Ik weet het echt niet meer!!

Discussion in 'De lounge' started by xSNDY19x, Mar 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    Dec 2, 2009
    1,816
    691
    113
    Female
    Ik zeg bij voorbaad al even dat dit een lang verhaal word en respect heb voor degene die t helemaal lezen.

    Ik zal even bij het begin beginnen.
    Wij hadden 10 oktober de sleutel van ons nieuwbouw woning gekregen in Hengelo. precies op die dag ben ik mijn baan kwijt geraakt maar dag erna had ik een nieuwe baan verdiende wel veel minder maar ik was blij dat ik iets had..
    ik heb hier tot februari gewerkt toen ontslag genomen omdat mijn baas achter mijn rug om praatte... financieel ging het al een tijdje niet heel goed het huis was uiteindelijk veel duurder uitgevallen dan wij van te voren gedacht hadden..
    we hebben toen met heeeel veel moeite de keuze gemaakt om in het eengezinswoning van mijn vriend zijn vader te gaan wonen. zijn vader woont hier niet omdat hij sinds 4 jaar een neiuwe vriendin in enschede heeft en kleine kinderen met haar heeft 1 van 3 jaar en een tweeling van 8 maanden.. dus het huis stond pracktisch leeg.. we zouden hier ook gewoon huur betalen zodat zijn vader er financieel ook op vooruit ging. het enige nadeel was dat mijn vriend zijn broertje (V. genoemd) ookal tijden in dat huis woonde.. vroeger heeft hij voor veel problemen gezorgd, dreigen met zelfmoord, zijn vader bedreigd met luchtbukspistool etc etc (teveel om op te noemen). Ik had hier van te voren al mijn twijfels over maar gaf het toch een kans.
    vanaf dag 1 dag we hier zaten in het huis was het al niet gezellig elke avond als onze dochter in bed lag moesten we gaan zeuren of de muziek wat zachter kon etc.. na mijn luisterde V. niet naar mijn vriend wel...

    Afgelopen zondag is de bom hier ontploft. V. wilde biefstuk voor zichzelf maken maar hij wilde plastic in de magnetron doen :S... wij zeiden van dat kan niet.. maar zo eigewijs als die is luisterde die weer niet uiteindelijk heb ik zijn eten staan maken.. uiteindelijk toen die klaar was zei ik van je gaat wel nu afwassen anders sta ik het morgen weer te doen.. met veel moeite begon die eraan. toen ging die in de voorraad kast schuursponjes zoeken.. deze kon hij niet vinden dus hij begon tegen mij te zeiken.. ik werd n beetje boos en zei van ik ben je moeder niet je zoekt het maar zelf..toen kreeg ik een grote mond gooide met de deuren en ging naar boven toe.. onze dochter lag in bed..
    Laterna heb ik de schuursponjes gepakt en naar zijn kamer gebracht.. laterna kwam mijn vriend na boven en zei tegen V. van je gaat nu afwassen want je komt er elke x onderuit.. hij begon meteen van nee je bekijkt het maar.. dus mijn vriend die zegt anders trek ik je internet eruit (V is heel erg verslaafd aan internet en kan echt totaal niet zonder het is echt een verslaving zoals gokken).
    ik ben toen na beneden gegaan (was op zolder met de was bezig en kreeg alles mee) en heb internet eruit gehaald.. toen werd het bij V helemaal zwart voor zijn ogen waarschijnlijk hij flipte helemaal en begon mijn vriend uit te dagen met van ik sla je kapot maak je hellemaal kapot en verbouw je hoofd helemaal etc.. mijn vriend werd hier toen boos om en heeft m duidelijk gemaakt dattie moest stoppen... het is niet op slaan aangekomen omdat mijn vriend daar te trots voor is en vind dat het zinloos is.. uiteindelijk flipte V hellemaal toen heb ik zijn slaapkamer deur dicht getrokken en de klink omhoog gehouden omdat hij met servies (borden) begon te gooien tegen de deuren en muren.. ik hield de deur vast zodat hij ons niks aan kon doen.. mijn vriend heeft last van ademhalingsproblemen en liep beneden te tuin in om ff tot rust te komen.. we hebben ons kind gepakt en wilde na buiten gaan om politie en mijn vriends vader te bellen.. toen wij de voordeur uit wilde gaan na buiten toe stond V bij het raam met een bord in zijn hand en dreigde als je internet nu niet terug doet gooi ik dat bord naar je hoofd. ik kon mijn vriend nog net op tijd wegtrekken toen gooide hij het bord naar beneden. toen zijn we na de auto gerend en hebben ons kind in de auto gezet.. na 30 min kwam de politie met 2 autos aan en kogelvrije vesten omdat ze hier vroeger al vaker waren geweest voor dit soort incidenten. we hadden afgesproken met hun dat ze hem zouden aanhouden en hij in de cel zou zitten voor 3 dagen en als wij aangifte zouden doen hij huisverbod zou krijgen. maar mijn vriends vader moest dan wel dezelfde aangifte als ons doen omdat het zijn koophuis is en hij ook aanwezig was inmiddels.
    toen kwamen onze buren met hun kindje van 5 thuis en zeiden ze kommaar naar binnen met de kleine dan kunnen de kids even spelen. intussen hing V uit t raam omdat de politie na binnen was gegaan.. wij zijn toen na de buren gegaan en laterna kwam de politie daarheen en hebben ze gemeld dat ze V niet konden aanhouden omdat mijn vriends vader dit niet toeliet. mijn vriends vader nam V mee naar enschede.. politie melde ook nog mooi dat ze nu bericht moesten doen aan jeugdzorg ivm dat onze dochter ook in het huis aanwezig was.

    de dag erna kwam mijn vriends vader met ons praten om te kijken hoe nu verder.. wij hebben duidelijk aangegeven dat hij hier niet meer kan wonen en anders zijn wij weg (ookal hebben we geen ruimte) en dat we dan niks meer met hun te maken willen hebben ook met de vader niet.. hij zei van al doe ik het alleen voor jullie dochter maar jullie gaan niet weg hier... V moet maar eige kamer zoeken.

    vandaag ineens belt die vader mijn vriend op en zei dat hij toch nog eens met ons wilde praten om de situatie toch leefbaar te maken voor ons allemaal oftewel V moet terug komen in dit huis.. wij hebben gezegd van als dat is wat jij wilt zijn wij weg doen we alsnog aangifte tegen V en willen we geen contact meer met niemand meer..

    we hebben nu bij de woningbouw urgentie aangevraagd en gekeken bij allerlei instanties om woning te kunnen krijgen.
    ik snap het niet als die jongen hier terug komt kan jeugdzorg ons kind afpakken omdat de situatie voor haar maar ook voor ons niet veilig is!!! en weer laat die vader ons stikken..

    ik weet het niet meer... ik ben van plan die jongen bij ggd aan te geven voor een gedwongen opname maar weet niet hoe dit te werk gaat en of t me gaat lukken.
    hebben jullie nog tips voor mij?

    bedankt voor het lezen meiden!!
     
  2. jada08

    jada08 VIP lid

    Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Klote situatie zeg, hoe oud is het broertje van je vriend?

    Zijn gedrag wil ik absoluut niet goed praten hoor dat voorop gesteld, maar ik vind jullie beide nogal erg kinderachtig overkomen. Hij doet de afwas niet dus trekken jullie internet er maar uit, niet echt volwassen in mijn ogen. Je leeft samen in 1 huis en daar moet je dan duidelijke afspraken over maken lijkt mij.

    Daarbij vind ik niet dat je kan 'eisen' van je schoonvader dat V er uit moet, want ik maak op uit je verhaal dat hij er al woonde voor dat jullie er kwamen wonen.

    Ik denk persoonlijk dat er veel meer is gebeurd anders loopt het toch niet zo uit de hand, bedoel een afwas en dan gebeurd er zoiets...
     
  3. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik heb het gelezen. gedwongen opname gaat niet helaas. daar werkt de wet van nederland niet goed genoeg voor. pas als je bewijs hebt (aangifte) dat hij een gevaar is voor zichzelf danwel een ander dan kan het. maar nog is de weg met veel hobbels.

    Ik zou echt die woning verlaten en voor mijn kind kiezen. al zou ik in een 1 kamer appartement met zijn drieen moeten zitten tijdelijk
     
  4. lin80

    lin80 Fanatiek lid

    Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Je geeft aan dan V er al woonde voordat jullie er kwamen wonen, waarom zou hij dan het huis uit moeten? Wat hij gedaan heeft kan natuurlijk niet door de beugel, dat is een feit, maar ik begrijp wel dat je vriend zijn vader niet de zoon die er al woonde er uit wil zetten. Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar dit maak ik op uit je verhaal.
    Zorg zo snel mogelijk voor een andere woning of ga eerst ergens anders bij in wonen, want volgens mij halen jullie elkaar gewoon het bloed onder de nagels vandaan. Ik vind V heftig reageren, maar jullie reageren ook kinderachtig door zijn internet eruit te halen en te eisen dat hij NU de afwas doet. Zorg dat jullie met elkaar om tafel gaan en tot een oplossing komen of vertrek en bouw je eigen leven op.
     
  5. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Eerlijk gezegd denk ik precies hetzelfde :)
     
  6. Leenislief

    Leenislief Fanatiek lid

    Sep 30, 2011
    1,765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens.
    Ook vind ik het juist heel lief van je schoonvader dat jullie in zijn huis mogen wonen. Ik denk dat hij nu ook een beetje radeloos is. Hij moet nu van jullie eigenlijk kiezen tussen zijn 2 zoons.
    Het is een trieste situatie. Lastig hoor.
     
  7. Mirro

    Mirro Fanatiek lid

    Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    Meid wat een ellende!
    En ja, V woonde er al voordat jullie kwamen. Hoefde toen met niemand rekening te houden en ineens kreeg hij er een gezin bij.
    Maar goed, daar heb jij nu helemaal niks aan. Je zit er mooi mee.
    Hoop dat jullie heeeel snel een eigen huis krijgen en dat je schoonvader tot die tijd voor V zorgt.
    Veel sterkte!
     
  8. mamazeyad

    mamazeyad Niet meer actief

    #8 mamazeyad, Mar 14, 2012
    Last edited by a moderator: Mar 14, 2012
    mee eens

    natuurlijk is het gedrag van v niet goed, maar hij woonde er al voor jullie dus ik vind het een beetje raar dat jullie verwachten dat hij een ander huis gaat zoeken!

    en eerlijk gezegd vind ik het ook raar dat jullie je vriends vader een ultimatum stelt van of V gaat het huis uit of wij verbreken het contact;)
     
  9. Ellenore

    Ellenore Fanatiek lid

    May 13, 2008
    2,035
    0
    0
    Zou het kunnen dat V adhd heeft? (De echte) ik herken mijn broer in jouw verhaal. Die wordt ook gezien als asociaal en geweldadig terwijl hij in een omgeving waar hij begrepen wordt juist onwijs lief is. Nog steeds onuitstaanbaar, maar hij grijpt je niet bij de keel of stoot zijn hoofd in de muur.

    Hoe goed is de band tussen jouw vriend en zijn broertje? Is V wel eens onderzocht op autisme?
    Misschien is het goed als je vriend, zijn vader en V eens samen gaan zitten en als 3 volwassenen de situatie bespreken.
    Mocht hij inderdaad adhd hebben, dan is het eigenlijk juist goed dat jullie bij hem in wonen. Zo heeft hij mensen om zich heen (de eenzaamheid maakt hem misschien neerslachtig) en kunnen jullie hem wat in de gaten houden.

    Voor vragen pm me maar.
    Sterkte!
     
  10. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    Dec 2, 2009
    1,816
    691
    113
    Female
    Even voor de duidelijkheid de reden dat v hier woonde is omdat hij zijn vader gedwongen had.. zo is hij en waarom wij internet eruit trekken omdat hij er want verslaafd is en goed ook daardoor doet hij niks in huis.. en wij mochten hier wonen omdat wij huur betalen en v niet dus die vader kon er op vooruit gaan!!
    Ik.vind sommige reacties niet echt fijn.. ja hij woonde hier al maar zijn vader had gemeld dat als de situatie onhoudbaar zou zijn hij achter ons stond als wij de keuze zouden maken hem de deur uit te zetten.. want hij durft het niet hij is bang voor hem.. v is nooit ergens op getest of onderzocht omdat zijn ouders t er telkens bij lieten zitten in de hoop dat t beter ging worden.. toen wij hier na toe verhuisde hebben we met zijn alle om de tafel gezeten afgesproken dat als je iets gebruikt je t meteen zelf afwast ook wij dus ook hij .. en hij doet t weer niet.. dus dan mochten wij internet eruit halen
     
  11. jada08

    jada08 VIP lid

    Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Neem aan dat V ook een volwassen man is, dus even heel cru gezegt wie zijn jullie dan om het internet eruit te trekken. Als hij de dingen niet doet in het huishouden zoals de afwas en je weet dat er zoveel problemen van komen zou ik wat anders gaan zoeken. Ook in het belang van jullie kindje.
    Je schoonvader is ook wel een beetje makkelijk, hij is bang voor zijn zoon dus mocht het niet gaan met z'n allen in 1 huis dan is de eer aan jullie om hem er uit te schoppen. Ik zou in deze situatie de eer helemaal aan mezelf houden en zo snel mogelijk wat anders gaan zoeken. Ook al betalen jullie wel huur en V niet dan nog vind ik dat V ook recht heeft op dat huis, hij heeft waarschijnlijk afspraken met zijn vader gemaakt dat hij daar kosteloos mocht wonen, ik ben van mening dat je hem dan niet zomaar op straat kan zetten. Nogmaals zijn gedrag is echt niet normaal maar ik was zelf weg gegaan
     
  12. Leenislief

    Leenislief Fanatiek lid

    Sep 30, 2011
    1,765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is natuurlijk wel vrij naief geweest van V zijn ouders. Ik denk dat het inderdaad wijsheid is als je vriend, zijn vader en V eens om de tafel gaan zitten. Misschien kan een onderzoek alsnog bespreekbaar gemaakt worden, want dat lijkt me in deze situatie wel nuttig. Er is duidelijk iets mis met V. Vraag me af hoe hij het al die tijd alleen heeft kunnen doen.
    Vind wel dat je je schoonvader erg hard aanpakt. Probeer je ook in zijn situatie te verplaatsen. Hij heeft waarschijnlijk geen idee wat hij met V aanmoet en is waarschijnlijk bang dat V zichzelf of een ander wat aandoet als hij hem het huis uit gooit.
    Ik ken de situatie natuurlijk niet, maar denk dat het geen zin heeft hem een ultimatum te stellen en te dreigen contact te verbreken. Zul je denk ik niet veel mee bereiken behalve nog meer verdriet en ellende.
    Strekte!
     
  13. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    Dec 2, 2009
    1,816
    691
    113
    Female
    Het probleem is dat hij met zijn vader had afgesproken 200 per maand te betalen hij woont hier al min. zes maanden en heeft nooit n cent betaald en deed ook toen wij er niet waren de afwas niet..

    ik vind jullie n beetje makkelijk met reacties geven de situatie is gewoon niet Trusten houden als hij of wij hier wonen wij hebben nu urgentie aangevraagd etc terwijl hun vader hem allanger t huis uit wilde hebben en zo een kamertje kan krijgen.. hij zei maandag tegen ons al doe ik t alleen voor jullie dochter ik zet jullie er niet uit v kan makkelijk een kamer krijgen en jullie niet makkelijk n ander huis en vandaag draait hij ineens om..
     
  14. jada08

    jada08 VIP lid

    Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ja maar die beste man staat hier ook tussen in natuurlijk, voelt voor hem ook enorm klote. Het gaat om zijn beide zoons en zijn kleindochter
     
  15. Leenislief

    Leenislief Fanatiek lid

    Sep 30, 2011
    1,765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja precies!
    En makkelijk met reacties...tja, dat is maar net hoe je het bekijkt. Natuurlijk is het voor ons makkelijk oordelen, omdat wij de situatie niet kennen. Echter kan dat juist een heel verhelderende of relativerende kijk geven op de situatie. Probeer er dus wel open voor te staan en zie niet alles als een aanval.
     
  16. mamazeyad

    mamazeyad Niet meer actief

    het lijkt mij ook erg moeilijk om tegen je zoon te zeggen ga maar een kamer zoeken want je bent niet meer welkom in huis. kunnen jullie het niet gewoon uitpraten?
     
  17. lioness74

    lioness74 Niet meer actief

    Hier ben ik het mee eens.
    Omdat V al een moeilijke jongen is,is vader misschien bang dat hij helemaal aan lager wal geraakt als hij op straat komt te staan?
    Vader zit tussen 2 vuren en het is onmogelijk om hem te laten kiezen wie er in zijn huis mogen wonen.
    Daar heb ik toch wel begrip voor,maar ik snap ook dat jullie nu in een rotsituatie verkeren.

    Moeilijk maar ik zou zelf zo snel mogelijk eigen woonruimte zoeken al zal dat niet meevallen....
     
  18. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    Dec 2, 2009
    1,816
    691
    113
    Female
    Daar zijn we dus al druk mee bezig wat mij qua reacties dwars zit is dat zijn pa dingen beloofd heeft en jullie over die dingen te makkelijk denken... en neem jullie dat niet kwalijk maar voelt kut.. die vader heeft ons vaker dingen.beloofd en elke keer naait die ons en v steunt hij x op x terwijl hij het niet verdient hij maakt de hele familie x op x kapot hij heeft voordat ik wat met mijn vriend had zoveel geslikt en elke x komt die ermee weg.. wij gaan sowieso morgen aangifte tegen hem doen... ik vind t niet normaal dat wij t risico moeten lopen dat onze dochter door hem afgedekt word omdat de situatie niet veilig is en wij niet weten hoe snel we n ander huis hebben..
     
  19. mamav4

    mamav4 Niet meer actief

    Tja... als die vader je elke keer naait en V maakt de hele familie kapot, dan snap ik niet wat je in het huis van die vader doet samen met V?
    Ga een eigen leven opbouwen, al is het alleen maar voor je meisje, hoe hard het ook klinkt.
    Het zal voor jullie ongetwijfeld een noodsprong zijn geweest door omstandigheden.
    Maar ik denk dat nu de tijd rijp is om voor jezelf en je gezin te kiezen en die vader en V het lekker met elkaar uit te laten zoeken.
    Ik hoop dat je snel andere woonruimte vindt!
     
  20. Ellenore

    Ellenore Fanatiek lid

    May 13, 2008
    2,035
    0
    0
    V heeft hulp nodig. Hij is niet ziek en ook niet gek of dom of asociaal. Hij is een klassiek voorbeeld van een jongen met adhd, afgaande van alles wat je noemt. Waarschijnlijk gaat al zijn geld naar computer benodigdheden en internet. Dus niet naar huur of zorgverzekering.

    Hoe meer jullie (familie) hem van je af duwt, hoe meer hij zich verzet. Alles kan als stress factor werken.

    Verdiep je in adhd, hoe ga je er mee om, hoe communiceer je met hem... Dat lijkt me echt van belang.
     

Share This Page