Van de week heb ik een nachtje weg geboekt voor de prijs van 33,- euro. Er stond bij dat het een unieke actie was. Ik vond het al een vreemd bedrag omdat het incl efteling kaartjes was. Ik heb gelijk betaald en ook de definitieve bevestiging ontvangen. Nu werd ik net gebeld dat het 133,- euro moet zijn. Duizend maal excuus en of ik 100,- euro wil betalen en dan krijg ik voor het ongemak wel een 3-gangen diner en 10 euro reserveringskosten terug. Ik heb gezegd hier niet mee akkoord te gaan. En dat een definitieve bevestinging definitief is en dat hun maar het verschil met het hotel moeten oplossen. Ik ben nogal een doos en heb nu al een uur lang vlekken in mijn nek. Ik heb geen idee wat mijn rechten en plichten zijn. De site waar ik heb geboekt is van weekendjeweg.nl. Hebben jullie weleens zoiets meegemaakt? En hoe is het opgelost? Hoe zou je zelf reageren?
volgens mij hebben hun gewoon pech omdat ze zelf die fout hebben gemaakt. Stel dat ze dit steeds "zogenaamd" fout doen dan smeren ze mensen eigenlijk gewoon iets aan wat ze anders niet hadden gedaan Ik zou of gewoon willen gaan voor dit bedrag of ze storten het geld maar weer terug
Volgens mij is het juridisch zo dat als je kunt bedenken dat het te weinig is, dat er een fout is gemaakt, de aanbieder de koop terug mag draaien. Zoals bij een tv voor 100 ipv 1000 euro online.
ik zou ook niet bijbetalen, hun fout toch!! je kan beter ook niet zeggen dat je dan maar je geld terug wil want ze willen waarschijnlijk maar al te graag van je af! ik zou er gewoon heen gaan en hun moeten het maar oplossen!
Hun fout dus zij betalen. Weet niet of dit juridisch zo is, maar vind ik wel logisch. Ik werk bij een soort van reisbureau, en als wij een verkeerde prijs doorgeven (zwart op wit!) dan krijgt de klant het ook voor die prijs. Zo is het bevestigd toch? Tuurlijk proberen ze eronderuit te komen, maar gewoon voet bij stuk houden. Good luck!
Juridisch gezien mogen ze wel die 100 euro 'eisen'. Ze hebben namelijk een spelfout gemaakt waarvan overduidelijk is dat het een raar bedrag/fout bedrag is. Daarom staan ze wel in hun recht. Zelf vind ik het wel schappelijk dat ze diner + reserveringskosten terug betalen. Het is vervelend inderdaad, maar anders zit er niets anders op dan alles af te zeggen. Hopelijk gaan jullie er toch samen uitkomen!
Zou eerst even kijken wat er in de kleine lettertjes staat. Vervolgens is het idd zo dat als het redelijkerwijs is aan te nemen dat de prijs niet juist is dat het bedrijf het verschil alsnog kan 'opvragen'. Maar in zo'n geval kan je ook de koop nog annuleren volgens mij. Ik vind hun aanbod wat dat betreft wel schappelijk, want je schrijft zelf al dat je het een vreemd bedrag vond... Kan me aan één kant wel voorstellen dat je vindt dat betaald = betaald, maar zo werkt het dus niet altijd...
Ik zou wel zeggen betaald is betaald. Zo;n gek bedrag is t opzich nog niet eens. Als er nou 1 euro stond ala, het had ook kunnen zijn 75% korting ofzo
Lekker pech voor hun Neem aan dat het een flink groot bedrijf is, die kunnen wel wat leien Vind het "zielig" dat ze dat nog bij je komen schooien ook Hun fout, hadden ze het goed moeten prijzen
Hier soortgelijk topic over de little people garage bij bol.com over een artikel wat verkeerd geprijsd was Perongeluk van 55 voor 10 geprijsd. Iedereen besteld voor 10 maar slechts 1 iemand kreeg hem voor 10 en de rest een waardebon van 5 voor het ongemak en sommige een bon van 25 en daar ging ik niet mee akkoord Heb naderhand toch m'n gelijk gekregen en een waardebon gekregen van 45 zodat ik de garage toch voor 10 had zoals hij gepresenteerd werd op de website. Ging me puur om het principe dat ze sommige wel compenseerde met de garage of een flinke waardebon en de rest "afscheepte" http://www.zwangerschapspagina.nl/gratis-aanbiedingen/356808-tip-op-bol-com-little-people-garage-7.html
Ik snap hun standpunt, maar ik ben ook van mening dat als je een dergelijke website hebt die vakanties en weekendjes weg voor aanbiedingsprijzen verkoopt, je heel goed je aanbiedingen moet controleren. Wat zat er precies in dat weekendje weg? Kan zo niet oordelen of het een hele vreemde prijs was.
Juridisch gezien is het zo. Dat als de consument zelf kon bedenken dat de prijs te weinig is dan hoeft de aanbieder het product/dienst niet voor die prijs weg te geven. Als het verschil klein is dan is de aanbieder wel verplicht het voor die prijs te doen. Dus juridisch gezien heb je geen gelijk en kom op zeg fouten maken is menselijk.
Vind ik niet, zo'n groot bedrijf kan heus wel 100 missen, beter als dat TS dat kan neem ik aan, daarbij is het hun fout dat ze het verkeerd prijzen en vind ik het als groot concern zielig als je smekend 100 terug gaat vragen aan de klant om een prijsfout die ze hebben gemaakt, ze gaan niet failliet ofzo door die 100 Ik zou me daar als bedrijf niet in laten kennen Als ze niet hadden gereageerd had TS nu een weekendje voor 33 en goede mond op mond reclame gegeven over het bedrijf Nu schooien ze 100 en hebben ze negatieve mond op mond reclame oa door dit topic. Beetje dom van dat bedrijf voor die 100
Ik vind 33 euro voor Efteling kaartjes, hotel en eten veel te goedkoop. Dus je had kunnen weten dat er een kans bestond dat het niet klopte. Ik vind het aardig van ze dat ze je tegemoet wilde komen. Het is natuurlijk je goed recht om er dan helemaal van af te zien.