5 minuten voor sluitingstijd

Discussion in 'De lounge' started by vlindermoeder, Jul 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meis1987

    meis1987 Fanatiek lid

    Dec 13, 2011
    2,444
    372
    83
    in een huis
    Ik weet zo niet meer wie het zei.. Maar het kwam er op neer dat mensen niet meer hard willen werken voor hun geld etc.

    Ik zelf heb ook een hekel aan dat soort mensen, en werk zelf dan ook graag een stapje harder en vind het een heerlijk fijn gevoel als ik dan naar huis ga na en voldane dag. Ik werk zelf op een tankstation maar hebben ook een bagger CAO. Je hebt heel veel verantwoording ( werk veel alleen) en mijn werk is 365 dagen per jaar open. Daar bij ben ik ook nog assistent manager( wat betekend dat ik veeeeel meer taken heb en het vervangen van de manager met vakanties maar geen cent meer verdien) Ik vind het dan ook af en toe erg frustrerend dat mensen die GEEN stapje harder doen even veel verdienen. OP den duur ga je denken waarom doe ik het nog? Dus zoals ik eerder ook al zei klanten kunnen veel van mij vragen maar tot op zekere hoogte. Ben ook super gek op mn vrije uutjes!
     
  2. dreamcatcher

    dreamcatcher Niet meer actief

    Dat mensen niet een stapje harder willen geld niet voor iedereen hoor! Wat een onzin opmerking, ik sta s'ochtends op breng de kleine weg sjees naar mijn werk om op tijd te zijn en de hele dag op de benen staan verkopen, schoonmaken, inschuiven en etc. Daarna afsluiten zodat ik de kleine ook weer optijd kan ophalen. Is het dan zo vreemd dat je optijd dicht wil???? zodat je kan stofzuigen en kas tellen om ook optijd bij de oppas te zijn. Klant is koning tuurlijk maar er staat duidelijk dat de winkel tot 6 uur open is en niet kwart over 6. Dus winkels niet eerder klanten weigeren en klanten optijd eruit dan is iedereen tevreden;);)
     
  3. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    Je hebt helemaal gelijk! En zeker als je niks extra's krijgt. Cao detailhandel is gewoon flut. En dat ik me irriteer aan mensen die per se 5 min voor sluit winkelen, heeft niets te maken met dat ik geen zin heb in m'n werk. Ik werk de hele dag hard, om zes uur wil ik naar huis. Vandaag sta ik van tien tot negen, als ik dan ook nog tot kwart over negen kan blijven ondat je zogenaamd geen tijd hebt? Sorry hoor...
     
  4. Hier niet hoor.. als ik een enkele keer net een artikel ben vergeten en terug ga dan lopen er misschien 2 of 3 mensen. En 't is een grote AH.
     
  5. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik erger me als ik de winkel word uitgekeken terwijl het nog geen sluitingstijd is.

    Overigens kan ik me wel voorstellen dat het zeer frustrerend is als je pas 30 min later kan sluiten.
     
  6. Triskele

    Triskele Niet meer actief

    het is hier ook bomdruk, zeker 15 kassa's open met aan elke kassa een rij!

    Bv heel veel polen die werken vaak 2 banen of langere dagen en moeten echt hun weekboodschappen dan doen.

    Als mijn man mij niet zou hebben zou ie ook alleen op zondag boodschappen kunnen doen, die werkt elke dag van 4 tot 19/22 uur ongeveer, en heel vaak ook zaterdagen (in de winter dan weer niet maar nu elke week) ideaal, van mij mogen ze net als in Amerika 24/7 winkels maken hoor, dan heb je geen gezeik met sluitingstijden LOL!!
     
  7. Minny

    Minny Fanatiek lid

    Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Ja dat mag van mij ook wel. Als je dan midden in de nacht zin hebt in een lekkere reep chocolade of ijs dan kun je je man altijd ergens heen sturen :)
     
  8. Triskele

    Triskele Niet meer actief


    zeker in zwangere staat soms zeer handig haha :D
     
  9. marilouise

    marilouise Niet meer actief


    Dat pleit voor je maar je ziet tegenwoordig heel vaak een andere mentaliteit, noem even wat op geen gedag zeggen, verveeld sorry je bent het visitekaartje. toen ik nog in de zaak stond en 1 van de medewerkers een bagger bui had dan was ik meestal zo van ga jij maar de dingen doen waar de klanten niets van merken (uit het zicht) en stuurde ze vaak wat eerder naar huis. Maar je ziet veel te vaak mensen in de winkel die er staan van het moet. Zo jammer het kan zo leuk zijn !
     
  10. This is me

    This is me Fanatiek lid

    Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Niet om het goed te praten.
    Maar ik kan het me enigzins best voorstellen.
    Als je namelijk kijkt hoe erg de metaliteit van de klant in de afgelopen jaren is verandert.
    Veel klanten (gelukkig niet allemaal) behandelen verkopers echt als grof vuil.
    Ik als klant heb vaak zat mijn mond opengetrokken tegen zulke aso klanten.
    En het is altijd wel wat,lijkt alsof de mensen tegnwoordig alleen maar kunnen zeiken.
    De stomste klachten hoor ik als ik ergens in de rij sta,en de grofste beledigingen hoor ik soms voorbij komen.
    En tuurlijk zijn er ook mensen bij die echt niet willen werken.
    Maar ik denk ook dat bij een hele hoop mensen hun humeur mede door de klant verandert.

    En zoals ik een paar pagina's geleden als zei, respect moet van 2 kanten komen.
    Maar veel mensen nemen de tekst "klant is koning" wel heel associaal letterlijk.
    Alsof omdat je klant bent en "koning" maar alles kunt zeggen en maken.
     
  11. Triskele

    Triskele Niet meer actief

    heel eerlijk raak ik gewoon zeer geïrriteerd als ik in een winkel kom en er staat een chagrijnig mens, kaugomkauwend erin, dan staan mijn haren al overeind voordat ik überhaupt aan winkelen begonnen ben, dan vraag ik wat en weten ze het niet, of ik moet wat hebben en ze hebben het weer eens niet (vinden ze het dan logisch dat je online gaat shoppen, ik wil best een paar euro meer uitgeven in een normale winkel maar 4 van de 6 dingen hebben ze vaak gewoon niet als ik iets specifieks moet hebben)

    En dan het gebrek aan kennis en kunde en dan ook nog het gedrag erbij laten we soms echt stoom uit mijn oren laten komen, ik houd mezelf wel in maar er zijn mensen die niet doen (wat ik me goed voor kan stellen trouwens)

    Ik denk als de algehele kennis, kunde en gedrag van de medewerksters (vooral de wat jongere en/of weekendhulpen) zou verbeteren dat de klanten automatisch minder hebben om over te zeiken en aso over te doen.

    Ik heb jarenlang in de winkel gestaan maar nog nooit echt woorden gehad met een klant ofzo, de klant heeft gewoon gelijk en wij doen alles om hem tevreden de deur uit te laten gaan.


    Voorbeeld; ik vraag waar een bepaalde soort spijkerbroek hangt en een medewerksters kijkt amper op, kijkt me niet aan en wijst ergens in een hoek, ja die hangen daar ergens.

    Voorbeeld van hoe het hoort;

    Een klant vraagt deze vraag (je kan het al zelf gevraagd hebben of je kan helpen maar niet iedereen houd hiervan dus geen ramp als dat nog niet gebeurd is) je legt je werkzaamheden neer, loopt met de klant mee , vraagt evt een maat e.d. (kortom helpt de klant echt verder) en vraagt altijd of je nog kan helpen met iets als je deze vraag inmiddels hebt beantwoord.


    De eerste situatie creƫert automatisch meteen irritatie en ondanks dat ik het niet goed praat kan ik me voorstellen dat sommige mensen hiervan wat zeggen of gaan klagen.
     
  12. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    Nou sorry maar ik las hier verder in het topic dat er gezegt word aso klanten. Maar uhm je moet hier voor de gein de albert heijn of c1000 in lopen rond sluitingstijd man man wat een chagerijnige koppen zeg. Gadverdamme. Daar word ik als klant dan ook wel chagerijnig van ja. Net als dat ze nog even rustig terwijl er rijen bij de kassa staan lopen te kletsen met collega voor of achter hun. Verschrikkelijk.

    ik vind persoonlijk dat je als winkelmedewerkster je een voorbeeld moet uitstralen van de winkel. Maar als ik zie wat hier in de winkels zit man man man..
     
  13. marilouise

    marilouise Niet meer actief

    ik gaf klanten ook een lik op stuk beleid. Ik stond daar s'morgens om 6 uur sta er vroeg voor op. en dan binnen komen en niets zeggen dan zei ik altijd als eerste ik begin altijd met goedemorgen, ze vergaten het nooit meer. ik heb nooit woorden gehad over klantonvriendelijkheid.

    Maar een klant gaat ergens heen om zijn geld uit geven dan hoort de verkoper net een stapje harder te doen vindt ik, natuurlijk als die uitgekafferd wordt mag je daar best wat van zeggen maar ik doel nu op bijv. een winkel je komt binnen en ze staan met 3 man te kletsen geen oog voor de klant ook net als je betaald laatst ook ik stond met pinpas en had al 2 keer gezegd dat ik wilde pinnen zij stond te kletsen zegt ze HE ga JIJ nog betalen. Toen heb ik ook gezegd in een volle zaak als je iets meer moeite zou doen voor de klant en na sluitingstijd gaat kletsen dat werkt veel beter ze werd heel rood.

    Dat is het voorbeeld wat ik bedoel.
     
  14. Versluis

    Versluis Fanatiek lid

    Jul 10, 2011
    1,924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Als ik aan aso-klanten denk, denk ik aan:
    1. De klant die je geen blik waardig gunt als je ze begroet
    2. De klant die na een avond stappen terug komt met de klacht dat hij de schoenen te klein gekocht heeft, geen bon, geen doos geen afschrift of wat dan ook meer heeft. Maar wel eist dat hij of nieuwe krijgt of zijn geld. Nu kan er heel veel bij mij en ik kom mensen graag tegemoet, maar ik heb verantwoording af te leggen aan het hoofdkantoor en daar hoort een aankoopdatum bij. Ik wens dan niet voor rotte vis uitgemaakt te worden als ik uitleg wat het probleem is. We nemen namelijk regelmatig schoenen terug zonder doos, buiten de ruilingsperiode of wat dan ook terug. Er is bijna overal een oplossing voor zodat die klant tevreden naar buiten loopt, maar het is natuurlijk ook niet oneindig.
    3. Klanten die een paskamer vol kleding hangen, alles op de grond laten liggen en dan vriendelijk lachend zeggen; dat ruim jij wel even op he, daar word jij immers voor betaald. Tuurlijk ruim ik dat op, dat is ook nog niet zo het probleem, maar met welk recht laat je alles uitgetrapt op de grond liggen. Kan ik korting uitdelen voor degene die het wel wilt kopen, want er zit een beschadiging/vlek op
    4. Klanten die de regels ombuigen om hun zin te krijgen. Alleen artikelen met een kaartje doen mee aan de actie van dat moment. Krijg ik de vraag; ach, maar jij kan daar toch wel iets creatiefs mee doen????? Pardon?!!!!! Ik zeg altijd maar lachend dat ik alles zo naar 0 euro kan wijzigen in de kassa, maar dat ik graag ook nog mijn loon gestort krijg aan het einde van de maand en daar hebben we inkomsten voor nodig.
    5. Vieze poepluiers op mijn schappen vinden!!! Waar haal je in ***naam het lef vandaan om dat ergens weg te moffelen, vraag om een prullenbak of om wat je in dat geval nodig hebt en je kan het krijgen.

    Ik vind service geven heel belangrijk, het maakt mijn werk ook echt een stuk leuker en makkelijker. Nee zeggen is in principe geen optie, maar elke keer dat wij nog een stap verder gaan in service bieden, gaan sommige klanten 3 stappen verder in het vragen van service. Wie brengt er nu laarzen van 2 jaar geleden terug (2 jaar in sneeuw mee gelopen) met de klacht dat de zolen gesleten zijn?! En dan wel zo eerlijk zijn om te zeggen dat je er hele winters op hebt gelopen. Heel prettig dat ze zo eerlijk is, maar na 2 jaar slijten je zolen nu eenmaal.

    Het komt gewoon van 2 kanten, waar je ook werkt. En wij als winkelpersoneel moeten de eerste stap zetten, zonder de klant geen omzet en dus ook geen baan. Maar het koning zijn heeft ook grenzen, als ik word uitgemaakt voor rotte vis, waarschuw ik de klant dat ik niet van zulke uitspraken ben gediend en dat ik de volgende keer het gesprek beeindig en klaar met helpen ben.

    Begrijp me niet verkeerd; ik vind het ontzettend leuk werken in een winkel, maar mij valt het ook al een aantal jaren op dat we steeds meer als stront worden behandeld. Toch blijven bij mij de leuke, gezellige klanten de boventoon voeren, dat heb ik voor mezelf echt zo veranderd, anders ga je echt met een zuur gezicht aan het werk.
     
  15. Triskele

    Triskele Niet meer actief

    Ja zulke dingen heb ik nog nooit meegemaakt eerlijk gezegd (ook wel wat hoor maar niet zulke dingen) ik denk dat het wederzijds respect gewoon weg is inderdaad, maar verbeter de wereld en begin bij jezelf meer kan je niet doen.
     
  16. Versluis

    Versluis Fanatiek lid

    Jul 10, 2011
    1,924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Absoluut mee eens! En je houdt overal wel wat, waar je ook werkt en wat voor werk je ook doet.
     
  17. mamavoorde2x

    mamavoorde2x Bekend lid

    Jul 25, 2010
    602
    79
    28
    triskele: ik vind dus niet dat de klant altijd koning is en gelijk heeft.

    Je bent er voor elkaar en dient elkaar dan dus ook met respect te behandelen.
    Ik was altijd beleeft naar de klant en zei ze altijd netjes gedag en probeerde problemen netjes op te lossen maar wat ik soms naar mijn hoofd kreeg niet normaal.

    Klant komt met kattenreismand en wil hem terugbrengen en geld terug.Heeft geen bon maar als klant de dag weet en ong het tijdstip weet kan ik dat terug zoeken. maar zag direct dat wij dat model nooit verkocht hadden.
    Ik vertel dat en klant blijft volhouden van wel. Nou ik werd voor van alles en nog wat uitgemaakt. Moet ik hem omdat de klant koning is dan maar terug nemen?

    Kinderen bij de vitrine van de vogels, constant op de ramen aan het tikken, vraag de eerste 3 x vriendelijk of ze daarmee willen ophouden want beesies worden bang. geen respons dus nog 3 waarschuwingen. nog steeds tikken. dus toen boos geworden en gezegd dat ze er nu met hun tengels af moeten blijven want anders word ik heeeel boos.
    rennen hard weg om even later met een woedende moeder aan te komen.
    Moet niet het lef hebben om haar kids zo aan te sprekne.

    Klanten die met een hele dure lamp aankomen waarvan je weet dat die ruim in de 100 euro kost en waar nu een sticker van 20 euro op zit.(wij stickerde de cadeau afdeling met orange stickers) ik zie bij de kassa da die 20 euro sticker er bovenop geplakt is en klant eist hem voor die prijs te krijgen.
    waarop ik zeg dat ik ff moet overleggen maar ondertussen op camera ga kijken. en ja hoor mevr was zelf crea met stickers . spreek ik mevrouw daar op aan en ja hoor word ik weer voor rotte vis uitgemaakt.

    Bij mij kon echt heel veel qua service ,maar klanten hadden dus niet bij voorbaat overal gelijk in
     
  18. mamavoorde2x

    mamavoorde2x Bekend lid

    Jul 25, 2010
    602
    79
    28
    versluis: ja die luier heb ik ook mee gemaakt. in een vogelbroedkastje haha. Idd waar ze het lef vandaan halen he.
     
  19. tulip

    tulip Niet meer actief

    @aso klanten, haha ik heb als 17 jarige een keer een pond kaas naar mn hoofd gekregen...gelukkig mistte ze en was het geen pot bonen. Mijn altijd zeer correcte en vriendelijke leidinggevende zag dit en vroeg die mevrouw zeer duidelijk het pand te verlaten en anders zou hij met zijn schoen even helpen:)
     
  20. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    je neemt me de woorden uit de mond!! ze verwachten echt ALLES van je. vooral in opruimingstijd, hoe goedkoper alles word hoe onvriendelijker mensen worden.
    Ik kan n hoop hebben, maar ik ben eens uitgemaakt voor onflexibele muts omdat ik niet akkoord ging met geld terug:
    1- geen aangehecht prijskaartje
    2- geen bon
    3- gaatje in de mouw

    denk je nu echt, dat ik hier geld voor terug geef? :(
     

Share This Page