Het grote schoonmonster topic!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door 2g4e, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2g4e

    2g4e Niet meer actief

    Ik ben er zo klaar mee!!! M'n schoonloeder komt me echt m'n strot uit!!! Sorry hoor... Moet ff m'n verhaal kwijt.

    Wat waren ze blij toen ze hoorde dat hun eerste kleinkind op komst was! De oude slaapkamer van m'n vriend zou omgetoverd worden tot kinderkamer. Super lief natuurlijk! We kregen de kinderwagen van hun en nog meer spulletjes en voor hun zelf lieten ze hem ook goed uit de broek hangen want er werd een belachelijk dure schommelstoel aangeschaft met toeters en bellen eraan. Toen de kleine meid was geboren en ik weer moest werken, ging zij op maandag naar opa en oma en bijna iedere week ging oma even met haar het centrum in en kwam ze weer met tasjes met kleding etc. thuis. Had allemaal niet gehoeven maar was wel heel lief... Ze stelde voor om de kleine meid al op zondag op te vangen, dan kon ze lekker blijven logeren en was ze gelijk maandag bij opa en oma en hoefde ik haar niet heel vroeg te brengen. Dit had ik in het begin liever niet omdat ik haar nog te klein vond en haar simpelweg liever nog lekker bij me had. Toen ze wat ouder werd en de eerste keer mocht blijven logeren, had oma de smaak te pakken. We mochten haar wel vaker brengen want ze vond het helemaal geweldig!

    Maar nu... is de nieuwigheid eraf. Onze kleine meid is er alleen nog maar om te showen en that's it. De kinderkamer is nog steeds niet af!!! Ons meisje is al 14 maanden!!! Het logeren moet onderhand 2 maanden van tevoren in drievoud aangevraagd worden en dan is er nog vaak iets waardoor het niet kan of we uitdrukkelijk te horen krijgen dat we de volgende dag haar vroeg op moeten halen omdat ze plannen heeft. Ik heb nu een nieuwe job en daar moet ik een uur eerder beginnen dan m'n oude job... M'n vriend herinnerde z'n ma aan het voorstel dat we dan op zondag haar al naar opa en oma brengen zodat ik niet heel vroeg al op pad moet. Ik moet dan namelijk om 7.30 werken en dan moet ik voor die tijd de kleine dus al hebben weggebracht. Nou, dat kon wel een keer maar niet iedere week want zij werkte ook 4 dagen. Uuuuhhmm... Ik breng haar zondagavond, je geeft haar nog een fles, doet haar naar bed en de volgende ochtend is ze er waarschijnlijk net zo vroeg als dat ik haar zou brengen... Zie het probleem niet maar goed... Haar schema wil ook maar niet in haar hersens opgeslagen worden... Iedere week moest ik vertellen wat er wanneer gegeven moest worden. Opschrijven deed ze het niet, want nu wist ze het wel. De volgende week was het weer hetzelfde verhaal. Gooide ze weer de Nutrilon door het water terwijl het nog niet was opgewarmd en laatst gooide ze een heel bakje Bambix (stond duidelijk op het bakje "6 eetlepels toevoegen") door de melk... Moest de kleine meid een kwartier wachten tot de supermarkt openging en oma nieuwe melk en Bambix kon halen. Ze was laatst op bezoek gegaan bij de opa en oma van mijn vriend (wonen praktisch achter hun) en in de lift naar boven rook ze al dat de kleine meid had gepoept maar... mevrouw had de verzorgingstas niet meegenomen. Vervolgens gaat ze niet ff terug, nee ze bleef een half uurtje zitten en is toen weer gegaan! Dus m'n meisje heeft ruim een half uur in een poepbroek gezeten! In het begin nam ze de verzorgingstas ook niet mee naar het centrum... Daar zijn we toen al goed duidelijk over geweest dus die gaat nu iedere keer mee.

    Verder geeft ze altijd van die steekjes onder water. Of ze zegt iets tegen mijn vriend maar niet direct tegen mij. Zo hebben we al tig keer gehoord dat ze de buggy helemaal niks vindt want dan kan ze haar niet zien. Ik moet dus maar iedere keer met de lompe grote wagen gaan slepen omdat mevrouw haar dan kan aankijken.
    M'n schoonmonster gaf haar ook in het begin veel te weinig sap dus wij waren een beetje boos toen we haar op kwamen halen en de beker nog zo goed als vol zat. De week daarop was de beker zo goed als leeg maar de tuit stond er scheef op dus wij zeiden "heb je er iets uitgegooid ofzo?" Het was in haar beleving te zoet geweest dus heeft ze inderdaad de dop eraf gehaald om aan te lengen met water... Nou sorry wat een bullshit zeg!
    Dan krijgen we ook nog te horen wat ze allemaal geven als wij er niet bij zijn. En dat zeggen ze dan met een lach alsof het een geintje is en ze ons gewoon willen stangen maar ik geloof echt wel dat ze wordt volgepropt daar. En tuurlijk mag je een beetje verwennen maar ik ben gewoon voorzichtig. Ons meisje is niet de kleinste en was een suikerbaby bij geboorte (bijna 10 pond en door mijn zwangerschapsdiabetes heeft ze flink geschommeld met haar suiker) dus ik wil niet dat ze teveel krijgt.
    Onze kleine meid heeft krullen maar vindt het geen pretje als ik haar haar helemaal doe. Als we dan naar opa en oma gaan, ga ik er dus ook geen strijd van maken en laat ik het gewoon lekker zo zitten. Zegt ze "op m'n werk zeggen ze dat Isabella hetzelfde haar heeft als mij. Nou ik hoop het niet want bij haar zit het altijd warrig". En hoevaak we hebben moeten horen dat ze rossig is en het wel weg zou trekken hoor... Lekker belangrijk! Als is ze zo rood als Annie!!!
    Van anderen moet ik horen dat mevrouw loopt rond te bazuinen dat we streng zijn en blabla...

    En kan wel even doorgaan maar gisteren ben ik dus heel verstandig zo de deur uitgelopen. Ik was er helemaal klaar mee! En m'n vriend wil schijnbaar de lieve vrede bewaren dus nu denkt ze dat ik boos was op hem en dat ik daarom ben weggelopen! Ik zal het uitleggen.

    We zijn nog niet koud binnen en er wordt al een halve liga bij Isabella in haar handen geduwd... Okay prima. Ze heeft hem nog niet op en oma zegt al "o, wil je nog een koekje?" dus vriend zegt "ja nu heb je koekje gezegd dus geef nou ook maar dan" terwijl ik het altijd even goed over de middag verdeel. Hoeft niet allemaal in 1 keer op in mijn ogen. Nog geen 10 minuten later wijst Isabella naar haar stoeltje... Normaal zit ze hier alleen in als ze gaan eten maar ze wou blijkbaar in de stoel dus prima! Opa tilt haar in de stoel en oma roept al "nu denkt ze dat ze eten krijgt... aaaaaaahhh" en Isabella hoort dat en roep gelijk "ETEN!!!!" en begint het op een janken te zetten waarop mevrouw natuurlijk weer zegt "aaaahh e mag nog wel een koekje toch?" Dus m'n vriend zegt al dat dat niet hoeft want ze heeft dus al een hele liga op. Nou begint ze te zeggen dat het zielig is en dat er niks verkeerd is aan een stukje liga en hij moest maar op internet kijken wat er in een liga zit want het is alleen maar goed voor haar en blabla... Dan kijkt m'n vriend me aan en ziet aan mijn gezicht dat ik al op ontploffen sta en het niet eens ben met de situatie maar mevrouw krijgt haar zin. Isabella is zo aan het huilen dat m'n vriend zegt "nou geef maar een stukje dan"... En toen ben ik weggegaan want ik dacht als ik nu m'n zegje ga doen dan kom ik hier nooit meer. En nu denkt ze dat ik boos was op mijn vriend dus hebben we er nog niks van geleerd...

    Nou heel verhaal en geloof me... Das nog lang niet alles.

    Ben ik nou een zeikerd of komt mijn schoonmonster jullie ook al de strotjes uit?!
     
  2. MarjanDS

    MarjanDS Actief lid

    28 nov 2011
    442
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze verhalen zijn niet helemaal herkenbaar, de kinderen van mijn man zijn al ouder :)
    Maar wat ze wel doet is altijd met snoep komen, op zich geen probleem, maar als de kinderen zeggen 'wanneer komt oma want dan krijgen we snoep' vind ik dat toch enigzins zorgwekkend..

    Verder is de mijne ook niet makkelijk hoor. Altijd rare stunts waar zelfs mijn man helemaal gek van wordt. We negeren het maar.
    Voor haar dochter heeft ze alles over want die is zielig, maar als wij iets nodig hebben kan het niet.

    voorbeeldje: schoonzus is zonder werk komen te zitten, krijgt minder inkomen en moet aan alle kanten financieel geholpen worden, want die heeft het zo zwaar.
    Toen mijn man zonder werk kwam vielen we een heel eind terug in inkomen (meer dan de standaard 30%) en we hadden geen spaargeld meer vanwege de rechtzaken ivm de kinderen (heel verhaal). Toen kwamen de kinderen bij ons wonen met helemaal niks, alles moest nieuw aangeschaft worden. We vroegen haar om ons 500 euro te lenen zodat de basisdingen gekocht konden worden (bedden, kleren). Dat kon niet want dat had ze niet (kocht een week later een nieuwe tv) en wij hebben toch geld zat, want wij werken allebei.
    Daar wordt ik zo boos van.... Altijd overal commentaar op en als je om hulp vraagt (zelfs een keer oppassen ofzo) dan kan het niet, want dan heeft ze geen tijd.

    Maar goed, genoeg frustraties ;)
     
  3. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik snap eerlijk gezegd niet dat je haar zo afvalt en je kleine er wel naar toe brengt. Inderdaad andere mensen andere wensen. En als je dat niet aanstaat zou ik daar mijn uk niet meer naartoe brengen maar een oma oma laten zijn en af en toe eens oppassen.

    Wat ik gemerkt heb is dat het in het begin allemaal leuk en aardig is maar dat na een half jaar er beduidend meer werk komt kijken bij een uku en dat dat voor sommige oudere wat tegenvalt. Misschien dat oma niet durft te zeggen dat ze niet meer wil oppassen om jullie tot last te zijn.

    En ja de opmerkingen die ze maakt die kunnen niet maar dat hoef ik je niet te vertellen denk ik. Meer snoep en koek ... ja de een vind dat het kan de ander niet. Ik ben zelf meestal bij uk als hij bij opa of oma is dus dan zie ik als het in mijn ogen te veel is.

    Eerlijk gezegd dus snap ik dat je je sm niet echt de oppas van het jaar vind maar andere kant vind ik dat JIJ daar iets aan moet doen. En dus de knoop door moet hakken om haar dan niet meer op te laten passen.
     
  4. Spoiled

    Spoiled Niet meer actief

    Tja, breng je dochter dan naar een KDV. Ik snap ook wel dat je schoonmoeder het nu misschien wat zwaarder vindt om op zondagavond al op te passen en liever alleen de maandag heeft. Dat ze dit in het begin geen probleem vond, betekent toch niet dat het zo moet blijven gaan?

    Als grootouders gaan oppassen krijg je vaak zulke taferelen. Oma doet het anders dan mama. Ik zou haar naar de kdv of gastouder brengen, heb je ook geen gezeik meer.
     
  5. tulip

    tulip Niet meer actief

    Ik snap je wel. Maar als ze zo respectloos naar jou toe blijft dan zou ik gewoon zeggen: ik weet niet of we het oppassen zo door kunnen laten gaan, want wij hebben het gevoel dat jullie je niet aan onze wensen houden.
    Maar het belangrijkste is denk ik dat jij en je vriend op 1 lijn komen, dan kunnen jullie samen je schoonmoeder aan.
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    50.195
    35.904
    113
    Heel eerlijk... Als dat mijn schoonmoeder was zou ik blij zijn. Wees blij dat ze wil oppassen terwijl ze zelf ook nog 4 dagen werkt. Ze klinkt mij helemaal niet zo erg in de oren eigenlijk.
    Je hoeft haar niet te laten oppassen he.
     
  7. 2g4e

    2g4e Niet meer actief

    Ik snap je reactie hoor maar ik heb geen andere mogelijkheid voor de maandagen. Nog een dag extra KDV kunnen we wel betalen maar dan komen we wel aardig krap te zitten. Ik hoop ook met mijn nieuwe job (in de zorg dus wisselende diensten) zoveel mogelijk op maandag vrij te zijn zodat ik haar er niet naartoe hoeft te brengen. En gewoon alleen ernaartoe als we dus op visite komen en ik of mijn vriend het dus in de gaten kan houden. Ben in ieder geval blij dat je het ergens wel met me eens bent.
     
  8. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik begrijp je gevoel wel, maar ik denk dat je het ook even van een afstandje moet bekijken.

    Ik heb dit gevoel ook altijd met mn schoonmoeder gehad, maar kan het nu loslaten. Ik weet dat ze het niet vervelend bedoelde, ze wilde ook alleen maar het beste, maar in haar ogen is dat net even anders.

    Dat ze haar niet meer wil laten logeren is haar recht. Misschien vinden ze het toch tegenvallen om 's nachts ook die verantwoordelijkheid te hebben, misschien slaapt ze daardoor slecht. Het is tenslotte niet haar eigen kind, die fase is ze allang voorbij.

    En het vroeger naar je werk moeten is lastig, maar kan je man/vriend je dochter niet brengen?
     
  9. tulip

    tulip Niet meer actief


    Dat zullen denk ik nog wel meer mensen zeggen, maar ik vind niet dat opa's en oma's dat het recht geeft om zomaar de eigen zin door te drijven.
     
  10. 2g4e

    2g4e Niet meer actief

    Nee??? Okay... apart. Is dat alleen omdat ze vier dagen werkt en op wil passen want kan me niet voorstellen dat een moeder de bovengenoemde voorbeelden goedkeurt...
     
  11. 2g4e

    2g4e Niet meer actief

    Wat is er zwaarder aan dan? Ze hoeft dan alleen de laatste fles te geven en haar naar bed te brengen...
     
  12. 2g4e

    2g4e Niet meer actief

    Bedankt voor je reactie... Ja ik ben dus bang dat ik dan echt uit de slof schiet. Ik ben iemand die een hoop pikt, het van binnen opkropt en als het er dan ineens uitkomt... Niet goed!!! Maar misschien dat mijn vriend dit op een zachtere toon kan aangeven.
     
  13. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Het is toch ook een extra verantwoordelijkheid. Misschien slaapt ze wel slecht omdat ze de kleine in de gaten wil houden. En veel kleintjes worden toch nog wel een keer wakker 's nachts.

    En ze moet dan behalve de maandag ook de zondagavond vrij houden.
     
  14. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.545
    732
    113

    Moeilijk als je afhankelijk bent van haar. Maar misschien eens op een rustig moment kijken wat de andere oppas mogelijkheden zijn. Als jij haar zo vroeg zou moeten brengen op maandag zou je man dat dan niet over kunnen nemen en haar kunnen brengen?
     
  15. 2g4e

    2g4e Niet meer actief

    Ik weet dat ze echt geen moeite heeft met het slapen. Ook wordt ons meisje zo goed als nooit wakker 's nachts maar ze kan weleens kreunen en aangezien ze daar dus geen aparte kamer heeft ligt ze dan naast opa en oma dus dat zouden ze kunnen horen maar dat heb ik nog nooit vernomen van ze en geloof mij... M'n schoonmoeder zou dat wel melden hoor. Ook weet ik dat hun op een zondagavond sowieso nooit iets doen. Gewoon beetje tv kijken op de bank dus ook dat gaat niet op.

    Het gaat mij er gewoon om dat ze maar verkondigd hoe heerlijk ze het vindt als de kleine er is en hoe gezellig als ze blijft slapen maar als puntje bij paaltje komt en er nood aan de man is...
     
  16. 2g4e

    2g4e Niet meer actief

    Mijn vriend begint ook om 7.30 dus dat gaat helaas niet.
     
  17. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sorry maar ik vind een beetje dat je zeurt.
    Ik zie geen vreselijke dingen in je hele verhaal staan.

    Toen mijn ouders voor de eerste keer op mochten passen had mijn vader het ook al 3 maanden van te voren in zijn agenda gezet en deed er alles aan. Nu is het soms ook wel eens lastig.

    En bij opa en oma krijgt mijn kids ook meer dan bij ons, daar zijn het opa en oma voor. En een half uur in een poepbroek laten liggen vind ik ook niet zo lekker maar goed ga daar geen topic over openen om iemand helemaal af te zeiken.

    Als je zo precies wil hoe jij het allemaal wilt zoek dan een kdv. Daar kan je alles doen zoals jij het wilt. Je sm past vrijwillig elke week op je dochter. Je zou dankbaar moeten zijn...
     
  18. 2g4e

    2g4e Niet meer actief

    Dat doe ik ook niet... Was 1 van de voorbeelden. Maar ik vind dat iig niet normaal maar goed, misschien dat sommige mensen krap in de pampers zitten en het verschonen dan even uitstellen.

    Thnx voor je reactie anyways.
     
  19. This is me

    This is me Fanatiek lid

    15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Mee eens.

    Ts.
    Lijkt me behoorlijk frustrerend waneer je met je rug tegen de muur betreft opvang enzo min of meer genoodzaalt bent je sm in te schakelen.
    Denk dat het in jullie situatie het beste is dat je man eens een goed gesprek met zijn moeder aangaat.
    En meschien idd iets op je nieuwe werk qua werkdagen te regelen.
    Mocht je sm na het gesprek nog haar zin door drijven dat je dan een andere optie overhoudt.
     
  20. Tinusje

    Tinusje Bekend lid

    Ik zou het gesprek aangaan en vragen of het misschien toch wat zwaar is, waardoor het nu wat moeizaam gaat om het oppassen goed af te spreken. 4 dagen werken en een nacht en een dag oppassen is best veel hoor. Mijn schoonmoeder werkt niet meer en past 2 dagen en een nacht op, maar vond dit zeker aan het begin behoorlijk pittig, al deed ze het met alle liefde (en nog steeds). Nu mijn dochter wat ouder is, gaat het haar een heel stuk makkelijker af. Mijn dochter was als baby trouwens ook een heel makkelijke slaper, maar bij ieder geluidje werden opa en oma wakker, omdat ze zich zo verantwoordelijk voelden. Superlief natuurlijk, maar ze worden een daagje ouder en als je dan ook nog een paar keer per nacht wakker wordt..

    Misschien kan je beter niet voor ze denken, maar met ze meedenken en samen tot een oplossing komen en anders andere opvang zoeken.

    En als ik je verhaal zo lees vind ik haar helemaal geen schoonmonster, ze doet het alleen anders dan jij. Dat je het daar niet helemaal mee eens bent kan ik me voorstellen, maar om haar dan maar meteen een monster te noemen..
     

Deel Deze Pagina