Redressiehelmtherapie word niet meer vergoed

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 26 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamv1

    mamv1 Niet meer actief

    Helemaal mee eens!!

    Ze waren vooral bij het CB heel erg laks, had al een paar keer tips gevraagd enz. en hun zeiden het komt wel goed en het trekt wel weer bij! Op een gegeven moment na arts nummer 7 te hebben gehad zeiden ze dat ik toch maar de fysio moest bellen...
     
  2. Loveazra2

    Loveazra2 Bekend lid

    8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Mijn dochter zat ook tegen een helmpje aan. Nu zie je er weinig van door haar lange haar en het is niet echt extreem. Ik heb nu besloten met steun van de kraamzorg om mijn zoontje gewoon de ene nacht op zijn ene zij en de andere nacht op zijn andere zij. Hier geen rugliggen meer. Het is trouwens onzin want op de zij loopt evt terug gelopen melk uit het mondje en op de rug moet de baby het er zelf uitspugen dus ik ben niet overtuigd door de veiligheid ja buikslapen is idd anders maar ik ben voor zij ligging. Kraamzorg zei ook je krijgt allemaal platte hoofdjes door de rugligging dus als jij zijligging wil ben ik het helemaal met je eens. Over een paar jaar gaan ze waarschijnlijk dit toch weer adviseren
     
  3. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik ben het helemaal met jou eens.
    Met name dat voeding teruggeven vind ik een erg belangrijk argument om onze dochter straks gewoon op de zij te laten slapen. Als de kraamhulp het er niet mee eens is, heeft ze pech. Ik ga het straks ook gewoon aangeven bij de intake.
    Ik vind de voordelen van zijligging veeeeeeel groter dan die van rugligging en de nadelen van rugligging weer veeeeeeel ernstiger dan van zijligging.
     
  4. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Niet meer op de zij, dus? Ben benieuwd naar de argumenten.
    Da's toch nog bijna 2 op de 100 kindjes...
     
  5. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Buikslapen mag best, zolang er toezicht is ;) Word door fysio's zelfs aangeraden.
     
  6. lieselot84

    lieselot84 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik ben blij dat er helmen bestaan en je ook kunt kiezen uit verschillende motieven. Wat erg dat ze dat niet meer ouden vergoeden, Tim heeft er 2 gehad.
    Nu met Sanne bezig met fysio en osteo. Scheefheid wordt kleiner, afplatting door rugligging helaas niet :(
     
  7. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Soms zijn er medische redenen voor een voorkeurshoudingen, zoals complicaties tijdens zwangerschap of bevalling.

    Maar dat er een enorme stijging in platte achterhoofden is hangt gewoon samen met het ruglig-advies. Kiezen tussen twee kwaden als je je kind alleen laat slapen, namelijk ofwel een grotere kans op een plat achterhoofd ofwel een grotere kans op wiegendood.

    Ik had erg eigenwijze kinderen, ze weigerden simpelweg te slapen als je ze op de rug legde, dus zij hebben vrijwel altijd op de zij gelegen of in de draagdoek.

    Ik heb zelf zo'n voorgevoel dat achterhoofden ook een stuk minder plat zouden worden als kinderen veel meer in de draagdoek gehouden zouden worden.

    Wat de vergoeding betreft: voor echt medische gevallen hoort zoiets vergoed te worden. Voor andere gevallen: er hoort veel eerder gesignaleerd te worden, er valt veel te voorkomen. En heb je dan een sterke baby die weer terugrolt, nou, investeer dan gewoon in een goede draagdoek. Dat is goedkoper dan een helm.

    Grote kans trouwens dat de kosten omlaag gaan als het niet meer vergoed wordt...
     
  8. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk dat het belangrijkste probleem het te lang te alleen liggen is.
    Volg het Japanse advies: verlies je kind NOOIT uit het hoog, maar hou het bij je. Dan kan je kind veilig op de zij of buik liggen en kun je als het op de rug ligt meteen ingrijpen als het verkeerd ligt.
     
  9. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    9.277
    11.000
    113
    maar hoeveel geluid maakt een kind dat op zij of buik met het snoetje in de matras belandt? (weet t echt niet!) Als dat geruisloos gaat, kan ik er nog pal naast liggen te slapen, maar als ik t niet door heb...
     
  10. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt voor de nacht altijd nog voor rugligging kiezen. Maar babies slapen heel wat meer dan volwassenen!
     
  11. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik weet nog steeds niet waarom zijligging nu ineens uit den boze is...
     
  12. Cynnie1984

    Cynnie1984 VIP lid

    25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    ik dus ook niet......in belgie liggen de kindjes ook op hun zij...
     
  13. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Moet je kind ook maar net willen natuurlijk, mijn zoontje weigerde om op de buik te slapen.

    Draagdoek/zak is hardstikke mooi (heb er zelf ook 2) maar mijn ervaring is wat je overdag voor resultaten haalt gaan in de nacht allemaal teniet.

    En zo heeft iedereen zijn tips en tricks. Hier was de snoozzz het juiste hulpmiddel.
     
  14. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Snoozzz is dan inderdaad ideaal omdat ze dan toch lekker slapen kunnen!
     
  15. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    I.v.m. de kans op wiegendood. Die schijnt lager te zijn bij rugligging.
    Maar als je naar de cijfers kijkt is de kans op een plat achterhoofd vele malen groter dan de kans op wiegendood. Maar ja, wiegendood is wel definitiever.
     
  16. Cynnie1984

    Cynnie1984 VIP lid

    25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Maar weet je ik vind het zo raar dat het eerst zus moet dan weer zo over 2 jaar is toch op de zij weer beter enz enz... ze weten volgens mij nog te weinig over de wiegendood....
     
  17. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ja maar ik vond het niet prettig hoor, want wil je ze id zijligging houden moest hij een handdoekje id rug. Nu sliep hij bij ons, maar zoals iemand anders zei: wat als je iets niet hoort.
     
  18. Dwaze vader

    Dwaze vader Actief lid

    7 dec 2009
    275
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ach ja, er moet weer ergens op bezuinigd worden onder het smoesje van dat anders de zorg onbetaalbaar wordt. En die Schippers krijgt dan meteen weer de wind van voren en is zodoende weer het pispaaltje. Een minister die moet besparen is altijd de gebeten hond, flauw hoor.

    Maar als er moet worden bezuinigd op de zorgkosten, waarom beginnen ze dan niet met iets wat veel meer resultaat oplevert? Waarom worden overbodige medicijnen dan vernietigd als je ze naar de apotheek terugbrengt terwijl ze nog gewoon in de verpakking/doordrukstrip zitten? Medicijnen worden echt niet minder van kwaliteit hoor als ze al een keer eerder in een ander huishouden hebben gelegen, maar die om wat voor reden ineens overbodig zijn geworden omdat de patient ze niet meer nodig heeft. Met een beter medicijnbeleid valt veel meer te besparen dan met iets wat in geval van nood echt wel nodig is.
     
  19. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Dit vind ik echt kwats

    Logisch dat die medicijnen vernietigd worden
    Als Jantje er bijv drugs in spuit en de apotheek ze daarna aan Pietje meegeeft wil je niet weten wat er gebeurd, er zijn altijd gekken bij
    Zelfde als dat babyvoeding niet geruild word ;)

    En er valt op zoveel te bezuinigen waar geen hond over valt hoor
    Bezuinig eens op de groene draeck of Prinsjesdag, geen hond die daar armer van word of van wakker ligt ;) daar valt méér op te bezuinigen dan die €1000 x 3500 helmpjes per jaar
     
  20. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Precies, mijn schoonmoeder is kraamverzorgster en die heeft dus ieder jaar nieuwe protocollen wat betreft de ligging van de kids..

    ze weten er gewoon te weinig van

    De oudste van mij ( van 5 ) moest toen hij geboren was op zijn buik liggen, de jongste ( van 1,5 ) moest op zijn zij liggen, nu moeten ze weer op hun buik liggen .. .Tis elke keer wat anders.
     

Deel Deze Pagina