Wat zouden jullie doen en in hoeverre sta ik in mijn recht. Ik had bepaalde kabels nodig voor mijn auto. Op het internet een bedrijf gevonden die hierin gespecialiseerd is. Omdat ik niet weet welk type, serienummer kabels in mijn auto passen, heb ik ze eerst gemaild en hierin mijn merk en type auto doorgegeven en mijn kenteken (op kenteken kunnen ze de juiste artikelen vinden). Ik kreeg een mail terug dat ze het konden leveren en daarin de directe link naar de betreffende kabels. Ik gelijk via die link besteld en via ideal betaald. Krijg ik 2 dagen daarna een mail dat het artikel niet op voorraad was en ze het moesten bestellen en dat het nog een paar dagen kon duren. Ik heb die middag gemaild dat ik ze binnen 3 dagen in huis wou hebbrn (ivm reparatie auto) en of ze dat konden garanderen. Gelijk dezelfde avond mail terug dat dat ging lukken. Vandaag (2 dagen later) heb ik de kabels gekregen. Echter het doosje was gescheurd en met plakband dicht geplakt waardoor ik denk dat het geen nieuw product is, maar het ergste is dat toen ik de kabels wou bevestigen, deze helemaal niet passen!! Ik heb ze nu een mail gestuurd dat ik het volledige aankoopbedrag terug wil hebben, incl. verzendkosten. en dat ik de foute kabels kosteloos wil terugsturen. Zij hebben deze kabels aangeraden dus het is hun fout dat ze niet goed zijn! Zal dit lukken?? Sta ik hiermee in mijn recht??
Met internetaankopen heb je volgens mij altijd 14 dagen bedenk tijd dus sta je volgens mij volledig in je recht om je geld terug te vragen
Gedeeltelijk, ik denk dat je de verzendkosten niet per se terugkrijgt, maar ik hoop dat ze dat wel doen aangezien het hun fout is.
Gelukkig heb ik ook nog een bijstandsverzekering mochten ze de verzendkosten niet vergoeden. Ik vind dat ze dat wel moeten doen aangezien het hun fout is.
je rechtsbijstandsverzekering doet niks voor die paar euro hoor. Ik geloof dat het minimum dat ze er ook maar naar willen kijken 250 euro is... maar je hoort de verzendkosten wel terug te krijgen idd.
Waarom heb je eigelijk het kabeltje niet gewoon bij je eigen garage gekocht? Weet je zeker dat het goed is. En hij wordt er ook nog voor je in gezet.
Ze hoeven je de verzendkosten van het terugsturen niet te vergoeden, maar misschien doen ze het wel, sommige bedrijven geven die service. De verzendkosten moet je eigenlijk een beetje zien als reiskosten en daarover hoor je vrijwel nooit iemand dat ze die terugbetaald willen hebben. Is een beetje het risico van kopen op afstand. En daarnaast, weet je wel 100% zeker dat het de foute kabel is of is er misschien ooit al eens iets veranderd waardoor de orginele kabel niet meer past. (want dat komt ook erg vaak voor.) Je rechtsbijstand inschakelen voor de verzendkosten heeft helemaal geen zin, die zullen niks doen bij zulke lage bedragen. (idd vaak pas vanaf een 250 euro, maar ook dat verschilt per polis) Kijk eerst eens waar het bedrijf mee komt, misschien vergoeden ze je wel alles en heb je je voor niks zo druk gemaakt.
dit gebeurd vaak met auto onderdelen.. grote kans dat ze hem zo omruilen of niet moeilijk doen over bedrag terug.
Mijn man handeld in auto onderdelen en zegt dat je in je recht staat. Als het om handremkabels gaat, stoppen met zoeken het enige bedrijf wat dat juist bedrijf regelt en jou ook terug belt om te vragen wat voor oogjes er aan zitten en hoe lang het is, bestel ze bij Firma Hageman in Driebergen (niet mijn mans bedrijf hoor). Verzendkosten moeten ze ook vergoeden gezien zij het foute product hebben gestuurd. Je ziet volgens mijn man makkelijk of de kabels al een keer gebruikt zijn.
Je staat in je recht. maar de winkel mag de retourkosten OF de verzendkosten bij je verhalen. Niet beide. (beide vergoeden hangt van hun service af)
Nee zijn bougiekabels Maar ze hebben niet eens op mijn mail gereageerd nog. En nee verkeerde kabels in de doos is het niet want het serienr op de doos is anders dan het serienr op de bestelbon in mijn mail. Ook me broertje heeft net gekeken en zei gelijk na het zien vd kabels al dat het de verkeerde zijn. (hoefde ze niet eens te passen). Hij is trouwens automonteur
Even nieuwsgierig maar als je broer automonteur is waarom regelde je het dan niet via hem? Hij kon dan toch zien welke je nodig had? Hoop dat je snel wat hoort van ze. Je mag ze sowieso terugsturen omdat het via koop op afstand is.
Hij is net terug van vakantie en zou ze er vandaag inzetten samen met wat andere reparaties. Hij zei dat met het doorgeven van mijn kenteken er geen foute kabels gestuurd konden worden (ongeacht bij welk bedrijf ze besteld zouden worden). Helaas wel dus.