Ojee, wat nu? Deurwaarder

Discussie in 'De lounge' gestart door Essenhout, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Een poosje terug heb ik een topic geopend over Lindorff dat geld kwam eisen.

    Vriend heeft toen gebeld, zou gaan om iets van de Wehkamp dat niet kon kloppen. Aangetekende brief verzondem met de 'eis' binnen 2wkm wat van hun te horen.

    Krijg ik nu, dik een maand later een bericht terug. Dat de aanmaningen van HI zijn (dus geen wehkamp), uit 2009 voor een dongel die ik heb opgezegd, omdat hij stuk was. Hij is toen afgesloten enz heb ik besproken met een man aan de telefoon. Ik heb daar nooit meer iets van gezien of gehoord. Regelmatig dongel getest en bleek dat die gewoon afgesloten was zoals afgesproken.

    Nu is die brief de 22e verzonden, krijg hem vandaag pas binnen en moet uiterlijk vandaag betalen.
    Ten eerste heb ik dat geld niet en al had ik het wel gehad, had ik het nooit meer voor vandaag geredt.

    Ik kan ook niet naar het juridisch loket, omdat de andere brief van toen bij mijn vriend ligt. Hij slaapt, nachtdienst, en hij wordt niet wakker van mijn gebel.

    Wat moet ik nou? Er klopt zoveel niet van dit verhaal. Ik weet natuurlijk niet meer met wie ik in 2009 heb gesproken.
    De deurwaarder neemt nog een verweer niet in behandeling, maar gaat gelijk over op dagvaarding.

    Ik ben bang, weet niet hoe dit werkt, zit met mijn handen in het haar. Pfff.
    Iemand hier verstand van of info over?

    Thnx.
     
  2. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Om hoeveel geld gaat het als ik vragen mag?
    Heb het destijds niet gevolgd maar ik zou even afwachten tot de deurwaarder er is hoor... Kun je helemaal niks meer aantonen dat je dat destijds hebt stopgezet?
     
  3. me83

    me83 Niet meer actief

    ik zou gelijk bellen en vragen hoe of wat.. ik hoop dat je nog bewijs van opzegging heb ed.. en dat gelijk erheen stuurt.. vraag desnoods gelijk uitstel van betaling zodat je nog even tijd hebt om uit te zoeken wat er aan de hand is..

    jammer dat de post zo traag is want zo raken er mensen in de problemen
     
  4. me83

    me83 Niet meer actief

    en zelf HI bellen.. die hebben alle gegevens gewoon in de computer staan! dan weet je ook gelijk met wie je sprak en wat er afgesproken is.. desnoods kunnen ze je een kopie sturen daarvan
     
  5. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    zou ik ook doen!
    ik zou iig niet gaan wachten tot de deurwaarder daadwerkelijk langs komt.
     
  6. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In ieder geval bellen en aangeven dat je de bewuste brief pas vandaag hebt ontvangen. Dat zullen ze vast vaker horen, maar Post.nl is net overgegaan op een ander systeem waardoor er allerlei vertragingen zijn ontstaan.
    Daarnaast vragen om een paar dagen uitstel om in ieder geval de boel te kunnen navragen.
     
  7. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Het gaat om een bedrag van 252, 15.
    Het lullige is dat mijn vriend de vorige x alles afgehandeld heeft en ik dus niet weet van hoe of wat precies.
    Mijn moeder weet dat ik opgezegd heb, die was er bij. Heb haar net even gebeld om te vragen of ze het nog wist.
    Ik ga morgen sowieso naar het juridisch loket.
    En nu toch HI even bellen van hoe of wat. Snap het niet, want het was een automatische incasso. Dus had daar ook 'geen omkijken naar' verder. En eerst zeggen ze wehkamp, nu is het ineens HI.
     
  8. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik zou in ieder geval via Juridisch Loket een verzoek laten indienen naar inzage in het dossier waaruit hun (Lindorff) dan de vorderingen halen. En dat je tot die tijd toch echt niet wilt betalen, voor iets waarvan je niet weet waar het over gaat. Zeker gezien hun onduidelijke communicatie.
     
  9. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    de deurwaarder moet aantonen dat jij in gebreke bent. Kan hij dat niet dat kan hij niks van je eisen...
    Ze doen altijd van die sterke taal maar denk dat ze erg zwak staan in hun verhaal hier hoor...
    ik zou het gewoon niet betalen en telkens bezwaar maken (en bewaren). Het enige wat de deurwaarder dan kan doen is het op een rechtszaak aan te laten komen. Als ze dat er voor over hebben (meestal niet) dan staan ze super zwak hiermee dus ik denk dat ze het sowieso snel opgeven.
     
  10. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Er staat in de brief dat ze verdere verweren niet in behandeling nemen, maar gelijk overgaan op dagvaarding.
     
  11. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja ze zeggen zo veel in die brieven van hun. Maar zij moeten aannemelijk maken dat jij een achterstand hebt. En dan dagvaardigen ze je toch? Jij weet toch dat zij verkeerd zitten...
    Een dagvaardiging is duur hoor... ze dreigen tegenwoordig overal mee maar ze doen het zelden.
     
  12. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Ja dat snap ik wel, maar ik heb helemaal geen behoefte aan een dagvaarding.
    Zij maken er een spannend verhaal van (wehkamp, hi), maar het klopt wel dat ik in die tijd een dongel heb gehad. Op automatische incasso weliswaar. Die is opgezegd, dat weet ik en moeders 100% zeker, maar dat is bij Hi dus niet bekend, anders sturen ze geen aanmaningen.
    Nog zoiets bijzonders. Ik krijg alle post van Hi ol dit adres, maar de aanmaningen van die dongel krijg ik schijnbaar op het oude adres :S
     
  13. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Kost het juridisch loket trouwens geld?
     
  14. bouncytigger

    bouncytigger Bekend lid

    27 feb 2012
    861
    0
    0
    Ik denk dat je eerst het incassoburo moet gaan bellen. Uitleggen dat je nog niet gaat betalen omdat je geen idee hebt waar het over gaat. Dat je wilt dat ze eerst het dossier op gaan sturen. Een bezwaar mogen ze je niet zo maar weigeren.
    Als het wel om Hi blijkt te gaan, hoe kan het dan dat ze het adres van de Dongel niet gewijzigd hebben? Ik neem aan dat je dat doorgegeven hebt bij de verhuizing. Als ze dat voor die dongel niet aangepast hebben, is dat hun fout. Jij hebt je plicht gedaan door het door te geven. Ook heb je netjes opgezegd.

    In ieder geval niet wachten, maar nu nog het incassoburo bellen.
     
  15. bouncytigger

    bouncytigger Bekend lid

    27 feb 2012
    861
    0
    0
    Ja, dus zou je ook met je rechtsbijstandverzekering kunnen bellen. Das gratis...
     
  16. Aloe

    Aloe Niet meer actief

    Ik ben het hier niet mee eens.
    Een deurwaarder kan prima eisen en kan al bewijzen dat ze in gebreke is gebleven. Er is tenslotte nog niet betaald.
    Ik denk helemaal niet dat ze zwak staan. Sorry ts maar voor hun is dit een veel voorkomend verhaal. Zo ongeveer 90 procent van de klanten weet niet meer waar het over gaat.
    En een rechtzaak is een veel voorkomend iets. Niets bijzonders voor een deurwaarder. Ze heeft al een dagvaarding dus ze mag al voor het gerecht verschijnen! Ik denk persoonlijk dat Ts zwak staat.
     
  17. priscilla1987

    priscilla1987 Fanatiek lid

    14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    als je nar juridische loket gaat is hier wel gratis..gewoon eerst informatie inwinnen weet niet of je ergens sociale raadslieden heb in de buurt kan je ook informatie inwinnen..gewoon op je strepen staan deurwaarders willen zo veel maar zijn zwak..
     
  18. Aloe

    Aloe Niet meer actief


    Oh ik lees verkeerd. Dagvaarding nog niet gehad.
    Bellen dus. Nog een keer situatie uitleggen. En zelf bellen niet je vriend.
    Deurwaarders hebben er een hekel aan als de klant niet zelf belt.
     
  19. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Ik weet waar het over gaat, maar het klopt niet.
    Ten eerste is het automatische incasso geweest en hoef ik dus niet handmatig te betalen: hun fout.
    Ten tweede weten we 100% zeker dat het opgezegd is. Alle post krijg ik hier, maar de aanmaningen op oud adres: ook hun fout
    Ten derde melden hun eerst dat het om de wehkamp gaat, maar nu ineens over Hi! Ook hun fout.

    Ik heb kopieen bijgestuurd gekregen van de aanmaningen. Ik weet niet exact de datum meer.
    Hi zegt dat ze niks van de opzegging weten. Nee, dat zal. Anders blijf je geen rekeningen sturen. Maar dan nog, het is automatische incasso. Als ze het geld hadden willen hebben, hadden ze het dus af moeten schrijven.
     
  20. danip

    danip Niet meer actief

    Maar kan het niet een keer zijn voorgevallen dat een automatisch incasso is gestorneerd? Of dat het per ongeluk niet is afgeschreven? Heb je gebeld met Hi? En heb je niet eerder aanmaningen gekregen van hun dan?

    Ik zou bellen met Hi, en met de deurwaarder. Dat je het uit wilt zoeken en daar een bepaalde tijd voor nodig hebt. Ik weet niet hoe dat gaat met een deurwaarder, maar die zal toch wel snappen dat als zij eerst zeggen dat het de wehkamp is, en nu blijkt van niet dat jij ook tijd nodig hebt om het dan bij de juiste partij uit te zoeken?
     

Deel Deze Pagina