Het frustreert me. Wij zijn al sinds december bezig om toeslag aan te vragen voor de opvang van 2012. Het frappante is; die van december is al helemaal afgehandeld, maar die van 2012 is nu al drie keer ingevuld via toeslagen.nl en komt steeds niet aan. Inmiddels ligt de tweede rekening van 500 euro klaar die ik zelf moet voorschieten in zijn totaal, omdat de belasting nog niet rond is. En om eerlijk te zijn; dat gaat niet lukken. Dus kan mijn dochter niet meer naar de opvang en ik niet meer naar mijn werk. Is hier nou helemaal niets aan te doen? Ik heb het gastouder bureau al gebeld en die wil geen achteraf betaling regelen. Als we dat willen (alsof ik dat zou willen, ik moet wel, want ik heb die 500 euro niet!), dan moeten wij dat met de gastouder zelf regelen. Ik vraag me een beetje af waar ik dat gastouderbureau voor betaal. Om dat geld eens per maand over te laten maken naar onze gastouder? De aanvraag is nu dus voor de derde keer gedaan. Telefonisch, dus zonder digi-d. En nu staat ie eindelijk als verwerkt, maar nu komt het. Omdat het niet met digi-d is ondertekend, moeten we daar aparte formulieren voor invullen. Die kunnen alleen door de belastingdienst worden opgestuurd en je voelt m al; ook die komen maar niet binnen. Heb nu al drie keer gebeld. Word onbeschoft behandeld en krijg standaard antwoorden. Pas als die papieren getekend retour zijn, wordt de aanvraag in behandeling genomen en verwerkt. Met een beetje geluk dus in mei een keer de verrekening als het doorgaat op dit tempo. Wie heeft dit ook meegemaakt en hoe heb je dit opgelost? Ik baal enorm. Ik kan niet nog eens die 500 euro zelf betalen. Als dat kon, had ik heus geen toeslag nodig. Ik baal zo van die belastingdienst, omdat je dus zo vreselijk machteloos bent!
Wat lastig joh! Ik zou langs gaan bij het belastingkantoor in Doetinchem en het daar aan de balie regelen. tevens vragen of ze er een spoedje van kunnen maken?!?! Gegevens belastingkantoor gemeente Zutphen (Belastingregio Oost) Oost/kantoor Doetinchem Bezoekadres Hamburgerbroeklaan 12 7005 AJ Doetinchem Openingstijden kantoren De balies van de belastingkantoren zijn open op werkdagen van 08:00 tot 17:00 uur. Postadres Postbus 866 7600 AW Almelo Contact BelastingTelefoon Telefoon: 0800 - 0543 Bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 08:00 - 20:00 en vrijdag van 08:00 - 17:00.
Dank je voor je reactie. Ik heb dus al gebeld inderdaad en het nummer wat bij het kantoor staat is van... de algemene belastingtelefoon. De dame (ik heb een ander woord in gedachten.. maar ik hou me in ..) wist mij te vertellen dat ze daar geen telefoon hebben. Dat je niet kunt bellen voor een afspraak. Ook niet als je helemaal uit Zutphen komt. Het is nogal een onderneming om daar met het OV en een peuter van 2,5 te komen. Sterker nog; zij wist mij wel te vertellen dat ik voor toeslagvragen daar niet hoefde aan te komen en aan spoed deden ze al helemaal niet. En als me dat niet beviel, moest ik maar een klacht in gaan dienen. Echt waar, ik blijf me steigend verbazen over de vriendelijkheid en (on?)deskundigheid van het personeel daar op de telefooncentrale. Als je het niet weet, zeg dat dan, maar blijf aardig ofzo. Kluitje---riet... kastje---muur... jan---doedel... kat ---zijn piep. Kortom ; mission impossible om daar te komen. En dus inderdaad fjin met de trein volgende week. Kijken of het wel bereikbaar is met het ov zowieso. Ik kan zo boos worden om het machtsspel dat gespeeld wordt terwijl ik gewoon keurig op tijd mijn zaken geregeld had.
Er zit er ook 1 in Arnhem maar weet niet of je daar terecht kan omdat je onder Doetinchem valt. Is wel makkelijker te bereiken volgens mij. Ben aan het kijken of er ook een klachtenlijn is. Zou zeker melding maken van de onvriendelijkheid enzo.
En waarom heb je sinds december dan geen digi-d code aangevraagd? Dat is toch veel makkelijker versturen? Dan nog blijft het natuurlijk raar dat ze niks ontvangen en dat je ook niet eens verder geholpen wordt vind ik helemaal bizar.
Omdat ik al jaren dezelfde digi-d heb? Ik log in met mijn digi-d code op toeslagen.nl. Doe precies wat ik moet doen; alles keurig invullen. Vervolgens wil ik het ding dus verzenden op hun verzoek en dat gaat ook prima. Tot daar. Dan wacht ik dus een dag of twee / drie / vier en nog langer. Enfin. Na vijf dagen zie ik geen enkele melding op mijn persoonlijke scherm dat de aanvraag binnen is. Dan bel ik dus met de belastingdienst en die ziet dus ook niets. ''Vult u het nog eens een keer in''. Ja, ok.. dus dan log ik weer in met diezelfde digi-d die ik dus al jaren heb en ook succesvol gebruik bij mijn aangiftes en alles. Ik heb dus al een digi-d en dus hoef ik die niet meer aan te vragen. De fout zit m dus duidelijk niet bij mij, maar daar. Dat geven ze dan ook toe (zelfs dat). Maar ik schiet er dus niets mee op. Want ik kan nu de derde keer de opvang volledig zelf betalen. Plus dat de aanvraag van december wel goed is gegaan. Maar die loopt niet automatisch door om een zeer logische reden (heb ik me laten vertellen door de medewerkers daar): Omdat wij in januari 2011 de opvang stop hebben gezet (esmae ging dus niet meer, was erg ziek) en in december voor december aan hebben gevraagd. Loopt het niet automatisch door in 2012. Logisch toch? Maar frappant dus dat december er wel is gekomen en de aparte aanvraag voor 2012 dus totaal weer niet. Iets met leuker en makkelijker... het zal.
Ik heb de toeslag per december 2010 stopgezet(in november 2010 gedaan) en het heeft tot mei geduurd voordat het daadwerkelijk was stopgezet. Het ligt vaak aan de jaarwisseling. Blijkbaar zijn hun systemen daar niet op berekend.
Oh, sorry verkeerd gelezen, ik dacht je helemaal geen digi-d had. Weer te snel gelezen... Erg apart dat dec 2011 wel binnen komt en 2012 niet. De fout ligt denk ik toch echt bij hun, maar jij bent de dupe ervan. Hopelijk is de link van Pinguin72 iets waar je wat aan hebt!
Ik snap de ts wel. Ik zit een beetje ook in hetzelfde schuitje hopelijk gaat het dit keer wel goed bij jou en bij mij. Gelukkig heeft de administratie/directeur van het kdv wel begrip ervoor. En wil nog wel even wachten tot het volledig is geregeld hihi
Ja, de aanvraag is onder het goede kopje gedaan. (heb zelfs een keer met iemand aan de telefoon al die stappen doorgelopen... ) Nou ja, goed. Het is oervervelend gewoon en ik kan er slecht tegen allemaal. Ik heb nu met de gastouder overlegd en die heeft gezegd dat het geen probleem is dat we pas betalen als de belasting alles rond heef. Man oh man, wat een enorm pak van mijn hart zeg!
LET OP! De systemen van de belastingdienst zijn verandert. Het aanvragen van de toeslagen kan via internet/digid nu nog alleen op toeslagen.nl daarna aanvragen/wijzigen via de site wordt je geleid en kun je zo inloggen met je digid en zie je al je belastingzaken. Zo kun je ook de kinderopvangtoeslag aanvragen.
Dat klopt Joliene. Dat wijst zichzelf op de website. Ik ben benieuwd wanneer het bij ons rond is... pfff
heeeeel herkenbaar! sinds we uit elkaar zijn en ik de aanvrager werd over alle toeslagen is er ook van alles mis gegaan. het is neit te geloven wat voor een sukkels daar werken. ik heb nu al 2 keer zelf de kdv moeten betalen (1700 euro per maand!) nou derde keer dus deze maand gaat mij echt niet lukken. ik had eerst alles digitaal gewijzigd, daarna brieven thuis gestuurd gekregen dat ik het rek. nr moest bevestigen..ook gedaan en weer gelij terug gestuurd, daarna niks meer gehoord en ook geen toeslagen gekregen, geen huur geen zorg helemaal niks. toen gebeld en ik zou terug gebeld worden. nooit gebeurd dus zelf maar weer gebeld om weer te horen te krijgen dat ik terug gebeld zou worden OOK NOOIT GEBEURD|! naar de belastingdienst zelf gegaan..ja mevr wij kunnen niks zien dus dan moet u ze toch even bellen ondertussen nog een keer dezelfde brieven thuis gestuurd gekregen en weer gelijk terug gestuurd. en ook weer gebeld..en je raadt het al ik zou terug gebeld worden en dat is niet gebeurd dus morgen hang ik weer aan de lijn en dan ben ik niet zo vriendelijk meer.
Wat erg! Het zijn ook geen kleine bedragen die je zelf even voor moet schieten natuurlijk. Succes. Zo frustrerend te weten dat je terecht komt in het callcentre, waar men maar een bepaalde tijd heeft voor het afhandelen van een bepaalde vraag en je altijd tien versies hoort als het gaat om een fatsoenlijk antwoord. Logisch, het is een groot orgaan.
Dat je niet terug gebeld word is heel vervelend, maar om de medewerkers nu gelijk sukkels te noemen vind ik wel sneu gedrag. En of jij vriendelijk bent of niet als je belt, geloof me je hebt alleen jezelf er maar mee
nou nou nou een beetje respect mag ook wel hier!!!! sukels? je moest een weten wat voor MENSEN er werken. met de nadruk op mensen. het is ook niet gebruikelijk dat er niet terug gebeld word maar de mensen die je aan de telefoon krijgt kunnen ook maar weinig inzien. beetje jammer dat deze personen gelijk afgekraakt worden terwijl deze er ook niets aan kunnen veranderen.:x