nog een trouw vraagje

Discussion in 'De lounge' started by emje, Feb 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emje

    emje Niet meer actief

    wij willen graag in 2014 trouwen dus dat duurt nog wel even. alleen zit ik al heel lang na te denken hoe we de dag zouden kunnen invullen. ik ben erg benieuwd naar jullie dagindeling. vooral de volgorde van: trouwen, eten, foto reportage, feest enz. en waar waren jullie gasten toen jullie de foto reportage lieten maken?

    ik ben erg benieuwd!
     
  2. Jel

    Jel Niet meer actief

    Wij zijn getrouwd in 2008:

    - eerst kwam de familie 's morgens samen bij mijn schoonouders thuis en daar was iedereen getuige ervan dat we elkaar voor het eerst zagen in onze trouwkleding. De familie ging daarna koffie drinken met elkaar met cake en wij gingen ondertussen foto's maken. Dus daar begonnen we mee. (Best goed bedacht van onszelf, want de make-up zat er net op dus we zagen er eerst nog tip top uit).
    - Na de foto's kwamen we terug naar het huis van de schoonouders en gingen we met de familie broodjes eten, ik geloof besteld bij de Hema. Het was toen ook lunchtijd.
    - tegen half 2 was de huwelijksvoltrekking.
    - na de huwelijksvoltrekking gingen we in het parkje erachter foto's maken met de hele familie.
    - na die tijd reden we naar de locatie waar we de taart aan gingen snijden.
    - Daarna langzaam aan naar de locatie waar we gingen eten. (Tevens ook het feest hielden). Daar hadden we een heerlijk lopend koud en warm buffet.
    - Om 19:00 uur hadden we de huwelijksinzegening in de kerk.
    - om 20:30 hielden we het feest. We hielden geen receptie, iedereen mocht de hele avond komen. Om 0:30 uur was de afsluiting en konden we een paar deuren zo doorlopen naar onze kamer, het was namelijk ook een hotel. Het moest een bruidssuite voorstellen maar stelde geen donder voor. Het enige wat leuk was aan de kamer was een groot breed bad waar je met z'n tweeën in kon, verder een normale standaard kamer.

    Maar we hebben wel een mooie dag gehad.
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    10.30 kwam m'n man mij afhalen - daggasten waren hierbij die gingen daarna lekker koffie drinken met wat lekkers + de tasjes die we gemaakt hadden voor de daggasten bekijken

    10.30/13.00: Foto reportage + snel wat eten

    13.00 trouwen

    14.00 naar de feestgelegenheid + daar nog foto's maken van de familie etc
    14.30 Champagne bij binnenkomst + bruidstaart aansnijden + kadootjes van de daggasten

    16.30 Avondeten (helaas dus vroeg) , we hadden een pannekoeken + ijsbuffet ;)

    18.30/20.00 : Receptie

    20.00 : feest
     
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    Oct 8, 2006
    34,240
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Dat vond ik ook zo lastig, vooral met jonge kinderen die nog slapen (Lisa in ons geval, ze was toen precies 1,5 jaar).

    Bij ons was alles op 1 locatie inclusief slapen, dat was echt ideaal! We hadden een heel uitgebreid draaiboek :)

    12:00 wij en mijn ouders op de locatie, wat dingen in orde maken
    13:00 Kapsel/visagie bij mij en Lisa naar bed
    15:00 Lisa wakker maken (ze werd zelf al wakker), kinderen aankleden en haren doen (deed mijn nicht)
    16:00 Trouwen
    16:30 Proosten
    17:00-17:30 Foto's maken (mooie locatie dus kon gewoon daar, gasten liepen wat rond en aten wat borrelnootjes enzo en dronken wat, sommigen gingen ook met ons op de foto)
    18:00 Diner (lopend buffet)
    20:00 Koffie en (bruids)taart
    21:00 Aankomst gasten voor receptie
    00:00 Afgelopen en iedereen weg/naar bed
    9:00 Ontbijt en om 11 uur was iedereen weer weg en een uurtje later gingen wij ook naar huis
     
  5. AnneThamar

    AnneThamar Niet meer actief

    10:30 man haalde mij op bij mijn moeder thuis, met bloemen. Daggasten waren er toen ook.
    11:00 wij vertrokken voor fotoreportage. Gasten kregen nogmaals koffie, later brood, we hadden de dg ervoor verse bolletjes gehaald, gesmeerd en in de vriezer gedaan, smorgens vroeg er weer uit.
    13:00 trouwen op locatie, daarna de taart.
    15:00 kerkdienst.
    16:00-17:00 receptie in de kerk
    18:00 weer terug op locatie, diner tot 19:30
    20:00 feestavond tot 00:00 op dezelfde locatie.
     
  6. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    10.00 make up jurk etc
    12.00 lunch met gasten van ver weg bij mijn ouders thuis
    13.30 naar het gemeentehuis met bruidsauto
    14.00 trouwen op gemeentehuis
    15.00 bruidstaart op het terras van het restaurant
    16.00 bruidspaar met fotograaf en bruidsauto weg om foto's te gaan maken in de omgeving. Andere gasten gingen of naar huis of bleven voor het diner (op uitnodiging)
    17.30 diner in restaurant
    20.00 aanvang feest in restaurant
    0.00 einde
     
  7. Maia

    Maia Niet meer actief

    even denken

    ik werd rond 11 uur opgehaald. Thuis wat foto's gemaakt. Toen vertrokken naar fotolocatie.
    om 13:00 trouwden we voor de wet. Daarna nog wat foto's gemaakt bij het gemeentehuis, toen zijn de gasten gaan lunchen en wij in een bos gaan picknicken (met nog meer foto's). Om 16:00 trouwden we in de kerk, dat duurde ruim een uur en toen zijn we wandelend (500 m.) naar de feestlocatie gegaan. Diner rond 18:00/18:30 en 's avonds feest.
     
  8. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Wij trouwen aankomende zomer en het ziet er als volgt uit:

    11.00: Aankomst fotograaf (die loopt de hele dag mee)
    11.00: Aankleden e.d.
    12.30: Vriend komt bij mijn ouders + getuigen en naaste familie
    13.00: Richting lokatie
    13.15: ontvangt gasten door ceremoniemeester
    13.30: Ceremonie

    14.30: receptie met champange en gebak
    16.30: Einde receptie voor niet verder genodigden

    15.30 fotoreportage met kinderen

    17.00; opening buffet voor verdere genodigden
    v.a 19.00; tijd voor stukjes e.d.
    Borrelen

    23.00; einde
    Kindjes met oppas mee, wij naar hotel voor 1 of 2 nachtjes ;)
     
  9. EdN

    EdN VIP lid

    May 27, 2011
    8,839
    3,630
    113
    Ik ben rond 11.00 opgehaald. Wij zijn toen met de fotograaf foto's gaan nemen. Ik vind het altijd zo vervelend als je op een bruiloft moet wachten tot het bruidspaar foto's heeft genomen, dat wij dit lekker vooraf wilden doen. Stiekem even de ringen om en snel weer terug in het doosje :)

    Rond 14.30 zijn we naar het stadhuis gegaan, waar alle gasten al op ons stonden te wachten. Na het trouwen met alle gasten naar een Tapasrestaurant met een mooi groot buitenterras gegaan (rond 16.00 uur), waar we de taart hebben aangesneden, en met iedereen hebben genoten van Prosecco en tapas.

    Hierna gingen de meeste mensen weer naar huis, en zijn wij met onze ouders, zussen en hun gezin lekker uitgebreid wezen eten. Ik vond het een heerlijke dag, en ook erg lekker dat we aan het einde van de dag niet oververmoeid waren, en niet het idee hadden dat we alleen maar handjes hadden geschud. Het was allemaal lekker ontspannen.
     
  10. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    Feb 19, 2012
    3,225
    525
    113
    Bij mij zit het allemaal nog vers in me geheugen het is namelijk een week geleden:D
    wij hadden 06.30 de kapster (en tuurlijk wat gebeurd er wij verslapen ons, werden gewekt door de kapster)
    8.45 verzamelen met de genodigde wat een klein gezelschap was (alleen beide ouders en oma)
    09.00 trouwen (nouja liep uit want we waren thuis wat vergeten, iets wat voor ons heel belangrijik is die dag (gelukkig mochten mijn ouders dat thuis even snel gaan halen)
    09.45 foto's met familie
    10.00 foto's op locatie
    10.45 bruidstaart
    11.30 een bloemetje leggen bij dierbaren
    12.15 lunch
    rond 2 uur was iedereen weg waardoor wij gelegenheid hadden om bij ons werk langs te gaan met een taart en daarna door te gaan naar een hotel voor de huewelijks nacht.

    2 dagen daarna op een zaterdag hebben we een borrel gedaan van 4 tot 8 met een bbq... idd en de sneeuw lag er nog
    in 1 woord geweldig zou het zo weer doen ook hoe wij het nu gedaan hebben, kon ik daardoor wel 2 x me jurk aan!!!
    groetjes aappie
     
  11. Marije007

    Marije007 Niet meer actief

    Even denken of ik de tijden nog precies weet:
    9.00 uur haar en make-up bij de kapper
    11.00 uur bij mijn moeder broodjes klaar maken voor de daggasten en nog rustig wat drinken
    11.45 uur jurk aan
    12.00 uur daggasten arriveren bij mijn moeder
    12.30 uur man komt me ophalen
    13.00 uur foto's maken (in het park om de hoek)
    14.15 uur terug naar mijn moeder (waar de daggasten aan het lunchen waren) om wat te eten
    14.30 uur vertrek naar trouwlocatie
    15.00 uur foto's met familie voor de trouwlocatie
    15.30 uur trouwen
    16.30 uur zelf bruidstaart opgehaald bij de Hema
    17.15 uur onze aankomst bij de zaal (we waren de enige die in de file stonden samen met de fotograaf)
    17.20 uur proosten en bruidstaart eten
    18.00 uur begin borrel
    20.00 uur einde borrel
    20.30 uur buffet met daggasten
    22.00 uur waren we thuis
     
  12. moi89

    moi89 Bekend lid

    Oct 14, 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    07:00 uur: kapster kwam.
    09:00 uur: Manlief kwam mij ophalen
    09.15-11:45 uur: foto's maken
    11.45-12:45 uur: terug naar mijn ouderlijk huis om samen met daggasten foto's te maken en broodjes te eten,
    13:00 uur: Gemeentehuis
    14:15 uur: Kerk
    16:00 uur: Bruidstaart aansnijden op feestlocatie.
    17:30 uur - 20:00 uur: diner
    20:30-22:00 uur: receptie
    22:00 uur - 01.00 uur: feest
     
  13. Melanie86

    Melanie86 Fanatiek lid

    Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Bij ons is dit de planning:

    11:30 uur: daggasten komen aan bij mijn ouderlijk huis
    12:00 uur: Mijn as komt mij ophalen (alle daggasten zijn daar bij)
    12:30 uur: Lunch in mijn ouderlijk huis en tussendoor groepsfoto's
    13:30 uur: vertrek in stoet naar de trouwlokatie
    14:00 uur: Huwelijksvoltrekking
    14:30 uur: daggasten vertrekken naar de feestlokatie en wij gaan foto's maken
    16:00 uur: Wij komen aan bij de feestlokatie
    16:30 uur: Aansnijden bruidstaart en champagnetoren
    18:00 uur: Diner
    20:30 uur: Feest!
     
  14. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Wij zijn nog niet getrouwd ( doen we in juli) maar als ik mij niet vergis ziet de dagplanning er zo uit.

    7.30u aankomst kapster
    9.00u make up en aankleden + fotograaf komt erbij en loopt de ganse dag mee
    10 - 12 fotoreportage
    12-13.30 even uitrusten + verzamelen van de suite + aankomst ceremoniemeester
    14.30 trouw voor de wet
    15.15 - 16.15 u trouw voor de kerk
    17.15 aankomst feestzaal (suite)
    17.30 eerste receptie
    18.45 tweede receptie (voor avondgenodigden )
    19.30 start avondfeest ( gezellig eten)
    22.00 aankomst voor de mensen die aanschuiven aan het dessertbuffet
    23.30 start dansfeest tot ...

    Wij blijven daar ook overnachten. Onze dochter gaat de ganse dag met ons mee en wordt dan met de 1ste receptie op gehaald door de dagmoeder en daar blijft ze dan ook overnachten
     
  15. tulip

    tulip Niet meer actief

    wij zijn afgelopen augustus getrouwd, hadden een kleine bruiloft met alleen ouders/broers/zussen en oma van man.

    * 9.00 uur kapper en make-up.
    * 10.00-11.30 fotoreportage op een buitenlocatie, oma's waren ook mee om op de kleine te letten als zij even niet op de foto hoefde.
    * 12.00 lunch met iedereen, mijn zusje en zwager hebben ondertussen alles aangekleed en versierd toen wij foto's gemaakt hebben.
    *14.00 zijn we vertrokken naar het stadhuis, buiten voor het stadhuis stonden mijn collega's en kindjes van het kdv met bogen en ballonnen voor ons. We waren expres op tijd, dus kon ik ook nog met de kindjes op de foto.
    * 15.00 plechtigheid
    * aansluitend doorgereden naar de eetlocatie (een verbouwde boerderij met buitentent en weilanden voor de kids om te spelen.) Daar hebben we eerst geborreld en rond een uur of 18.00 zijn we gaan eten. Na het eten ook wat blijven drinken en om 21.30 gingen we allemaal naar huis.

    De volgende dag zijn we om 9.00 uur vertrokken naar de efteling voor 3 dagen.
     
  16. tulip

    tulip Niet meer actief

    amai dat wordt een lange dag voor je. Als het feest pas om 23.30 begint? Hellp ik moet er niet aandenken;) Waarom zijn er 2 recepties??
     
  17. 00Wendy00

    00Wendy00 Fanatiek lid

    Jul 30, 2008
    4,713
    2
    38
    Wij trouwens 31-8-2012 en ons schema zal denk ik het volgende zijn.

    07.30 uur: mijn nichtje doet mijn haar, mijn zus mijn make-up en jurk aan
    09.00 uur: gasten arriveren (25 man) bij ons thuis met koffie en cake
    10.00 uur: vertrek met trouwauto en stoet naar stadhuis
    10.45 uur: trouwen op stadhuis
    12.00 uur: terug bij ons thuis voor de lunch, die ik laat bezorgen
    13.45 uur: vertrek naar locatie
    14.30 uur: bruidstaart en champagne op locatie
    15.15 uur: foto's maken
    16.30 uur: boottocht
    18.00 uur: dinerbuffet met afsluitend desser met vuurwerk.
    22.00 uur: einde
     

Share This Page