gekomen

    opnieuw gemaild, dit keer op advies alle foto's toegevoegd.

    krijg ik vandaag de volgende reactie:

    Beste L...........,

    Ik snap dat u graag een mooi product wilt ontvangen, dat is uiteraard ook waar wij naar streven 'een mooi product!'
    Graag zou ik u bij wijze van hoge uitzondering een gratis boek aanbieden


    > deze reactie vind ik dus erg vreemd het is toch niet meer dan normaal dat je je klant een nieuw product aanbiedt
     
  2. truelove4ever

    truelove4ever Fanatiek lid

    Nov 9, 2010
    2,441
    0
    0
    limburg
    idd vreemd...als je iets koopt behoort het gewoon goed te zijn
     
  3. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Vind het ook een vreemde reactie. Hoezo 'bij hoge uitzondering'?
    M.i. is het normaal dat ze een nieuw fotoboek aanbieden als de oude niet netjes gemaakt is...
     
  4. Anno niem

    Anno niem VIP lid

    Oct 28, 2007
    34,502
    3
    0
    Idd raar, het hoort toch altijd een mooi product te zijn?? Vage bedoening..
     
  5. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    Op de woorden "hoge uitzondering" na is het toch het antwoord wat je wilde of wil je een andere compensatie?
     
  6. Dana

    Dana Niet meer actief

    rare reactie inderdaad, die lijkt wel beledigd of zo? dat je hun schots en scheve produkt niet mooi vindt.
     
  7. linnim

    linnim Fanatiek lid

    Mar 24, 2009
    2,027
    367
    83
    in nederland
    @mmarianne
    ik vind het een vreemde reactie omdat ik het zelf niet meer dan normaal vind dat je een klant een nieuw product aanbiedt.
    en ja ik wil erg graag een nieuw fotoboek :D

    vraag me alleen af of anderen dit ook een rare reactie vinden.
     
  8. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    erg vreemd

    ik zou het eerder netjes vinden dat je een nieuw boek krijgt vergoed ( wat normaal is, want het product hoort goed te zijn) en dan alsnog een gratis nieuw boek naar keuze krijgt als compensatie
     
  9. sam32

    sam32 Bekend lid

    Jul 14, 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze bedoelen dat het haast niet voorkomt en dat het een uitzondering is dat hun product niet goed is. Maar gelukkig krijg je een nieuwe, het ziet er idd niet uit!
     
  10. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    Jun 8, 2008
    3,424
    48
    48
    thuis
    door mijn ogen als ondernemer vind ik dit niet vreemd hoor... ik "smijt" ook niet met tegoed of kortingen.. kost me allemaal geld.

    Vaak denken mensen, als ik maar klaag dan krijg ik het wel gedaan.. dus ja.. ik snap de woordkeuze wel
     
  11. Babbs

    Babbs Niet meer actief

    Ik snap de woordkeuze niet, ik zie aan de foto dat de kaft echt krom is, dan komt bij mij de zinsnede "bij wijze van hoge uitzondering" als klantonvriendelijk over en zal daar nooit meer iets kopen. Ik ga er hierbij vanuit dat je de foto ook naar die zaak hebt gestuurd en dat ze zich ervan konden vergewissen dat het om een terechte klacht gaat. Als je dan nog de bovengenoemde bewoordingen gebruikt ben je in mijn ogen als ondernemer niet goed bezig.
     
  12. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    Jun 8, 2008
    3,424
    48
    48
    thuis
    ze hadden misschien neer kunnen zetten;

    Omdat wij streven naar tevreden klanten willen wij u eenmalig tegemoet komen met een vergelijkbaar product..

    maar ja, niet iedereen is zo subtiel
     
  13. Rica

    Rica VIP lid

    May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    je bent een hoge uitzondering, alsof je nu op je knietjes moet gaan en ze ontzettend dankbaar moet zijn...en dan denken goede service...jaja beetje kromme reactie, excuses zou beter passen.
     
  14. Samy84

    Samy84 Bekend lid

    May 29, 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL

    Dus jij levert ook slechte kwaliteit ;) beetje krom vind je niet? Als ik betaal voor een fotoboek en ik krijg hem zo schots en scheef dan is een excuses op zn plaats dat is toch niet meer dan normaal en een nieuw fotoboek.

    TS je overdrijft helemaal niet, ze hadden op zn minst excuses kunnen aanbieden voor hun slechte kwaliteit.

    Lijkt nu alsof je hun dankbaar moet zijn wie waren het hoef ik daar mn foto's niet te laten ontwikkelen
     
  15. mirell

    mirell VIP lid

    Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

    als je zorgt dat je produckten goed zijn
    hoef je niets te vergoeden.....
    of zie ik het nu verkeerd
     
  16. mirell

    mirell VIP lid

    Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    dus als het 2e boek ook schots en scheef is moet ze het maar WEL accepteren

    neeeee zo werkt het in mijn ogen dus niet

    gewoon goed je werk doen dan komen er ook geen klachten
     
  17. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    Jun 8, 2008
    3,424
    48
    48
    thuis
    Haha...dat staat er niet.... Ik heb nog niet eerder een klacht gehad.. Gelukkig niet... maar ik zou ook eerst proberen om eruit te komen en te achterhalen wat het probleem is voordat ik korting aanbied.....

    Ik weet dat er veel mensen zijn die klagen om niets om dingen voor elkaar te krijgen..
     
  18. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    Jun 8, 2008
    3,424
    48
    48
    thuis
    Dat is waar.. dat ben ik ook helemaal met je eens.. ze moeten zorgen dat de producten die ze leveren van topkwaliteit zijn...

    Ik vind het ook niet meer dan terecht dan TS een vergoeding krijgt..
    alleen snap ik wel dat ze eerst wilden achterhalen wat de klacht was..

    Soms kan een klacht niet gegrond zijn. Is het dan de taak van het bedrijf om altijd maar tegemoet te komen?
     
  19. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    Jun 8, 2008
    3,424
    48
    48
    thuis
    Oke, ik geloof dat er sprake is van een miscommunicatie..
    geloof dat ik het begin niet goed heb gelezen..

    Ik ben het er mee eens dat het bedrijf het netter had kunnen omschrijven.. maar helaas is niet iedereen zo subtiel aangelegd

    In dit geval is het gewoon duidelijk.. het product deugt niet..
     
  20. linnim

    linnim Fanatiek lid

    Mar 24, 2009
    2,027
    367
    83
    in nederland
    @allemaal.
    bedankt voor jullie reacties. ga ze vanavond even terug mailen
     

Share This Page