o maar had je het nu wel of niet moeten betalen? Heb je bewijs van je opzegging? Als een automatische incasso storneert moet je het wel handmatig betalen...
Danip Nee, ik heb dat in de gaten gehouden. Er is nooit meer afgeschreven of weer bijgeschreven. De aanmaningen zijn allemaal naar het oude adres gegaan. Daarom wist ik hier niks vanaf. Hi gebeld, die zegt nergens wat vanaf te weten, van die opzegging. De deurwaarder neemt verweer niet meer in behandeling, maar gaat me gelijk dagvaarden als ik niet betaal. Ik ga morgen met alle brieven en bewijzen naar het juridisch loket. Rechtsbijstand gaat m'n moeder ff achteraan, want ik heb geen idee of ik dat uberhaupt heb. Snap er niet zoveel van, haha. Moeders weet dat allemaal precies, gelukkig.
als je geen bewijs van de opzegging hebt dan heb je denk ik wel een probleem... dan zal je het moeten betalen. Misschien dat je een betalingsregeling kan treffen met ze? Je zegt dat de dongel het niet deed. Kan dat niet zijn dat je afgesloten was omdat je niet betaalde?
Er is nooit iets gestoneerd. Heb internetbankieren en kan alles terugzien. Ik was toen 18 en internetbankieren heb ik al vanaf m'n 16e. Op mijn rekening online staat ook dat alles betaald is van hi zelf. Heb het vreemde gevoel dat me een oor aangenaaid wordt op de een of andere manier.
Debby ik betaalde iedere maand netjes vanwege automatische incasso. Is altijd afgeschreven. Heb toen een eeuwigheid aan de foon gehangen toen hij het niet deed met een man die samen heeft geprobeerd dat ding het weer te laten doen. Dat lukte niet, dus toen hebben we besloten hem op te zeggen gelijk. Daarna is er nooit meer iets afgeschreven van hun. Dacht dus dat dat goed zat, tot nu.
maar heb je nou wel of geen bewijs van de opzegging? En je kan niet altijd zien of iets gestorneerd is toch (in ieder geval bij mij niet) als je onvoldoende saldo hebt wordt er gewoon niet afgeschreven en gaat hij terug naar de aanbieder... feit blijft dat als je geen bewijs van je opzegging hebt, dat ze het zullen zien als zijnde niet opgezegd en dat je het had moeten betalen. Dat ze het niet automatisch afgeschreven hebben en de herinneringen naar het verkeerde adres hebben gestuurd is stom van hun, misschien dat je dan de aanmanings/deurwaarderskosten er nog af kan praten, maar als je geen bewijs van opzegging hebt dan wordt het gezien als niet opgezegd en staat het bedrag dus open...
Ik kan het wel zien als een bedrag wordt gestoneerd. Weet dus zeker dat dat niet is gebeurd. Ik weet niet of ik dat bewijs heb. Mam en ik zijn de papieren aan het nakijken. Hun maken fouten waar ik nu voor mag boeten. En daar trap ik niet in. Ze staan ook al bekens bij Tros Radar enzo, dus ik vertrouwde het gelijk al niet. Morgen bij het juridisch loket maar navraag doen.
Ik heb ook een keer iets gekregen van Lindorff met zulke berichten van gelijk betalen en dat ging ook over jaren terug. Heb ze toen ook gebeld en gevraagd dat ik de papieren wilde zien van degene die wilde vorderen. Nooit gekregen maar wel ineens was de opdracht ingetrokken bij Lindorff. Ook zo vaag allemaal. Heb je ze al gebeld inmiddels?
als je de pagina opent op hi waarop staat dat je met alles bijloopt.. die pagina printen! want dat is nu je bewijs als je geen opzegbrief hebt... ook printen de laatste keer dat je betaald hebt.. en er duidelijk bij vermelden met opsturen dat je het op hebt gezegd en dit het laatste betaling was. vraag gelijk bij hi nog aan met wie je hebt gesproken en wie je heeft geholpen met het maken van de dongel.. miss hebben ze het verkeerd begrepen met het afmelden en hebben ze alleen de dongel als afgemeld opgegeven maar niet het abbonement.. en als het is opgezegd... moet je dan niet de dongel terugsturen of had je die zelf gekocht en was het geen leendongel.. hopelijk kom je er snel uit maar ik zou nu wel aan alle bellen gaan trekken die nodig zijn om het onderste uit de kan te halen
De dongel heb ik voor betaald, geloof dat dat 50 euro was. Ga morgen naar oma. Daar staat ook nog een verhuisdoos van me. AGC nog niet kunnen bereiken. Morgenvroeg ben ik de eerste. Juridisch loket is btw gratis zag ik net op internet.
Ik heb precies soort gelijk verhaal gehad, maar dan met upc, ik had netjes opgezegd. prima alles keurig gegaan kastje weer terug gestuurd. Krijg ik ineens een jaar na data een incasso brief of ik nog even wilde betalen voor het kastje wat niet aangekomen was?? en nog 3 maanden abbo. Nou dat geintje heeft een jaar geduurd, heb gewoon geweigerd te betalen. Hallo kon er toch niks aan doen? Honderd keer gebeld maar hielp niks! Mijn moeder heeft uiteindelijk gebeld die werkt voor ping dus toen was het zo klaar! Heb zelfs nog een excuus brief gehad.! Maar het klopt wel degelijk een incassobedrijf mag niet zomaar beslag leggen daar moeten ze zeker toch meerdere brieven voor hebben geschreven! En in verweer gaan mag altijd hallo zeg dat zou wat zijn als het niet kon? Essenhout je niet op je kop laten zitten morgen gewoon bellen of vanavond nog naar juridsch loket weet niet of hun ook koopavond hanteren hihi!
Wij hebben morgen koopavond haha. Ben nu de brief bij vriend ophalen en dan ga ik er morgen gelijk heen.
Nog een tip: Laat het niet tot een dagvaarding komen, want alle kosten zijn voor jou. En dagvaarden is niet zo goedkoop.... Overigens is het niet gek dat HI facturen naar je oude adres heeft gestuurd als je geen verhuisbericht naar ze hebt gestuurd (wat ook weer logisch is, omdat jij dacht dat het opgezegd was). Dat de brief van de deurwaarder nu wel op het juiste adres komt, is omdat zij een GBA hebben genomen (dit is nodig om uiteindelijk te gaan dagvaarden). Daaruit bleek dus dat jij verhuist bent.
TIP: mail het! Dan heb je het zwart op wit! ze houden zich toch niet aan de afspraak en reageren soms maanden later of niet of zeggen dat ze wat verstuurd hebben. Mail je verhaal, stukje voor stukje en stuur het per post ook nog eens. Bel eventueel eerst en zeg dat je gaat mailen. Dit is echt de beste tip die ik je kan geven. Bij mij wilde ze ook geld, terwijl hun post en 10 dagen over doet om hier op de mat te vallen. Ze maken eenzijdige, foute afspraken! Na een maand heb ik er een mail achteraan gestuurd dat ik nog geen reactie had ontvangen. Nu, alweer 4 maanden later, moet ik daar nog een reactie op krijgen. Maar ik heb alles zwart op wit. En zij reageren niet, dus ik sta sterker...
Bedankt voor de tip. Ga gelijk mailen. Heb toen ook gezegd binnen 2wk reactie. Het is nu 6wk later en heb nu pas reactie. HI had mijn adres trouwens wel, want de telefoonrekening kreeg ik wel op het goede adres.
Nee, maar zover is het ook nog niet. Ik heb het over de kosten van de dagvaarding, niet over de proceskosten. Als je nl. betaald voordat de zitting plaats heeft en deze daarmee dus voorkomt, betaal je wel de kosten die deurwaarder tot dan toe heeft gemaakt. En die rekenen flink voor elk gerechtelijk stuk (in dit geval de dagvaarding) wat ze langsbrengen.
zijn het geen oplichters? ik zou eerst het bedijf zelf bellen waar jij volgens de deurwaarder een schuld hebt! je hoort vaak dat er op deze manier gefraudeerd word!