Vorig jaar zijn wij overgestapt naar de nederlandse energiemaatschappij. Toen we eenmaal waren overgestapt kregen we veel commentaar van mensen van waar begin je aan, die zijn duurder dan je denkt bla bla bla. Vandaag kregen we de jaarrekening, met trillende handen open gemaakt. Wat staat er, we krijgen 500 euro terug!!! Dat terwijl we nu 139 euro per maand betalen. Bij de Nuon betaalden we 169 euro per maand en kregen we jaarlijks maar 200 euro terug. Wat ons betreft is de NL energie dus een stuk goedkoper!! Terwijl ik afgelopen jaar werkeloos thuis heb gezeten, een baby hebben gekregen en in een hoekhuis wonen dus had t veel meer verwacht. Ik kan dus iedereen aanraden om over te stappen, want wat een geld scheelt het!!
das goed nieuws, maarik gaecht niet overstappen, heb zo'n ellende van die maatschappij nee danku.. heb dr nu nog sores mee terwijl we al 3!!maanden overgestapt zijn
Denk dat je het na 1 jaar niet kan beoordelen. Afgelopen winter is niet zo streng geweest en we hebben een aardige zomer gehad. Verbruik is dus ook stukken minder dan voorgaande jaren. Ik heb bij een energiemaatschappij gewerkt en weet dat de NEM wel degelijk duurder is, hij is misschienw wat goedkoper in de verbruikerskosten, maar er komt ook nog vastrecht e.d overheen en dat zijn kosten waar klanten vaak niet naar kijken. Toch gaaf dat je nog wel flink wat terug hebt gekregen! Is altijd een lekker meevalletje.
AL scheelt het 100 euro per maand, mooi niet dat ik naar die verschrikkelijke maatschappij over ga stappen. Wat een asociale agressieve hufters heb je er daar zitten zeg. Maar fijn dat jij er wel tevreden mee bent
ligt er ook maar net aan wat je dit jaar en vorig jaar hebt verbruikt heb je vorig jaar bijv 3000 Kwh stroom verbruikt en dit jaar maar 2300 kWh stroom dan is het logisch dat je meer terug krijgt en ligt het niet aan de nederlandse energiemaatschappij, want per kWh zijn ze volgens mij echt niet veel voordeliger dan bijv essent ik hoor er alleen maar ellendige verhalen over. altijd erop letten dat ze je verbruik niet schatten maar dat je zelf de standen doorgeeft, veel mensen weten dit niet en krijgen na een jaar alsnog een dikke vette rekening omdat het verbruik geschat is ipv de standen doorgegeven als je de stroomprijs en gasprijs per kWh bekijkt op essent.nl en NL energie maatschappij is essent zelfs 1 a 2 cent goedkoper per kWh
nederlandse energie maatschappij, nee noooooit weer. wat een ellende hebben we (nu nog) met hun. afrekening van minstens een wieplantage gehad, onmogelijk dus, meerdere bezwaren aangetekend, enz alles wordt afgewezen, op pappier staat ook gewoon via gkb dat we veel minder gebruikt hebben, maar hun hanteren een heel ander start tarief en je krijgt ze maar niet aan het verstand dat die stand van hun dus niet klopt, 3000 euro bij betalen, nou dat kunnen we dus niet, en het is niet terecht aangezien de begin stand fout is, en aangezien we het toen ook bij gkb moesten doorgeven wat de begin stand was toen we daar bij kwamen, weten we dus zeker dat het van geen kant klopt, service is gewoon RUK. nee noooit meer,
Ik ook, nooit meer NEM. Ik heb nog nooit zulke agressieve, onbeschofte klantenservice-medewerkers aan de telefoon gehad.
het vastrecht per maand is bij NL energie maatschappij 6,99 per maand, en bij bijv essent maar 2,99
Ik betaal 100 euro per maand en krijg minimaal 600 euro terug (en zit alle dagen thuis en koken gaat hier elektrisch e.d.) dus altijd lekker natuurlijk, als jij je er goed bij voelt is het goed, ik heb er mindere ervaringen mee maar dat zul je altijd wel houden (hebben we hier ook met UPC de ene is er weg van de andere haat ze, heb je bij elke maatschappij denk ik wel)
Oh daar ben ik toch ook zo slecht behandeld.. alweer jaren geleden, maar nooit zal ik daar klant worden. Agressievelingen daar inderdaad.
fijn dat je zoveel terug krijgt en tevreden bent, maar die aso's van de klantenservice daar is voor mij al een reden om nooit over te stappen.
Heel offtopic, maar nu hier toch zoveel ervaringsdeskundigen zijn; wat zeggen jullie van E-on vs. Oxxio? Ik heb 2 dagen terug om laten lullen door iemand van Oxxio om over te stappen, nu kan ik er nog onderuit
Ik weet wel dat toen Oxxio net bestond een klant van ons was overgestapt en hij een voorschot van 15 euro kreeg. Dit kreeg hij met geen mogelijkheid gewijzigd en kreeg na een jaar een afrekening van 3000 euro... hij verbruikt ook wel veel maar kreeg gewoon zijn voorschot niet aangepast!
Oxxio vind ik ook niet al te geweldig. Ik blijf essent toch eht voordeligste vinden. Ik zit noodgedwongen bij oxxio (helaas) anders was het voor mij zeker essent! Heeft connectie met enexis waardoor je maar 1 rekening betaald (zij boeken over naar enexis) vastrecht, starttarief enz is gewoon voordeliger. Adviseer alleen geen 3 jaar vast te doen.
Hier een tevreden Oxxio klant hoor. Ik ben 4 jaar geleden overgestapt van Essent naar Oxxio en sindsdien alleen nog maar ieder jaar teruggaaf en verlaging van mijn maandelijks voorschot. Geen enkel probleem mee. De reden was dat juist de mensen van Essent mij danig de keel uithingen met hun arrogante gedoe. Dus ja ... ondanks het feit dat ik transportkosten apart nog moet betalen (wat overigens ook ieder jaar omlaag gaat), erg blij dat ik ben overgestapt.
Ik zit nu bij de oxxio en hiervoor zat ik bij de E-on.. Oxxio zijn we heel tevreden over! E-on niet, die stuurde ons netjes iedere maand een rekening die wij dus ook netjes betaalde tot er plotseling iemand van Liander aan de deur stond dat wij geen stroomleverancier hadden.. uh? HUH? E-on gebeld, oh sorry we gaan jullie NU doormelden naar Liander.. week later weer de Liander aan de deur, ja het is nog steeds niet geregeld en we gaan jullie afsluiten want het is verplicht om een stroomleverancier te hebben.. zaten we dan met een baby van nog geen 2 weken oud.. wij terwijl de liander bij ons bleef snel een ander gezocht (werd dus oxxio) en gebeld en die heeft ons thank god zo goed geholpen door ons meteen aan te melden en de meneren van Liander aan de telefoon te nemen om hen er van te verzekeren dat we bij hen aangemeld waren. en toen gingen ze weg en sindsdien zitten we dus bij Oxxio
Ik zou als ik weet dat het niet klopt die 15 euro (dat het niet klopt is uiteraard duidelijk) een hele hoop centjes per maand die ik anders naar hen zou moeten sturen opsparen zodat ik de eindafrekening kan betalen.. en uiteraard overstappen!