Hallo. Ik heb begin April voor mijn dochtertje kleding besteld bij de C&A Webshop. Dat moet je dan vooruit betalen en er zat iets bij wat te klein was. Dus dat heb ik netjes direct terug gestuurd. Na 14 dagen krijg ik bericht dat de retourzending verwerkt is en het bedrag binnen 10 dagen op de rekening zou staan. Om een lang verhaal kort te maken,het is nu Juli en ik heb nog niks ontvangen. Ik heb al talloze mails gestuurd maar dan krijg je of geen antwoord terug of iets wat nergens op slaat. Bellen doe ik ook bijna iedere week maar telkens krijg je hetzelfde antwoord: "We nemen contact op met de afdeling boekhouding en nemen zsm contact met u op". Wat dus niet gebeurt en ik na een week maar zelf weer ga bellen. Ik weet nu dus ook niet meer wat ik in zo'n geval kan doen. Weet iemand hier wat ik nog meer kan doen?
Zit er een C&A winkel in de buurt? Ik zou nl daar heen gaan en kijken of de klantenservice contact op kan nemen. Misschien dat die meer duidelijkheid kan krijgen
Als het goed is hebben zij een keurmerk van veilig winkelen op de website staan. Daar kan je ook contact mee opnemen. Succes!
Pff, wat een waardeloze service zeg! Inderdaad even kijken naar dat veilig winkelen keurmerk. Ze moeten je gewoon terugbetalen.
Of als je een rechtsbijstand hebt, deze contacteren? Ik heb zelf consument en wonen erbij zitten en ik weet dat ik in dit soort gevallen, hen kan inschakelen.
moonlight meeste rechtsbijstandsverzekeringen gaan pas voor je aan de slag vanaf 250 euro. Ik zou zo kwaad worden en net zo lang zeuren tot ik de afdeling boekhouding zelf te spreken kreeg zeg...
wat een waardeloze service! had ik niet verwacht met zo'n groot bedrijf. Fijn dat je ons ook even waarschuwt door je topic. Ik hoop dat het toch snel wordt opgelost.
Lid van de consumentenbond? Ik lees iedere maand in hun blad dit soort gevallen. En die eindigen bijna altijd met dat heel snel nadat de consumentenbond contact heeft opgenomen, het bedrag gestort is. Met excuses en soms een bloemetje of waardebon. Dat keurmerk wat genoemd is, is ook een heel goede manier. En als dat niet werkt, een aangetekende brief sturen, waarin je eist dat het geld, eventueel plus rente of gemaakte kosten, binnen 10 werkdagen op je rekening staat.
Even een brief of mail sturen met hetvolgende: Afzender [Naam] [Adres] [Postcode en woonplaats] [E-mail] Aan [Naam] [Adres] [Postcode en plaats] Betreft: Geld nog steeds niet terugontvangen [Woonplaats, datum] Geachte heer/mevrouw, Ik heb op [datum aankoop] een [product] bij u gekocht. Op [ datum terugsturen] heb ik binnen de bedenktijd dit product aan u terug gestuurd. Voor het product heb ik een bedrag van EUR [vooruitbetaalde bedrag invullen] betaald. Dit bedrag is inclusief de door u in rekening gebrachte verzendkosten. Tot op heden heb ik mijn betaling niet van u terug ontvangen. Volgens de wet bent u verplicht om, binnen 30 dagen nadat u het product retour hebt ontvangen, het volledige aankoopbedrag (inclusief de verzendkosten) terug te betalen. Inmiddels is deze termijn verstreken. Ik verzoek u om het openstaande bedrag van EUR [vooruit betaalde bedrag invullen] binnen acht dagen na dagtekening van deze brief te storten op rekeningnummer [rekeningnummer waarop u het bedrag wilt ontvangen] ten name van [uw naam invullen]. Indien het openstaande bedrag niet binnen de gestelde termijn op het genoemde rekeningnummer is bijgeschreven, zal ik verdere juridische stappen overwegen. Alle hieruit voortvloeiende kosten zal ik bij u in rekening brengen. Bovendien zal ik dan ook aanspraak maken op de wettelijke rente. Ik hoop echter dat u het aankoopbedrag binnen de gestelde termijn terugbetaalt en hiermee juridische stappen achterwege kunnen blijven. Met vriendelijke groet, [Uw naam en handtekening]
Bedankt voor jullie antwoorden voor zover. @wendelaa,op de website staat dat je met klachten over de webshop niet terecht kunt bij een filiaal. Maar ga het wel proberen bij de C&A hier in de buurt. @HopeFaith,ik kan helaas geen keurmerk terugvinden op de site. Het is ook wel een hele vage site met allerlei Duitse emailadressen/contactadressen en typische vertaalfouten. Ook als je belt heb je het idee dat het allemaal Duitsers wezen die gebrekkig Nederlands praten. @debby82.Als ik maandag weer eens ga bellen dan eis ik dus dat ik doorverbonden word met de boekhouding als ze me weer eens willen afschepen. @LadyXochi,ik ben helaas geen lid van de consumentenbond. Ik heb wel contact opgenomen met Consuwijzer en die adviseren me dus inderdaad om zo'n brief op te sturen. @veritas87.zo'n brief bedoel ik dus. Ik weet alleen niet of het versturen wel zin heeft. Denk dat ze dat ook naast zich neerleggen en dan zal ik inderdaad juridische stappen moeten gaan ondernemen. Weet niet of een jurist zich gaat bemoeien met zo'n geschil voor zo'n luttel bedrag. Ik heb net nog op de Facebookpagina van C&A een ander emailadres gevonden. Dus daar heb ik ook nog een mail naar toegestuurd. Wie weet word ik daar wel fatsoenlijk te woord gestaan. Zat nog te denken om mijn bankafschriften naar hen toe te sturen om te laten zien dat er werkelijk niks is teruggestort. maar vind dit eigenlijk best wel prive en denk dat het toch niks uit zal halen.
ze hebben een facebook pagina? nou daar zou ik mijn klacht dus heel snel open en bloot neerleggen! wedden dat ze dan wel snel reageren!
gewoon zeggen dat je nu met de omisman(verkeerd geschreven denk ik ) gaat bellen en met radar. dan heb je het zo weer op je rekening staan
Ombudsman bedoel je? Ik dacht dat die voor overheidsinstanties was. En Radar van de TROS ja, of Kassa! van de VARA.