En trouwens.... Je zei dat al je bij je ouders gaat wonen kan je man zn auto weg doen... Maar een paar posts geleden zei je dat je man een auto MOET ebben van zn baas... Dt t in t contract staat... Hoe zit dat dan?
Schrijf alle uitgaven en inkomsten op in een soort kasboek. Kijk waar je op kunt besparen. Je hoeft geen boodschappen bij de AH te doen. Haal 1x per week boodschappen, dat scheelt een hoop. Haal B merken ipv A etc. Daarnaast zeg je dat je kinderen niet samen op 1 kamer passen. Is die kamer kleiner dan 2 bij 3? Vrienden hebben ook 2 ukkies op 1 kamer, tijdelijk omdat ze gaan verhuizen, maar het kan wel! Je zal hoe dan ook iets moeten opgeven (tijdelijk). Daarnaast, ik werk nu 3 dagen per week en verdien meer dan het geld wat jij per maand krijgt om thuis te blijven. Zelfs MET aftrek van het kinderdagverblijf. Dus werken zou wel een optie kunnen zijn, zeker als je in het weekend of avond uren gaat werken, dan heb je namelijk geen kinderopvang nodig (denk ik?).
Trouwens een baas kan jou niet verplichten een auto te hebben. Dit kan alleen als het om een auto vd zaak gaat. Want wat als je auto op wat voor manier dan ook total loss verklaard word en je geen nieuwe kan kopen? Word je man dan ontslagen?!
Maar dan nog wat als je auto kapot gaat en niet te maken valt? En jij dus echt geen geld hebt voor een andere.. Dan kan je baas jou daarom niet ontslaan. Het lijkt mij dus erg onrealistisch eerlijk gezegd dat een werkgever dat in een contract zet.
Brommer een optie? Auto de deur uit, je wilt niet weten wat je daarop bespaart. Er MOET een heel nieuwe uitzet komen, tot de babykamer aan toe? Potje verf bij de Action o.i.d., tweedehands kleding, MP, je kindje weet echt niet in wat voor bedje hij ligt. Sorry hoor, ik word niet snel ongenuanceerd, maar ik heb al een aantal mensen in mijn omgeving die in de financiële problemen zitten en dan zeggen 'ja maar dit kan niet en dat kan niet'. Als je wilt kan heel veel. Uitgaven schrappen, schrappen en nog eens schrappen. Die vaste lasten moeten omlaag of je moet meer inkomsten genereren. Zelf vroeger thuis ook heel weinig geld gehad, en dan kun je gewoon een tijd lang niets leuks.
Nee hoor, ik heb het wel vaker gehoord. Als een auto noodzakelijk is voor je baan (vertegenwoordiger ofzo) en je kiest niet voor een leaseauto dan ben je wel verplicht om zelf een auto te hebben. Anders kan je niet werken.
Maar dan kies je er zelf voor. En is het niet de baas die je voor die optie zet. En dan krijg je benzine geld ( vader werkt als vertegenwoordiger ) En die heeft geen lease auto maar wel een tankpas. Scheelt dan toch al benzine geld.
Zoals ik zei, staat het in het contract dat hij getekend heeft dus kan zijn baas hem wel degelijk op die grond ontslaan. Als de auto kapot gaat, is dat tijdelijk geen probleem maar zal er wel snel iets nieuws moeten komen.
Ja maar haar man krijgt dt dus niet... Alleen het geen wat ie heeft vebruikt tijdens werktijd... Zelfs geen reiskostenvergoedin Maar dat kan je zelf weer terug vragen bij de belasting
Meid, ik heb bijna alles gelezen. En ik krijg het er gewoon benauwd van. Je hebt een behoorlijke schuld, volgens mij had je veel eerder hulp moeten inschakelen. Maar dat is het verleden. Het is tijd om wakker te worden en kom in actie! Om er uit te komen heb je hulp nodig. Ga in ieder geval naar je woningcorporatie en leg daar je verhaal uit. (of heb je dat al gedaan). Een gezin uitzetten gebeurt echt niet snel. Veel woningcorporaties hebben diverse regelingen en laatste kans trajecten voor mensen met schulden. Zoek professionele hulp om alles financieel te laten uitzoeken, volgens mij kan je prima terecht bij de gemeente waar je woont. Je kan daar ook tip/cursus krijgen voor budgetteren en het stellen van prioriteiten. Want als ik sommige dingen lees (nieuwe babykamer e.d.) denk ik dat je daar nog veel kunt leren. Hulp kan je echt krijgen als je maar wilt. En sluit niet te snel dingen uit. Zoek goed uit hoe het zit met werken e.d. Want jij en je man moeten het echt op de rit krijgen. Niet alleen voor jullie, maar ook voor jullie twee kinderen. Wellicht komt het hard over, maar ik bedoel het echt als motivatie. Iedereen moet zijn financiën op orde hebben en daar moeten jullie nu met spoed mee aan de slag! Alle sterkte en werk er aan!
Tjah, hoe zijn we er in gekomen?! Deels hebben we het natuurlijk wel zelf veroorzaakt, maar er zijn ook dingen gebeurd die we gewoon niet tegen konden houden. Rekeningen die uit het niets aan kwamen waaien, kapotte dingen in huis, dingen waar je simpelweg niet onderuit kon. Het is niet zo dat we niet met geld om kunnen gaan, zeker niet. Wou dat dat het probleem was, zodat we daar hulp voor konden zoeken maar er komt gewoon op dit moment niet voldoende binnen. Een woning weer vinden zou opzich niet zo'n probleem zijn mits we zelf de huuropzeggen en de achterstand weg werken. Dan krijgen we gewoon weer een verklaring van goed gedrag aldus de woningbouw. Boodschappen halen de indd zoveel mogelijk bij liddl. Frisdrank drinken we niet meer, enkel nog één fles in het weekend en verder is er gewoon ranja en goedkope filter koffie. Koekjes bij de koffie zijn er alleen bij gelegenheden en qua eten proberen we het ook zo goedkoop mogelijk te houden, d.w.z dat we niet dagelijks vlees eten en soms gewoon simpel een boterham met ei omdat er niet meer is.
Ik zou toch het uwv hier even over bellen. Zolang jij de auto voor prive gebruik aangeschaft hebt ( dus voor hij zijn contract op zijn werk tekende ) Mag zijn baas hem daar volgens mij echt niet op ontslaan. Dus dat zou ik als ik jou was echt even informeren
Sorry, maar bij mij komen er nooit zomaar rekeningen uit het niets aanwaaien. Dat bedoelde ik met mijn reactie, verdiep je echt in budgetteren dan weet je welke rekening je wanneer kunt verwachten.
Rekeningen die uit het niets komen aanwaaien??? Je hebt toch altijd iets gebruikt of gekregen anders hoef je niet te betalen..
O.a een belastingschuld uit 2007 door een foute aangifte die pas vorig jaar werd opgemerkt. Toen bleek ook nog dat we teveel huur en zorgtoeslag gekregen hebben, wat dus allemaal terug betaald moest worden. En dat soort dingen.