Vanochtend gewerkt en net op de valreep van m'n dienst ben ik zo onwijs genaaid door een van de managers. Wat er precies gebeurd is, is een te lang verhaal dus probeer het even kort samen te vatten. Ik werd gebeld door een klant met een onwijs warrig lang verhaal. Uiteindelijk bleek het om iets te gaan wat op naam van zijn vrouw stond. Dus toen ik de klantgegevens zag wist ik redelijk snel dat ik de man van een van mijn managers aan de lijn had (voornaam, achternaam, meisjesnaam hetzelfde). Op dat moment dacht ik nog raar, maar wilde dat niet laten blijken. Het ging om een wijziging die door een andere collega (heel toevallig ook een manager die dat werk normaal gesproken helemaal niet doet) telefonisch had doorgevoerd. Normaal moeten die wijzigingen herleidbaar zijn in gespreksnotities op de naam van degene die dat heeft gedaan. Geen notities! Omdat het verhaal zo warrig en ingewikkeld was en ik flink navraag moest doen duurde het gesprek ruim 3x zolang als de target. Pas toen ik naar huis ging begonnen bij mij de kwartjes te vallen. Dit was een vooropgezet plan. Collega van mij vertelde me die ochtend nog dat ze van plan zijn zo'n beetje alle tijdelijke krachten eruit te gaan gooien. Ik voel me nu zo onwijs genaaid. Waarom?! Ik ben een uitzendkracht in fase A. Willen ze morgen van me af dan kunnen ze me er a la minute uitgooien. Waarom me dan ook nog eens voorafgaand zo naaien? Flikker me er gewoon uit en dan ben je van me af. Ik voel me zo k*t nu. Want ik ben hier terecht gekomen in de laatste week dat mijn ww liep (het lukte maar niet om iets te vinden, dus uit pure ellende dan deze baan maar). Maar ik zit hier nog geen 6 maanden. Dus volgens mij als ik er nu uitgegooid wordt heb ik helemaal geen ww meer, omdat je niet binnen 6 maanden een nieuwe krijgt alleen de restantuitkering. Ik zit dus flink in de shit want op het salaris van mijn man kunnen we alleen de vaste lasten (zonder boodschappen!) betalen. We komen dus structureel te kort. Ik weet gewoon echt even niet meer wat ik moet doen. En daarnaast is mn weekend naar z'n grootje, straks kan ik maandag ook nog eens naar mijn werk om het slechte nieuws te incasseren.
Jeetje wat K*T gewoon!! Hier nu net nouja gelijke situatie wil ik het niet noemen maar wel zoiets verkloot idd heel je weekend!
Mmmm...klinkt niet fijn. Maar uiteindelijk is alles, als ik het goed lees, gebaseerd op een vermoeden. Zolang er niks zeker is, zou ik mijn weekend er niet door laten verknallen!!!
Oh jeetje..dat je de bui al voelt hangen dat snap ik maar......om even met de woorden van mijn wijze oma te spreken; geen zorgen voor de dag van morgen. Klinkt makkelijk maar weet je echt wat er maandag gaat gebeuren? Geef je hun het recht om je weekend te verpesten voor wat er misschien gaat gebeuren? Hopelijk valt het mee en was het een test om te zien of je kundig genoeg bent om te behouden? Heel veel sterkte en geniet van je vrije weekend! Groetjes Floor.
Hebben ze je niet gewoon getest? Het lijkt me meer als een blinde test om te kijken hoe je onder moeilijke omstandigheden presteert. Voor iemand die zijn werk aan de telefoon doet, vind ik dat niet zo'n vreemd iets. Misschien eerst maandag even afwachten voordat je conclusies gaat trekken?
ik vind het stom en kinderachtig (als je vermoeden waar blijkt te zijn), daar heb ik niks meer aan toe te voegen...
Wat een malloten zeg! Maar misschien is het zoals meerderen hier al zeggen 'gewoon' een test? Ik hoop dat je positief nieuws te wachten staat!
Ik vind het wel een rare manier om te testen, want ze luisteren toch al meerdere gesprekken af (op afstand, dus je weet niet hoe of wat, wanneer). Deze week nog beoordeeld op 4 gesprekken. Dat was op zich goed, alleen moet ik wel letten op de 'ongewenste woorden' die je niet mag gebruiken. Dat van net was gewoon een onwijs k-gesprek en nee, ik vind zelf niet dat ik het echt geweldig goed heb afgehandeld. En hij zei nog: 'Mevrouw ik ben u erg erkentelijk dat u mij heeft geholpen, mag ik nog uw naam noteren?' Yeah right! En waarom dan mij ook nog op de zenuwen werken door het klantprofiel van een van de managers te pakken? Ze kunnen ook gewoon een fake-profiel aanmaken met een fake-naam. Ik vind het echt zo achterbaks. De vraag op zichzelf was al moeilijk genoeg. Ik weet wel dat ik mijn weekend er niet door moet laten verpesten, dat ze dat niet waard zijn. Maar feit is wel dat áls ik maandag ontslagen word we acuut in de financiele problemen gaan belanden. Dus hoe hard ik het ook probeer om dit m´n weekend niet te laten verpesten, ik krijg gewoon al buikpijn van het vooruitzicht.
ehm heel eerlijk je bent je druk aan het maken om iets wat een collega gezegd hebt en er een test is afgenomen. want dat het een test was lijkt me duidelijk.. zou gewoon weekend gaan vieren tenzij je de tester hebt uitgescholden..
Niet zo panieken. Ik vind het niet raar, Om onze customer services te testen doen wij ook dergelijke dingen. Er bestaan bedrijven die voor andere bedrijven deze testen doen. Soort van mystery shopper, maar dan voor de telefoon. Voor bedrijven die afhankelijk zijn van telefonische klanten behandeling is het gewoon van levensbelang dat dat goed is. Waarom nou direct denken dat je ontslagen wordt?
Wie weet vinden ze wel dat je ondanks alle onduidelijkheden het gesprek heel correct hebt afgehandeld en de juiste informatie hebt gegeven! Ik hoop dat je eerdere beoordelingen in ieder geval ook meetellen voor de eindbeoordeling, al vind ik dit wel een vage manier om mensen te testen. Ik bedoel, alsof gewoon meeluisteren niet voldoende is! Begin me bijna af te vragen of jij bij dezelfde werkgever zit waar ik vorige maand uit de training ben gewerkt omdat het op soortgelijke achterbakse manier ging. Expres tegengewerkt worden door managers die de juiste gegevens niet hadden, verkeerde klantnaam gaven, terwijl ik voor praktijkexamen ingelogd zat onder hun gegevens en de programma's er constant uit vlogen omdat het ww aangepast moest worden.... Ik hoop in ieder geval voor je dat je mag blijven, of maar snel iets anders vindt.
Ik denk dat het een steekproef geweest is. Normaal krijg je op een klantenservice een target van 3 tot 5 minuten om de vraag van de klant te beantwoorden. Als dit langer is kunnen ze je extra in de gaten gaan houden om te kijken of dit bij al je gesprekken is. Ik zou zeggen maak je niet druk En het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat iemand gewoon een lullig grapje uit gehaald heeft met je.
Ik denk ook dat het gewoon een steekproef was en n iet specifiek voor jou. Als ze je eruit willen gooien kan dat namelijk gewoon zo, daar hoeven ze niet zoiets ingewikkelds voor op te zetten.
Nee, het was mijn laatste call die ook al deels buiten mijn werktijd viel, omdat het langer duurde dan ik had gehoopt. Ik ben gelijk naar huis gegaan en onderweg zat ik nog na te denken over dat gesprek juist omdat het zo vreemd was. En achteraf gaan je dan ineens die dingen opvallen die niet kloppen en dat het klantverhaal niet helemaal klopte. Ik weet niet of het dezelfde werkgever is. Als je het wil weten mag je me pb-en maar ik zet het hier niet neer. Nou ik hoop het maar dat ik hier niet op word afgerekend. Al zie ik het somber in. Je gaat nadenken en ineens worden dingen duidelijk. Dezelfde vrouw waar het nu om gaat is een paar maanden geleden bijna door een medewerker geslagen die ze net daarvoor ontslagen had. Die ging op de vloer flippen en schreeuwen dat ze een k-wijf was en dat het slavenarbeid was (is het ook ) Het is gewoon een naar bedrijf om voor te werken (al in meerdere opzichten gemerkt.). Eigenlijk is dit hele gebeuren misschien wel ergens goed voor. Het geeft weer een stevige impuls aan de motivatie om door te solliciteren. Het is wel duidelijk dat het voor mijzelf beter is om daar weg te gaan. Maar dan heb ik natuurlijk wel het liefst dat ik daar voor kies omdat ik wat anders heb. Ik geloof dat ik maar vacatures ga zoeken. Dan kan ik nog wat maken van mn weekend
Dit komt op mij over als een blinde test. Zo heb ik die ooit ook gehad toen ik als student een bijbaan had in een callcenter van een bank (ok, nog minder blind, ik had het meteen door, en zij hebben het ook niet optimaal blind gemaakt door namen overeen te laten komen). Niet zo onzeker worden! Ik denk dat alle goede dingen je zijn opgevallen - geen notities waar dat wel hoort, etc. Je bent ws. goed in je rol gebleven en dat het gesprek iets langer duurde heeft duidelijk een reden. Je kan doen alsof je neus bloedt, maar ik zou bv. terugkomen op het gebrek aan notities, en dat dit gesprek je bevreemdde bij een leidinggevende. Dan weet hij dat je oog voor die dingen hebt, en het ontbreken van gegevens niet ten koste laat gaan van service gerichtheid. Target times zijn 1 ding, service staat daar denk ik boven. Het is voor mij al erg lang geleden dat ik dit soort werk deed, maar hoe belangrijk korte gesprekstijd ook was, een moeilijke casus zit er altijd wel eens tussen. Probeer het van je af te zetten!
Oh, en als je dit werk/bedrijf zo erg vindt (ahum, ik vond het ook vreselijk en voor mij was het maar 16-20 u pw toen, naast studie). Echt solliciteren. En ondertussen wat zekerder van jezelf zijn hoor!
Kop op meid, wie weet valt het allemaal mee en is er niks aan de hand! Mocht er wel iets aan de hand zijn, heb je nog tijd genoeg om je er druk over te maken, maar dan weet je het in ieder geval zeker!
Waarom zo veel moeite doen (kosten maken) als ze je er toch 'zo' uit kunnen flikkeren.. ik vind het niet logisch