Ik krijg er gewoon een rotgevoel van en het houdt me de hele ochtend al bezig! Donderdag 8 december bied ik op een leuk jasje van Tommy Hilfiger voor m'n zoontje. Ik krijg een mailtje terug dat het bod akkoord is en dat ik het geld mag overmaken. Vrijdag 9 december maak ik het geld over en stuur ik een mailtje dat het geld van mijn rekening is afgeschreven. Ik krijg daarop een mailtje terug dat ze het jasje meteen vandaag nog zal versturen. Dus ik denk nog: o, dat is snel, is het geld meteen al overgeboekt. Later die dag krijg ik een mailtje van haar of ik even wil checken of het wel goed is gegaan met de betaling. Zij heeft het jasje al weggebracht, maar het geld nog niet op de rekening staan. Ze schrijft dat ze hoopt dat het vertrouwen wederzijds is. Ik controleer meteen of ik het goed heb gedaan en stuur een (bijgesneden) printscreen naar haar toe zodat ze kan zien dat ik inderdaad betaald heb. De volgende dag heb ik het jasje van Tommy Hilfiger in huis. Het weekend gaat voorbij en vandaag krijg ik opeens het volgende mailtje van haar: heb geld nog niet op de bank staan zo lang kan het niet duren, geef nog een keer mijn banknr: ABN-AMRO Bank nr: xxxxxxx t.a.v. xxxxxx als het er woensdag nog niet op staat ga ik maatregelen nemen. Het vreemde vind ik dat ik in eerste instantie het geld over moest maken naar een Postbanknummer en nu opeens een ABN-AMRO rekeningnummer krijg. Ik weet namelijk dat het van Rabobank (wat ik heb) naar Postbank best enkele dagen kan duren voordat het is overgeschreven en in ons geval zat ook het weekend er nog tussen. Maar hoe dan ook, ik heb deze mevrouw niet opgelicht en ik heb haar de volgende mail teruggestuurd: Beste xxxx, Ik snap echt niet waar je het over hebt. Ik heb keurig netjes het geld naar je overgemaakt, ik koop al jaren via marktplaats, en ik zou van m'n leven nooit iemand bedonderen. Ik vind het dan ook echt heel erg dat ik daar dan nu zomaar van beschuldigd wordt. En om te gaan dreigen met maatregelen nemen: ik schrik er gewoon van, ik ben zo niet, en ik heb je absoluut niet opgelicht. Bovendien stuur je me nu een ander bankrekeningnummer dan in je oorspronkelijke mail; weet je wel zeker dat je op het juiste rekeningnummer checkt of het geld erop staat? Ik heb het geld naar dit rekeningnummer overgemaakt: xxxx. In de bijlage heb ik nogmaals een printscreen van mijn Rabobankafschrift gedaan; dit maal zonder dat ik hem heb bijgesneden. Je mag alles van me weten: ik bedonder geen mensen op marktplaats. Mocht je hierna nog steeds verdere maatregelen willen nemen: je doet maar; ik heb niets te verbergen. Andrea P.S.: ik hoop wel dat je zo eerlijk bent, dat als het er een dezer dagen toch nog op komt te staan, het mij ook even meldt. Zoals ik al eerder naar je schreef is het mij niet onbekend dat het tussen Rabobank en Postbank enkele dagen kan duren voordat het bijgeschreven wordt. Het weekend heeft er in ons geval tussengezeten. Ik verwacht dus echt dat het er vandaag op zal komen te staan. Met de mail die je mij hebt gestuurd bezorg je mij namelijk een behoorlijk rotgevoel, ik hoop dat je je dat ook beseft. Wat moet ik hier nu nog mee? Ik zit er echt mee in m'n maag!
Wat je er mee moet? Niets! Jij kan aantonen dat jij betaald hebt d.m.v bankoverschrijving.. laat haar maar bewijzen dat het er niet op staat.. is ze helemaal mal! Niets van aantrekken hoor!
Al haar mails bewaren. Ook de geen waar ze in zet dat het naar een postbank rekening moet. Mocht er dan wat gebeuren heb je bewijs!
heb je haar mail nog waarin ze stuurt naar welk rekening nummer je het moest overmaken? voor dit soort zaken bewaar ik dus altijd de mails totdat ik 100% zeker weet dat alles goed is gegaan en ik zeker in mijn recht sta ook als ik iets verstuur en diegene mailt dat het perfect is aangekomen bewaar ik nog enkele dagen, je hebt er altijd van die grapjassen bij
Ìk weet dat ik niks verkeerd heb gedaan en dat ik in m'n recht sta, maar toch voelt het heel vervelend. Ik ben echt de eerlijkheid zelve , en opeens word ik beschuldigd van oplichting. Maar goed, ik ga inderdaad al haar mails bewaren zodat ik kan bewijzen dat ik netjes het geld heb overgemaakt.
Ja, ik heb gelukkig alles nog. Ik vind het wel vreemd dat ik dus eerst een postbanknummer krijg en vervolgens een 'dreigmail' met dat ze me nog een keer haar rekeningnummer stuurt, maar vervolgens wel een heel ander rekeningnummer meestuurt.
Waarom verstuurd ze je het jasje dan als ze zogenaamd het geld nog niet binnen heeft. Eerst het geld binnen hebben en dan pas opsturen dat is mijn motto. En idd alle mailtjes goed bewaren. Succes ermee!
Ja, inderdaad. Ik dacht in eerste instantie ook dat mijn geld gewoon heel snel was overgeboekt en dat ze het daarom al had verstuurd. Pas later kreeg ik het mailtje met of ik even wilde checken of de betaling goed was gegaan.
Inderdaad wel heel erg vreemd dat ze 2 verschillende rekeningnummers opgeeft, net alsof ze je probeert te bedonderen... Ik hoop dat je van de week een mailtje terugkrijgt dat ze het geld heeft, want kan me voorstellen dat dit een rotgevoel geeft
ik vind het van haar kant echt naar oplichting rieken ze verstuurd het jasje al naar je op, iedereen doet dat normaal toch pas als de betaling er echt opstaat en niet als die nog moet komen lijkt mij.. en nu idd met 2 verschillende bankrekeningen.. heb je haar naam al eens gegoogled? wie weet wat je daarop tegen komt.
Denk eerder dat ZIJ jou wil oplichten dan andersom meis Je had niet eens gegevens van je betaalrekening mee hoeven te sturen dus dat zegt al meer over jou dan over haar (positieve zin) Zou idd al haar mailtjes bewaren dan heeft zij geen poot om op te staan laat haar maar maatregelen nemen jij kan aantonen dat het geld is overgemaakt en afgeschreven Niet zo druk over maken meis en je zeker niet lullig voelen
Ja, dat doe ik standaard voordat ik geld naar iemand overmaak. Ook het rekeningnummer typ ik altijd even in bij Google, daar kwam niks bijzonders uit. Aan de ene kant denk ik ook dat ze me probeert te bedonderen, maar van de andere kant is het ook heel goed mogelijk dat het geld inderdaad nog niet op haar rekening staat, maar dan denk ik echt dat het er vandaag op komt te staan. Rabobank-Postbank duurt gewoon altijd een paar dagen, en nu zat het weekend er tussen. In haar geval zou ik echt wat langer wachten met dit soort mailtjes naar iemand te sturen.
ik heb laatst ook zoeits gehad op mp met een broek. mvr zei woensdags het geld al te hebben overgemaakt maar maandags stond er nog niets dinsdags ook niets.. uiteindelijk kreeg ik woensdags geld het kwam van een postbank.. of ze het nou echt die woensdags had over gemaakt of een week later geen idee maar het zou dus kunnen dat je geld later komt.. zou me der niet zo druk om maken hoor.. je hebt alles bewaard dus geen poot om op te staan..
Geld overmaken van Rabo naar Postbank kan wel 7 dagen duren! Helemaal als het weekend er tussen zit. Vind dat de verkoper wel heel overdreven reageert!!
hier van postbank naar rabobank en rabobank naar postbank altijd maar 1 werkdag. en als ik het bijv vrijdagmorgen overmaak staat het er zelfs vaak vrijdag tegen een uur of 18.00 op en anders meteen maandagmiddag maar sowieso raar dat ze het jasje al opstuurt als ze zogenaamd nog geen betaling heeft ontvangen
Ik heb het een tijdje geleden ook gehad op mp. Iemand kocht iets van mij en maakte het donderdag over. En ik kreeg het maar niet binnen. En ik wacht dus totdat ik het geld daadwerkelijk heb met versturen, dus toen kreeg ik ook van die mailtjes van 'je moet het geld nu wel hebben, waarom heb je niks verstuurd? Kreeg ik ook een beetje een rotgevoel van. Alsof ik de boel zit te belazeren. Maar uiteindelijk stond het er pas op dinsdag op. Het kan dus heel lang duren... Maar ik ken je gevoel dus wel. Die koper van mij was niet meteen van het stappen ondernemen, maar ze stuurde wel mailtjes waaruit bleek dat ze me niet vertrouwde. Terwijl wij gewoon overgeleverd zijn aan de bank...
Dat is naar zeg!! En het lijkt inderdaad eerder oplichting van haar kant.. Ik heb wel eens gehad dat een pakketje pas heel laat aankwam bij koper. Had mijn naam al op tros opgelicht gezet enzo.. Tegenwoordig hebben mensen ook echt geen geduld meer!! Uiteindelijk wel goed gekomen, en ook mijn gegevens uit de zoekresulaten van google kunnen laten verwijderen. Maar zou om deze reden al bijna niet meer durven te verkopen. Ook wel eens gehad dat iemand het pakje al meteen verstuurde, omdat ze toch al op het postkantoor waren, zonder dat ze al het bedrag hadden ontvangen. Toch wel mooi dat er toch nog iets van vertrouwen bestaat..
Ik denk eerder dat ze jou probeert te bedonderen. Ik zou hoe dan ook contact met je bank opnemen over de boeking, kijken of zij meer kunnen zien (bv. een storno die nog niet terug op jouw rekening staat). Wat ergerlijk zeg.