Ik zal het eens proberen als ik weer eens te weinig geld heb teruggekregen of ik mijn geld terugkrijg een dag of een paar dagen later......Ik heb er een beetje een hard hoofd in. Wat zijn de meeste allemaal keurig zeg.....toch heb ik zo mijn twijfels...
Een paar keer staat de vraag waarom ik het niet direct heb terug gegeven. Zoals ik al zei, ik wist het echt niet! Ik zat zo op die meiden te letten, omdat ze zo aan het klungelen waren.Ook stond er al in dat als ik het geweten had, direct zou teruggeven. En daarnaast ben ik ook een typ die dat alsnog zou doen, maar goed ik werk ook en heel veel, waardoor ik blij was dat ik al kon ruilen. Dit is geen excuus ,maar een feit. Als mensen geld laten vallen ben ik altijd de eerste die roept, u verliest wat (wat voor bedrag dan ook) volgens mij zegt dat voldoende, toch? Trouwens heeft iemand een collega wel eens afgelost, terwijl diegene al met een klant bezig was?Dat is ook best vreemd. Het is in mij ook nog nooit in mij op gekomen om een klant te bellen en ja ik werk ook wel eens achter de kassa (soms, meestal de medewerker zelf) Wij moeten dit gewoon mooi zelf oplossen. Jij hebt die fout gemaakt, hiervan leer je ook weer. Als is het om je klanten te behouden. En ja, ik heb wel eens andersom meegemaakt, dat we te veel hadden gekregen. Ben toen die gast nog achterna gerendt om het te zeggen. Nou ja, maakt ook niet uit, was gewoon benieuwd hoe iemand anders het zou oppakken.
Ik neem de fout van beide kanten. Zie ik niet dat ik te weinig geld terug krijg, mijn fout en mijn verlies. Als ik achteraf ontdek teveel geld te hebben teruggekregen, dan gaat het niet terug. Had laatst nog een discussie hier in de winkel met een cassière. Ik was er van overtuigd dat ze mij teveel geld terug had gegeven, dus maakte daar een opmerking over. Ik had 10 gegeven, ze gaf me wisselgeld voor 20. Ze bleef volhouden dat ik echt 20 had gegeven. Nou ja, dan loop ik ook maar met het geld weg hoor...
Van dit soort mentaliteit valt mijn mond open, maar goed. Jij en ik komen duidelijk van verschillende planeten, ofzo.
Bedoel je mij? Haha, ik voel me juist heel eenzaam als moraalridder hier Een paar dagen later terugbrengen zou ik hooguit bij een groot bedrag doen, het ging mij om dingen die je meteen aan de kassa al ziet en waar sommigen 'wijselijk' over zwijgen (als het in hun voordeel is he, niet als ze te weinig terug krijgen, natuurlijk). Ik pin trouwens bijna altijd, dus ik moet zeggen dat ik dit persoonlijk echt heeeel zelden meemaak.
Ik ben het met je eens, ik zou ook nooit bewust weglopen met teveel aan wisselgeld. Mocht ik het veel later zien, hangt het van het bedrag af of ik terugga, maar andersom als ik te weinig terugkrijg ga ik er in de meeste gevallen ook niet voor terug. Al is het in het geval van princess25 wel anders. Zij wist het niet en de houding van het personeel is ook niet om over naar huis te schrijven. Ik begrijp niet hoe ze het in hun hoofd halen iemand thuis op te bellen.
Nou ik snap echt helemaal dat je het helemaal niet door hebt. Ik ben soms ook erg vaag met van alles bezig ondertussen ( vaak ook met kids) Ik kan dat niet allemaal zien. Ook als ik te weinig heb terug gekregen bijvoorbeeld. En toen ik zwanger was was het helemaal erg. Toen was ik bij de Albertheijn zelfscanner altijd de pineut. Altijd wel 1 of 2 producten vergeten te scannen. En echt niet met opzet Ik vind het een rare manier van doen van die winkel ( zou wel willen weten welk bedrijf dat is..) Ik zou het wel komen brengen als 'Ik' weer zou kunnen
Echt waar? Tjaaa dan snap ik wel waarom ze TS hebben gebeld hoor..dat is zo'n winkel die door 5 euro verlies nog net niet failliet raakt. Ik blijf er bij, vind het echt schandalig dat zo'n groot winkelketen de moeite neemt om een klant thuis te bellen voor een paar miezerige euro's, lekker klantvriendelijk.
wat zou je doen als ze gebeld hadden dat je nog geld terug zou krijgen? Ikzelf heb het ook weleens meegemaakt en ben gewoon netjes terug gegaan om te betalen. Ook werk ik zelf in een winkel waarbij het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel soms voor komt en dan moeten we ook klanten bellen.Gelukkig hebben wij altijd een adres, dus als mensen niet komen opdagen kunnen we een herinnering sturen en daarna eventueel een incasso. Tja het is maar net hoe je zelf in elkaar zit. Waar mensen werken worden fouten gemaakt
ik vind dit echt te brutaal voor woorden. En dan willen ze het geld wel komen halen???? Is dit een bedrijfsleidster geweest die je heeft gebeld? Of een meid die behoorlijk op haar kop heeft gehad? De volgende keer dus geen adres op de bon schrijven. (sorry als mijn reactie achterhaald is, heb niet alles terug gelezen)
Wat een mentaliteit!! dit zou ik echt nooit doen. Ts ik zou de zaak afhandelen met de manager. Overmaken moet gewoon kunnen lijkt me.
Ik denk een meisje uit de winkel die op haar kop heeft gehad. Alhoewel ze aardig deligerent naar haar collega's was. Misschien een 1e medewerker zo. maar cindy, dan ben ik wel heel benieuwd waar jij werkt, want zelf een incasso sturen? Dit mag niet eens! Of...het moet gaan om grote bedragen die niet reeel zijn. Sorry, maar hoe houden jullie je klantenkring groot? Maar......moet wel zeggen, doe je het op een vriendelijke manier, en biedt jij je excuus aan, dan zou ik het zo regelen.
Ik werk bij een opticien die verbonden is met een incasso. Ik ben geen particulier. Maar zelfs particulieren kunnen incassobureaus naar klanten sturen als je maar genoeg aanmaningen etc hebt verstuurd
de opticien waar ik werk heeft meer dan 250 bedrijven in en buiten nederland, dus ergens doen ze het toch goed
uiteindelijk is het zo dat jij teveel heb gekregen en dus te weinig hebt betaald, haar fout maar dat maakt niet uit. Dat weet jij dus om bewijs vragen vind ik onnodig Ik zou het bedrag desnoods overmaken op een rekeningnummer van hun als je echt geen tijd hebt.
tja zou het wel betalen maar wel met de melding (en zou t ook echt doen) dat je een klacht in gaat dienen bij het hoofdkantoor. Je word als dief behandeld. Fouten personeel, en dan zeker bij zo'n bedragje horen bij bedrijfsrisico!
Overmaken kon niet, dit had ik al voorgesteld. Deze winkel schijnt geen eigen rayonnummers te hebben en dan komt het op 1 hoop en kunnen ze niet zien dat ik gestort heb... zegt ze. Wel vreemd, want waar ik werk is ook een heel groot keten, waar hebben wel zo onze systemen zover ik weet. Kijk Cindy, als het om grote bedragen gaat, snap ik het, blij een brillenzaak maak je ook niet zo snel zulke fouten lijk mij, dus dat vind ik anders. En als je vriendelijk bent, snap ik het ook. Wil alleen zeggen, dat als het om een klein bedrag gaat, staat de winkel niet in zijn recht. En...daar gaat het me nu juist om. Ik wil ze gewoon laten voelen dat dit zo echt niet kan met klanten. Zoals ik al eerder zei, ik de beroerste niet om het geld terug te geven.