Oh vreselijk. Ik heb daar ook zo'n hekel aan. Zo onbeschoft! Ga dan in de pauze kletsen of na werktijd, maar niet als er klanten zijn. Ik vind het sneu voor je meisje. Ik heb ook weleens bij een visboer kibbeling gehaald. Ze was aan het bellen, privé, en toen vroeg ze wat ik wilde bestellen. Dus ik doe mijn bestelling, gaat ze zo weer verder bellen. De kibbelingen waren uiteindelijk ook net niet helemaal gaar. Dus was de eerste en laatste keer dat ik daar geweest ben. Zo ga je niet met klanten om.
Haha debby, ik snap je wel, maar beetje overdreven he Op zich,heb ik met kletsende cassieres geen moeite als ze wel netjes zijn tegen de klanten. Maar ik heb liever de kletsende meiden bij de c1000 dan die oude chagerijnige wijven bij de aldi. Vind het fijn,om te zien dat mensen plezier in hun werk hebben. Maar dat zal per winkel/filiaal verschillen natuurlijk.
Ik vind dat ook irritant, vooral toen die reclame van sire er was, over bellende klanten bij de kassa. Ze kunnen beter is een filmpje maken van onbeschofte cassieres.
Vind ik niet helemaal eerlijk wat je nu doet. Als caissière is het je plicht om klantvriendelijk, of op z'n minst beleefd te zijn, en hier word je voor betaald. Je bent het laatste gezicht wat een klant ziet voor 'ie de winkel uit gaat, dus zorg dat je hem/haar met een goed gevoel de winkel uit laat gaan. Zo is het mij geleerd en zo leer ik het anderen ook aan. Ik werk ook al heel wat jaartjes in een supermarkt en zit ook regelmatig achter de kassa. Natuurlijk is het asociaal als een klant voor je kassa staat te bellen en jou behandelt alsof je niks voorstelt. Maar dat mag geen reden zijn om dat zelf ook maar te gaan doen! Ts: het is idd absoluut niet netjes van de caissière en sneu voor je dochtertje. Ik zou niet direct een klacht indienen, maar als je dit bij die winkel vaker meemaakt, zou ik er idd wel wat van zeggen tegen de bedrijfsleiding. Zou het niet direct tegen haarzelf zeggen, want dan ben jij straks "dat stomme wijf dat zat te zeiken". Niet dat dat op zich uit moet maken, maar dan zal ze zéker niet aardiger tegen je worden. Als de bedrijfsleiding er wat van zegt, komt dat toch anders aan en ben jij niet de boosdoener
Ik snap je gevoelens, alhoewel ik denk dat je meisje nog wel tegen grotere teleurstellingen aan zal lopen... Houd zelf ook niet van pratende (roddelende, heb ik een keer meegemaakt ze waren gewoon aan het roddelen over een klant die regelmatig kwam) cassières. Doe gewoon je werk. Klanten die bellen vind ik ook superasociaal. Zal zelf nooit opnemen als ik aan het afrekenen ben. Als je wat vrolijkheid en klantvriendelijkheid tegen wilt komen is blijkbaar de VS een goede plek. Tsjonge, wat is het elke keer weer een verademing hier de supermarkt binnen te stappen. Je wordt door iedereen vriendelijk begroet, krijgt een glimlach van de cassière en iedereen is even aardig voor je. Nu kunnen sommige mensen het als overdreven opvatten en het zal ook niet altijd even gemeend zijn maar ik weet zeker dat als ze het niet doen ze niet heel veel langer op hun plekje zitten. En ik vind het erg aangenaam winkelen (geldt eigenlijk overigens voor alle winkels hier....)
Nou begrijp wel dat je daar boos om word hoor! Een klacht indien is natuurlijk wat ver gezocht maar zoiets is niet leuk voor je dochter. Zou dat zelf ook niet kunnen waarderen. Bovendien vind ik dat zulke mensen niet achter een kassa thuis horen, waar is de klantvriendelijkheid gebleven? Hier bij de AH werkt ook een vrouw die echt altijd chagerijnig is. Op een gegeven moment was ik het zó zat, dat ik dr gevraagd heb of ze ongesteld was. Toen begreep ze hem wel, maar ze is er niet vriendelijker op geworden
Ik sta ook vaak te praten met mijn collega hoor, houdt het werk tenminste beetje leuk. Heb nog nooit gemerkt dat een klant dat erg vindt. Soms doen ze gewoon gezellig mee.
mee eens. En wat word gezegd ze zulek mensen wel vaker tegen zal komen in het leven. Ws wel idd maar dat hoeft niet te betekenen dat je alles maar hoeft te accepteren toch? Snap goed dat je daar boos om kan worden. Vind het vaak ook zo dat er geen vriendelijk woord meer vanaf kan. En ja klanten worden ook brutaler en negeren je als cassiere vaak. Heel jammer van beide kanten. Ben heel blij dat er hier ook nog veel winkels zijn die de tijd voor je nemen en cassieres die heel vriendelijk zijn.
Vaak is de rij die achter de klant staat niet echt blij als je tijd neemt voor de klant, want moeten ze langer wachten, en tegenwoordig heeft iedereen stress, dus wordt er flink gezucht in de rij
Precies Of niks, ze vragen er toch ook niet om? Ik vind kletsen met een ander terwijl je met een klant bezig bent - en deze dan dus straal negeren - enorm onbeschoft. :x
nee de mensen in de winkel die de tijd nemen werken ook niet in de supermarkt achter de kassa haha Dan word er idd vast heel wat af gezucht en gesteund. Al zijn er wel veel cassieres die gewoon aardig groeten en onder het scannen nog wel eens een grapje maken.
volgende keer? niks geen volgende keer haha. Ik ga wel naar de aldi. Bij ons zijn ze bij de aldi namelijk wel heel erg aardig.
ja het is ook overdreven... Kan er gewoon niet tegen als mensen hun werk niet serieus nemen. Als ik dit deed naar klanten toe in mijn werk (bij een bank, soms ook telefonisch contact met klanten) was ik na 3 dagen ontslagen geweest.
Vooral niet in Uithoorn boodschappies gaan doen dan als je hier niet tegen kunt. Hier reageren nml niet allen de cassieres zo maar de rest ook...of eigenlijk reageren ze dus gewoon niet. BLEGH zuurpruimen hier!
wat een *piep*. Ik irriteer me er ook altijd verschrikkelijk aan als cassiere's met elkaar aan het kletsen zijn..
Nou ik vind het totaal niet overdreven, ik heb het ook vaak dat ze prive aan het bellen zijn en me ondertussen helpen of met vrienden blijven kletsen die in de winkel zijn. Ik vind het ronduit onbeschoft, heb zelf in een winkel gewerkt en had altijd alle aandacht voor klanten/kinderen. Je wil toch dat mensen terug blijven komen?
Ik werk zelf ook in een supermarkt, maar een klant die mij ondankbaar behandeld, behandel ik ook niet op een super vriendelijke manier. Ga nou ff weg. Er zijn mensen die doen alsof je een stuk stront bent of denken dat je dom bent, tja sorry maar dan kan ik niet vriendelijk blijven hoor. Als iemand aan het einde van een pad naar mij staat te oehoe-en om mijn aandacht te krijgen dan doe ik of ik je niet hoor en loop ik gewoon weg. Kleine moeite om even naar mij toe te lopen. Zo is het een wisselwerking. Als klanten gewoon normaal tegen mij doen, doe ik ook vriendelijk en normaal terug. Behandel iemand zoals je zelf ook behandeld wil worden, geld dus voor klant en personeel.
Ik zou me ook ergeren inderdaad ... maar niet zo ver om een klacht in te dienen. Heb ik laatst trouwens wel één keer gedaan, een klacht ingediend bij de Hema. Ik neem daar altijd zo'n lekkere hotdog, die je buiten kunt bestellen... en binnen in het restaurant opeet. Om één of andere reden verkopen ze die binnen niet. Mijn man bestelt dan wel binnen zijn eten. De eerste keer dat ik daar kwam, en ik mijn hotdog wilde bestelde verwees ze mij naar buiten. Toen ik vroeg of ik deze dan binnen bij mijn man kon opeten, was dat geen probleem. Een paar weken geleden, waren we zo weer bij die Hema. Ik haal mijn broodje hotdog en wil me voegen bij mijn man. Komt er zo'n hema-miep op mij afgerend en roept heel luid: "De winkel uit" ... Terwijl ik "maar ... ' zeg onderbreekt ze me door me hardhandig naar buiten te duwen. Tja, misschien waren de regels veranderd maar dat kon ze ook wel op een andere manier duidelijk maken.