je kind afstaan als pleegkind iemand hiermee ervaringen?

Discussion in 'Adoptie en pleegzorg' started by Ruby1987, May 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marjon 2

    marjon 2 VIP lid

    Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik snap best waarom er zulke reacties komen Kickk.........

    Als er maar een half verhaal verteld wordt krijg je dat gewoon !


    En ik hoop dat de ts zich gaat bedenken , kjk eerst eens hoe het gaat , misschien gaat het wel heel goed ..Misschien eerst eens onwijs aan jezelf gaan werken ...
     
  2. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    @Kim en een hoop andere hier jeetje hoe durf je iemand zo te veroordelen eigenlijk...prima dat jij een eigen mening hebt maar kun je niet met respect antwoorden dan? Wat jij allemaal zou doen heeft niets te zeggen over een ander persoon toch?

    @Ts waarom jij ook dee keuze maakt het is je goed recht om zelf te bepalen wat jij het beste vindt voor je kind. Ik hoef het er niet mee eens te zijn. Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je voor jou de juiste keuze kan maken.
     
  3. kickk

    kickk Actief lid

    Mar 3, 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens!
     
  4. kickk

    kickk Actief lid

    Mar 3, 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL

    Ja vind je? Als er maar een een half verhaal verteld wordt,kun je ook vragen om verder info i.p.v. meteen te oordelen. Dat zou je moeten verwachten!
     
  5. marjon 2

    marjon 2 VIP lid

    Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    volgens mij is ze begonnen met het topic dat ze niet alles ging vertellen omdat ze dan bang was aangevallen te worden ...

    Maar goed , het was niet bedoeld als een aanval op jou of de ts hoor .............
     
  6. Kim11

    Kim11 VIP lid

    Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    @lov23

    Misschien moet je mijn reacties nog eens lezen..

    Nu ik ook begrijp dat ze inderdaad wel ondersteuning heeft.. Leuke kinderwagen koopt etc..

    Worden wij hier dan allemaal niet een beetje in de zeik genomen? Is het dan niet gewoon een schreeuw om aandacht?

    Wij lopen ons hier allemaal druk te maken, ts laat niets van zich horen.. Volgens mij worden we gewoon in de maling genomen.

    Net zoals anderen hier ook al schreven: Dat meen je toch niet.. Nou volgens mij niet nee..
     
  7. marjon 2

    marjon 2 VIP lid

    Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    ze is online en hier aan het lezen Kim , dus wie weet komt ze het wel vertellen ...
     
  8. Kim11

    Kim11 VIP lid

    Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    ..... Als je het echt serieus overweegt en zo alleen bent, dan zit je toch op het puntje van je stoel om hier de discussie aan te gaan?.....
     
  9. marjon 2

    marjon 2 VIP lid

    Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    dat denk ik wel , dan zou ik me iig wel gaan verdedigen hier , ip dat Kickk te laten doen !
     
  10. Kim11

    Kim11 VIP lid

    Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Kickk voelt zich gewoon een beetje persoonlijk aangevallen over het pleegzorg verhaal.. heeft opzich niet zoveel met ts te maken denk ik.. nogmaals: tis echt niet persoonlijk bedoeld..

    @ts.. ik heb je persoonlijk hulp aangeboden, hoe dan ook.. dat aanbod staat en blijft staan. ik heb het idee dat je meer een vriendin nodig hebt dan pleegzorg of andere hulpinstanties..
     
  11. kickk

    kickk Actief lid

    Mar 3, 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel me niet aangevallen hoor. of eigenlijk toch wel een beetje misschien;)
    Ik vind dat velen hier dingen schrijven die niet kloppen en daar kan ik niet zo goed tegen. En ik snap t wel, zij reageren op basis van hun ervaringen, net zoals ik dat doe. Maar om nou te verkondigen dat dat de waarheid is, dat vind ik te ver gaan
     
  12. Ruby1987

    Ruby1987 Fanatiek lid

    May 24, 2012
    1,114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Mijn vriend wilt het kind wel graag houden. Ik ben nog hard bezig met te kijken welke hulp er allemaal is. Ik zeg niet dat ik mijn kind misschien wil afstaan omdat het me zwaar lijkt maar omdat ik bang ben dat ik niet de liefde kan geven die ik zou willen geven. Ik hoop dat het van mijzelf gewoon een onzekerheid is. Tuurlijk wil ik het liefste voor mijn tweede kindje gaan maar het is oneerlijk als ik niet de liefde kan geven die ik zou willen. Ik ben zowiezo een perfectionist geweest en stel hoge grenzen aan mijzelf waarbij ik bang ben dat ik faal. Ik ben een pleegkind geweest oa omdat ik bij mijn eigen ouders te veel te kort kwam. Ik wil gewoon het beste van het beste en niet het makkelijkste. Ik heb ook nog niet gezegd dat ik dit ga doen. Dit topic had ik juist geopens om verhalen van moeders te horen die zelf hun kindje hebben afgestaan. Ik wil er waarschijnlijk wel voor gaan en mocht het echt te zwaar worden dan heb ik van dit topic oa geleerd dat er ook weekend jeugdzorg bestaat. Aan een aantal heb ik wel het hele verhaal verteld en die begrepen mij en ook mijn pleegmoeder begrijpt mij. Ze zegt zelf dat het te zwaar voor mij zal zijn om 2 kindjes op te voeden en naar school te gaan, het huishouden te runnen en als mijn vriend er niet voor me zal zijn alles alleen te moeten doen.
    Het enigste wat zij kan bieden is dat ze een vaste schooldag de kids neemt, ik wel eens een weekend kan komen logeren en dat ze mij 1 keer per maand eventueel zou kunnen helpen met mijn huisje schoonmaken. Met zulke hulp ben ik al hartstikke blij.
     
  13. marjon 2

    marjon 2 VIP lid

    Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik denk dat elke moeder zich wel afvraagt als ze een tweede kindje krijgen of ze die net zoveel liefde kunnen geven als een eerste kindje , in mijn ervaring is dat antwoord zeker ja ,maar goed mooi om te lezen dat je er waarschijnlijk toch voor wilt gaan , en alle hulp aanpakt die er is ....Misschien ook al professionle hulp inschakelen , wie weet wat ze nu al voor je kunnen betekenen..
     
  14. Umm85

    Umm85 VIP lid

    Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Het perfectionisme moet je echt even flink aan de kant zetten meid. Moeder zijn en kinderen opvoeden is gewoon niet makkelijk, punt. Ik heb ook 3 kleine kinderen, geen rijbewijs, geen familie waar ik op kan terugvallen, man die 7 dagen in de week van 08.00 tot 21.00 werkt.. ik zit soms ook met mn handen in het haar maar het komt echt wel weer goed. Ook is het hier regelmatig een chaos, maar dat heb je nou eenmaal met kinderen. Probeer wat hulp te krijgen wat betreft de opvoeding. En denk echt heel goed na voor het idee pleegzorg, want ik neem aan dat je weet dat het niet ´eventjes´ pleegzorg is, je blijft er aan vastzitten en je krijgt je kind niet zomaar terug.
     
  15. Kim11

    Kim11 VIP lid

    Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    @Ruby,..

    Eerst schrijf je dat je geen familie hebt om op terug te vallen.. Nu lees ik toch wel iets heel anders..

    Ten tweede.. "Als je vriend er niet zou zijn.." ...Die is er toch?...

    Ten derde.. Hoe denk je dat al die andere moeders het doen? Hou eens op met zielig doen, en neem je verantwoording.

    Denk je dat andere moeders het allemaal zo makkelijk hebben? Nou nee hoor..

    Hier ook eentje die echt alleenstaand is, studeert, bijna fulltime werkt, zelf het huishouden doet en naast de reguliere kinderopvang niemand nodig heeft. Sterker nog: Ik ben bewust bezig met een tweede. Nu gaat er wel het een en ander veranderen als die er zou zijn, maar dat kun jij ook.

    Je bent sterker dan je denkt hoor..

    Geef niet over aan die zwakke gedachtes, want je weet wel beter. Je weet wel dat je sterker bent en beter kunt.
     
  16. Kim11

    Kim11 VIP lid

    Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Nou laten we zeggen dat het een feit is dat het goed kan gaan maar zeker ook slecht.

    Denk dat er niets onwaar is aan dat zinnetje.
     
  17. linde90

    linde90 Niet meer actief

    Ik snap gewoon niet dat ze aan een nieuwe zwangerschap begint als ze in zo een staat is. Dat vind ik egoistisch.
    Dat kindje krijgt nu toch geen eerlijke start? Die kiest er niet voor om geboren te worden en dan gelijk afgestaan te worden,.

    Vooral de bewuste keuze hierin zit mij dwars, denk daar eerst over na voordat je onveilig vrijt.
     
  18. Kim11

    Kim11 VIP lid

    Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Ik heb je reacties in andere topics even gelezen, en i rest my case..

    Ongelofelijk..
     
  19. Ruby1987

    Ruby1987 Fanatiek lid

    May 24, 2012
    1,114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    T maakt me ook niet zoveel uit dat jullie mij niet begrijpen. Ik en de mensen om mij heen weten hoe het zit heb wat mensen prive gesproken en die begrijpen mij ook. Het gaat er bij mij om dat ik leer van mijn topic en heb er wat dingen van opgestoken. Ieder mens is anders en jullie staan in jullie recht als je dit niks vind want dit is een vrij land dus mag je altijd je mening uiten. Ieder mens zit anders in elkaar en ieder heeft een eigen mening.
     
  20. Kim11

    Kim11 VIP lid

    Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63

    Lees bovenstaand bericht nog een paar keer, en laat het tot je doordringen.
     

Share This Page