Volgens mij niet. Ik ben december 2009 verhuisd. Ik ga morgen naar m'n oma, daar staan nog wat spullen. Mss dat het daar tussen zit. Bij mij werd ook niks meer afgeschreven, dus dacht ook dat zit wel goed. Vind sowieso raar dat ze eerst zeiden dat het van wehkamp was en nu ineens met hi op de proppen komen.
Dit zeggen ze altijd,dit is hun manier om mensen het geld af te dwingen Lindorff houd ervan om op de meest gekke momenten je te bellen 21:00 in de avond bijvoorbeeld We hadden op een gegeven moment hun wel 8x in één dag aan de lijn En we hebben zon 23 brieven van hun gehad met dezelfde gel*l Want je kan praten als brugman ze luisteren niet We hadden bijv 3 maand geen geld extra door omstandigheden en je snapt al wat ik ga zeggen : We moesten dat praatje 8x per dag houden Tot we er zat van waren,en hun verzochten om ons gelijk te dagvaarden en naar de rechter te gaan Wat ze dus niet deden... Nu is het bedrag van 115 euro betaald en zijn van ze af gelukkig... Heb je hun al eens gebeld om een regeling te treffen ? Want al zegt hun brief dat ze dat niet willen geloof mij ze willen dat maar al te graag
Lindorff zelf heeft me nooit gebeld oid. Hun hebben de schuld van HI overgekocht. Zij hebben weer agc ingeschakeld om het geld bij mij te halen. Ik ga naar het loket en stuur daarna lindorff de brief van marnatman. Als ik toch moet betalen, regel ik idd een regeling.
Lindorff koopt graag oude ( oninbare ) schulden. Ze proberen zelfs vorderingen van meer dan 5 jaar oud te innen. Alleen als er de laatste 5 jaar geen stuitingsbrief is geweest zijn die verjaard. Door een erg agressieve manier van benaderen proberen ze op die manier zoveel mogelijk los te peuteren. ( er zijn gevallen bekend dat Lindorff zelfs wildvreemde mensen met dezelfde achternaam op belt in de gedachte dat die mensen familie zijn en wel het telefoonnummer weten van de klant )
Een stuitingsbrief moet altijd op je huidige adres afgeleverd zijn. ( en wordt 9 van de 10x aangetekend of persoonlijk overhandigd ) Indien ze die op een "oud" adres afleveren kan jij hem nooit hebben gelezen.
Helemaal mee eens! Wij hebben ooit ook eens een vordering ontvangen van Lindorff, waar ik het totaal niet mee eens was en iets wat ook niet juist was. Dit heb ik aan kunnen tonen naar Lindorff, maar ze bleven inderdaad hardnekking dat ik toch zou MOETEN betalen! Uit eindelijk heb ik het voor het gerecht laten komen en heeft de rechter me in het gelijk gesteld. Ik had immers alle bewijzen aan kunnen tonen.
ik zou het uit gaan zoeken bij HI en juridisch loket bellen. Linddorff is niet zo snel met dagvaarden en dergelijke hoor. ze hebben hele dreigende taal in die brieven maar ze hopen gewoon dat je heel snel overstag gaat. hier krijg ik al een jaar brieven van lindorff, bestemd voor de vorige bewoner die hier al 5 jaar niet meer woont. heb de brieven een paar x terug gestuurd maar het dringt volgens mij niet tot hun door dat die persoon is verhuisd. heb er een paar open gemaakt en in elke brief staat dat er een uiterste datum is om te betalen en dat het anders een dagvaarding wordt. dit gaat al maanden zo door. ik heb het ondertussen op gegeven. ze komen maar langs
nee ze hoeven niet te voldoen aan voorwerk II dat is maar een richtlijn waar ze zich niet aan hoeven te houden. Mocht het voor de rechter komen dan zal de rechter wel hoogstwaarschijnlijk dat bedrag toewijzen en niet hoger. Maar zolang het niet voor de rechter komt kunnen ze vragen wat ze willen.
dat heet cessie. En dat is heel normaal hoor in die wereld. Grote bedragen verkopen vaak hun schulden (voor minder) aan kleine bedrijfsjes die er hopen winst uit te kunnen slaan.
Heel vervelend en goed dat je het verder gaat uitzoeken. Maar het is wel een klein beetje je eigen schuld dat er nu zo'n druk achter zit. Je hebt ze twee weken de tijd gegeven te reageren. Mooi dat ik na twee weken teruggebeld had. Inmiddels zijn er 6 weken voorbij..... Als je weet dat er zoiets speelt is het vragen om problemen als je je ogen sluit en er verder niet meer achteraan gaat. Net als opzeggen maar geen bevestiging krijgen. Ik had ze toen al lang gebeld voor een bevestiging, maargoed dat is achteraf.
Heb juist express er niet achteraan gebeld, om geen slapende honden wakker te maken dachten we. We dachten dus dat zij door hadden verkeerd te zitten en er niets meer van te horen. Maarja, dat liep even anders.
Daar is niets vreemds aan hoor. Dat gebeurt altijd. Hi is de opdrachtgever geweest richting lindorff. Als de bewijzen vanuit Hi krijgt dan is er verder niets meer aan de hand en zal de vordering bij de deurwaarder ingetrokken kunnen worden.
En dat moet je dus nooit denken bij een deurwaarder. Daarnaast lachen hun waarschijnlijk om de eis in je brief van reageren binnen 2 weken. Dacht je echt dat ze dat zouden doen? In de 3 jaar als schuldhulpverlener is het mij nog nooit gelukt om een deurwaarder een termijn af te dwingen. Dit verdwijnt niet zomaar. Ookal hoor je niks van ze, het ligt er echt nog. Lindorff staat bij mij juist bekend als simpele schuldeiser. Meewerkend enz. AGC daarintegen niet. Die zijn wat harder. Hi is diegene waar het fout gegaan is. De deurwaarder hoort jouw verhaal zo ontzettend vaak op een dag. Voor hun ben jij gewoon een van de velen die niet betaalt. Jouw verhaal boeit hun niet. En geloof mij, als ze willen zullen ze echt dagvaarden. Is zo gedaan. Als jij van Hi uit geen brief hebt van opzegging, geen bewijs van dat telefoongesprek tja......dan trek je waarschijnlijk aan het kortste eind. Hoe wil je dan ooit bewijzen dat het waar is wat jij zegt? Het is gewoon klote. Ik snap ook dat je toen gedacht hebt dat het wel goed was. Vraag je bkr eens op. Misschien staat Hi daar ook op. Is dan wel interessant of je als wanbetaler te boek staat. Als het er niet opstaat wil dat trouwens nog niets zeggen hoor. Niet elk bedrijf meldt zich aan. Al verwacht ik dat wel van Hi want 2009 is nog de tijd dat alle telefonieaanbierder zich moesten aanmelden bij de bkr.
dit klopt idd,heb een familielid die daar werkt en ze zijn momenteel met grote reorganisatie bezig om nog meer geld te kunnen besparen,de incassobusiness is vechten om elk bot waar wat vanaf te halen valt.
Das nie waar... Door de wetgever is een staffel vastgesteld. Ik weet niet precies wat de hoofdsom van de vordering is (= het bedrag zonder rentes, administratiekosten, incassokosten o.i.d.) maar als deze lager ligt dan 250,- dan mogen ze niet meer dan 44,03 incassokosten in rekening brengen en als de hoofdsom lager ligt dan 500,- dan mag het niet meer zijn dan 89,25. Dit is wettelijk vastgelegd.
let wel op dat het ligt aan hoe je verzekerd bent bij de rechtbijstandverzekering. wij moeten biv 100 euro betalen per zaak voor ze wat gaan doen. een tijdje terug hadden we ze gevraagd of ze ons konden helpen en voor we ook daar maar een antwoord op kregen hadden we een acceptgiro in de bus verder heb ik hier geen verstand van. hoop dat het snel opgelost is
Das lullig!!! Hadden wij niet. Wij hebben ook iets laten uitzoeken, of we er iets mee konden, maar dat deden ze gewoon gratis. Dacht dat dat standaard was, vandaar mijn opmerking....