Onderhoudt CV ketel

Discussie in 'De lounge' gestart door annetske, 11 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Kom net bij mijn ouders, die zijn nl een week weg en komen morgen thuis. Zou de verwarming aanzetten zodat het warmer is daar morgen dan de 8 graden die het er nu is ;) Ik draai aan de thermosstaat en er gebeurt niks. Normaal hoor ik meteen de CV brommen, maar nu niks. heb even gewacht en de verwarmingen bleven koud. Ik naar de zolder lopen naar de CV, doet niks dus... Valt mijn oog op een sticker op de CV van de onderhoudsbeurten en de laatste was in 2007! En normaal moeten ze toch 1x in de 2 jaar langs komen voor onderhoudt? Hier bij mij zelf komen ze wel 1x in de 2 jaar. Ik heb Breman en mijn ouders Feenstra. De buurman zal straks even kijken bij de CV, kon de resetknop nl niet vinden. Ik mijn ouders bellen en mijn moeder gaf aan dat de CV vorige week ook al haperde en langzaam op gang komt momenteel. Morgen bel ik voor ze naar feenstra toe en dan komen ze maar langs... Maar ze sturen toch altijd een brief wanneer ze langs komen? en dit is toch 1x in de 2 jaar bij een onderhoudsab.? Beetje slecht van Feenstra. Mijn ouders hadden er ook alerter op moeten zijn, maar goed die zijn al wat ouder en hebben er niet bij stilgestaan ;) ben bang dat het een nieuwe CV wordt voor ze... geloof dat die een jaartje of 15 is nu :(
     
  2. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Wij hadden hetzelfde en wij moesten een nieuwe ketel.. Was in feb. 2009.. Via een installatiebedrijf.. En zij komen 2x per jaar om de ketel een onderhoudsbeurt te geven.. 1x een grote en 1x een kleine..
    Grote kans dat deze ketel idd vervangen moet worden..
     
  3. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    komt straks een antwoord op voor je
    mijn man werkt bij Feenstra Heerhugowaard als hoofd service monteur.
    dus die weet wel hoe het allemaal zit.
    ik kom er later op terug
     
  4. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    je ouders moeten info nr 0900-8439 werkdagen 8 en half 5
    het kan zijn dat je ouders eenstorng hebben gehad en dat ze dan de ketel meteen een beurt hebben gegeven dan word de sticker wel eens niet geplaatst
    normaal is 1 keer per 24 maanden een controlle
    maar bij het info tel nr hebben ze alle info over jullie ketel.
     
  5. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Dank je, kan je dan ook even vragen als ze nu komen en er zijn kosten dat deze dan betaald moeten worden? omdat ze niet 1x in de 2 jaar langs zijn gekomen? Volgens mij hebben mijn ouders een all-inn abb. maar dit weet ik niet zeker omdat dit naar ouderdom van de ketel gaat volgens mij.

    @Roeltje
    zijn ze bij jullie ook niet langs geweest voor onderhoudt? Ik kan mij voorstellen dat je dit als klant glad vergeet zoals mijn ouders, maar als bedrijf zijnde moeten ze dit toch in een computer hebben te staan? Ik zou het erg vinden dat mijn ouders een nieuwe CV moeten hebben terwijl feenstra steken laat vallen en niet op tijd langs komt voor onderhoudt terwijl mijn ouders er wel voor betalen elke maand.
     
  6. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

    als je ouders morgen dat nummer bellen
    weten ze meteen of er wel of niet iemand is geweest in die tussentijd
    en hun kunnen je ook vertellen hoe het abbo is enz
    dat kan mijn man natuurlijk niet weten....
    als jij het zelf al niet eens zeker weet
     
  7. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nou Breman had de ketel jaaaaaren geleden verkeerd aangesloten, waardoor er vaak storing in zat.. We woonden er net een paar maanden en wilden in de zomer een nieuwe ketel laten plaatsen.. Alleen in februari besloot het ding er mee op te houden.. in die paar maanden hebben we Breman regelmatig over de vloer gehad en konden elke keer een flinke rekening betalen, terwijl het probleem bleef.. Constant dezelfde storing.. En daar baalden we enorm van.. Er bleek een kabel/draad verkeerd aangesloten te zijn, terwijl Bremen allerlei onderdelen verving en in rekening bracht, wat dus niet de oplossing was.. Vorige bewoners moesten er zelf achter aan, want onderhoudsbeurten deden ze niet aan..


    Nu hebben we sinds 3 jaar een andere ketel via een klein installatiebedrijf en die komen uit zichzelf 2x per jaar.. Afgelopen weken hebben we een storing gehad in de ketel.. Bleek dus een sensor kapot te zijn.. Heeft wel 3 bezoekjes geduurd voor hij er achter was, maar hebben alleen de laatste keer moeten betalen.. Ook de sensor is in rekening gebracht, puur omdat het buiten de garantie viel.. Hij vond het alleen wel sneu dat we juist een probleem hadden wat niet in de garantie viel, dus heeft hij de ketel een extra onderhoudsbeurt gegeven en van binnen helemaal schoongemaakt.. Dit kost ons dan niks en over een half jaar komt hij gewoon weer terug.. Hoef daar ook niks voor te doen, hij komt vanzelf een keer langs om een afspraak te maken..
     
  8. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    je gaat al van het slechtste uit terwijl er nog niet eens met het bedrijf is gesproken
    als je nu morgen eerst eens gaat bellen weet je echt hoe het zit

    het lijkt mij sterk dat als je elke maand betaald voor all inn dat ze dan nu ineens geld willen hebben
    er bestaat nog zo iets als een contrakt he!
     
  9. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    en daar hoef jij niets voor te betalen?
    goed bedrijf hoor!
    2 keer per jaar langskomen voor onderhoud
    en dan niets te betalen.
    sensoren zijn toch bij all inn gewoon inclusief

    kijk een bedrijf is er natuurlijk om aan jou te verdienen....
    dus 2 keer per jaar onderhoud plegen(wat mijn man niet eens bij onze eigen ketel doet is gewoon puure onzin zegt hij)
    is natuurlijk niet gratis
    daar geloof ik gewoon niet in
     
  10. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik bel morgen even voor ze, ze komen morgen thuis nl. en dan hoor ik even hoe en wat. en dat ze even langs moeten komen, in een huis thuis komen van 8 graden is geen pretje he ;) de buurman belde net hij stond voor de CV en deed het nu wel maar hij moest de thermosstaat nog wel een tikje verkopen en toen sloeg de cv aan dus hij denkt dat de thermosstaat kapot is en niet de CV. Maar goed ik bel morgen voor ze en hoor even hoe en wat en wanneer ze voor het laatst geweest zijn en leg alles even uit. Bedankt voor je antwoord en het nummer! heb het opgeschreven :) als de thermosstaat vervangen moet worden is beter dan de hele cv ;) Mijn ouders zijn ook altijd positief over feenstra hoor, goede service altijd :)
     
  11. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    heb er nog nooit een rekening voor gehad hoor..
    we hebben geen contract.. Voor 1600 euro een ketel gekocht en laten installeren..
    Heb de eerste keer gebeld omdat ik geen rekening had gekregen (tja, ben te eerlijk :D) en volgens hem zat dat er bij. Prima, dan hoor je mij daar niet meer over.
     
  12. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Deze ervaring heb ik ook met Breman. Mijn CV was vorig jaar steeds kapot. In de zomer stond de thermostaat op 13 ofzo maar de verwarmingen gloeiend heet! 3x zijn ze langs geweest, 3x onderdelen vervangen en nieuw water in de verwarmingen gedaan maar niks hielp. Tot ik bij de 4e keer een monteur kreeg die zei: de fabrieksinstellingen moeten gereset worden. Geen boekje meer bij de CV dus wij het samen op google opzoeken en gevonden! hij heeft de CV gereset naar de fabrieksinstellingen en het probleem is verholpen! Bleek dat de pomp maar bleef pompen en het warm water in de verwarmingen pompte om het kwijt te kunnen, daarom had ik heette verwarmingen terwijl de kachel uit stond in de zomer... dit heeft me flink wat elektra gekost want de pomp bleef pompen ook 's nachts. Hij zei: hoorde je de pomp dan nooit 's nachts? ik zei jawel maar weet ik veel haha heb er geen verstand van nl. ik dacht dat het zo hoorde. en afgelopen winter zaten we in de kou, cv sloeg niet aan. Ik bellen komt er een monteur en net daarvoor was de cv wel aangeslagen! zegt hij ijskoud: de verwarming doet het nu wat wil je dat ik doe? nou ik zei: sta hier niet te liegen hoor! maar hij is weg gegaan. 's avonds weer in de kou, cv sloeg weer niet aan. ik storingsdienst bellen en ik zei nu komen! geen gemaar en ook niet morgenochtend! Ik was nog flink kwaad op die monteur van 's ochtends ;) storingsmonteur is gekomen en 3-wegklep was kapot, warm water deed het wel maar verwarming niet. Volgende dag belde die andere monteur van de ochtend met zijn excuses! Hij zei: ja ik heb wel aan de 3-wegklep gedacht maar ik dacht dat je de waterkranen niet goed had diht gedraaid! Nu woon ik in een huurhuis en ons onderhoudt loopt via de woningbouw dus geen kosten voor ons zelf. Maar ik heb er wel flink van gebaald ;)
     
  13. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Wij laten onze ketel altijd 1x per jaar schoonmaken door een cv monteur die al 30 jaar ervaring heeft, en voor maar 15 euro. Hij maakt hem dan schoon,stelt hem goed af, leest hem uit,vult hem bij,etc

    Is denk ik nog veel goedkoper als een contract als je ergens een mannetje weet

    Maar kun je geen spoednummer 24/7 bellen? Moet toch ook in het weekend kunnen lijkt me, vooral met koud weer en geen warm water etc
     
  14. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ja maar dat is zwart he!

    trouwens evengoed wel goedkoop hoor zwart
    maar als er bij jou iets stuk is zal je de onderdelen moeten betalen
    bij all in contract zit dat er bij in

    en ja er is tuurlijk een spoednummer
    mijn man heeft vandaag van half 10 tot 5 storingen gereden
    en werkt ook voor feenstra

    maar denk dat ts geen zin heeft gehad een hele dag in haar ouders huis te wachtten tot er iemand langskomt
    en morgen zijn haar ouders weer thuis dus zullen hun het zelf wel kunnen doen
     
  15. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

    een all inn contrakt loopt af bij ketels van 15 jaar oud
    dit is wat mijn man net zegt
    en als een ketel echt stuk is moet je zowizo een andere kopen
    alleen het repareren tot 15 jaar word vergoed
    het is dus niet zo dat ze een nieuwe ketel krijgen als ie stuk gaat
     
  16. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Bedankt, Goed dat je het even zegt! ze hebben een abb. bij feenstra zelf lopen dus zal ook aflopen na 15 jaar en volgens mij is de keter nu ong. 15 jaar oud. Ik bel morgen even en dan hoor ik het wel. Als de ketel 15 jaar is en geen onderhoudt abb. meer heeft, dan komen ze wel langs om te kijken of het te maken is? of dat ze het vervangen moeten?

    @ daantje22 Ik kon vandaag ook wel bellen, maar ik bel liever niet in het weekend haha tenzij de nood heel hoog is. Mijn ouders zijn nu niet thuis, dus kan morgen ook wel ;)
     
  17. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ja maar wel op eigen kosten

    na 15 jaar val je in een gewoon service abbo
    dan komen ze wel langs maar kosten zijn voor bewoner
     
  18. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ok dank je voor je hulp :) Ik bel morgen even hoe en wat dan hoor ik wel hoe oud de ketel is. en dan overleg ik met mijn ouders of ze moeten komen of niet ;) lijkt mij dat ze wel moeten komen want wij hebben er totaal geen kijk op haha. Maar goed dit moeten mijn ouders maar even uitzoeken samen, ik hoor voor ze morgen.
     
  19. glimworm

    glimworm Niet meer actief

    ja dat klopt, maar daar zit ook wel een paar haken en ogen aan.
    Mijn vader heeft ook in de cv's gezeten. Elke werkgever was meer dan tevreden over hem en hij was erg gewild. Nu werkt hij niet meer
    Als er nu iets met onze cv zou gebeuren en we zouden mijn vader er op los laten en mocht het probleem nog niet opgelost kunnen worden, moeten we alsnog een bedrijf hiervoor inschakelen dan hangen we, want dan is het van "Ja maar jullie hebben er zelf (of in ons geval mijn vader) aan zitten rommelen.
     
  20. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Wij hebben hem ook via zijn bedrijf met fikse korting gekocht, ( gerenommeerd bedrijf met veel werknemers)dus dan is er alsnog geen probleem lijkt mij als hij er ooit mee ophoud, dan zouden we een andere werknemer van het bedrijf kunnen vragen of iemand uit de buurt die ook in de cv ketels zit en dat als werk doet. En als hij stuk zou zijn kan hij het zelf maken en onderdelen bestellen want dat doet hij de hele dag wit van 9-17. Het is sowieso een ketel van 4 jaar oud (Nefit HR) waar je niet aan kan prutsen, want alles is 100% electronisch en wijst zichzelf ( dus geen waakvlam meer of andere dingen waar iets mis mee kan)
     

Deel Deze Pagina