Oerdom: huur overgemaakt naar Interpolis..

Discussion in 'De lounge' started by Essenhout, Jan 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Wat ben ik een sukkel.

    Kreeg gister mail dat ik huurachterstand had. Huh? Ik had alles netjes betaald, voor kerst al, de 22e namelijk.
    Kijk ik op internetbankieren, heb ik het overgemaakt naar Interpolis! Gewoon een fout gemaakt en het verkeerde rekeningnummer aangeklikt in het adressenboek. Superdom natuurlijk, maarja. Gebeurd is gebeurd.

    Nu kan ik wel naar de bank gaan, maar heb het zelf overgemaakt, dus stoneren kan dan niet.
    Moet ik Interpolis bellen om te vragen of ze het terug willen storten? Ik heb geen idee hoe zoiets werkt, hoop ook dat het me geen 2e keer overkomt.

    Alvast bedankt!
     
  2. Abri

    Abri VIP lid

    Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Zou in ieder geval naar Interpolis bellen en ook naar de woningbouw. Misschien kan Interpolis het zo terug naar je overmaken, misschien niet, dat weet je alleen als je even contact opneemt..
     
  3. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Ik huur particulier en dus niet via de woningbouw, haha. Daar kan ik dus ook niets mee doen. Hoop dat Interpolis goed gemutst is vandaag :p
     
  4. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Hahaha, heb ik ook wel eens gedaan. Maar interpolis is een bedrijf en die mag dat geld niet houden. Wel kan het zijn dat ze het bedrag nog niet kunnen vinden en dan moet dat eerst uitgezocht worden.
     
  5. Kiwi08

    Kiwi08 Fanatiek lid

    Oct 30, 2008
    1,169
    0
    0
    zou bellen met woningbouw dat dat gebeurd is en uitstel van betaling vragen en interpolis bellen
     
  6. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Schiet me ineens te binnen dat ik collectief verzekerd ben via de Rabobank, dus misschien kunnen ze het toch wel zelf terughalen. Verzekering is namelijk via de Rabobank afgesloten. Hmm, eerst Interpolis bellen en dan maar eens langs de bank.
    Daarna ga ik lekker naar de kapper :p

    Bedankt dames voor jullie antwoorden!
     
  7. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Wij hebben een paar maand geleden per ongeluk dubbel overgemaakt naar interpolis, kreeg het 2wkn daarna teruggestort met de mededeling dat er geen openstaande posten waren.
     
  8. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Ik heb helaas 411 euro teveel overgemaakt, ruim 2 weken terug.

    Hang ik aan de tel, verbinden ze me honderd keer door en steeds weer naar de Rabobank terwijl zij niks voor me kunnen doen! Zijn niet de meest slimme mensen daar. Steeds via een andere omleiding, verschillende mensen, kom ik weer bij de Rabobank. Zij sturen me weer terug naar de Interpolis.
    Ik ga zo bij de Rabobank de boel maar op stelten zetten.
    Mensen hun verhaal aanhoren is tegenwoordig ook moeilijk. Voor je uitgepraat bent, ben je al doorverbonden. Bah.
     
  9. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief


    Het is heel vervelend allemaal maar:
    die mensen op het bankkantoor kunnen er toch niets aan doen dat jij aan de telefoon zo idioot bent behandelt?

    Dan zou ik die mensen van de callcenters van de rabo en interpolis eens even flink toespreken.
     
  10. Belle1981

    Belle1981 Bekend lid

    Jun 5, 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daarnaast, je kunt de boel wel op stelten gaan zetten, maar jij bent zelf degene die het bedrag naar het verkeerde nummer heeft overgemaakt ;)

    Ik ben bang dat je het geld niet a la minuut terug zult hebben, aangezien het gewoon even tijd kost waar dat geld precies is, onder welke nummers etc. Je zult het heus wle terugkrijgen maar ik vraag me af of dat meteen vandaag is, en hoe brutaler je wordt hoe minder snel mensne je helpen he! (ik werk bij een receptie van een zwembad en je wilt niet weten hoe aso mensen kunnen zijn, en wanneer mensen normaal iets vragen loop je echt wel wat harder voor hen hoor).

    Succes, je krijgt het vast snel terug!
     
  11. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    Jul 10, 2008
    13,552
    527
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Anders gewoon even een mail aan Interpolis sturen. Met de uitleg wat er is gebeurt en dat je het overgemaakte geld ajb zsm teruggestort wilt krijgen. Over het algemeen krijg je het geld toch wel terug maar er kan wel een paar weken over heen gaan.
    En wanneer je een toezegging krijgt over terugstorting..... dan kan het nog best een week of twee duren hoor. Bedrijven werken vaak met vaste "betaaldata" en daar zul je dan op moeten wachten.

    Je moet dus echt bij Interpolis zijn en niet bij de Rabo, dat moet je ondanks alles toch zien als twee losstaande bedrijven.

    En daarnaast moet je ook even je huurbaas/administratiekantoor even bellen en het verhaal uitleggen. Kan me zo indenken dat je niet direct twee maal die huur kunt overmaken.
     
  12. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Nee, dat is ook zo. Ik ga zo wel naar de bank en leg het probleem uit. Proberen hun het maar, want de mensen aan de telefoon snappen er duidelijk niks van.

    Het is mijn fout, eigen schuld, maar ik probeer het op te lossen. Er wordt alleen geen enkele medewerking verleent en daar baal ik van.
     
  13. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Ik weet dat het 2 losse dingen zijn, maar Interpolis blijft me doorsturen naar de Rabobank. Dat ik daar moet zijn voor de zorgactief rekeningen, dat ik het via hun terug moet krijgen. De rabobank stuurt me weer terug en zo blijf ik bezig. Ik ga zo even naar de bank, misschien kunnen hun het duidelijker maken en anders mail ik Interpolis wel.
     
  14. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Het kan wel helpen om je probleem persoonlijk voor te leggen. Ik merk bij sommige diensten ook wel dat ik beter geholpen wordt als ik persoonlijk langsga dan wanneer ik bel.
    Het is inderdaad zoals jij zegt, nog voor je goed en wel uitgesproken bent hebben ze je al doorverbonden.

    Ik zou ook wel begrijpen dat ik het geld niet à la minute terug heb maar ik zou wel de zekerheid willen dat mijn probleem opgelost gaat worden.
     
  15. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Het geld hoeft er ook niet morgen op te staan. Het liefst wel natuurlijk, maar ik begrijp dat het zo niet werkt.
    Ik wil alleen wel graag dat het opgelost wordt dus daar gaan we maar voor zorgen :)
     
  16. jay

    jay Lid

    Dec 11, 2010
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    als je naar de bank gaat kan je aangeven dat naam en rekeningnummer niet overeen komen. In principe moet de bank daar volgens mij ook naar kijken
     
  17. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    dat geld alleen voor ING (en oud postbank) rekeningen.

    Niet voor de andere banken.
     
  18. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Nounou, het is gelukt.

    De bankmedewerkster heeft gebeld en werd wel geholpen, terwijl ik steeds van het kastje naar de muur werd gestuurd.
    Uiteindelijk moest ik weer zelf bellen, vanwege privacyredenen.
    Hebben die lullo's dus mijn nieuwe maandbedrag, waarvan ik zelf niet eens het bedrag weet omdat ik nog steeds de polis niet heb, al van het huurbedrag afgehaald. Dit kan niet meer terug gedraaid worden.
    Nu krijg ik nog maar de helft van het bedrag teruggestort. Want de nieuwe polis moest voor 1jan betaald zijn. Maar die heb ik dus nog niet.

    Pff, het is dat ik niet meer over kan stappen, maar anders.

    Klantenservice van lik me het vestje. -10 voor Interpolis Achmea Zorg.
     
  19. nijntje81

    nijntje81 Fanatiek lid

    Jul 11, 2011
    1,738
    0
    0
    Big City
    en dan noemen ze zich glashelder... Ik denk dat ze matglas hebben...
     

Share This Page