Prenatal, zij snappen het echt niet!

Discussie in 'De lounge' gestart door SuusW, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Altijd hetzelfde assortiment (iig al twee jaar), superduur.. Ja leuk joh.
     
  2. zuurstok

    zuurstok Lid

    13 mei 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb qua service en klantvriendelijkheid wel goede ervaringen met Prenatal..

    Het enige waar ik me wel altijd aan stoor zijn hun "kortingsacties".. niks korting als ze de week ervoor alle prijzen verhogen!!! *boze smiley*
     
  3. vivianbraak

    vivianbraak Niet meer actief

    Ik vind ze bij Prenatal toch ook echt niet klantvriendelijk! Terwijl wij er toch al een paar duizend euro gebracht hebben door de jaren. Ik vind de medewerkers ook zo arrogant.

    Ik ben dan ook nu voornamelijk naar Baby Dump geweest, ontzettend aardige service!
     
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ook dat is in heeeel veel winkels...;)
    Supermarkten, kruidvat noem t maar op
     
  5. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    even offtopic hoor maar heb je de albert heijn kortingsacties wel eens gevolgd, dat is pas schandalig.. kijk je verhoogd eerst de prijs en dan ga je weer verlagen, da's actie en zo doen zoooooveeel winkels dat
    check inprijsverhoogd .nl ( en dan spatie weg halen)
     
  6. Johannal

    Johannal Fanatiek lid

    28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    #26 Johannal, 20 jun 2012
    Laatst bewerkt: 20 jun 2012
    Ik kom er ook nooit (vind het duur en niet vernieuwend enz) maar bij de laatste had ik een setje kleertjes gekregen dat qua maat niet bij het seizoen zou passen maar toen ik het ging ruilen (na 4 weken en 2 dagen) kon dat niet omdat het binnen een maand moest! Nou heb ik de eerste drie weken alleen het ziekenhuis en ons eigen huis gezien dus ik had wel even wat anders aan mijn hoofd....
    De dame in de winkel zei dat ze me dus niet kon helpen; 'regels vanuit het hoofdkantoor...':cool:
    Toen ik die belde kon ik weer terugnu mocht ik ineens wel ruilen... Kreeg alleen geen nieuwe bon!?!?!? want dat kon niet volgens de dame in de winkel!?!?!? :cool:

    Anyway vond het ook een erg vreemde situatie... sowieso vind ik een maand om te ruilen erg weinig en je core doelgroep zwangere en kraamvrouwen zijn.....:x Toen ik het kreeg had de gever het al 2 weken in d'r bezit want tja die was gewoon goed voorbereid... Als je bedenkt dat baby's 5 weken lang 'op tijd zijn' met geboren worden dan is het heel goed mogelijk dat je een cadeautje krijgt wat de ruilingstermijn al (bijna) overschrijdt... Daarnaast gebeurd het heel regelmatig dat de kraamvrouw in de eerste vier weken niet in de stad komt... Ik vind dit dus ook erg klantonvriendelijk en onnodig...
     
  7. Johannal

    Johannal Fanatiek lid

    28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    :$:$:$ ik voel me nu echt zo dom!!! Dat ik dit nooit geweten heb zeg:( Ik trap(te) hier dus altijd met open ogen in:(:x heb met verbazing die site zitten bekijken... Schandalig zeg!
     
  8. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0

    weet niet waar je woont?? maar hier is dat dus niet zo!
    last van je hormonen ofzo???;)
     
  9. This is me

    This is me Fanatiek lid

    15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Dit is juist het gemeene van het hoofdkantoor.
    Gebeurt in zoveel winkels.
    De verkopers mogen niet ruilen/retourneren na x aantal dagen/weken.
    Dit krijgen ze zo opgedragen.
    Als ze daar niet aan houden krijgen ze op hun klote (even grof gezegt)
    Klant belt vervolgens boos het hoofdkantoor en dan mag het ineens weer wel.
    Waardoor altijd de verkoper boos op aan gekeken wordt.
    En de klant realiseert zich vaak niet dat de schuld toch echt bij het hoofdkantoor ligt en niet bij de verkoper.
     
  10. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    :D samen met jouw nog heeeeel veel mensen hoor, dus je hoeft je niet dom te voelen echt niet.

    gewoon huismerk/b merk of wat je altijd hebt i.p.v. DE aanbieding is vaak aan het einde van de rit goedkoper..;)
     
  11. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik heb een hekel aan de prenatal, ook als ik niet zwanger/ongesteld of wat dan ook ben. Ietwat vreemde opmerking van je.
     
  12. MickeyM

    MickeyM Niet meer actief

    Prenatal doet veel aan beleving, d.w.z. winkels mooi aangekleed en in een bepaalde stijl, wat zachtheid moet uitstralen. Ze zijn inderdaad wel duurder dan bijv. Baby-Dump, maar daar is de beleving dan ook minder (vergelijk Albert Heijn met andere supermarkt, zelfde idee). Om zo eens binnen te lopen vind ik het zelf een fijne winkel, maar voor de grote spullen zul je misschien eerder naar de goedkoopste gaan inderdaad.
    Dat van die tasjes vind ik wel vreemd als je een cadeautje koopt voor iemand, dat geeft toch leuker in een tasje. Maar ze zijn inderdaad niet de enige winkelketen die dat vraagt. En wat betreft het hoofdkantoor: die hebben veel regeltjes waar iedere winkel zich aan moet houden. Daardoor is er weinig vrijheid voor de winkel zelf en dat kan wel eens uitmonden in lastige situaties voor winkelier en klant.... Qua medewerkers vind ik het wel meevallen. Ik vind ze erg behulpzaam.
     
  13. Johannal

    Johannal Fanatiek lid

    28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Klopt, ik heb de verkoopster er ook niet op aangekeken. Vind het gewoon een onnodige en klant onvriendelijke regeling (heb mijn bericht nog aangepast). Vond het wel/ook raar dat ik geen nieuwe bon kreeg... het nieuwe product kan toch ook kapot gaan oid en dan heb je 'geen poot om op te staan'....
     
  14. This is me

    This is me Fanatiek lid

    15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Wat de bon betreft daar heb je idd gelijk in.
    In vele winkels kunnen ze idd geen nieuwe bon aanmaken.
    Maar vaak streept men dan het artikel door wat geretouneerd/geruild is door,en schrijft dit dan op de bon.
     
  15. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Hier was ik laatst in de Prenatal en er liepen alleen maar 15/16 jarige rond.
    Zullen vast veel ''ervaring'' hebben.
     
  16. Springmuis

    Springmuis VIP lid

    19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Heb 1x een negatieve ervaring gehad met prenatal maarja kom er niet zoveel..

    Wij waren vorig jaar opzoek naar een buggy dus ik keek op de site daar stond DE buggy model 2011 stond er maar hij was niet leverbaar dus stond er dat ik naar dichtsbijzijnde filiaal moest gaan, naja prima doen we dat, komen daar kon alleen een andere vinden dus ik denk ik vraag het even, nou meneer had nog nooit gehoord van die buggy en ik zal het wel bij een andere winkel hebben gezien uh... zegt ie nou dat ik het verzin!? Het was zelfs van prenatal merk zelf! Nee dat kon niet volgens meneer.. waarop ik zeg nou kijk dan even op de webshop! Dus hij doet dat, ziet de buggy en zegt meteen oh dat is een model van 4jaar terug dus die hebben we natuuuuuurlijk niet meer! Uh... yeah right ik ga wel naar de baby dump om de hoek... en heb daar dus een buggy gekocht...
     
  17. Linana

    Linana Niet meer actief

    Dat ruilen na zoveel dagen is in bijna elke winkel zo vastgesteld, maar ik moet er wel bij zeggen dat babydump hier heel anders mee omgaat. Wij kochten bijvoorbeeld bij 6 weken al wat spulletjes voor de baby en toen vroegen we nog: stel dat het misgaat kunnen we dan ook NA de retourperiode retour doen? En dat kon ;)
    Ik vind sowieso de service in de babydump beter dan bij de prenatal. Website en winkel lopen gelijk met aanbiedingen etc. Helaas moet ik een stukje reizen voor een babydump en zit prenatal om de hoek ;)
    Gelukkig koop ik daar alleen difrax spenen omdat zij meer kleurtjes hebben dan de etos hier en heel af en toe een nieuwe fles/speen wanneer ze in de aanbieding zijn.
     
  18. SuusW

    SuusW Actief lid

    5 mei 2010
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog even een aanvulling op mijn openingspost. Ik vind ook dat de shopmanager het goed opgelost heeft hoor, dat is het punt niet.

    Waar het omgaat is allereerst dat je dus niet met giftcards op de site kunt betalen (nogmaals een giftcard is een geldig betaalmiddel) en dat vervolgens de korting via de website niet geldt in de winkel. Natuurlijk krijg je hier gezeur over, ik zal ook zeker niet de eerste klagende klant zijn. Advies voor Prenatal: zorg als de wiedeweerga dat giftcards ook op de site inwisselbaar zijn. Ik zal in ieder geval niemand een giftcard van Prenatal kado doen. Je hebt nu toch ook van die giftcards die je via webwinkels kan besteden? Even googelen, ja, daar is ie al: Shoppen - Babygiftcard.nl lijkt me 10x handiger!

    Maar wat ik met name zo verbazingwekkend vind is dat juist een Prenatal totaal niet inspeelt op de huidige ontwikkelingen. Hun core doelgroep is zwangeren of jonge moeders. Dat lijkt me echt de nr 1 doelgroep die alles via het web doet. Dan zorg je toch, juist als marktleider, dat je je zaakjes op orde hebt?? Lekker alles via het web laten lopen, weinig tot geen bezorgkosten, alles netjes op voorraad, niet moeilijk doen met ruilen. Ik snap dat soort dingen gewoon niet...
     
  19. SuusW

    SuusW Actief lid

    5 mei 2010
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, precies, echt helemaal eens!
     
  20. marjol

    marjol Fanatiek lid

    14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ik vind die beleving bij prenatal nogal tegenvallen. De winkel hier is niet extreem veel mooier als bijvoorbeeld de babydump en dan is het personeel van de babydump een heel stuk vriendelijker/proffesioneler. Wij rijden bewust 30 km door voor babyspullen e.d. Om niet naar de prenatal te hoeven. 2x geweest en 2x heel chagrijnig, ongeinteresseerd en asociaal personeel. Ongeinteresseerd, want namen geen tijd om uitleg te geven en aso omdat ze met elkaar aan het kletsen waren en in dit luide gesprek de ene k* na de andere gebruikten terwijl er ook diverse peuters rond liepen.:x

    Ik vind als je in een babyzaak of in een bruidsmodezaak werkt je eigenlijk tijdens je werk niet chagrijnig mag zijn. De doelgroep zijn mensen die blij zijn en iets te vieren hebben en ik vind dat je dan als personeel enthousiast moet zijn.
     

Deel Deze Pagina