Ik weet het echt niet meer!!

Discussie in 'De lounge' gestart door xSNDY19x, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav4

    mamav4 Niet meer actief

    Ik snap gewoonweg niet dat je er voor kiest om met je dochtertje in het huis van DIE (zo benoem je het zelf) vader te gaan wonen met V waarvan je weet dat hij zulk gedrag vertoont. Dat is toch vragen om moeilijkheden....
    Maar hier zul je het wel niet mee eens zijn, want ik ben blijkbaar niet iemand die jou/het begrijpt.....
     
  2. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Punt 1 die jongen spoort niet (en nou niet over me heen vallen want mijn oudste heeft PDD-nos en als hij geen hulp gehad had had hij net zo hard niet gespoord!)
    Punt 2 Hij is verslaafd en jullie pakken hem zijn "shot" af.
    Dan gaat hij door het lint ja (been there, done that)!

    Verslaafden en mensen met een "probleem" die daar geen hulp bij krijgen/ hebben gehad zijn vaak weinig tot reden vatbaar (Also been there, done that). Het feit dat vader al bang is om de regels te handhaven in eigen huis EN het toelaat dat meneer zo leeft als hij leeft zegt al genoeg.

    Ik zie maar 2 opties. OF je laat het zoals het is en maakt dat je er weg bent.
    OF vader krijgt plotsklaps wel ruggengraat en helpt zijn losgeslagen zoon aan hulp en jullie aan een huis zonder ontvlambare familie leden.

    2e optie lijkt me het beste maar ben bang dat het hem dat niet wordt.

    Mensen die zeggen jullie hadden niet daar moeten gaan wonen...tja dat is makkelijk lullen achteraf.
    Zou zeggen houd alle wegen open. Zorg dat je bij de woningbouw staat voor urgentie (leg het probleem goed uit MET verhaal over broer) Maar blijf ook met pa in gesprek. Als het JULLIE situatie helpt ja dan zou ik aangifte doen. Wordt misschien als egoïstisch gezien door sommigen maar in feite sta je in je recht en misschien dwingt het pa met zijn neus op de feiten.
    Het zal in ieder geval jullie mee helpen mocht de woningbouw je verhaal niet geloven of de AMK moeilijk gaan doen omdat je daar nog bent (wat waarschijnlijk niet anders kan omdat je geen andere woonruimte hebt)
    Als pa niet wil dat er aangifte gedaan wordt dan moet hij zijn verantwoordelijkheid nemen tav die broer. Want ook die broer is er niet mee geholpen met dat pappen en nathouden. Het lijkt me dat pa ook een ander leven zou willen voor die zoon?

    Sterkte!
     
  3. ukoldaatje

    ukoldaatje VIP lid

    2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ook ik vind dat jullie zelf erg kinderachtig reageren. Oke hij heeft een internet verslaving, so what??? Doet ie niemand kwaad mee...Hij heeft er geen probleem mee, waarom jullie wel??

    Hij woonde er eerder, en ik vind ook dat hij gewoon het recht heeft er te blijven wonen.

    Jullie zijn niet zijn opvoeders. Jullie kunnen niets van hem eissen. Alleen kunnen jullie zaken bespreekbaar maken. Afspraken maken, en als hij zich er dan niet aan houdt, dan kan je hem erop aanspreken. Dus dan zeg je: Weet je nog wat we afgesproken hadden? Dat we internet eruit zouden ahlen als je je niet aan je afspraken zou houden, dat gaan we dan zo ook doen wat we heel vervelend vinden, maar dat was de afspraak, als de afwas gedaan is, dan komt het er weer op'.


    Ik denk dat het gewoon de manier van boodschap overbrengen is hoor. Je loopt er als een moeder heen en je man ook, jullie zijn niet zijn opvoeders, jullie zijn medebewoners.

    Moet je luisteren, als iemand bij mij internet eruit zou trekken omdat ik mijn klusje nog niet gedaan had, zou ik ook flippen. Zeker als je zo achter mijn kont aan zou lopen.

    Kan me voorstellen dat jullie inbreuk zijn op ZIJN privacy, hij woonde er eerder. En moet hij ook opeens rekening gaan houden met een kind in huis....ik snap hem gewoon goed.

    Stel je je eens voor in zijn situatie. Jullie wonen ergens en opeens besluit iemand dat er andere mensen bij jullie in komen wonen. Nou dat is me een inbreuk op je levne.

    Als hij biefstuk in plastic wil bakken in de magnetron, laat m gaan. Hij zal dan leren dat dat dus niet werkt. Neem dat niet iut zijn handen, geef m de ruimte om zelf te leren en te ontdekken dat het zo niet gaat. Ga niet bij voorbaat al een heisa ervan maken en dingen uit zijn handen nemen. En dan ook nog boos achter m aan hobbelen dat hij m oet afwassen.

    Denk dat jullie, met alle goede bedoelingen, in de verkeerde rol gekropen zijn.

    Hoop dat jullie hier uit kunnen komen.
     
  4. ukoldaatje

    ukoldaatje VIP lid

    2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Idd ik heb gewerkt met mensen met aandachts/ontwikkelingsstoornissen. Ik heb medelijden met die knul dat hij niet de juiste begeleiding heeft gekregen.

    Dat jullie wisten van zijn verleden dat hij moeilijkheden heeft veroorzaakt, hebben jullie alsnog de keuze gemaakt daar in te trekken met jullie dochtertje.
     
  5. NatasjaM

    NatasjaM Actief lid

    31 jan 2011
    339
    0
    0
    NB
    Nou dat vind ik toch wel een beetje kort door de bocht, er is wel een probleem met zijn internet verslaving, want hierdoor wil hij onder zijn verantwoordelijkheden uitkomen die ze alvorens hebben afgesproken, met andere woorden, hij is degene die zich als medebewoner niet aan de afspraken houdt.

    Ook ik heb gelezen dat hij er eerder woonde, maar dit alleen omdat hij het heeft afgedwongen en blijkbaar niemand tegen hem in durft te gaan. Wat voor recht geeft hem dat dan ?
     
  6. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Jammer dat je zo reageert TS, als de meningen en adviezen je niet aan staan dan heb je er niks aan. Iedereen heeft volgens mij wel aangegeven dat zijn gedrag niet normaal is.

    Ik ben alleen van mening dat je niet hem het huis uit kan schoppen omdat hij er eerder woonde, en mede door de problemen die hij heeft.
    Verder ben ik het met Ukoldaatje eens
     
  7. sprits

    sprits Fanatiek lid

    21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik ben het helemaal met Wilma en Natasja eens.
    Ts verteld nu denk nog maar een klein deel van het verhaal. Wij kunnen geen oordeel geven.
    Ik kan me voorstellen hoe moeilijk deze situatie is!
    Hoop dat er een goede oplossing gevonden wordt voor jullie allemaal.
    Sterkte.
     
  8. Ukkie2

    Ukkie2 Niet meer actief

    Of jullie goed of fout hebben gereageerd maakt niks meer uit. Iemand hoeft daar niet zo voor uit zijn slof te gaan.

    Jullie moeten nu je dochter op nr1 zetten. Bescherm haar en zoek een onafhankelijke plek!!
     
  9. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.816
    691
    113
    Vrouw
    ik heb niet alles verteld omdat het ook op mijn privacy gaat.. ik heb dit alles ook uit kwaadheid geschreven gister omdat wij er helemaal doorheen zitten.

    kijk nog die jongen hebben wij ontzettend vaak geholpen toen wij na hilversum verhuisd zijn 3 jaar geleden hebben we hem meegenomen. we hebben ervoor gezorgd dat hij toen der tijd weer een opleiding kon volgen terwijl die school hem al meerdere keren drvanaf gegooid had.. toen wij weer na hengelo gingen hebben wij ervoor gezorgd dat hij in hengelo ook weer kon wonen. toen ging het hier met zijn vader en hem onderling niet goed en hebben wij n heel duur huis aangenomen en hem in huis genomen.. na 2 weken hebben we hem eruit gezet omdat hij niet aan de huur mee wilde betalen en geen reet uitvoerde en WEER van school getrapt was omdat die niet na school ging. Toen issie dus in het huis van zijn vader gaan zitten hun hadden afgesproken dat hij 200 pm zou betalen aan die vader.. heeftie nooit gedaan maar wel elke x eissen stellen bij zijn vader (hier ga ik verder nu niet op in) toen mijn vriends vader had gezegd dat wij bij hem in huis konden wonen omdat ik mijn baan ben kwijt geraakt en we het daardoor niet meer redde in het dure huis zijn we met ons alle om de tafel gaan zitten en hebben we ook alle afspraken op papier gezet.. en we hebben echt niet meteen zijn internet eruit getrokken we hebben hem eerst nog de kans gegeven om de afwas te doen.. toen hij dit na 3x vragen nog steeds weigerde heb ik zijn internet eruit getrokken maar toen was de bom al half ontploft. en tuurlijk is mijn vriend ook niet al te redelijk geweest maar mijn vriend flipt m niet zoals hij mijn vriend viel bijna van zijn stok omdat hij ademshalings problemen heeft en hierdoor bij elke stress bijna n hartaanval krijgt en zijn hart gewoon enorm overslaat etc (moeilijk uit te leggen hij krijgt hier ook een soort van therapie voor)..

    dan wil ik nog even graag aangeven dat ik er bij voorkeur al niet wilde gaan wonen ivm V. maar we hadden geen keuze stonden niet meer ingeschreven bij de woningbouw omdat we NET 3 maand in t huis woonde dus werd je automatisch uitgeschreven! dus we konden toen niet ff snel op huisjes reageren.. onze instelling was ook om hier maar n jaar te gaan wonen en echt niet langer.. ik was al die tijd al op mijn hoede van hoe gaat t lopen is de situatie wel leefbaar etc etc..
    nu momenteel denken we aan onszelf maar vooral aan onze dochter gister bij woningbouw urgentie aangevraagd en rond gekeken op internet om in de omgeving van hengelo te kunnen wonen maar we kunnen niks vinden wat wij kunnen betalen. dat is het probleem ik heb geen werk... dan nog vind ik het van hun vader niet eerlijk dat hij maandag zelf zegt van jullie blijven hier ik zoek voor hem wat anders dan leert hij ook volwassen worden. zijn zijn eige woorden! en ja wij zijn hard geweest door te zeggen van we willen niks meer met jullie te maken hebben omdat die jongen elke x gesteunt word en hij geeft iedereen de schuld behalve zichzelf. die keer dat hij zijn vader met een luchtbukspistool bedreigd heeft.. nee hoor was niet zijn schuld was de schuld van de vader.. komop he dan heb je toch een enorme plaat voor je kop lijkt mij...

    hij had ook tegen zijn vader gezegd dat hij zondag rustig was gebleven en mijn vriend met de borden gegooid had nou een ding mijn vriend was beneden toen hij met die borden begon te gooien.. en het is makkelijk om ons de schuld te geven.. en die aangifte is niet egoistisch, wat is daar egoistisch aan vertel het mij?

    En jullie mogen commentaar geven maar t lijkt wel alsof t allemaal zo simpel is voor jullie.. stel jezelf eens voor in de situatie zoals wij zitten met n kind geen ander huis te krijgen binnen n week of dergelijke.. wat zouden jullie dan doen?
     
  10. diaan1982

    diaan1982 Fanatiek lid

    8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ik had ten eerste nooit ontslag genomen als mijn baas achter mijn rug om lulde,maar voor mijn gezin gekozen en daar blijven werken,en ondertussen iets anders zoeken.

    en ik was nu ook wat anders gaan zoeken een kamertje oid,of het gaan uitpraten met de broer,denk ook niet dat hij zich er lekker bij voelt.
    helaas gedwongen opname gaat niet zomaar,was het maar waar dan had ik al zo,n 10 keer de broer van mijn vriend laten opnemen en die is zo,n 100 keer erger dan het verhaal wat ik net las van jou.
     
  11. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.816
    691
    113
    Vrouw
    het is neit de enige reden hoor waarom ik ontslag heb genomen maar zoals ik al aangaf het verhaal was al lang genoeg en had geen zin om daar nog meer over neer te zetten.. ik heb daar 5 maand gewerkt en 5 maand niet naar mijn zin gehad.. werd maar 2 dagen in de week opgeroepen om max 4 uurtjes te werken daar kreeg ik totaal bijna geen loon voor dus (horeca) dus wij konden daar niet van leven en elke dag was er gezeik.. als mijn dochter ziek was werd ik 2 weken geschorst en mocht ik 2 weken niet werken. dus vandaar dat toen ik erachter kwam dat mijn baas achter mijn rug om lulde mijn vriend heeft gezegd tegen die baas van sandy komt niet meer..
     
  12. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Tot op zekere hoogte ben ik het hier wel mee eens. MAAR, een verslaving waar hij niemand kwaad mee doet?
    Excuseer mij even maar...Verslavingen doen altijd direct of indirect iemand kwaad. En dan in de eerste plaats de verslaafde zelf!
    De tweede plaats is de directe omgeving. En dat kan zijn omdat er simpelweg geen plek voor rede is bij verslaafden of omdat ze ALLES in het werk zullen stellen om aan hun "kick/shot/urge" hoe je het ook wilt noemen, te voorzien. Uiteindelijk maakt het dan niet meer uit wie of wat hem in de weg staat en hoe hij moet zorgen dat dit niet meer in de weg staat.
    Ooit wel eens gelezen van mensen die na zoveel dagen gamen achter elkaar dood achter de comp zitten?
    Ooit gelezen van mensen die hun kinderen verwaarlozen tot de dood er op volgt omdat ze te druk zijn met hun computertje?
    Dat zijn computer verslaafden.
    Misschien is het nog niet zo ver. Misschien komt het nooit helemaal zo ver. Maar zeg niet dat hij er niemand kwaad mee doet. Bagatelliseer het niet.
    Een van de redenen dat mijn ex er niet meer is is zijn computer verslaving. Ook hij deed er niemand kwaad mee, dacht men.
     
  13. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.816
    691
    113
    Vrouw
    het ergste vind ik nog hij deed voorheen bruiloften filmen.. voor heel veel geld.. in september 2010 heeft hij een bruiloft gefilmd mensen hebben hiervoor betaald en hij heeft nooit de film afgemaakt en naar de mensen opgestuurd.. die mensen bellen nu constant naar die vader toe maar pa doet er niks aan.. als hij loon heeft gehad van zijn werk dag erna is het op omdat hij dit in zijn website steekt. hij douched niet omdat zijn pc belangrijker is.. hij eet niet omdat zijn pc belangrijker is en hij te lui is om dit te doen. hij doet er zeker mensen pijn mee zoals wilma al zegt. maar mensen die het niet in hun omgeving meemaken zien dit allemaal te makelijk in.
     
  14. charity2010

    charity2010 Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik denk dat hier veel meer aan vooraf is gegaan dan wat TS nu verteld. Dat is ook logisch, want ze zou vast niet alles willen vertellen in haar privacy. Maar op het stukje wat ze wel verteld, krijgt ze reacties/meningen/adviezen en die zou ze niet allemaal even leuk vinden. Prima, het is moeilijk oordelen als je het hele verhaal niet kent.

    Toch vind ik het niet heel erg slim van je TS dat je er bewust voor kiest om bij V in huis te gaan wonen. Ik kom uit de omgeving waar jij woont en ik weet als geen ander dat woningen gewoon moeilijk te krijgen zijn momenteel. Dat had jij ook kunnen weten.
    Als je dan al vooraf weet dat je in het huis waar jullie woonde niet lang wou wonen, dan had je je gelijk weer bij de woningbouw in moeten laten schrijven en moeten blijven reageren op huizen.
    Dat had je gewoon kunnen doen, is maar een kleine moeite.
    Om de kans te vergroten dat je toch snel een huis hebt en je omgeving verbreden, dus niet alleen Hengelo maar ook bijv. Enschede. Dat ligt maar 10 min van elkaar af.

    Die V heeft hulp nodig, dat is duidelijk. En wat tussen vader en V speelt, is tussen hun en staan jullie voorledig buiten.
    Een internet kabeltje eruit trekken is indd ook heel erg kinderachtig. Neem aan dat jullie allemaal volwassen mensen zijn, ik zou het ook niet kunnen waarderen als iemand mijn internet eruit zou trekken omdat ik niet gelijk doe wat mij is opgedragen door mijn broer/schoonzus. Sterker nog, ik zou dan ook zeggen zoek het maar uit en doe het zelf maar.

    Maargoed, jullie moeten nu jullie dochter op de eerste plaats zetten en voor haar veiligheid zorgen dat jullie daar gewoon zo snel mogelijk weg zijn. Er zijn ook wel andere mogelijkheden dan een leuke eengezinswoning of een leuk flatje. Misschien niet ideaal maar een kamer heb je vandaag nog en als de situatie echt zo onveilig is voor je dochter, dan vind ik dat je dat gewoon moet doen.
    Zij kan zichzelf tenslotte niet beschermen.

    Ik geloof niet dat jeugdzorg jullie dochter afpakt omdat V zo geflipt is. Als jeugdzorg echt die plannen heeft, dan is er wel meer gebeurd. Die zien ook wel in dat jullie er niets aan kunnen doen dat V flipt en wellicht zullen ze jullie zelfs helpen aan een andere woonruimte.
     
  15. sprits

    sprits Fanatiek lid

    21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Je hebt pb
     
  16. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.816
    691
    113
    Vrouw
    we hebben in hele omgeving gekeken en toen we 3 weken geleden hier kwamen meteen weer opnieuw ingeschreven bij woningbouw hengelo.. maar hebben zelfs voor huizen over de grens in duitsland gekeken enzo.. zelfs misschien wel weg uit hengelo/twente zelf... dus daar zijn we zeker hard mee bezig hoor..

    vind je het heel erg als ik op de rest van jou bericht ff niet op inga... ik heb namelijk veel wat jij net schreef al uitgelegd in mijn vorige bericht en t word me ff teveel allemaal nu.. sorry.. niet door jou of dergelijke hoor..
     
  17. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Vertel de vader maar dat hij op zijn zoon komt letten zodra jullie daar weg zijn. Anders zal hij weldra geen zoon meer hebben.
    Kan lang duren of kort duren maar hij gaat de verkeerde kant op. Hij verwaarloosd zichzelf en zijn verplichtingen al. Ziet zelfs de beloning van geld al niet meer als genoeg om even aan zijn verplichtingen te voldoen. Als straks het geen hem nu nog een beetje houvast aan de werkelijkheid bied weg is als jullie ergens anders wonen kan het ineens erg snel gaan.
    Mensen zeggen dat hij ADHD heeft? Misschien wel misschien niet. Mensen met ADHD (of een andere aanverwante stoornis aan autisme) zijn vatbaarder voor verslaving. En zodra dit zover is komen ze er NIET zelf meer uit.
    Het is een vlucht uit de werkelijkheid. Of het nou om drank, drugs, sex,adrenaline of computers gaat. Uiteindelijk is het buigen of breken.
    Maar ik zie meer een verslaafde die tegen gewerkt wordt als een ADHDer. Ook computer verslaving heeft invloed op je lichaam! Ook daar kan het zwart worden voor de ogen als ze niet krijgen wat ze nodig hebben.
     
  18. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.816
    691
    113
    Vrouw
    klopt heb je hellemaal gelijk in...
     
  19. LuckyMommy

    LuckyMommy Fanatiek lid

    17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Alleen TS eerste reactie gelezen, Zielig voor die man, hij zit tussen twee vuren en niemand die daar ook rekening mee houd.
    Het internet eruit trekken is erg kinderachtig, dat gaat nergens over.
    Daarin tegen zijn gedrag vind ik wel erg zorgelijk! Die jongen heeft ergens een probleem.

    Hem het huis uit sturen, vind ik niet kloppen je moet zelf gaan hij woonde daar eerst. Plus ik zou daar niet eens willen wonen met een klein kindje in zo een situatie! Mischien zelf een kamer gaan zoeken met z'n drietjes.
    Erg vervelend voor julie allemaal ik hoop dat er snel een uitweg komt.
    Ik heb dus alleen jou start bericht gelezen.
     
  20. mamazeyad

    mamazeyad Niet meer actief

    #60 mamazeyad, 15 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mrt 2012
    in je eerste reactie had je toch geschreven dat je al weer een nieuwe baan had? of ben je daar ook al mee gestopt? edit: ik zie het al, ik had het niet helemaal goed begrepen;)

    Ts ik vind het goed van jullie dat jullie al een nieuwe huis aan het zoeken zijn! misschien ook gaan kijken bij een makelaar? wij hebben een tijd geleden in mijn opa's huis gewoond en toen er allemaal problemen kwamen omdat mijn opa geen rekeningen betaalde, hebben wij gelijk maatregelen genomen en vertrokken. wij zijn toen naar een makelaar gegaan en hebben particulier een huis gehuurd. je hebt er ook huizen met een redelijke prijs van 400 of 500 per maand, en dan heb je een veilige plek voor jullie meissie! is dat misschien iets? het enige nadeel is dat je wel in 1 keer drie maanden huur moet neer leggen. een voordeel bij een goedkope huis kan je gewoon huursubsidie aanvragen
     

Deel Deze Pagina