Bol.com ergernis!

Discussion in 'De lounge' started by Linana, Aug 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linana

    Linana Niet meer actief

    Ik ben een hele tijd niet actief geweest hier op zp, in de zin van ect berichten plaatsen. Ik las wel nog af en toe mee.
    Ik had een ontzettend drukke tijd met veel stress en kopzorgen over studie/werk, maar dat is opgelost. Ipv verder te studeren ga ik nu in september lekker aan de slag bij het UWV :D Dag stress, hallo normaal inkomen (eindelijk)

    Maar, nu plaats ik gisteren een bestelling bij bol.com, een buggy van topmark. "vandaag besteld voor 22.30, morgen in huis"
    De buggy is echt veel eerder besteld, rond een uur of 6 denk ik. Maar vandaag wordt die dus helemaal niet bezorgd, sterker nog, hij is niet eens verzonden :(

    De online klantenservice geeft als antwoord: "door de topdrukte vd feestdagen moesten we de besteltijd met een uur vervroegen" gevolgd door "vandaag of morgen heeft u uw bestelling binnen"

    Bol.com heb ik dus nog nooit zoiets mee gehad en ik bestel al sinds 2007. Meer meiden die dit hebben gehad? Er is gelukkig geen nood wat betreft de buggy, maar had me er toch wel een beetje op verheugd ;)
     
  2. marjolinos

    marjolinos Fanatiek lid

    Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    ja ik vorige week nog!
    heb een e-reader besteld die ik op woensdag ook echt graag wilde hebben omdat ik donderdag de hele dag weg moest en hem dan goed kon gebruiken.
    ik 's avonds besteld en bij bevestiging stond nog mooi voor 22.30 besteld is morgen in huis. Krijg ik op woensdag dat mijn bestelling is verzonden maar dat ik hem op donderdag zou moeten ontvangen...
    Uiteindelijk met klantenservice aan de telefoon gehangen en de 1e keer werd er mij aangeboden dat de bestelling nog geannuleerd kon worden.
    's Middags nogmaals gebeld omdat ik nog geen bevestiging had ontvangen van de annulering en toen kreeg ik te horen dat dit helemaal niet kon. het enige wat ik kon doen is de bestelling weigeren bij aflevering...
    Mijn man heeft 's middags in de winkel de e-reader gekocht... 's Avonds wordt er aangebeld... post.nl met een pakje van bol... dit uiteraard geweigerd! nu staat met de track en trace code dat mijn bestelling op donderdag is afgeleverd. Maar toen was ik helemaal niet thuis! En wij hebben op woensdag het pakket geweigerd!
    Ben heel benieuwd hoe dit nu opgelost gaat worden...
     
  3. Linana

    Linana Niet meer actief

    Oh meen je! dat is al helemaal slecht geregeld!!
    Ik vind dat ze er niet bij moeten zetten dat het "morgen in huis is" als dat vervolgens niet het geval is.
    Dit probleem heb ik met wehkamp nou nooit....
     
  4. hier ook nare ervaring met bol.com

    tweedehands een boek gekocht. gelukkig gekozen voor acceptgiro. boek nooit gehad. gewacht zoals op de site stond en toen deze persoon gemaild maar geen reactie.
    bol.com gebeld met de vraag wat ik moest doen zegt ze zet het op de mail incl. de mail die je naar de verkoper gezonden hebt.
    de rest plak ik hieronder:

    U heeft contact opgenomen met bol.com Klantenservice omdat u het 2ehands artikel 'Eerste Hulp aan Kinderen' uit uw bestelling met het nummer 8002785970 niet heeft ontvangen. Wij begrijpen dat dit erg vervelend is.
    Verkopers kunnen 2ehands artikelen aanbieden op de site van bol.com. Bol.com regelt alleen het betalingsverkeer. Voor niet ontvangen leveringen dient u binnen twee weken na ontvangst van de verzendbevestiging per e-mail contact op te nemen met de verkoper en met bol.com. In uw bestelbevestiging, in de verzendbevestiging en in de bestelstatus in uw account op de site, vindt u de contactgegevens van de verkoper. De reactie van een verkoper dient u twee dagen af te wachten. Hierna kunt u contact met ons opnemen en de correspondentie tussen u en de verkoper meezenden.
    Omdat u niet op tijd melding heeft gemaakt van de niet ontvangen zending, is het voor bol.com niet meer mogelijk om een niet ontvangen of zoekgeraakt artikel af te schrijven. Uw bestelling is bevestigd op 31 mei 2012. Dit betekent dat de meldtermijn is verstreken en dat het financiële traject is afgerond. Uw betalingsverplichting blijft bestaan. Geschillen kunt u alleen nog met de verkoper afhandelen.
    Om u tegemoet te komen in het ongemak bieden wij u een cadeaubon aan ter waarde van euro 7,00. Deze cadeaubon dekt het aankoopbedrag van het niet ontvangen artikel. Deze cadeaubon vindt u, binnen enkele minuten na ontvangst van deze e-mail, terug in uw account en kunt u direct gebruiken wanneer u een nieuwe bestelling plaatst op onze site.
    De cadeaubon wordt bij uw volgende bestelling automatisch aangeboden bij de betaalmethoden. Als u bij deze stap de code aanvinkt, wordt het bedrag van de cadeaubon in mindering gebracht op het totaalbedrag van de bestelling.
    Raadpleeg voor gebruik de cadeaubonvoorwaarden. Deze kunt u vinden via de link ‘Algemene Verkoopvoorwaarden’ onderaan onze site.
    Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
    Met vriendelijke groet,
    Daisy

    bol.com Klantenservice
    www.bol.com

    Bestelnummer: 8002785970 | 22-05-2012






    Onderwerp: RE: boek bol.com [CASE:6830253]

    Geachte heer/mevrouw,
    Hartelijk dank voor uw e-mail van 14 juni 2012.
    Als gevolg van grote drukte duurde het beantwoorden van uw bericht wat langer dan u van ons gewend bent. Wij bieden u hiervoor onze welgemeende excuses aan.
    Om uw vraag te kunnen beantwoorden ontvangen wij graag in antwoord op deze e-mail de volgende gegevens:
    - uw naam- en adresgegevens
    - het e-mailadres waarmee u inlogt in uw bol.com account
    - het betreffende bestelnummer

    Na ontvangst van deze gegevens helpen wij u graag verder.
    Met vriendelijke groet,
    Yvo

    bol.com Klantenservice
    www.bol.com



    Beste,

    Zojuist met een collega van u telefonisch contact gehad over de bestelling van een tweedehands boek.
    Ik heb het op 22 mei besteld. Op 31 mei kreeg ik de melding dat het boek verzonden was. Dit helaas nog steeds niet mogen ontvangen.
    Op vrijdag 8 juni een mail gestuurd naar de verkoper maar tot op heden nog zonder resultaat.
    Onderstaand het mailtje.

    Hopende op een spoedige reactie want zit dringend verlegen om het boek. Indien ik het niet meer ontvang zal ik een nieuw exemplaar moeten bestellen.
     
  5. Ik reageerde op dag 14 en het moest BINNEN 14 dagen :-s

    uiteindelijk moest ik toch gewoon betalen en zou ik 7 euro tegoed krijgen. Ook dit tot op heden niet gehad dus voor mij einde bol.com
     
  6. Spiegeltje

    Spiegeltje Actief lid

    Nov 17, 2011
    273
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou dat wordt voor mij niet bestellen op bol.com!
     
  7. Linana

    Linana Niet meer actief

    Oooh ook al zo vervelend Ryanne :(
    Ook een beetje jammer dat zo'n grote organisatie niet even doet wat het communiceert. Ik hoop maar dat de postbode hier vandaag toch wel voor de deur staat met mn buggy, maar denk het haast niet. Had hem op zich wel ff willen testen etc.

    Wat ik niet snap, je betalingsverplichting blijft bestaan? Maar je hebt het boek nooit gehad, of ook maar enige communicatie vd verkoper. Lijkt me dat als hun aanbieden dat je als verkoper aan de slag kan via HUN site, dat ze de boel ook wat extra in de gaten houden. Zo niet, dan verwijzen ze je maar door naar marktplaats aangezien daar al genoeg oplichters zitten
     
  8. knap

    knap Niet meer actief

    Moet zeggen dat ik tot nu toe nog nooit problemen heb gehad met bol.

    Als iets verlaat is krijg ik netjes een mail en dergelijke.

    En zelfs een keer een bestelling niet ontvangen en kreeg een cadeaubon cadeau die het wel deed.:)

    Ook ooit een bestelling terug gestuurd nooit aangekomen en hoefde hem niet te betalen.

    Dus tot nu toe geen klachten.
     
  9. Antares

    Antares VIP lid

    Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    weigeren moet je nooit doen...gewoon terug sturen...moet kosteloos volgens mij.

    nu zegt bol waarschijnlijk is afgeleverd...jij hebt niets...en de e reader is foetsie...... In het slechtste geval....ik zou nooit iets weigeren aan de deur......vooral met de post van tegenwoordig die niet echt te vertrouwen is meer.....:(
     
  10. Antares

    Antares VIP lid

    Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    sinds bol.com een andere eigenaar heeft....komen er veranderingen en die zijn niet altijd goed te noemen.....

    Hier meerdere keren iets besteld nooit problemen...enkel 1 keer kado besteld dat moest op dat adres af worden geleverd..ingepakt!! maar werd het in een doos zo opgestuurd met kado papier erbij gepropt...naja!! Dus ik een mail gestuurd kreeg ik een kado bon...ook leuk ;)

    Verder...staat in de voorwaarden geloof ik dat uitzonderingen daar gelaten in houdt dat meestal binnen 24 uur word geleverd.........maar uitzonderingen mogen dus.....handig he..

    Groetjes,
    Mniranda
     
  11. chantal1985

    chantal1985 Niet meer actief

    Wij bestellen zo'n 3x per maand bij Bol, maar v/d week voor eerst probleem met ze. Ik kreeg een besteld en betaald product binnen, zonder verpakking. Kwam dus al beschadigd aan. Ik gemaild, dat ik dus dit product wilde retourneren, maar dat ik 'm natuurlijk niet zo bij het PostNL punt af kon geven, zonder doos, of wat dan ook. En dat ik een nieuwe wilde ontvangen, maar dit maal wel in een doos/verpakking. Kreeg ik als antwoord terug dat als ik een nieuwe wilde, ik dan een nieuwe bestelling moest plaatsen. (Product kost 19,99 euro, dus moet dan extra verz.kosten betalen, of er iets bij doen. Hadden nu een boekje erbij besteld, zodat we boven de 20 euro zouden komen en verzending dus gratis zou zijn.) Maar dat ze dan niet kon garanderen dat het dan wel verpakt verstuurd zou worden. (Sorry?) Voor dit beschadigde product zou ze een ophaalafspraak maken, voor de volg. dag. Ook kreeg ik het verzoek of ik het product in een deugdelijke verpakking klaar wilde zetten. (Tja, als die erbij had gezeten, had ik 'm ook weer netjes daarin kunnen doen, ja.) Dus ik volg. dag hele dag thuis gebleven. Maar al wie er kwam; geen PostNL. Uiteraard weer een boze mail gestuurd, maar nog geen reactie terug. (inmiddels 36 uur geleden)
     
  12. marjolinos

    marjolinos Fanatiek lid

    Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    het weigeren werd door de medewerker van bol.com zelf aangegeven! dus dan ga je ervanuit dat dat juist is....
    we zullen zien. Ik mag vanaf volgende week woensdag gaan bellen.
    Ik heb niets ontvangen en dat moeten ze dan maar bewijzen!
    Het was een pakket van bijna 200 euro en heb niets getekend!
     
  13. Antares

    Antares VIP lid

    Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    :( stomme miep bij de klantenservice...... wt een raar advies zeg! nu ik ben benieuwd hoe het af loopt hoor!
     
  14. marjolinos

    marjolinos Fanatiek lid

    Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    ja vond de adviezen ook erg vreemd...
    's ochtends werd door een medewerker nl zelf aangeboden (had er niet om gevraagd) om de bestelling te annuleren... 's middags kreeg ik bot te horen dat een medewerker dat niet gezegd kon hebben want dat kon helemaal niet. Maar ik verzin dat toch niet???
    Maar goed we wachten tot volgende week af want schijnbaar hebben ze 2 weken nodig om retouren te verwerken...
     
  15. Hier laatst ook wat frustratie;

    Ik bestelde 3 boeken op 8 juli, konden allemaal binnen een week geleverd worden. Op 11 juli een email dat de levering van 2 boeken vertraagd was en dat die bezorgd zouden worden op 23 augustus. Op 24 juli (ook veel te laat dus) een email dat het 3e boek verzonden was. Op 28 juli een email dat de 2 andere boeken op 3 augustus geleverd zouden worden (dus ineens weer véél eerder dan 23 augustus). Op 3 augustus een email dat de levering nog steeds vertraagd is, en op 5 augustus een mail dat de boeken helemaal niet meer leverbaar zijn ;)

    Kreeg m'n geld gelukkig snel teruggestort, en heb de boeken lekker ergens anders besteld (waar ze overigens binnen 24 uur geleverd werden, hoera voor Cosmox.nl :D)
     
  16. @shadi cosmox is hier ook favoriet!!! en dat zonder verzendkosten:D
     
  17. Jonon

    Jonon Fanatiek lid

    Feb 9, 2012
    1,319
    0
    0
    In m'n huuske
    Heb zelf nooit problemen met Bol.com gehad. Maar ik vind verzendkosten altijd zo'n onzin. (vind het zonde geld). Daarom bestel ik altijd via Cosmox. Hele snelle service en geen verzendkosten.

    Het is triets om te zien hoe sommige webwinkels omgaan met hun klanten. Maar waarschijnlijk hebben ze zoveel klanten dat één meer of minder ook niet meer uit maakt.
     
  18. Linana

    Linana Niet meer actief

    Ik denk dat bol.com nu teveel hooi op zn vork heeft genomen. Boeken, dvd's, games, cd's, camera's.... inmiddels babyspul, speelgoed etc

    De buggy was bij hun zonder verzenkosten goedkoper dan elders met verzendkosten, vandaar dat ik hem daar heb besteld. MAar denk dat dit wel de laatste keer geweest is. Als je wel iets nodig hebt de dag erna en je denkt dat hun slogan ook waarheid is, dan zit je met de gebakken peren
     
  19. Umm85

    Umm85 VIP lid

    Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier al een paar keer gehad dat wanneer er bij staat dat het de volgende dag leverbaar is het pas 2 dagen later binnenkomt. En bij producten met 3-4 dagen kwam het opeens wel de dag erop binnen.
     
  20. monkeylove

    monkeylove Niet meer actief

    Hmmz, ik bestel heel vaak bij bol.com, nooit problemen gehad. Sterker nog, zit nu op een pakketje te wachten dat ik gisteravond besteld heb. Morgenochtend vroeg op vakantie en ik heb hem voor de vakantie nodig dus ik hoop maar dat ie vandaag binnen is. Maar er staat dat de chauffeur onderweg is, dus ben benieuwd.
     

Share This Page