Hey meiden, Vorig jaar juli een espresso apparaat gekocht behoorlijk duur!! Na een paar maanden begon hij te lekken en ineens werkte het hele maalsysteem niet meer.. laten maken, ophaalkosten en retour kosten betaald nu paar maanden weer het maalsysteem kapot en ook lekt dat ding weer aan alle kanten water. Ik heb nu een nette maar wel hele duidelijke mail gestuurd dat ik mijn geld terug eis omdat als een apparaat binnen 1 jaar tot 2x toe stuk gaat dat het dan toch echt aan het apparaat ligt en niet aan de eigenaar. Wie heeft dit ook gehad met de internetshop.nl en hoe moeilijk werd er gedaan over het geld retourneren??? Groetjes Ukje
uhm vraag mij af waarom dit aan internetshop zou moeten liggen een productiefout kan natuurlijk altijd gebeuren (neem aan dat ze er geen lol in hebben kappotte dingen te verkopen) en in je bericht begrijp ik dus ook dat je geen mail terug heb ontvangen nog en je dus eigenlijk niet weet of ze dit wel of niet netjes op gaan lossen, beetje geduld hebben lijkt me (snap overigens je frustratie over het kapot gaat wel maar je boosheid naar internetshop dus niet)
Hoezo geef je Internetshop de schuld? Die kunnen er toch niks aan doen dat de fabrikant zo'n waardeloos product maakt? Ik snap niet waarom Internetshop meteen door het slijk moet hier...
Het is bij mij het probleem dat dit dus binnen 3 maanden (nadat het gemaakt was) weer stuk is en het gaat om een behoorlijk duur apparaat... maar ook dat ik nog had gevraagd of ik een bon mocht waarop zou staan de eerste keer wat er vervangen was (werd toen gebeld dat erin iets stuk was en dat het onderdeel opgestuurd moest worden) Maar het is een apparaat van 300 euro wat ik als cadeau aan mijn vriend heb gegeven omdat hij mij heeft gesteund na een operatie die bijna verkeerd was afgelopen dus voel me er echt rot onder Misschien is het niet de internetshop zijn schuld maar ik maak me er wel druk om... Het is een behoorlijk groot bedrag
Door het slijk halen??? Naar mijn idee vertel ik waar ik een probleem mee heb en dat ik me afvraag hoe moeilijk het bedrijf doet... Tevens zet ik erin dat ik er klaar mee ben... ja als een apparaat binnen een jaar 2x stuk gaat ben ik er klaar mee... het is geen koffiezetapparaat van 20 euro bij de blokker... dus sorry maar ik word dan wel narrig...
Ik heb 5 jaar garantie erbij gekocht Daantje want dat had ik al wel bedacht die krengen gaan meestal na een paar jaar toch echt kuren vertonen maar nu al binnen een jaar 2x dat ik wel héél veel!!!
Ik denk dat het verstandiger is om een reactie af te wachten. voor hetzelfde geldt geven ze aan dat je een nieuw apparaat krijgt ipv dat het gemaakt wordt. het is niet de fout van de shop, maar van de fabrikant.
Dat snap ik Luuz het probleem is dat ze de vorige keer al tamelijk moeilijk deden en de kosten om hem te laten ophalen en weer terug te sturen op mij werden verhaald (25 euro) dit zou dus de 2e x worden dat ik dat bedrag moet gaan betalen... en we zijn ons apparaat sowieso weer 4 weken kwijt...
dan nog hoeveel iets kost maakt niet uit het is een machine en tja die kunnen kapot, en dat kan aan het apparaat liggen maar toch niet aan de verkopende instantie, zouden die dan alle apparaten moeten checken voor verkoop verder vind ik het niet eerlijk van je dat je internetshop nu boos aankijkt, want voor zover ik kan lezen hebben ze je de eerste keer netjes geholpen, dat het apparaat wederom stuk is, is niet hun schuld ook al zouden ze hem checken zou die het gewoon doen hij heeft het tenslotte bij jou ook maanden goed gedaan, als je garantie heb bijgekocht krijg je gewoon je geld terug succes ben wel benieuwd hoe internetshop dit uiteindelijk oplost en hoop voor jou net zo netjes als de eerste keer
hmm dit klopt zowiezo niet want als je binnen de garantie zit betaal je nergens voor, ook niet voor verzend/ophaalkosten dus dit zou ik zowiezo niet nog een keer gaan betalen minpuntje voor internetshop
Wel raar dat ze geld ervoor in rekening brachten. Wij hebben een Saeco van Wehkamp en die was ook een keer kapot, ook iets met het gemaal, en we konden hem kosteloos opsturen, het werd kosteloos gemaakt en kosteloos ging hij weer naar ons toe. Maargoed, denk ook niet dat je die webshop erop aan moet kijken, maar idd de fabrikant. Misschien eens contact met hun opnemen anders. Misschien wil de fabrikant desnoods wel een nieuwe versturen.
Geen idee eigenlijk, is dat zo? Als je het in een winkel koopt en je moet er weer mee heen ben je ook benzine kosten kwijt toch? Dat is het nadeel van bestellen via internet, dan moet je maar naar een winkel gaan vind ik mbt elektronica. Maar waarschijnlijk is het via internet gekocht omdat het daar goedkoper is. Dat is een afweging die je maakt.
jaa dat klopt want het is niet jouw schuld dat het apparaat terug moet maar die van de fabrikant, jij hebt er niet omgevraagd en zij heeft nog extra garantie bijgekocht dus had het kosteloos verstuurd en gemaakt moeten worden en weer netjes kosteloos thuisbezorgt
Je zou best gelijk kunnen hebben hoor! Maar ik vroeg het me af omdat als je het in de winkel koopt en er iets mee is is het ook niet jouw schuld, maar toch moet je er weer heen rijden om hem terug te brengen wat ook kosten met zich mee brengt die je niet terug krijgt.
gebruikt mag niet terug, 3x herstelling en dan kun je eisen stellen. spijt me meis, zo zit het in elkaar. misschien kun je de fabrikant ff mailen.
verzend en ophaalkosten zijn enkel voor jou als het mankement je eigen fout is. is het een fabrieksfout dan mag je kosteloze herstelling eisen alsmede ophaling en retournering (mits in de voorwaarden opgenomen)
Klopt niet wat je zegt.De consument betaald voor het opsturen naar de winkel/reparateur toe.De rest van de kosten zijn in dit geval voor internetshop.nl Reactie op TS:Wat flauw om hier de naam van de shop te noemen.Je kan beter de naam van je aangekochte product melden.De fabrikant hierin is gebreke.Er kan altijd een slecht product verkocht geworden,maar dat is absoluut niet de schuld van de winkel.
ik schrijf het nu in jip en janneke taal, mocht je wettelijke info nodig hebben pb me maar. let even niet op mn komma's en hoofdletters, ben weer eens met 3 dingen tegelijk bezig
Ligt eraan Als ik een PlayStation in de winkel koop of een Nespresso apparaat, dan komen ze die aan mijn deur halen door de goede garantie, en ook als ik het in de webshop koop. @TS: wat houd die extra garantie in? Is die garantie puur van de winkel zelf? Dus zeg maar 5 jaar garantie van die website? Of een onafhankelijke website of de fabrikant? Schandaaaalig dat je garantie bij hebt gekocht en alsnog de kosten voor ophalen/versturen moet dokken. Wat stelt die garantie dan nog voor