Ojee, wat nu? Deurwaarder

Discussie in 'De lounge' gestart door Essenhout, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Volgens mij niet. Ik ben december 2009 verhuisd. Ik ga morgen naar m'n oma, daar staan nog wat spullen. Mss dat het daar tussen zit. Bij mij werd ook niks meer afgeschreven, dus dacht ook dat zit wel goed. Vind sowieso raar dat ze eerst zeiden dat het van wehkamp was en nu ineens met hi op de proppen komen.
     
  2. Daylinn

    Daylinn Actief lid

    9 feb 2012
    475
    0
    0
    Dit zeggen ze altijd,dit is hun manier om mensen het geld af te dwingen
    Lindorff houd ervan om op de meest gekke momenten je te bellen
    21:00 in de avond bijvoorbeeld
    We hadden op een gegeven moment hun wel 8x in één dag aan de lijn
    En we hebben zon 23 brieven van hun gehad met dezelfde gel*l
    Want je kan praten als brugman ze luisteren niet
    We hadden bijv 3 maand geen geld extra door omstandigheden en je snapt al wat ik ga zeggen : We moesten dat praatje 8x per dag houden
    Tot we er zat van waren,en hun verzochten om ons gelijk te dagvaarden en naar de rechter te gaan
    Wat ze dus niet deden...

    Nu is het bedrag van 115 euro betaald en zijn van ze af gelukkig...

    Heb je hun al eens gebeld om een regeling te treffen ?
    Want al zegt hun brief dat ze dat niet willen geloof mij ze willen dat maar al te graag
     
  3. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Lindorff zelf heeft me nooit gebeld oid. Hun hebben de schuld van HI overgekocht. Zij hebben weer agc ingeschakeld om het geld bij mij te halen.
    Ik ga naar het loket en stuur daarna lindorff de brief van marnatman.
    Als ik toch moet betalen, regel ik idd een regeling.
     
  4. Daylinn

    Daylinn Actief lid

    9 feb 2012
    475
    0
    0
    Je word dus genaaid...
    Overkopen van schulden,wat een idioten...
     
  5. Marnatman

    Marnatman Fanatiek lid

    17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Lindorff koopt graag oude ( oninbare ) schulden. Ze proberen zelfs vorderingen van meer dan 5 jaar oud te innen. Alleen als er de laatste 5 jaar geen stuitingsbrief is geweest zijn die verjaard.
    Door een erg agressieve manier van benaderen proberen ze op die manier zoveel mogelijk los te peuteren. ( er zijn gevallen bekend dat Lindorff zelfs wildvreemde mensen met dezelfde achternaam op belt in de gedachte dat die mensen familie zijn en wel het telefoonnummer weten van de klant )
     
  6. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Geld dat dan voor brieven op je huidig adres?

    Of brieven in t algemeen??
     
  7. Marnatman

    Marnatman Fanatiek lid

    17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Een stuitingsbrief moet altijd op je huidige adres afgeleverd zijn. ( en wordt 9 van de 10x aangetekend of persoonlijk overhandigd ) Indien ze die op een "oud" adres afleveren kan jij hem nooit hebben gelezen.
     
  8. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Ahh oke weer wat geleerd...
     
  9. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland

    Helemaal mee eens! Wij hebben ooit ook eens een vordering ontvangen van Lindorff, waar ik het totaal niet mee eens was en iets wat ook niet juist was.
    Dit heb ik aan kunnen tonen naar Lindorff, maar ze bleven inderdaad hardnekking dat ik toch zou MOETEN betalen!
    Uit eindelijk heb ik het voor het gerecht laten komen en heeft de rechter me in het gelijk gesteld.
    Ik had immers alle bewijzen aan kunnen tonen.
     
  10. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik zou het uit gaan zoeken bij HI en juridisch loket bellen.
    Linddorff is niet zo snel met dagvaarden en dergelijke hoor. ze hebben hele dreigende taal in die brieven maar ze hopen gewoon dat je heel snel overstag gaat.

    hier krijg ik al een jaar brieven van lindorff, bestemd voor de vorige bewoner die hier al 5 jaar niet meer woont. heb de brieven een paar x terug gestuurd maar het dringt volgens mij niet tot hun door dat die persoon is verhuisd.
    heb er een paar open gemaakt en in elke brief staat dat er een uiterste datum is om te betalen en dat het anders een dagvaarding wordt. dit gaat al maanden zo door.
    ik heb het ondertussen op gegeven. ze komen maar langs:D
     
  11. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee ze hoeven niet te voldoen aan voorwerk II dat is maar een richtlijn waar ze zich niet aan hoeven te houden.
    Mocht het voor de rechter komen dan zal de rechter wel hoogstwaarschijnlijk dat bedrag toewijzen en niet hoger. Maar zolang het niet voor de rechter komt kunnen ze vragen wat ze willen.
     
  12. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dat heet cessie. En dat is heel normaal hoor in die wereld. Grote bedragen verkopen vaak hun schulden (voor minder) aan kleine bedrijfsjes die er hopen winst uit te kunnen slaan.
     
  13. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Heel vervelend en goed dat je het verder gaat uitzoeken. Maar het is wel een klein beetje je eigen schuld dat er nu zo'n druk achter zit. Je hebt ze twee weken de tijd gegeven te reageren. Mooi dat ik na twee weken teruggebeld had. Inmiddels zijn er 6 weken voorbij..... Als je weet dat er zoiets speelt is het vragen om problemen als je je ogen sluit en er verder niet meer achteraan gaat. Net als opzeggen maar geen bevestiging krijgen. Ik had ze toen al lang gebeld voor een bevestiging, maargoed dat is achteraf.
     
  14. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Heb juist express er niet achteraan gebeld, om geen slapende honden wakker te maken dachten we.
    We dachten dus dat zij door hadden verkeerd te zitten en er niets meer van te horen. Maarja, dat liep even anders.
     
  15. Aloe

    Aloe Niet meer actief

    Daar is niets vreemds aan hoor.
    Dat gebeurt altijd.

    Hi is de opdrachtgever geweest richting lindorff.
    Als de bewijzen vanuit Hi krijgt dan is er verder niets meer aan de hand en zal de vordering bij de deurwaarder ingetrokken kunnen worden.
     
  16. Aloe

    Aloe Niet meer actief

    En dat moet je dus nooit denken bij een deurwaarder. Daarnaast lachen hun waarschijnlijk om de eis in je brief van reageren binnen 2 weken. Dacht je echt dat ze dat zouden doen?

    In de 3 jaar als schuldhulpverlener is het mij nog nooit gelukt om een deurwaarder een termijn af te dwingen.

    Dit verdwijnt niet zomaar. Ookal hoor je niks van ze, het ligt er echt nog.
    Lindorff staat bij mij juist bekend als simpele schuldeiser. Meewerkend enz. AGC daarintegen niet. Die zijn wat harder.

    Hi is diegene waar het fout gegaan is. De deurwaarder hoort jouw verhaal zo ontzettend vaak op een dag. Voor hun ben jij gewoon een van de velen die niet betaalt. Jouw verhaal boeit hun niet. En geloof mij, als ze willen zullen ze echt dagvaarden. Is zo gedaan.

    Als jij van Hi uit geen brief hebt van opzegging, geen bewijs van dat telefoongesprek tja......dan trek je waarschijnlijk aan het kortste eind.
    Hoe wil je dan ooit bewijzen dat het waar is wat jij zegt?

    Het is gewoon klote. Ik snap ook dat je toen gedacht hebt dat het wel goed was. Vraag je bkr eens op. Misschien staat Hi daar ook op. Is dan wel interessant of je als wanbetaler te boek staat. Als het er niet opstaat wil dat trouwens nog niets zeggen hoor. Niet elk bedrijf meldt zich aan. Al verwacht ik dat wel van Hi want 2009 is nog de tijd dat alle telefonieaanbierder zich moesten aanmelden bij de bkr.
     
  17. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    68.541
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    dit klopt idd,heb een familielid die daar werkt en ze zijn momenteel met grote reorganisatie bezig om nog meer geld te kunnen besparen,de incassobusiness is vechten om elk bot waar wat vanaf te halen valt.
     
  18. bouncytigger

    bouncytigger Bekend lid

    27 feb 2012
    861
    0
    0
    Das nie waar... Door de wetgever is een staffel vastgesteld.
    Ik weet niet precies wat de hoofdsom van de vordering is (= het bedrag zonder rentes, administratiekosten, incassokosten o.i.d.) maar als deze lager ligt dan €250,- dan mogen ze niet meer dan €44,03 incassokosten in rekening brengen en als de hoofdsom lager ligt dan €500,- dan mag het niet meer zijn dan €89,25. Dit is wettelijk vastgelegd.
     
  19. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    let wel op dat het ligt aan hoe je verzekerd bent bij de rechtbijstandverzekering. wij moeten biv 100 euro betalen per zaak voor ze wat gaan doen. een tijdje terug hadden we ze gevraagd of ze ons konden helpen en voor we ook daar maar een antwoord op kregen hadden we een acceptgiro in de bus:(

    verder heb ik hier geen verstand van. hoop dat het snel opgelost is
     
  20. bouncytigger

    bouncytigger Bekend lid

    27 feb 2012
    861
    0
    0
    Das lullig!!! Hadden wij niet. Wij hebben ook iets laten uitzoeken, of we er iets mee konden, maar dat deden ze gewoon gratis. Dacht dat dat standaard was, vandaar mijn opmerking....
     

Deel Deze Pagina