Medische verklaring, niet vliegen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meerie, 6 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meerie

    meerie Actief lid

    30 apr 2011
    391
    0
    0
    Hoi heb even een vraag voor jullie.

    Ik ben vanmorgen weer bij me fysio geweest en vanmiddag bij mijn huisarts.
    Ik zou in mei naar New York gaan maar dat gaat echt niet met mijn bekkenklachten (en pas bijna 17 weken zwanger). Nou heeft mijn verzekering gezegt dat zij een medische verklaring nodig hebben om de boel te kunnen anuleren. Maar mijn huisarts geeft geen medische verklaring, hij zegt dat de verzekering zelf maar moet controleren her en der over mijn bekkenklachten. Mijn fysio zegt dat de huisarts wel een medische verklaring moet geven...pffff wat nu?? iemand ervaring hiermee???
    tnxxx
     
  2. Mime28

    Mime28 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wat raar van je huisarts, ik geloof ook dat hij/zij degene is die je die verklaring moet geven.
     
  3. Cynnie1984

    Cynnie1984 VIP lid

    25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Geen ervaring maar waarom laat je je Fysio geen contact op nemen met je HA? wellicht dat hij wel een verklaring los kan krijgen
     
  4. cupcake85

    cupcake85 Actief lid

    16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    Klopt helemaal. medische verklaringen worden door artsen e.d. niet meer af gegeven.
    De reisverzekering moet zelf naar huisarts/fysio bellen om het te controleren.

    ik heb tot voor kort in het ziekenhuis gewerkt, en daar ging het precies zo. afdelingsartsen gaven ook geen medische verklaringen meer af.

    Je zal tegen je reisverzekering moeten zeggen dat ze zelf naar je huisarts/fysio moeten bellen.
     
  5. meerie

    meerie Actief lid

    30 apr 2011
    391
    0
    0
    ja misschien dat ik dat maar laat doen idd, even fysio bellen en vragen of zij contact opneemt met me huisarts..
    Mijn partner gaat zo de verzekering bellen om de situatie voor te leggen...ben benieuwd...pffff baal er wel van;)
     
  6. meerie

    meerie Actief lid

    30 apr 2011
    391
    0
    0
    @cupcake85, tnxxxx voor je reactie!!! :) ga ik meteen aan me partner doorgeven;)
     
  7. cupcake85

    cupcake85 Actief lid

    16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    graag gedaan!:D hoop dat het gaat lukken!
     
  8. meerie

    meerie Actief lid

    30 apr 2011
    391
    0
    0
    jaaaaaa mijn verzekering zegt net dat ze kunnen anuleren als ik een anuleringsnota van mijn reisbureau naar ze opstuur. Dus ik moet naar het reisbureau om (alleen mij) mijzelf te anuleren voor de reis en die geven mij dan (als het goed is) een annuleringsnota en die moet ik opsturen naar de verzekering.:) pfffff opluchting zeg!!
    En mijn moeder en zusje moeten zelf hun verzekering opbellen om te vragen of zij OOK kunnen annuleren op basis van hierboven..
    ben benieuwd.
     
  9. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    #9 MadeInUSA, 6 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2012
    oh ik gaf wel altijd verklaringen af in de kliniek hoor. Maar medische info hoeft daar wat mij betreft niet in.

    "Hierbij bevestigen wij dat mw. X, geboren dd-mm-jjjj, op dd-mm-jjjj acuut is opgenomen op afdeling Y van ziekenhuis Z. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben."

    en die verklaring geef je dan aan de patient of zijn/haar familie. Als een verzekeraar mij belt, mag/wil ik niet eens iets zeggen in het kader van mijn beroepsgeheim! Alleen op een schriftelijk verzoek met machtiging van de patient kan/mag ik ingaan.
     
  10. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Ik vrees het ergste voor je moeder en zusje. Mijn vader kreeg een hartinfarct 2 weken voor wij zouden gaan vliegen. Hij kreeg (uiteraard) een medische verklaring en zijn geld terug, maar wij echt niet. Niet dat we dat wilden, want wij moesten vliegen (bruiloft schoonzusje die we niet wilden/konden missen). Overigens is reizen met bi wel mogelijk hoor. Het is oncomfortabel, maar ik ben heel goed geholpen door het vliegtuigpersoneel. Met rolstoel in en uit vliegtuig geholpen en op locatie ook gewoon in rolstoel gezeten. Leuk is anders, had het ook liever anders gezien, maar het kan wél. Nou ja, hoop dat jullie allemaal je geld terug krijgen en dan een andere keer kunnen gaan.
     
  11. meerie

    meerie Actief lid

    30 apr 2011
    391
    0
    0
    tnxxx, ja ik verwacht ook niet de mijn moeder en zusje kunnen annuleren, ik ga ervan uit dat zij gewoon 'moeten' gaan.
    Ja het vliegen zie ik niet echt zozeer tegen op maar wel het daar zijn. Ik kan niks doen dan maximaal een uurtje. Dus dat zou gewoon niet leuk zijn en zonde van het geld. Andere keer dan maar;)
     
  12. Bibi1982

    Bibi1982 Lid

    20 aug 2011
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ervaring (werk 10 jaar op een reisbureau) is dat als jullie op dezelfde boekingsbevestiging staan jullie allemaal mogen annuleren.. Zelfs als er niets aan de hand is met de medereizigers... Succes!
     

Deel Deze Pagina