ik ga inderdaad even het juridisch loket bellen hoe het zit. mijn moeder heeft toegang tot mijn vader zijn rekening en gaat even kijken of het er op staat, ik hoop het wel maar daar is denk ik weinig kans van omdat hij belasting schuld heeft. ik ga ook even de tandarts terug bellen hoe dit zit met de incasso kosten. heel erg bedankt voor jullie reacties nu weet ik in iedergeval wat meer en wat ik nog kan doen!
Bijna goed, ze mogen op herinneringen en aanmaningen wel administratiekosten in rekening brengen, maar dat is nooit zo hoog als incassokosten.
Ik heb het juridisch loket gebeld, en ze mogen inderdaad niet zulke hoge kosten in rekening brengen. Het is van fa-med en ze vertelde me dat hun er om bekend staan. Van fbto nog niets gehoord of ze het kunnen terug halen, heb ze weer gebeld en het kan nog wel 4weken duren voordat ik daar bericht over krijg.. Ppfff. Het juridisch loket vond het beter dat ik een afspraak met ze zal maken omdat fa-med fout zit met hun incasso kosten en de fbto zijn fout omdat ik ten allereerste al heb aangegeven dat ik wilde dat hun rechtstreeks de tandarts zullen betalen. Daar komt dan ook nog is bij dat ik nu wel 4weken kan gaan wachten of hun het geld terug kunnen halen en of ik het uberhaupt wel terug krijg! Nouja.. Ik hoop op het beste! En dan denk je ook nog dat je rekening gewoon netjes betaald zijn..
He meis, Dat is echt onzin hoor vanuit fbto dat het 4 weken moet gaan duren...telefoontje naar de bank moet genoeg zijn...das zo gebeurd... Maar als je moeder ook toegang tot je vaders zijn rekening heeft...hoop ik dat het er nog op staat...misschien kan zij het dan overmaken naar je tandarts...hoef je ook geen 4 weken te wachten....
Hai meid, Ik krijg dagelijks zulke problemen te horen. In dit geval lijkt het erop dat FBTO een fout heeft gemaakt met het uitbetalen. Ze hebben het bedrag overgemaakt naar het tegenrekeningnummer en niet naar de zorgaanbieder. Aan de andere kant kan verwacht worden dat het tegenrekeningnummer door de verzekerde juist is doorgegeven. Ik adviseer je om een klacht (schriftelijk) in te dienen bij FBTO. Als dit niet het gewenste resultaat oplevert, dan kun je je wenden tot de SKGZ, de stichting klachten en geschillen zoegverzekeringen. Deze organisatie bemiddelt tussen verzekerde en verzekeraars in geschillen en ze zijn gerechtigd om bindende uitspraken te doen.
Ik weet niet precies de werkwijze bij FBTO, maar bij ons op het werk is het namelijk zo geregeld! Indien een klant wil dat wij de declaratie betaling overmaken naar de zorverlener, dan controleren we eerst of de gegevens bekend zijn (bankrekeningnr). Zoja, dan maken we t over en zoniet, dan maken we t uitveiligheids redenen over naar de klant, omdat we nooit mogen uitgaan van t rekeningnr op de nota! Zorverleners kunnen deze gegevens digitaal aan ons doorgeven. Ik weet niet of FBTO ook zo werkt hoor, omdat jij zei dat ze het niet naar de tandarst hadden over gemaakt! UVIT werkt in elkgeval wel zo! Mbt tot 'incasso'kosten vd tandarts, dat is erg vreemd hoor! Ruim 125 euro? Dat mogen hun wettelijk gezien niet eens doen naar mijn weten. Ik zou ook even naar t jurische loket gaat!
Als ze de rekening uit handen gegeven hebben naar een incassobureau dan mag het. Ik heb ff nagekeken, en de kosten die TS noemt vallen binnen het maximum aan incassokosten voor het te vorderen bedrag, namelijk 800,- Wat niet mag is meteen uit handen geven, zonder eerst één of twee herinneringen én één of twee aanmaningen gestuurd te hebben. Dan volgt nog een ingebrekestelling, en daarna mag je het pas naar een incassoburo sturen. Bij herinneren en aanmanen mag je kosten inrekening brengen, maar dan gaat het om een paar euro (verschillend tussen 5,- in het begin tot ongeveer 50 aan het eind bij de ingebrekestelling).
Wat een gedoe zeg. Ik hoop dat het sneller opgelost is. Bah niet fijn zo. En schrok ook van de 123 euro! Dat is echt veel zeg. Ik zou zo zeggen blijf er om de paar dagen achteraan bellen.