Zwangerschap en alcohol: Not done!!

Discussion in 'Gezondheid' started by Romy24, Jan 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dotty

    Dotty Fanatiek lid

    Jul 25, 2011
    1,882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hmm, wel wat geleerd. Ik dacht dat verhitte alcohol kon, omdat het dan verdampt. Nu heb ik over 2 weken een etentje en keek al uit naar het vlees in portsaus. Maar dat sla ik dus mooi even over.....
     
  2. Loderonde

    Loderonde Actief lid

    Jan 20, 2012
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou zeggen laat iedereen in hun waarde!!

    Wat voor jou belangrijk is, kan iemand anders heel anders over denken.

    Zelf ben ik (ook) een koksdochter en werkte voorheen in het restaurant van mijn ouders, daar zie je ook verschillende dingen waarvan jij misschien denkt :$.. Maar ja het is ieder zijn keuze!
    Zo heb ik ooit een dame in het restaurant gehad die een varkenshaas bestelde, maar daar wij op een aparte manier koken blijft die heel mooi rose maar heeft wel zijn temperatuur gehad voor de eiwitstolling en dus absoluut geen kwaad meer kan. Maar mevr. vond hem te rose en wilde doorbakken. Geen probleem! Na het eten steekt ze vervolgens wel een sigaret op! Ze heeft inmiddels 4 heel gezonde kinderen... Nergens last van!

    Wil maar zeggen: ieder maakt zijn eigen keuzes, en maar goed ook!

    Liefs
     
  3. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ja en mijn opa pafte zich ongans en werd 90.
    Wat een domme post zeg. Nog nooit gehoord van FAS kinderen?
    Als jij dan nog zegt dat je vindt dat het maar goed is dat mensen hun eigen keuzes maken, en dat iemand die tijdens haar zwangerschap drinkt dat dus maar lekker moet doen, sta ik met mijn bek vol tanden.
     
  4. Alita

    Alita Niet meer actief

    maar als jij weet dat het slecht is voor je kindje dan is het toch erg vreemd dat je dat gewoon maar negeert voor je eigen plezier?
     
  5. Loderonde

    Loderonde Actief lid

    Jan 20, 2012
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Ratatosk: erg vijandige reactie!!!

    nederland is een vrij land naar mijn weten en ik geef gewoon mijn reactie!!!!!!!!

    Vind gewoon dat ieder het voor zich moet weten!

    Ook als je niet zwanger bent is alcohol niet het gezondste wat je kan nuttigen maar ja toch zijn er teveel mensen die toch gewoon drinken.

    Fijne zondag allen! en liefs
     
  6. Alita

    Alita Niet meer actief

    is toch geen vergelijking? Het gaat nu om je kind wat jij in je draagt en niet om jou...wat wij onszelf willen aandoen is een ding maar toch niet je ongeboren kindje?
    Of geef jij nu je kindje ook alcohol dan?
     
  7. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Mijn reactie was inderdaad vrij fel ja.
    Het gaat ook wel om het welzijn van onschuldige nieuwe mensen. Ik wordt fel wanneer daar niet respectvol mee omgesprongen wordt.
    "Nederland is een vrij land", nou, dit soort dingen zou onder mishandeling moeten vallen, net zoals het molesteren van een reeds geboren persoon!
     
  8. 2012mama

    2012mama Fanatiek lid

    Aug 12, 2011
    3,324
    158
    63
    Female
    Drenthe
    Snap echt niet waarom je alcohol zou drinken tijdens de zwangerschap...hier dus absoluut niet!
     
  9. evenstar

    evenstar VIP lid

    Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Eh, nee, dat moet niet iedereen zelf weten. FAS is compleet te voorkomen, als niemand alcohol drinkt in de zwangerschap bestaat het hele syndroom niet. Ten eerste belast je je KIND daar enorm mee, ten tweede is het een zware last voor jezelf om een gehandicapt kind te hebben, en ten derde draait de maatschappij voor een deel van de kosten en de lasten op van dit soort gedrag.

    Sorry, maar wat een domme reactie en wat een drogredenering, het roken en zie je, toch gezonde kinderen DUS is het niet erg. Tuurlijk joh. Droom lekker verder ;)
     
  10. Loderonde

    Loderonde Actief lid

    Jan 20, 2012
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sorry dames,

    denk dat mijn punt een beetje word gemist... Ikzelf drink niet tijdens mijn zwangerschap, rook niet en eet gezonder dan wanneer ik niet zwanger ben! En idd zal er alles aan doen om mijn ongeboren kind gezond te houden!

    MAAR er zijn moeders die daar anders over denken... En ik vind dat je die dan ook in hun waarde moet laten! Zoals eerder geschreven, had een verloskundige gezegt dat wanneer iemand altijd had gerookt nu gestopt was en daardoor stress had, beter weer kan gaan roken... Die mensen zouden dan afgaan op het advies van iemand waarvan je zou denken dat die er verstand van hebben. Helaas denken die mensen dan misschien verder er niet over na.
     
  11. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0

    Er zegt ook niemand dat jij zelf drinkt of op een andere manier ongezond leeft. Maar we hebben het nu over jouw standpunt hierin.

    Ik begrijp wel dat je mensen in hun waarde wilt laten, maar wat mij betreft is de waarde van mensen die, ondanks de wetenschap dat je kind er flinke schade aan kan overhouden, gewoon doorroken/drinken/whatever niet veel waard.
     
  12. Phal

    Phal Actief lid

    Sep 20, 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    oe, wat een nare post! Je zou het nog eens drie keer moeten lezen en dan bedenken hoe je overkomt.

    Ik ben het volledig eens met Loderonde, ook al drink/rook ik zelf niet tijdens de zwangerschap, ik zou het niet in mijn hoofd durven halen anderen te veroordelen om hún mening, hún leefwijze. Zeggen dat een mening niets waard is, is hetzelfde als het bestaan van iemand volkomen negeren. Vreselijk respectloos vind ik het.
     
  13. evenstar

    evenstar VIP lid

    Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    De oorzaak van een ernstige en voorkoombare aandoening als FAS is geen mening maar een feit.
     
  14. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ik zeg niet dat ik die mening niks waard vind, ik zeg dat ik de mensen die hun ongeboren kind bewust schade berokkenen niks waard vind.
     
  15. Phal

    Phal Actief lid

    Sep 20, 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Nog erger...

    en mensen die drinken doen hun kind niet bewust schade aan, ze nemen een risico. Als er onomstotelijk, 100% zeker weten schade is na het drinken van alcohol, drinkt niemand meer en was het bij wet verboden.
     
  16. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ik zie dat anders.
    De kinderen die er géén schade van ondervinden, hebben flink geluk!

    Als ik in het wilde weg op jou schiet dan neem ik ook het risico dat ik je raak maar er bestaat ook een kans dat ik je niet raak.
     
  17. evenstar

    evenstar VIP lid

    Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Er is altijd schade aan je eigen lichaam na het drinken van alcohol (afsterven van hersencellen). Ik zou een alcoholloze wereld omarmen, maar ja, ik ben dan zo'n zeldzame die principieel niet drinkt. Dat mensen willens en wetens risico's nemen door te drinken of te roken tijdens een zwangerschap vind ik heel ondoordacht, en daarnaast respectloos tegenover het leven in je buik dat daar NIET voor kiest. Het heeft met verantwoordelijkheid voor het ongeboren leven te maken, niet met risico's die je evt. voor je eigen lichaam neemt. Dat moet je zelf weten. Maar als je zwanger bent hangt het leven van een ander van je af. Dat is heel iets anders.
     
  18. Dana

    Dana Niet meer actief

    eens ;)
     
  19. Dana

    Dana Niet meer actief

    ook helemaal mee eens!
     
  20. Phal

    Phal Actief lid

    Sep 20, 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    wat een vergelijking zeg, de kans dat ik dodelijk getroffen zou worden of zwaargewond zou raken door een kogel is vele malen groter dan zwaarbeschadigd raken door alcohol. Zéker als het gebruik niet regelmatig is en overvloedig.
    De vergelijking dat hele volkstammen drankgebruik door moeder zonder schade hebben overleefd gaat wel op in vergelijking met mensen die geraakt zijn door kogels. Daar hou je verwondingen aan over, in ieder geval een litteken.

    Maar goed, jouw mening is gebaseerd op jouw gevoel en ik merk al, dat je daarin behoorlijk fel bent. Ik begrijp wel dat je vanuit je eigen kader zo denkt, alleen snap ik die felheid en het downgraden van andere moeders niet.

    Ikzelf zou bijvoorbeeld nooit naast een snelweg gaan wonen, laat staan daar kinderen op laten groeien. Dat andere moeders dat wel doen en daarme risico nemen dat hun kind longziektes krijgt, da's hun keuze. Ik val niemand aan, laat iedereen in hun waarde en laat vooral leven.
     

Share This Page