hoi allemaal, mischien kunnen jullie me helpen.. ik heb een verzekering bij fbto, van mij 18e betaal ik die zelf. nu ben ik ieder jaar ook extra verzekerd voor 800euro in het jaar aan tandheelkunde. ik moest in nov 2011, 1024,25 betalen aan de tandarst waarvan ik 800 terug zal krijgen. ik heb zelf 224,25 overgemaak naar de tandarst en fbto 800. nu kreeg ik zaterdag een brief van de tandarst dat er 224,25 is betaald en de 800 niet waarop ik ook incasso kosten van 123,33 heb gekregen. ik heb vanochtend fbto gesproken en nu blijkt het dat het naar mijn vader ze rekening is overgemaakt ( die 800euro). ik sta vanaf mij geboorte tot 18e jaar bij hem op de polis en ze vertelde me dat de schadevergoedingen nooit verandert zijn naar mij eigen rekeningnr. hiervan heb ik nooit bericht gekregen en wist niet eens dat dat moest of nodig was. nu heb ik al jaren geen contact meer met mijn vader en hij woont in het buitenland, via mijn moeder weet ik dat hij zijn bankrekening niet gebruikt en schulden heeft bij de belasting. maar fbto moest hier toch contact met mij opnemen of het wel naar zijn rekening mocht overgemaakt worden of dat ik het liever naar me eigen rekening had? je kan toch niet zomaar geld overmaken naar een rekening voor diegene waar het niet voor bedoeld is? en hoe zit het met die incasso kosten? als het aan mij ligt is dit gewoon fbto zijn fout, en de incasso kosten zijn ook voor hun. ze zijn nu aan het uitzoeken of het bedrag is teruggeschreven en of ze het anders kunnen terughalen. ze konden niets beloven maar zullen ook kijken naar de incasso kosten. als dit niet het geval is moet ik die 800 zelf gaan betalen plus de incasso kosten van 123,33. ik heb daar helemaal het geld niet voor. ik vind dat ik eerst bericht had moeten krijgen over naar welk rekening nr het bedrag gestort moest worden, of heb ik hier geen gelijk in? (daarbij vind ik ook dat ik moet weten of minstens een brief moet ontvangen dat de schadevergoeding nog op mijn vader zijn rekening staat en of ik dat wil veranderen)
Ik denk dat je zelf verantwoordelijk bent voor het doorgeven van het goede rekeningnummer waar eventueel geld op terug gestort moet worden. Vind het netjes van FBTO dat ze voor je gaan kijken wat er nog mogelijk is.
Ik ben t ook met Naomi eens! Je bent zelf verantwoordelijk voor t veranderen van rekening nummer! Hun kunnen natuurlijk ook niet weten dat je vader inmiddels in het buitenland zit en jij daar geen contact meer mee hebt! Het is en blijft natuurlijk wel erg vervelend, hopelijk kan FBTO nog iets voor je betekenen!
Hoi, Ik denk dat je dit ook zelf had moeten regelen zodra je 18 bent geworden... Wanneer je zelf niets laat horen gaan ze er vanuit dat je gewoon meeverzekerd blijft...hoe lullig dat ook is voor je. Persoons gegevens moet je zelf altijd doorgeven...als het goed is kan fbto het gewoon terug storneren. Hoop dat je eruit komt samen met ze!! Succes!!
Worden andere declaraties wel op je goede rekening gestort? Erg netjes van je verzekering dat ze het voor je uitzoeken. Hopelijk komt er een oplossing, 800 euro is een hoop geld.
Ik vind het ook raar dat het rekeningnummer niet gewijzigd is, maar ik vind het ook erg raar dat jij je daar sinds je 18e nog nooit in verdiept hebt...Ik bedoel je krijgt toch je polissen en daar staan toch je gegevens op? Dan zie je toch dat er iets niet klopt...
Gebruiken ze niet altijd hetzelfde rekeningnummer voor de incasso van de maandelijkse kosten en de declaraties? Incasseren ze wel van jouw eigen rekening?
Meteen er een incassobureau, hebben ze geen herinnering gestuurd? Apart. Of is dat "nieuw"? Rekeningnummers moet je idd zelf wijzigen, maar je verwacht toch dat ze dat aanpassen als je je rekeningnummer wijzigt waar ze de premie vanaf moeten trekken? (of betaal je ineens?)
Ik zou ook verwachten dat als het rekeningnummer waarvan ze afschrijven, gewijzigd wordt, het nummer waarop zij storten, automatisch meegewijzigd wordt. Maar of het daarmee hun verantwoordelijkheid gaat zijn...? Ik zou even bellen met het juridisch loket!
ik heb toen ik 18 werd mijn eigen bankrekening gegevens aan hun doorgegeven, ik betaal geen automatische incasso maar per acceptgiro. begrijp me niet verkeerd hoor maar toen ik hun de rekening heb gestuurd van de tandarts heb ik ook nogmaals mijn eigen rekening nr doorgegeven, ik heb een eigen polis waar mijn kinderen ook op staan mijn vader niet. hun zouden dan alleen 2 rekening nrs hebben. ik heb ook geen herrinering gekregen en gelijk incasso kosten.. erg apart ook. ik hoop ook dat het zsm is opgelost.
Ik lees het nu nog een keer....maar als je al wel je premie zelf betaald hebt iedere keer....horen ze daar ook je declaraties naar over te maken...hetzelfde rekeningnummer...dus dat is wel vaag...maar wat ik ff niet begrijp...als je die 200 en nog wat zelf moest betalen en 800 door de fbto...dan moet de fbto het toch overmaken naar de tandarts en niet eerst naar jouw rekeningnummer?? Nogmaals succes!!
ik heb mijn polis erbij gepakt, daar staat niets op van een rekening nr. alleen de naam van de verzekeringhouder en adres dat is mij naam en adres klopt ook en mij zoontjes staan erop verder staat er alleen op hoeveel ik iedere maand betaal en voor wat ik ben verzekerd.
ja ik had inderdaad hetzelfde begrepen, maar toen ik vanochtend een medewerker van fbto aan de lijn had zei zij dat het is overgemaakt naar het rekening nummer van mijn vader en niet naar de tandarts.
Ohw, ja nee dan verbaast het me niet dat jij hier niks van wist... Dan zou ik dit idd zien als hun fout, maarja of ze dat zelf zo zien....Dat is de vraag,
Ik denk dat het er een beetje aan ligt hoe je eea hebt gedeclareerd bij fbto. Heb je toen aangegeven dat het rechtstreeks naar de tandarts moet? Zo ja, dan zitten zij sowieso fout ze hebben het immers niet naar de tandarts over gemaakt. Ik zie trouwens dat je wel je rekeningnummer hebt doorgegeven! Dan vind ik het toch echt de fout van fbto. Overigens mag je niet zo maar gelijk incassokosten krijgen, je moet eerst 2 herinneringen hebben ontvangen. Pas daarna mag je worden aangemeld bij een incassobureau.
Het lijkt mij vrij logisch dat FBTO die 800 euro rechtstreeks aan de tandarts betaald. Sowieso erg vreemd dat dit nu op je vaders rekening is gekomen. Enne...je zorgpremie gaat van je eigen rekening af? Dan vind ik het helemaal vreemd. Ik zou zeggen: foutje van FBTO!
ik heb de rekening gekregen op 29 dec 2011, ik heb toen na de feestdagen in jan 2012 contact opgenomen met fbto, van hoe of wat. die meneer vertelde mij toen dat ik kon kiesen tussen 2 opties. optie 1 was zelf eerst de rekening betalen en daarna de 800 terug ontvangen. optie 2 was de rekening en een brief naar fbto opsturen dat fbto het gelijk aan de tandarts zal betalen. ik heb toen voor optie 2 gekozen omdat ik niet gelijk die rekening kon betalen. ik weet niet meer het hele gesprek of wat ik in die brief heb geschreven (erg stom, maar dan weet ik voor de volgende keer dat ik de brief kopier) maar ik weet wel dat ik de rekening er ook bij heb gedaan een kopie, en nogmaals de rekening gegevens van de tandarts in de brief heb geschreven, ook mijn eigen gegevens en rekening nr. de incasso kosten zijn van de tandarts zelf, mag dat wel zonder een herrinering gestuurd te hebben?
Als jij idd op je declaratie hebt aangegeven dat de kosten direct aan de zorgaanbieder (je tandarts dus) vergoed moesten worden, en je hebt ook nog eens je rekeningnummer destijds gewoon gewijzigd, dan lijkt het me hun fout. Maar nogmaals: bel het juridisch loket even, dan weet je hoe het wettelijk geregeld is.
niet jouw schuld. Ik krijg evt declaraties die ik zelf voorgescoten heb terug op t rekeningnr waarvan ook de premie wordt geincasseerd. Als ze weigeren het te betalen zou ik even de jurofoon bellen. Betr. de tandarts die zou ik ook even bellen dat je geen herinneringen hebt gehad en dat dit zo niet kan.
Als het goed is, is er gewoon op je declaratieformulier een optie die je aan kunt kruisen, dat ze het direct naar je tandarts over hadden moeten maken. Verder mag je tandarts ook niet direct incassokosten rekenen, maar ook eerst enkel herinneringskosten. Kan het juridisch loket je alle details over vertellen, zodat je precies weet welk bedrag je tandarts in rekening mag brengen voor een herinnering.