winkel belt op dat ze een fout hadden gemaakt, of ik nog even geld kom brengen.

Discussion in 'De lounge' started by princess25, Apr 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nou eh, nee. Als ik er thuis achter kom dat ik 10 euro te weinig heb gekregen bij de kassa, dan vind ik het ontzettend dom van mezelf dat ik dat bij de kassa niet heb nagekeken, maar ga ik echt niet terug hoor. Dan moet je maar beter opletten.
     
  2. mamootje

    mamootje Fanatiek lid

    Aug 25, 2010
    1,718
    0
    36
    Ik zou het echt niet doen! Hun fout en het is sowieso een vaag verhaal. Maar al zou het inderdaad zo zijn, ik zou het niet doen!
     
  3. mamootje

    mamootje Fanatiek lid

    Aug 25, 2010
    1,718
    0
    36
    Ehhh nee!! Dat zou dan ook mijn fout zijn. Hun kunnen helemaal niks 100% bewijzen en ik vind het ook nog eens onbeschoft dat ze daarvoor bellen! Hoe komen ze uberhaupt aan het nummer...
    En al zou het ewn nieuw meisje zijn oid (dat postte ook iemand) dan lost de manager dat maar op met haar!
     
  4. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ja, het is idd heel onbeschoft als ze je bellen dat je nog een tientje krijgt.
     
  5. Kwekijzer

    Kwekijzer Niet meer actief

    Nee dat zou ik ook niet doen.
     
  6. adi

    adi Niet meer actief

    Ik denk niet dat veel mensen dit meegemaakt hebben :D. Het voorval uit deze topic trouwens ook niet.

    Overigens zijn beiden niet te bewijzen zolang je het geld in je tas stopt en wegloopt uit de winkel.

    Als je teveel cash in je hand hebt ontvangen, en zij aan het einde van de dag een kasverschil hebben kunnen zij nooit aantonen dat TS inderdaad € 5 heeft ontvangen in plaats van betaald. Misschien heeft de verkoopster die € 10 wel in de zak gestoken en beschuldigt de klant ervan? (hier natuurlijk niet, maar hoe bewijs je dat?)

    Andersom geldt het ook: als je te weinig geld hebt ontvangen en je komt daar thuis achter heb je pech. Je krijgt het nooit bewezen.
     
  7. dobbel

    dobbel Fanatiek lid

    Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik heb al meer dan 12 jaar winkel ervaring van (echt denegerend) bliepmiep tot meer, maar in de praktijk blijkt dat men wel terug komt als het niet kopt in hun voordeel maar owee als het andersom eens foutgaat, dan hooor je ze niet en steken het snel in de zak.

    je wist toch dat je 5 euro moet bij betalen, dat je haast hebt is geen excuus. dat je dan geld krijgt zeg je tocch hier gaat iets niet goed ?? ipv aannemen en weglopen.

    dat ze je er over bellen vind ik dan wel weer heel ver gaan hoor, dat zou niet in me opkomen, maar kom op zeg we zijn allemaal mensen,
    ik lees hier iemand die zegt ik ben nog nooit iets vergeten aan te slaan, duhhhh hoe kan je dat weten als het vergeten is, dat komt 9 van de 10 keer niet nara boven, dus beetje uit de hoogte om dat te zeggen, ik durf wel te zeggen dat er zeker weten wel eens wat is door geslipt maar dat je dat dus niet door hebt. en dat is geen schande.

    mensen moeten het zeggen, cassiere (zo heet dat) moet opletten, gaat er toch iets fout moet je elkaar kunnen corrigeren, hoeveel mensen ik wel niet gehad heb die zalm tussen 2 kratjes bier leggen, en dan op elkaar zetten en hopen dat ik het niet zie,

    en dan heb ik het niet over tokkies of aso volk zoals men altijd denkt, daar sta je nog van te kijken.

    ik zou die 10 euro niet komen brengen maar ophalen ja hoor, wel door maneger met ontvangstbevesteging. niemand is perfect. kom op.

    als het je bij de kassa niet aanstond had je toen ook wat kunnen zeggen, athans dat doe ik wel, als men loop te leuteren zeg ik rustig kletsen doe je maar in je eigen tijd, ik ben klant en wil graag de aandacht zodat er oa geen fouten gemaakt worden,

    trouwens zijn wij wel eens gebeld dat er te weinig is terug gegeven we vroegen dan om te kijken op de bon bij wie, en dan werdt die la geteld, was er inderdaad geld over dan ging dat na die klant (moest het teveel over wel kloppen in verhouding tot het verhaal)
    dit doen heel veel winkels hoor, dat heet klantvriendelijkheid, (ik zou er als consument op staan dat het geteld wordt) al gebeurd het mij niet , ik kan jaja terug tellen, en tel het altijd na, maar manlief is goed gelovig en heeft wel eens te weinig gehad en ja dat is dan pech ik ga er dan niet meer achter aan bellen.
     
  8. evenstar

    evenstar VIP lid

    Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb weleens teveel teruggehad, en heb dat meteen terugggeven bij de kassa. Ging ook om een tientje ofzo, maar heb ook wel eens een euro teruggegeven die ik toevallig teveel in mijn hand terugzag.

    Ik snap eerlijk gezegd niet waarom dat niet meer ter discussie staat. Dat die winkel belt is absurd, dat vind ik ook. Maar ik vind het ook vreemd dat je gewoon weggaat terwijl je weet (neem ik aan) dat je geld terugkreeg waar je eigenlijk geld had moeten betalen. :(
     
  9. Tinkerbell1987

    Tinkerbell1987 Fanatiek lid

    Nov 22, 2010
    1,195
    548
    113
    Female
    Nou als ik geld teveel terug krijg zeg ik ook niks moeten ze maar opletten als ik geld te weinig krijg zeg ik het wel, want ik let dus wel op.

    Ik heb het een x met een horloge gehad die was 35 euro afgeprijst en ik bracht het horloge terug want vond het niet mooi.
    Kreeg ik dus 35euro teveel terug want ze waren vergeten dat ie was afgeprijst, ben mooi weggelopen met 35euro extra haha.
    Moeten ze maar opletten er staat toch wat er is betaald op de bon.
     
  10. Springmuis

    Springmuis VIP lid

    Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Nou inderdaad, hoe gaan hun bewijzen dat jij dat geld hebt gekregen?
     
  11. nazli21

    nazli21 VIP lid

    Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Als het dichtbij was zou ik wel teruggaan. Maar als het verwg is, zou ik het niet doen. Ik heb een keertje 20 euro teveel gekregen en ik ben vanzelf wel terug gegaan.
     
  12. Fortuna

    Fortuna Niet meer actief

    Wat zou je hier dan doen?
    Voorbeeld;

    Mijn man en ik waren laatst bij de drogist. In een schap lagen allemaal potjes (weet ff niet meer wat, maar laten we het dagcrème noemen)
    Dus, er lag allemaal dagcrème met daarop een sticker geplakt; 7,99. Op 1 potje stond een sticker met 3,99. Verkeerd geplakt dus, was overduidelijk hetzelfde spul. Nu had ik dat spul niet nodig, maar als ik het nodig had gehad, had ik toch echt wel die van 3,99 meegenomen en mooi niks gezegd bij de kassa hoor..

    En jullie?
     
  13. tulip

    tulip Niet meer actief

    Daar heb jij wel gelijk in. Het gaat natuurlijk niet om te veel gekregen geld, maar om iets krijgen terwijl ts zelf wel wist denk dat ze had moeten betalen. Dat is ook niet echt netjes. Dat had je in de winkel ook meteen kunnen zeggen: sorry, ik denk dat er iets misgaat.
     
  14. honeyy

    honeyy VIP lid

    Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    fortuna; ik zou 't potje gepakt hebben met de prijs van 3.99 maar ook bij de kassa gezegd hebben dat er iets niet klopt. Helaas voor hun moeten ze me die creme voor 3.99 mee geven. :)
     
  15. AnneThamar

    AnneThamar Niet meer actief

    wahahahaah ik zou helemaal in een deuk liggen als ze om 10 euro bellen dat ik terug moet komen.
    hadden ze idd maar op moeten letten hoor, je bent aan t werk en niet op een feestje waar je lekker kan kletsen met je vriendin.
    en tuurlijk maken ze ook als ze opletten wel s fouten nou dat kan gebeuren.

    in het voorbeeld van fortuna zou ik denk ik wel die goedkopere pakken maar zeer ws scant de kassa toch de goede prijs wel.
    zou het toch wel zeggen ben daar wel te eerlijk voor.

    als ik er in de winkel achterkom dat ik teveel terug krijg dan geef ik dat direct terug aan de cassiere.
     
  16. evenstar

    evenstar VIP lid

    Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Opportunisme van de bovenste plank, dus. Bij teveel teruggeven hadden ze beter moeten opletten maar hou je je mond, en bij te weinig hadden ze beter op moeten letten en sta je op je strepen.

    Ik ben blijkbaar nogal een principieel mens, ik zou dit dus echt niet kunnen, dat is mij die 35 euro niet eens waard.
     
  17. engeltje1977

    engeltje1977 Actief lid

    Nov 24, 2008
    313
    0
    16
    En mag ik vragen wat je zou doen als iemand bij je aan de kassa komt omdat die te weinig geld terug heeft gekregen???
     
  18. evenstar

    evenstar VIP lid

    Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik begin me opeens erg bewust te worden van hoe ik opgevoed ben haha! Nee, ik zou denk ik gewoon die van 7,99 pakken. Of zelfs het winkelpersoneel erop aanspreken :) :D

    Ik ben heel prijsbewust, maar mijn profiteren van andermans fouten doe ik niet als ik het kan voorkomen, dat zal me wel aangeleerd zijn door mijn zeer principiele en brave ouders (heeft ook iets met godsdienst te maken, maar laat ik dat maar niet als extra discussiepunt inbrengen ;)).
     
  19. evenstar

    evenstar VIP lid

    Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Teruggeven? Je kassa moet namelijk precies kloppen. Bij kasverschillen krijg je als caissiere flink op je kop - dat is ws. ook waarom TS gebeld is door desbetreffende niet-oplettende caissiere. Ik heb ooit toen ik 17 was bij een supermarkt gewerkt, is me op zich nooit overkomen dat een klant verhaal kwam halen, maar je kan je kas tellen, en het nakijken. Alles staat geregistreerd.

    Sorry, je vroeg het niet aan mij, maar ik verbaasde me een beetje over je vraag :)
     
  20. Tinkerbell1987

    Tinkerbell1987 Fanatiek lid

    Nov 22, 2010
    1,195
    548
    113
    Female
    Ja wat hun terug geven is hun pakkie an.
    Wat ik terug krijg die van mij.

    En als mij dat zou gebeuren met bier in de supermarkt zou me man juist zeggen, nou is ie nog lekkerder want het kost me niks haha.

    Wie geeft er nou geld terug als hun het fout doen, kan het me niet voorstellen.
    Andersom gebeurt het ook niet dus.
     

Share This Page