Ik wordt kotsziek van de belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door 2lovelychildren, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2lovelychildren

    2lovelychildren Niet meer actief

    Gister éen brief gekregen van belasting dat ik 1500 moet terug betalen over 2009 .ik heb al 8jaar heffingskorting ,maar volgens hun had ik in 2009 geen recht opik ben zo boos hy zei in 2009 heje te weining inkomen gehad huh.ik zo ik heb altyd t zelfde inkomen minimum uitkering. vorig jaar eerst geld gekregen toen na 3maanden had ik er geen recht op toen bezwaar gemaakt alles terug betaalt en toen kreeg ik t weer terug. ik wordt kotsziek van dieamateurs. ben ik de enige of nog iemand die väak zeik heeft met belastingdienst?
     
  2. Desert

    Desert Fanatiek lid

    18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Nope, al ben ik wel aan t terug betalen,....maar dat is eigen schuld geweest, ik had aan uwv gevraagd of ze de heffinkorting wilde stoppen op mijn wao, omdat ik ging werken.....hadden ze niet gedaan, dus ik moest dat terug betalen...eigen schuld had ik t maar beter moeten nakijken..
     
  3. blondi

    blondi Fanatiek lid

    3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik ben het op dit moment ook een beetje beu.
    Vorige week een blauwe brief, ik dacht ´joepie daar is mijn teruggaaf´
    Is het de wegenbelasting en vandaag precies hetzelfde!! :x
    Weer een blauwe brief, ik weer helemaal happy, is het iets wat we terug moeten betalen!
    Ze zakken maar door de stront, ik betaal pas als zij mijn geld terug hebben gegeven. Die hebben daar nog 2200 euro wat van mij is!
     
  4. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hou op schei uit, toevallig weer met ze gebeld vandaag.
    Ik betaal nu nog maandelijks kinderopvangtoeslag over 2010 terug omdat ze mijn wijzigingen, die ik tig keer heb doorgegeven, nooit verwerkt hebben.
    Tevens probeer ik al ruim een half jaar door te geven dat kinderopvangtoeslag moet stoppen en moet wijzigen naar schoolopvang. Zelf al tig keer via de site doorgegeven, aan de telefoon gewijzigd samen met ze..en nóg presteren ze het om me toch geld te sturen waar ik dus geen recht op heb. Moedeloos word ik er van!

    Ik ga ze vanaf nu ook niet meer bellen. Al het geld dat ze naar mij overmaken gaat direct op de spaarrekening. Ze roepen maar wanneer ze t terug willen hoor, vind het wel goed. Lekker rente trekken, ze zoeken het maar uit daar want blijf niet aan de gang.
     
  5. Mily

    Mily Fanatiek lid

    2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Hier ook ergenis en is niet de eerste keer, laatst een brief gehad dat wij zorgtoeslag terug moesten betalen oke geen probleem. Stond erop dat je het in termijnen kon doen en dat je daar voor de rest niets voor hoefde te doen behalve dan de termijn over te maken voor 11 mei goed mijn man heeft dat netjes overgemaakt. Net een brief binnen dat ze niks hebben ontvangen en dat ze het gaan verreken met de zorgtoeslag die we elke maand ontvangen. Stelltje ggrrrr doe je wat ze zeggen is het weer niet goed gadver. Heb ook geen zin om er nog weer achter aan te bellen, alles lijkt daar wel langs elkaar heen te gaan.

    En wij hebben hier ook nog een 6000 euro van hun tegoed van vorig jaar en normaal ontvangen we dat altijd in mei en nog steeds geen bericht. Als ze wat van je moeten hebben zijn ze er als de kippen bij. Zo dat lucht ook wel ff op.
     
  6. MamavanEL

    MamavanEL Niet meer actief

    Wij 2 dagen voor kerst, kregen een blauwe brief of we even 800 euro over wilden maken voor een bepaalde datum in Januari. Ging over 2009. Wij laten altijd netjes altijd invullen en dan nog gaat het fout. Het klopte achteraf wel maar de timing kwam zo slecht uit ! Zorgtoeslag hebben we stop laten zetten en dan krijgen we nu eens per jaar omdat wij elk jaar een deel moeten terug betalen. pff
     
  7. lautjuh85

    lautjuh85 Fanatiek lid

    19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    de belastingdienst maakt er echt een zooitje van. Ik heb ook al met ze gebeld en dat mens die ik aan de lijn had snapte er zelf niet eens wat van. Ja dat schiet lekker op. Wij moesten even 2000 euro terug betalen voor kinderopvangtoeslag. Onze zoon zou minder uren heen gaan dan wij hadden doorgegeven. NIET DUS!!!! hij ging 146uur heen per maand en hun hadden helemaal verkeerde gegevens. Dus hebben we daar bezwaar tegen ingediend en blijkt dat wij inderdaad gelijk hadden dus werd het kwijt gescholden. Pfff doodmoe word je ervan.
     
  8. MamaPeetje

    MamaPeetje Niet meer actief

    Dat is op z'n minst merkwaardig, want als je wist dat je het onterecht kreeg kon je het beter opzij zetten van plaats opmaken of zie ik dat verkeerd ;)
     
  9. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Heb je geen kanoor van ze in de buurt? Als wij iets moeten regelen en het loopt niet lekker, ga ik daar even langs. Moet dan hooguit 10 minuutjes wachten voor ik aan de beurt ben, en regel het dan face to face met een medewerker. Dat werkt echt perfect.
     
  10. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    De Belastingdienst is een enorm grote instelling die heel erg veel administratie moet verwerken en waar wel eens wat mis gaat. Maar als iedereen zo kotsziek is van de belastingdienst, waarom wordt er dan niet geklaagd als er elke maand een hele zooi aan huur-, zorg en kinderopvangtoeslagen, kindgebonden budget en zoorlopige teruggaven wordt overgemaakt? Het gezeur begint alleen als er terug moet worden betaald, en het terug moeten betalen is in veel gevallen ook nog terecht. Ja ik baal ook want krijg nog wat geld terig van de kinderopvangtoeslag van 2009, en daar mogen ze 3 jaar over doen. Maar voor de rest doen ze het prima hier, wat mij betreft. Petje af voor de ongelooflijke hoeveelheid gegevens die zij moeten verwerken, en dat met relatief weinig fouten doen.
     
  11. blondi

    blondi Fanatiek lid

    3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Tsja, maar als zij geld van je moeten krijgen heb je bv 2 weken de tijd en als jij geld van hen krijgt dan hebben ze jaren de tijd.
    Daar maak je al geen vrienden mee natuurlijk.

    En helaas, geen huur- zorg en kinderopvangtoeslagen, ook geen kindgebonden budget hier elke maand. Dat krijgen we dus allemaal jaarlijks terug en daar zit ik nu vanaf 1 april op te wachten. Maar wel nog even geld komen vragen...
     
  12. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    #12 jessy77, 25 mei 2012
    Laatst bewerkt: 25 mei 2012
    Ik denk dat je e.e.a verkeerd leest. Wat ik moet terugbetalen gaat over 2010. Wat ik te veel heb ontvangen gaat over april tot en met juni 2012 terwijl ik ruim van tevoren meerdere malen heb doorgegeven dat dit moest stoppen miv van 6 april. Dat is wat ik nu idd apart heb gezet aangezien ik daar geen recht op heb.

    Dat ik het geld dat ik te veel heb ontvangen in 2010 destijds niet apart heb gezet komt doordat ik er vanuit ging dat ze het hadden aangepast aangezien ik daar wel een bevestging van heb ontvangen. Die bevestigingsbrief hebben ze dus netjes gestuurd, het was handig geweest als ze ook hun systeem er op hadden aangepast. Ik was er me toen dus niet van bewust dat ik te veel ontving want lijkt me duidelijk dat ik anders toen ook aan de bel getrokken zou hebben.

    En geld opmaken? Dat ging rechtstreeks naar het kinderdagverblijf. Heb er geen cent van uitgegeven voor mijn eigen plezier.

    Dus ja, ben bang dat je het verkeerd ziet;)
     
  13. BabyBergen

    BabyBergen Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ja hier ook zo een gezeik met ze gehad
    belasting aangifte gedaan, hun een berekening gemaakt
    1250,- terug
    lekker!!
    een half jaar later een brief, herberekening (maken ze die dan?) en foutje gemaakt dus hoppa 1250,- betalen!

    ja toen had ik dus een probleem want dat geld hadden wij goed besteed en in 1 x terug betalen kon ik niet
    moest ik dus maanden bloeden voor hun fout!!
     
  14. MamaPeetje

    MamaPeetje Niet meer actief

    En toch blijf ik het merkwaardig vinden, als ik 1x inlog met Digi-D en een wijziging doorgeef word dat keurig op tijd verwerkt, je krijgt ook een bevestiging. Het is echt nog nooit fout gegaan in al die jaren. Het zijn schijnbaar altijd dezelfde mensen die 'tig' keer wijzigingen doorgeven en dat het niet verwerkt wordt... Vraag mij dan echt serieus af waar de fout dan toch ligt aangezien Digi-D toch prima foutloos funtioneert. En als je dan ergens tegenaan loopt kan je ook de belasting telefoon bellen met de vraag of het verwerkt is en eventueel alsnog telefonisch eea. doorgeven.
     
  15. lin80

    lin80 Fanatiek lid

    7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Dit heeft te maken met een voorlopige berekening en definitieve berekening. De voorlopige berekening wordt gedaan aan de hand van wat jij invult en inleverd. De belastingdienst keert dat uit voor 1 juli als je voor 1 april aangifte hebt gedaan. Daarna krijg je de definitieve berekening en daarbij heeft de belastindienst gekeken of je alles goed hebt ingevult en of je dus daadwerkelijk recht had op datgene wat je hebt ontvangen. Die krijg je meestal ergens in september. Wij hebben eigenlijk nog nooit problemen gehad bij de belastingdienst en vullen altijd onze eigen papieren in. En als we wel ineens moesten betalen wat het ook altijd terecht en hadden wijzelf ergens een fout gemaakt. Natuurlijk zal ook de belastingdienst wel eens fouten maken, maar dat lijkt me ook niet meer dan logisch, want dat overkomt iedereen wel eens. En zijn verwerken ook nog een miljoenen aanvragen en heel veel gegevens, dus is de kans ook veel groter dat er fouten worden gemaakt. Lastig, maar helaas kun je dat niet voorkomen.
     
  16. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    #16 jessy77, 25 mei 2012
    Laatst bewerkt: 25 mei 2012
    Ken het nr van de belastingtelefoon inmiddels wel uit mijn hoofd dus problemen met bellen heb ik niet.
    Verder zie ik even niet in wat je met je opmerking bedoeld over 'schijnbaar altijd dezelfde mensen die tig x een wijziging doorgeven'..vind het een beetje denigrerend overkomen. Alsof ik alles uit mijn duim zit te zuigen.

    Dat digi-d goed werkt zal vast en zeker zo zijn. Maar dan nog zullen ze het zelf ook goed moeten verwerken.
    Ik heb in zijn totaliteit echt uren aan de telefoon met ze gezeten, omdat het niet liep zoals het hoorde te lopen en telkens met verschillende medewerkers die elkaar tegenspraken.
    Voordeel van het type zijn 'altijd dezelfde mensen die tig keer dingen doorgeven', zoals jij mij liefelijk omschrijft, is wel dat ik gelukkig de namen van die medewerkers noteer zodat ze verhaal bij elkaar kunnen gaan halen:)
    Dus wees gerust, het nr van de belastingtelefoon wordt hier regelmatig gedraaid. We hebben zelfs samen telefonisch eea besproken zodat we het ter plekke konden wijzigen. Toch is het verkeerd gegaan.

    Het handige van zo'n persoonlijke pagina vind ik wel dat je idd alles maar dan ook werkelijk alles terug kan zien. Dus ook alle data's van wanneer je de wijzigingen hebt doorgegeven. Staat allemaal netjes zwart op wit, voor mij erg handig tijdens zo'n telefoongesprek aangezien daarmee aangetoond wordt dat ik dus wel degelijk van alles heb doorgegeven en zij voor mij moeten gaan uitzoeken waarom het dan toch verkeerd is gegaan.

    Wat pas opmerlijk is dat zij dan wel toegeven dat het intern niet goed opgepakt is en ze hun excuses ervoor aanbieden, dat dan weer wel:)

    Fijn voor jou dat het bij jou nooit mis gegaan is:) maar dat wilt niet zeggen dat het bij een andere niet verkeerd kan gaan.
    Geloof het of niet, maar óók de BD kan fouten maken;)
     
  17. 2lovelychildren

    2lovelychildren Niet meer actief

    Ik laat t altyd netjes invullen door hun ,maar toch gaat t byna altyd fout en als je dan belt ja mevr u heeft t ingevuld ,nee meneer ik heb t in laten vullen door jullie en dan geen geluid meer aan de andere kant van de lijn. er werken mensen die er zelf ook niks van snappen,dat snap ik dan weer niet.
     
  18. mirmir

    mirmir Actief lid

    26 jan 2012
    129
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij krijg je bij de belasting dienst genoeg tijd om het terg te betalen in iedergeval voor de toeslagen. Als je dat moet terug betalen mag dat volgens mij in termijn en daar mag je 24 maanden over doen en je krijgt 6 weken de tijd om het eerste bedrag over te maken. Hoezo je moet direct terug betalen en en zij mogen daar jaren over doen. Wij mogen dat ook.;)
     
  19. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ik heb denk ik al 6x een brief gekregen om ons rekening nummer te wijzigen. 3x gebelt, Daarna nog meer brieven. Vriend roept al sinds 2008 dat hij GEEN zorg toeslag wilt. Hij krijgt 't toch. Met resultaat dat we 't weer terug kunnen betalen. Ook al is 't een grote organisatie moeten ook hun de zaakjes op orde hebben. En zoals al gezegd is als Wij moeten betalen vinden ze ons. Maar andersom is 't een chaos.
     
  20. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hij moet het ook niet roepen, Hij moet het doorgeven op toeslagen.nl. Met zijn DigiD. Daar staat een link: ik wil toeslagen stopzetten. Daar kun jij ook je rekeningnummer wijzigen.

    Ik ben het wel een beetje eens met MamaPeetje, ik doe al bijna 20 jaar zaken met de BD en nog nooit problemen gehad. Je moet niet roepen, je moet niet bellen, je moet niet via de post dingen doen maar gewoon digitaal aangifte doen en digitaal je toeslagen beheren. Dat gaat namelijk direct hun systeem in, daar zit niets meer tussen. Het enige dat dan nog verkeerd kan gaan is dat jij het niet op hebt gegeven, en dat lijkt me toch niet de schuld van de BD.
     

Deel Deze Pagina