zwangerschap en roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cindybaby71, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzy83

    suzy83 Fanatiek lid

    20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat een reactie je lijkt wel een puber!!!

    Laat ieder gewoon zijn mening hebben... dat jullie het anders doen wil niet zeggen dat iedereen dat moet doen omdat jullie het graag zo zien!!
    Dan hoef je toch niet meteen zoon reactie te geven..

    overigens niet alleen jij hoor... meerdere hier die erg onvolwassen reageren... oke jullie zijn het er niet mee eens!! Dat mag ook, want ook jullie mogen een mening hebben... maar om dan meteen te zeggen dat ze dom kan kletsen vind ik nog veel dommer!! Je kunt het ook anders formuleren..




     
  2. suzy83

    suzy83 Fanatiek lid

    20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Stress zijn niet altijd smoesjes... ik ken 2 gevallen waarvan de personen heel plotseling een ouder verloren..... iets heel heftigs... zeker in de zwangerschap... en ja dan zegt een vk beter een beetje roken dan stoppen en stressen.

    En dat bedoelen ze dan met stress van desituatie zeg maar.. niet stress van stoppen met roken dus;)

    en verder denk ik dat iedereen heel goed weet dat roken niet goed is.. niet als je zwanger bent... en ook niet als je niet zwanger bent!!
    Maar uiteindelijk is het wel ieder voor zich die dat bepaald.




     
  3. Boow

    Boow Lid

    1 mei 2011
    64
    0
    0
    administratief medewerkster
    Oostzaan
    Daar sluit ik me helemaal bij aan.... Ik had eerst ook zoiets getypt maar ging iets te ver dus heb ik mijn tekst maar aangepast... Hormonen..;) maar het is gewoon zo, stress is inderdaad in sommige gevallen erger dan een sigaretje. ga bv maar eens een tijdje op een station met allemaal stinkende bussen staan... Ook niet echt gezond... Om maar 1 ding te noemen. En nogmaals.. Iedereen weet dat roken niet goed is, of je nou zwanger bent of niet. Mijn moeder is tijdens haar zwangerschap van mij ook weer begonnen met roken (en flink ook) nadat haar broer was overleden, toch een stressfactor. Helaas is niet iedereen zo 'perfect' dat ze meteen kunnen stoppen... Gelukkig ben ik dan weer niet zo dat ik mijn mening aan iedereen opdring.
     
  4. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    maar dat is het juist.. een rokende zwangere bepaalt het ook voor haar ongeboren kind! En hoe iemand dat uitlegt.. ik begrijp het echt niet.

    Hoe stop je? Door niet te roken... nu niet... en straks zeg je weer 'nu niet' en dat doe je 9 maanden lang en dan realiseer je dat je heel goed niet gerookt hebt en dus niet meer een roker bent. En dan ga je ook niet meer roken.. want dat is zo zonde :p

    Bullshit.. ROKEN IS STRESS voor je kind.. voor jou is het misschien lastig maar voor je kindje is het schadelijk.. of jij nou stress hebt of niet. Stress wat negatieve invloed heeft op zwangerschappen is de stress van te weinig eten (Sudan), Oorlog (Syrië) etc etc en niet omdat je moet verhuizen....:x

    Niet roken is geen perfectie, het is de absolute ondergrens... Je mishandelt je kind met elke hijs.. en DAT is echt waar!
     
  5. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Helemaal mee eens. Bij elke hijs die de moeder neemt, wordt de navelstreng even flink dichtgeknepen (net als de rest van de aderen). Dus elke keer dat je een sigaret in je mond stopt, denk je dan eens in dat je je hand (of een kussen oid) over de mond van je baby'tje legt. Heel even de luchtweg afsluiten. Wedden dat je het idee zo walgelijk vindt dat je geen sigaret meer aan wil raken??

    Ik heb net ergens anders een stukje geschreven over mijn schoonmoeder die bij haar oudste (mijn man) niet gerookt heeft en bij haar andere kinderen wel. Mijn man woog met 38 weken 8 pond. Zijn broertje en zusje zijn na 41 weken geboren en wogen amper 5 pond en hebben beide in het ziekenhuis gelegen door dreigende wiegendood en hevige astma-aanvallen. Ik kan het niet anders dan verwaarlozing noemen en ja, zelfs mishandeling. Een grove misdaad tegen je eigen ongeboren kind.
     
  6. Boow

    Boow Lid

    1 mei 2011
    64
    0
    0
    administratief medewerkster
    Oostzaan
    Hele bijdehante reactie dit... Beter als ik er maar niet op in ga, dit had iemand op straat niet tegen me hoeven zeggen want daar was inderdaad een grove mishandeling uit voort gekomen...
     
  7. Boow

    Boow Lid

    1 mei 2011
    64
    0
    0
    administratief medewerkster
    Oostzaan
    Oja, en de stress heeft niet alleen met verhuizen te maken.. Maar ook met dingen die zo'n achterlijk persoon als jij niet aangaan....
     
  8. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Ik heb het vermoeden dat je het tegen mij hebt... en natuurlijk mag je mij achterlijk noemen... maar ik rook niet en rookte ook niet tijdens mijn zwangerschappen.. even kijken wie hier nou achterlijk is.

    Als je de feiten niet aankunt, wat doe je hier dan?
     
  9. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Ik had al niet zo'n hele hoge dunk van je maar besef me nog dat roken een heel hardnekkige verslaving is maar dat je ook ordinair bent dat is gewoon erg jammer.
     
  10. Boow

    Boow Lid

    1 mei 2011
    64
    0
    0
    administratief medewerkster
    Oostzaan
    Ja dat achterlijke ging over jouw ja omdat je niet weet waar je het over hebt. En misschien rook jij niet tijdens je zwangerschap maar jij zal het op een ander vlak misschien verpesten voor je kind. ik kan echt wel tegen feiten, maar die kunnen ook heel anders gebracht worden, ik heb respect voor ieder zijn mening zolang die anderen maar wel in hun waarde laten, gebeurd dat niet wordt ik namelijk ook erg onredelijk. Ik zal wel weer allemaal shit over me heen krijgen door deze reacties maar goed, als ik nu al voor slechte moeder enz word uitgemaakt (net als de weet ik hoeveel anderen die nog steeds roken omdat het ze nog niet lukt om te stoppen) dan kan ik me echt niet inhouden hoor. Tuurlijk is roken slecht, dat weet iedereen maar jullie gaan veel te ver in jullie oordeel. Je weet vaak niet eens tegen wie je het hebt en hoe diegene is of wat zij heeft meegemaakt
     
  11. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Gezellig hier ;)

    Ja, roken is slecht en al helemaal tijdens de zwangerschap, maar die veroordelingen over en weer zeg.. Bah!
     
  12. Boow

    Boow Lid

    1 mei 2011
    64
    0
    0
    administratief medewerkster
    Oostzaan
    Oww asjeblieft zeg, sodemieter op. ik ga die site niet eens openen, iedereen weet de gevolgen wel hoor.., damn..
     
  13. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Aha, een zwangere vrouw die een andere zwangere vrouw/jonge moeder zou mishandelen. Tokkie much? Ik geloof dat jouw rookgedrag het laatste is waar jouw kindje zich zorgen over hoeft te maken, poeh hey :(
     
  14. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Wie heeft iets gezegd over een slechte moeder? Ik niet hoor... dat maak je er echt zelf van.

    Als ik kan stoppen met roken dan kan jij het ook! Maar het lijkt alsof je wat meer overredingskracht nodig hebt.. vandaar die sites.. maar goed, als je het allemaal wel weet maar er niets meer doet.. dat is dan heel jammer vooral voor je kindje
     
  15. Boow

    Boow Lid

    1 mei 2011
    64
    0
    0
    administratief medewerkster
    Oostzaan
    En als je goed hebt meegelezen was dat een reactie op die andere die het heeft overje kind mishandelen door roken, vandaar mijn woordspeling om het zo maar te zeggen. Ik laat niet tegen me zeggen dat ik mijn kind verwaarloos en mishandel, dat slaat gewoon nergens op
     
  16. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Met elke hijs die je neemt, krijgt je kind minder voeding en zuurstof dan het feitelijk nodig heeft.. hoe wil jij dit noemen?

    Het zijn FEITEN.. niets anders.. en nee, ik geloof wel dat je dat niet zo bedoeld maar het is wel zo feitelijk
     
  17. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    en mijn benaming daarvoor is mishandeling (het bewust ernstig letsel toebrengen...) hoe noem jij dat dan?
     
  18. Boow

    Boow Lid

    1 mei 2011
    64
    0
    0
    administratief medewerkster
    Oostzaan
    Nogmaals... Ik weet het wel, maar je weet niet eens waarom het niet lukt om te stoppen met roken, ik heb namelijk lang niet alles hier op gezet wat er allemaal speelt in mijn leven, en dat vind ik ook niet nodig. Iedereen mag zijn mening geven en tuurlijk geef ik mensen die zeggen dat het slecht is geen ongelijk maar ik wil niet dat ik, of iemand anders, hierop word aangevallen zonder dat de 'aanvallers' weten waar ze het over hebben. Iedereen doet zijn best om te stoppen neem ik aan, en zelfs als ze dat niet doen, dat is hun eigen keuze, en je mag het slecht vinden, dat is je goed recht, maar mensen aanvallen is weer wat andérs dan een mening geven. En dan hebt ik het niet alleen over jouw hoor, dat viel namelijk nog wel mee maar ik heb ergere reacties gezien waar ik zo kwaad om kan worden. Iedereen doet wel iets verkeerd tijdens de zwangerschap of opvoeding. Bewust of onbewust
     

Deel Deze Pagina