Ziekmelden door langdurig slaaptekort

Discussie in 'De lounge' gestart door Meril, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Zo zeg, wat zijn jullie hard voor haar! Ik denk dat degene die zo hard voor haar zijn echt niet snappen hoe dat voelt. Anders had je wel anders gepraat! Slaapgebrek is ongelofelijk zwaar en beinvloed je hele leven.

    TS: ziekmelden, als je het niet trekt, dan niet. Werk is werk, en er is vast iemand die het over kan nemen intussen. Jij moet denken aan jezelf en je gezin. Sterkte!
     
  2. Juli2009

    Juli2009 Niet meer actief

    Helemaal mee eens! Ik denk dat een heleboel mensen zich niet realiseren wat slaaptekort met je kan doen....
     
  3. Smile

    Smile Fanatiek lid

    11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Wow, dat lijkt me heftig zeg!!

    In één van de reacties las ik dat het wel degelijk mogelijk is je ziek te melden omdat je kind zo'n huiler is...ik zou dan wel eerst naar de huisarts gaan voordat ik me ziek zou melden. Sta je toch net weer wat sterker...

    Aan de andere kant denk ik zelf: in hoeverre is je werk nog te combineren met je kind of te wel je thuissituatie. In dit geval duidelijk niet. Je thuissituatie slokt zoveel energie op dat je je werk niet meer naar behoren kunt uitvoeren. Ik denk / vind niet dat je de werkgever met de gevolgen van je thuissituatie kunt opzadelen...

    Beetje dubbel gevoel bij dus...
    Maar hoe dan ook: veel sterkte!!
     
  4. Ellamalou

    Ellamalou Fanatiek lid

    22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het volledig begrijpen als je je ziek zou melden. Ik hoop dat jouw arbo dat ook begrijpt. Maar zoals hier eerder al geschreven is, van slaaptekort word een mens ook ziek.
     
  5. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Ik heb het ook meegemaakt met onze middelste. Tot haar derde jaar werd ze elke nacht wakker, minimaal 5 maar 20 keer per nacht waren echt geen uitzonderingen. Ook ik zat er geregeld flink doorheen maar ging dan vroeg naar bed en smiddags wat bij slapen op mijn vrije dagen. Ook wisselde ik en mijn man de nachten. Ik de ene nacht compleet en hij de nacht erna zodat je om de nacht door kon slapen en dit scheelde heel veel. Het is echter nooit bij me op gekomen mij ziek te melden want wat hier eerder is gezegd, mijn baas heeft hier niks mee te maken. Het is een privé kwestie die opgelost moet worden. Van een tijdje de ziektewet in gaat je kindje niet beter slapen.
     
  6. dobbel

    dobbel Fanatiek lid

    12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    mensen wil even zeggen dat ik nu ook al maanden lang wakker ligt door stress zorgen enz, niets helpt om in slaap te komen ik heb zware medicatie gekregen plus slaappillen die ik 2 keer per week mag nemen, en zelfs die helpen niet afdoende ik slaap dus 2 keer per week een uurtje of 4 achter een en verder niet, kleine haaseslaapjes tussen door,
    ik voel me dus ook net zo als ts, en ben er nog nooit thuis voor gebleven, per 1 maart heb ik geen werk meer, maar zoek heel snel om nieuw werk,
    dus niet roepen dat ik het neit weet, ik weet het helaas maar al te goed, en ik heb geen uitweg om even bij te tanken,

    Bij mij blijft er moet iets zijn waarom het kindje niet wil slapen, tevens hoor ik te weinig hoe de partner helpt, wissel elkaar per nacht af, ene nacht de een, andere nacht de ander zodat je beiden om de nacht zeker weten goed slaapt. geen leuke optie misschien omdat je dan appart slaapt, maar ja dit is ook niets.
     
  7. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    TS; tijdens mijn zwangerschap heb ik ook last gehad van slaapgebrek. Lag aan mijn hormonen die er voor zorgden dat ik geen oogt dicht deed en de hele nacht naar het plafond lag te staren. Of ik lag me druk te maken dat ik moest slapen, omdat ik de volgende dag moest werken.

    Ik heb toen afspraken gemaakt op mijn werk:
    1: Ik hoefde bij een slechte nacht, niet eerder dan 11 uur te beginnen.
    Dat nam heel wat druk weg.
    2: ik werkte "gewoon" tot 17 uur.
    3: had ik wel een goede nacht, dan kwam ik voor 11en.

    Bij mij hebben ze me dus voor 2,5 uren per dag ziek gemeld, 75%.

    Dus ik zou in overleg gaan en voorleggen dat je wel wilt werken, maar niet 100% kan werken. Dat je wilt voorstellen om gedeeltelijk ziek te zijn.

    En het is gewoon het ergste wat er is, slaap gebrek!

    Zou inderdaad ook afwisselen met je man. Dan maar 1 op de bank en de ander met je kindje....

    Maar aan een oververmoeide mama heeft helemaal niemand wat!
     
  8. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Niet iedereen is hetzelfde he ;)
     
  9. dobbel

    dobbel Fanatiek lid

    12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Nee maar men roept dat mensen hard reageren, en omdat men niet snapt hoe het is, nou ik reageer hard en weet wel hoe het is, dus even ter notitie,
    kan me voorstellen dat je baas niet blij wordt, en tengenwoordig is werkloos nog erger als moe op het werk zitten. geloof me.

    met thuiszitten lost het nu ook niet op want het slaap gebrek blijft,
     
  10. lob

    lob Fanatiek lid

    27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik zou me ziek melden, paar weekjes thuis blijven en dan een plan maken met je arbo arts om weer rustig aan te beginnen.

    Als je dit niet hebt meegemaakt, weet je niet waar je over praat. Het sloopt je..
    Mijn zoontje heeft de eerste 2 jaar ook vreselijk slecht geslapen, nu is hij 3 en gaat het redelijk. Maar toen had ik alleen hem nog maar, en ik zie dat jij nog een kindje hebt. Het idee alleen al dat je nog voor een ouder kindje moet zorgen, maakt me al gek.
    Dit hou je zo niet vol meid, ik zou direct actie ondernemen.
     
  11. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Of dat je nou ziek wordt door slaapgebrek, zwangerschap, ziekte (kanker oid) Je lichaam kan het dan toch niet meer aan!? Als je het niet aan kan, kan je het niet aan. Wat heeft haar gezin en zij ook, er nu aan om dan echt overspannen te raken?
     
  12. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier ook sinds een maand of 2 maar 3 of 4 uur slaap per nacht. Denk elke morgen als ik opsta, dit ga ik niet redden vandaag. Ik werk 9 uur per dag. In de loop vd ochtend gaat het wel maar eind vd dag ben ik niks meer waard. Heb er ook over gedacht om me ziek te melden maar hou het nog wel even vol... Geen maanden denk ik dus hoop dag t beter gaat binnenkort. Succes ts.
     
  13. Ellamalou

    Ellamalou Fanatiek lid

    22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volledig mee eens!!
     
  14. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik weet ook hoe het is en ik vind het erg zwaar, en dan ben ik nog niet eens op het punt van TS, nog lang niet. En dan wordt je baas niet blij, dus? Gaat je baas voor je gezin zorgen? kom op, die regelt wel wat anders, die zijn er ook voor verzekerd.
     
  15. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Eens

    Zoals anderen hier opperen:
    Kun je ook wel stoppen met sporten, stel je breekt je enkel dan is je baas daar ook de dupe van.

    Dus niemand mag meer sporten, schaatsen,zwanger worden, etc
    Zelfs niet meer met de auto gaan, wie weet krijg je wel een ongeluk :)

    Als je zwanger word zijn er ook veel meiden met bekkeninstabiliteit of Extreem zwangerschapsbraken. Gaat de baas dan ook zeggen " eigen schuld, moet je maar niet zwanger worden"

    Kun je toch niks aan doen? Je doet het toch niet express

    Je gezondheid en gezin heb je maar 1
    Je baas is hiervoor verzekerd en alles word 100% vergoed voor je baas, dus hij lijd er niks van
     
  16. dobbel

    dobbel Fanatiek lid

    12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    nee maar ziek door zwangerschap wordt vergoed he, ziek gewoon kost je baas geld heel veel geld,
    vind sommigen echt heel makkelijk denken, oei maar goed iedereen zijn mening mag toch, ik de mijne jullie de zijne.

    ik heb ook gezegt een weekje ziekmelden prima,
    MAAAAAAAR het probleem blijft, wie weet hoe lang, stel nog een jaar lang, moet je baas dan een jaar lang de dupe zijn omdat je zoontje niet wil slapen, ik vind van niet.
     
  17. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ik denk helemaal niet makkelijk, ik heb n hele zwangerschap alles onder gekotst. En ik ben ook gewoon blijven werken, totdat ik in het ziekenhuis lag. Maar als je het echt niet meer trekt? Dan is het genoeg en je gezondheid is veel belangrijker dan je werk!
     
  18. Karinnetje82

    Karinnetje82 Bekend lid

    9 jan 2008
    537
    0
    0
    Heftig zeg, ik voel me al slecht als ik 1 nacht niet goed geslapen heb. Waarom vraag je niet een preventief spreekuur aan bij de arbodienst van je werkgever? Ik werk zelf bij een arbodienst en dit is bij ons geen reden om je ziek te kunnen melden helaas. Al kunnen er van slaapgebrek klachten komen waarmee je je moet ziekmelden en zover wil je het niet laten komen natuurlijk. Je moet dus een oplossing zoeken en wie weet dat de bedrijfsarts dan een beoordeling kan doen waarmee je samen met je werkgever een plan kan maken.

    Heel veel sterkte en hopelijk vinden jullie ook snel een oplossing voor het slaapprobleem van je kindje.
     
  19. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    T.s

    Wat te doen. Je moet doen wat voor jou goed voelt. Niet wat andere zeggen of denken.

    En soms moet je de keuze voor je zelf en je kinderen maken. De keuze die je nu hebt kan twee kanten op gaan. Of je neemt ouderschapsverlof zonder dat je tekst en uitleg verschuldigd ben aan je baas. Of je meld je ziek en bespreekt het met een arbo-arts die wel vaker met dit bijltje gehakt heeft.

    Moet bekennen dat ik respect voor jou en alle ander moeders hebt die met het zelfde probleem kampen. Mijn dochter kwam maar een keer per nacht bijna twee jaar lang. En ging gelukkig daarna weer slapen. En dat vond ik zelfs slopend. En dan werk ik niet eens.

    Denk gewoon dat je echt even aan je zelf moet denken. En als je geen problemen wilt je ouderschapsverlof moet nemen. Zo als ik al vertelde in me eerste zin. Dan hoef je je baas geen tekst en uit leg te geven en kan je op je gemak aan je zelf en je kindjes denken.
    Moet natuurlijk wel financieel haalbaar zijn.

    Sterkte er mee met wat je ook kiest.( kies voor je zelf);)
     
  20. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    inderdaad dobbel,

    ook ik heb gezegd een weekje ziekmelden ( want slaapgebrek kan je echt helemaal slopen) en ondertussen als de wiedeweerga aan de slag hoe dit opgelost kan worden.
    Na dat weekje misschien voor 50% gaan werken , als de kleine naar de opvang is ( als je normaal zou werken) nog even bijslapen.

    En iemand zei iets over sporten. Als ik werkgever was en mijn werknemer was om de haverklap uit de roulatie omdat hij steeds blessures zou hebben dan zou ik er echt wat van gaan zeggen.

    En verzekerd zijn voor ziekteverzuim, volgens mij kost het een baas nog een boel geld. Bij de stichting waar ik werk is bij ons in de regio een hoog ziekte verzuimpercentage. Als dat de werkgever niet zo veel kosten dan zouden we momenteel ook niet zoveel moeite hoeven doen om dit naar beneden te krijgen.
     

Deel Deze Pagina