en hoeveel ervaring heb je? wel 2x moeten doen? In mijn ogen is een huis ook niet altijd alles, heb je er ook bij zitten bij trapjes en dingen en weet ik wat waar je over kan vallen en waar je door de vloer heen kan zakken, dat heeft dus niks met een schip of boot te maken. Loopplanken zijn idd niet altijd geschikt, dat geef ik toe. Ligplaats niet duidelijk te vinden...dat heeft niks te maken met wel of niet binnen zetten. En wat bedoel je met leveren is een gevaar?
jep, dat is vaak wel het "probleem", verkoper zegt van wel en bezorger zegt van niet. Maar waarom zijn steigers niet arbo-goedgekeurd? Ze zijn niet overal goed, dat geef ik toe. Er zijn erbij waar ik liever met de kinderen ook niet over ga, dus met bv wasmachien/koelkast kan ik snappen dat ze weigeren. Maar er zijn ook zat prachtige steigers. Welke eisen zitten dan wel aan een "arbosteiger"? met het laatste stukje ben ik het wel met je eens hoor, ik zou dan ook woedend zijn op manlief
Als bezorger geen, maar als bemiddelaar tussen klachten verkoper, klant, bezorger en verzekering enorm veel! Ik doe al 6 jaar lang niets anders Leveren is een gevaar bedoel ik mee: In de winter, de gladheid, de sneeuw, de verradelijkheid van ijs. Geef toe: Jullie zijn doorgewinterde planklopers! Maar bezorgers doen dit eens per jaar. Ik zelf nooit! Haha nog niet eens bij mooi zomerweer, maar dat is eerder een angst om te vallen dan de werkelijkheid. Ik heb wel meegemaakt dat een ligplaats niet goed gevonden kon worden, dit was met een extern transportbedrijf. Zowel intern als extern hebben bezorgers te maken met een richtlijn om te bezorgen. Hierbij wordt rekening gehouden met een normale auto en niet met een vrachtauto die tot 80 km kan, daarbij wordt er geen rekening gehouden met eventuele files, moeilijkheden bij klanten zoals hier waar een 10 minuten discussie ontstaat maar de bezorgers uiteindelijk in hun eigen Onbetaalde (!!!) tijd staan te werken. Je behoort te werken volgens planning, alles wat je later klaar bent eigen fout of niet wordt geen rekening mee gehouden. Met de externe partij heb ik meegemaakt dat er diverse havens en per haven diverse docks waren. Na 30 minuten zoeken werd er overleg gepleegd met kantoor en konden ze verder, raden wij ik aan de lijn had. Het is vaak een kwestie van goed uitleggen, maar de meeste schippers kennen het op hun duimpje en veel vaste bezorgers ook. Maar wat als er contstant middels interim of externe maatschappijen gereden wordt? Bezorger de dupe want hij rijdt in eigen onbetaalde tijd, klant boos want die is heel de dag thuis geweest en er is niets gekomen. Nu bij het bedrijf wat failliet is werd er door kantoor gebeld om een betere beschrijving of een nieuwe afspraak. Het bedrijf wat met een externe maatschappij werkt... daar was de klant de dupe. Een huis is ook niet alles: trapleuning dient officieel verwijdert te worden, stukken tapijt op de grond etc.. Vergeet het verhaal van mijn man niet die in een kelder opgesloten zat en daar geen bereik had met zijn telefoon. Het grappige was dat zijn collega de politie gebeld had vanwege ontvoering omdat het een moeilijke klant was: oude koelkast zonder probleem kosteloos mee maar niet als hij nog vol vocht, ijs en schimmel zit! Dit beschadigd de nieuwe apparaten in de bak zodra het lekt. Uiteindelijk was het mijn man zijn eigen fout die de deur in het slot had laten vallen maar toch... Klant boos en man opgesloten: het perfecte verhaal voor de weekkrant in ieder geval! Maar goed, dit is dus echt volledig off-topic!
Overigens Guppekop, niet alles was voor jou bedoelt haha! Ik ga van jou naar on topic... Sorry voor de verwarring! Ik vond het eerder grappig de ervaringen van de bezorgers te delen dan jou aan te vallen op je boot en steiger hahaha! Als dat zo is overgekomen dan mijn oprechte excuses!
ja en we wonen op de noordpool waar altijd ijs ligt Ja in havens kan je je wezenloos zoeken als het duidelijk is gezegt of zonder havennummer. Vind ik ook dat schippers zoveel mogelijk info moeten geven dan (bedrijf waar ze liggen, straat, havennummer en zo zijn er nog wel meer dingen) En zorgen dat telefoonnummer van schipper op de bon staat scheelt vaak ook een hoop al lezen ze die vaak pas later, zoals ik vorige week had. Afspraak was bellen als ze bij de werf waren, gaatie eerst de huizen na en belt dan pas op datie niet weet waar hij moet zijn Maar laten we maar weer ontopic gaan TS, hoe is het eigenlijk afgelopen? nog wat ervan gehoord?
ben wel wat gewend en volgens wim heb ik last van mn hormonen ?) dus misschien kwam ik ook wel beetje fel uit de hoek. Weer vriendjes?
Klopt, zij leven van een minimumloon en fikse provisie. Het boeit hun niet wat zij de klant beloven (in veel gevallen dan want er zijn ook eerlijke verkopers!) en zij de provisie maar ontvangen!
Och maar meid je bent nooit fel uit de hoek gekomen! Ik was alleen bang dat je mijn berichten verkeerd las! Ik ging van jou naar On Topic, niet handig want nu heb jij het vast zo gelezen dat ik het tegen jou had! Vriendjes? Waren we dat al niet? Bij deze dan!
Nee bedrijf was met vakantie. Geloof dat ze na dit weekend pas het bedrijf kon bereiken. Forgive me when I'm wrong..
Tuttutut...mensen die veiligheidsschoenen moeten dragen mogen die bij mij gewoon dragen hoor. Veiligheid gaat voor! Ik leg wel een tapijt neer of ik dweil na afloop. En daarbij ga ik er natuurlijk wel van uit dat iemand gewoon voorzichtig te werk gaat en geen onnodige zooi maakt. Maar mensen die mij een service komen leveren waar ik voor betaal moeten niet hoog van de toren blazen, want dan komen ze er niet in. Zoek ik wel iemand anders. Als ik ergens opdrachtgever van ben en als ik ergens voor betaal, dan verwacht ik service, net gedrag en geen brutaliteit.