Slaaptraining in WIJ jonge ouders

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Me81, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Inderdaad!
     
  2. jessi

    jessi Fanatiek lid

    15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Sorry maar mijn kleintje heeft ook in het ziekenhuis gelegen omdat ze zoveel huilde en daar hebben ze mij geleerd om der gewoon 10min te laten huilen. En daar zeiden ze dat je ook die kleintjes al kunt verwennen en het werkt ze weet dat we niet komen tenzij er echt iets is en dat kunnen we horen.
     
  3. Dana

    Dana Niet meer actief

    Mijn dochter werd juist helemaal gek/overprikkeld omdat ik steeds naar haar toeliep, zodra ik doorhad dat ze juist daarvan meer en langer ging huilen heb ik dit veranderd, nog steeds met erg veel liefde ging ik elke 5 minuten kijken en liet haar verder met rust en wat denk je? Vanaf die tijd een uitgeruste, tevreden baby ipv een overprikkelde huilbaby.

    Dus het verschilt echt per kind, kan me ook niet storen aan het artikel in Wij Jonge Ouders, echt niet.
     
  4. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Ik blijf het jammer vinden dat er mensen zijn waarvan de kinderen niet mogen huilen.
     
  5. Amethist

    Amethist Niet meer actief

    Ik heb me ook groen en geel geërgerd aan dat artikel. Er is niets mis met 5/10 minuutjes bijv. laten huilen, maar laten huilen tot het in slaap valt, nee dat vind ik te ver gaan. In het betreffende artikel gaat het ook niet alleen over wat oudere kindjes, maar worden er ook verhalen aangehaald van ouders die zeggen dat het hun eigen schuld was omdat het dochter een week na de geboorte steeds begon te huilen als ze haar in de wieg legde. En dat staat er nog bij ook dat Suzan (de betreffende moeder) het ruiterlijk toegeeft. Nou sorry hoor, maar daar zakt mijn broek van af! Het gaat over een kind van een week! Mijn kinderen hebben tot 2 à 3 maanden bijna alleen maar bij mij geslapen, of iig bij mij in slaap gevallen. Als ze zo klein zijn is het toch logisch dat ze nog behoefte hebben aan de warmte en veiligheid van hun moeder. Als het artikel meer toegespitst was op wat oudere kindjes had ik het een heel ander verhaal gevonden, maar dit vind ik echt een slecht artikel.
     
  6. 5Mare5

    5Mare5 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Net zoals het artikel ben ik ook hier na twee regels lezen gestopt. Ik wil er geen energie meer aan verspillen door mij eraan te ergeren. Wat dit aspect betreft zou ik echt liever in een ander land willen wonen ;)
     
  7. mama van chayenna

    mama van chayenna Bekend lid

    25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw

    toen mijn zoontje een week was heb ik hem ook zo nu en dan moeten laten huilen en daar heeft hij echt niks aan overgehouden, sommige dingen gaan even door zoals bijvoorbeel even je dochtertje aankleden noem maar op.
     
  8. Me81

    Me81 Bekend lid

    9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom moeten die hele kleine babietjes die nog helemaal niets kunnen wel zelf in slaap vallen?

    In het artikel dat ik wilde linken kun je bij de bovenste rij de foto van Arnold Schwarz aanklikken.

    Daar lees je dat het huilen wel stopt, maar de kinderen nog wel veel stress ervaren. Ze hebben geleerd dat huilen niet helpt, mama komt toch niet.

    Zo'n gevoel van onveiligheid, het gevoel dat je mama toch niet komt, ik kan me niet voorstellen dat je dat aan je kindje wil meegeven.

    Mijn zoon slaapt in aan de borst, en dan zijn er geen tranen, iedereen is rustig en relaxed. Babies hebben nu eenmaal hun mama nodig.

    De reacties hier dat het doodnormaal wordt gevonden je baby te laten huilen geven mij ook de kriebels.
     
  9. Me81

    Me81 Bekend lid

    9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon mag wel huilen hoor, maar niet alleen in zijn bedje. Dat is een wezenlijk verschil.
     
  10. Ik mis 1 ding in het artikel: dat je er wel zeker van moet zijn dat er niet iets is met je kindje. Leuk advies om je baby te laten huilen, maar wat als je baby erge reflux of pijn heeft.. Mijn zoon stopte niet met huilen in bed, maar dat was geen huilen meer. Meestal hoor je ook wel of het een pijn huiltje is of een aandacht huiltje.
    Ik vind het wel zielig om een pasgeborene te laten huilen, vaak hebben ze gewoon mama-honger. Maar vanaf een bepaalde leeftijd is zelf leren slapen wel goed. Dat is mijn mening dan ;)
     
  11. Amethist

    Amethist Niet meer actief

    Wat jij nu omschrijft heeft helemaal niets met het genoemde artikel te maken ;). Heb je het artikel wel gelezen? Mijn zoontje heeft toen hij een week was ook wel eens gehuild omdat ik mijn dochters luier aan het verschonen was en dus niet naar hem toe kon. Het gaat erom dat je er gesproken wordt over iemand met een een kindje van 4,5 week die het maar lastig vindt dat haar dochter niet zelf in haar wiegje in slaap valt. En dat de mogelijkheid wordt genoemd om je kind maar gewoon te laten huilen, net zolang tot het in slaap valt. Dat heeft dus echt helemaal niks te maken met een kindje wat even moet wachten omdat je bezig bent en dan dus huilt.
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Ik denk dat jij het verward met alleen laten huilen. Mijn kinderen mogen best huilen, maar ik ga ze niet alleen in een kamertje laten huilen.
     
  13. Luun

    Luun Bekend lid

    24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ik heb het geprobeerd hoor, met m'n oudste, dat 'slaap trainen' en laten huilen. Gevolg: een enorm overstuur kind dat dagenlang ook overdag aan m'n benen hing of ik 'm niet in de steek ging laten. Sindsdien sluit ik m'n oren voor het ' laat maar huilen-advies'. M'n jongste is wat gaan slapen betreft het meest verwend: tot 6 maanden bij ons in bed geslapen, nu in z'n eigen bed, maar altijd meteen ernaar toe als hij huilt. En hij is tot nu toe de beste slaper.... Ik heb me op een gegeven moment verdiept in verschillende culturen en de meest vredelievende, kalme en vriendelijkste culturen in de wereld slapen samen met hun kinderen, laten ze niet huilen en behandelen ze bijna als porcelein. In onze cultuur heet dat 'verwennen', daar is dat normaal en de kinderen doen het prima!
     
  14. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    *zet de popcorn alvast klaar*
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Ja, helemaal mee eens en ik schrik er ook echt van dat er jammer genoeg toch nog zoveel moeders zijn die het er wel mee eens zijn.
     
  16. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Ieder doet het toch op zijn eigen manier?

    En dat dat in jou optiek anders is is toch niet per definitie slecht?

    Of wel soms?!

    Wees blij dat we allemaal zo verschillend zijn zou een hele saaie wereld zijn anders;)
     
  17. Me81

    Me81 Bekend lid

    9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als een kind eenzaam is alleen in bed, dan is er op het eerste oog misschien ook 'niets' aan de hand, en een ouder kan dat gezeur vinden.
    Maar eenzaamheid is wel een naar gevoel, net als de angst dat mama niet komt.
     
  18. moonlight159

    moonlight159 Fanatiek lid

    20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis

    Huilen helpt juist stress te minderen! Door huilen, verwerkt een kind zijn/haar prikkels. Hiermee bedoel ik dus niet, dat een kind moederziel alleen in een bedje een half uur moet huilen hoor integendeel. Maar huilen is juist erg goed voor kinderen.

    Mijn dochter slaapt op het moment 's avonds moeilijk in. Ik ging altijd naar haar toe, om te wiegen, sussen, zingen etc. Maar hierdoor raakte ze alleen maar erger overstuur. Tot ik er achter kwam, dat ze gewoon 5 minuutjes nodig heeft om de prikkels te verwerken, waarnaar ze daarna heerlijk gaat slapen.

    Zo ook met onze zoon, die nu bijna 3 is. Hoe meer prikkels je hem gaf door bij hem te zijn, hoe minder goed hij in slaap viel. 5 minuutjes huilen (met huilen bedoel ik niet op en top overstuur, maar gewoon zeuren) en het was klaar.
     
  19. Amethist

    Amethist Niet meer actief

    Dit is dus precies wat ik bedoel.

    En mijn kinderen mogen ook best wel eens huilen, maar niet moederziel alleen in hun bed.

    Ik kan gewoon niet begrijpen waarom een kind wat net 9 maanden veilig en warm bij de moeder heeft gezeten zodra het geboren is ineens zelf in slaap moet vallen :(.
     
  20. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ooooooooooooooooooooooooooooo jee! :D
     

Deel Deze Pagina