Wie weet dit verkeerd rooster?

Discussion in 'De lounge' started by Saja87, Aug 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Ik werk sinds kort bij de thuiszorg en heb een aantal vaste klanten.

    Op maandag middag heb ik een klant die wel eens onverwachts naar het ziekenhuis moet of dit op donderdag of vrijdag te horen krijgt.

    Ik heb dus vrijdag netjes mijn rooster gehaald en die klant van vanmiddag stond er niet op dus ik dacht die moet dan ws naar het ZH en ze hebben geen inval adresje voor me ( gebeurd wel eens )

    Dus ik had vanmorgen 3 uurtjes gewerkt en ben naar huis gegaan om daar lekker verder te gaan soppen.

    Gaat zojuist mijn telefoon of ik bij mijn klant ben dus ik zeg nee want die staat niet op mijn rooster voor vandaag. Nou bij hun in het systeem dus wel foutje dus.

    Maar toen zei ze ja dan moet je bellen want nu kost het jou je uren?

    Maar dit is toch een fout van hun? Waarom kost het mij dan mijn uren?

    Mogen ze dit zomaar doen?
     
  2. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Heb je het zwart op wit? Lijkt me hun fout dan..
     
  3. mamaatjevan5

    mamaatjevan5 VIP lid

    Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    ik denk dat ik dan even je rooster mee zou nemen naar je werkgever en die laten zien, lijkt me sterk dat het jou uren gaat kosten terwijl je van niets weet, je hebt toch een rooster zodat je je werktijden e.d weet
     
  4. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Ja die klant staat niet op mijn rooster. ( rooster word uitgeprint en moet ik dan bij de receptie op halen )

    Er staat dus 1 klant op van 9 tot 12 en verder niks...
     
  5. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Dat lijkt me idd hun fout..
     
  6. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Ja zij zegt nu dus dat ik had moeten bellen.

    Maar aan de andere kant ik krijg toch niet voor niets een rooster zodat ik weet hoe of wat.. Anders moet ik bij elke klant gaan bellen of ik er wel of niet heen moet..
     
  7. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    Aug 17, 2007
    11,363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Lijkt me inderdaad hun fout. En waarom zou je moeten bellen dan? Om te controleren of ze hun werk wel goed gedaan hebben met roosteren?
     
  8. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Blijkbaar;)
     
  9. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Waar hebben ze dan die roosters voor als je nog iedere klant zou moeten bellen.

    Nee hoor is hun fout, moeten ze je maar een goed rooster geven.
     
  10. ella27

    ella27 VIP lid

    Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    tis hun fout idd , maar ja kennelijk is het beleid dus 'niet geweest , geen geld''....

    Denk dat je er toch bij inschiet helaas!
     
  11. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Nee ik moet nu een vrije middag op nemen dus vakantie uren..
     
  12. djennes

    djennes Bekend lid

    Apr 24, 2012
    823
    29
    28
    Female
    Thuis mama
    Rsn
    Wat staat er in je contract?
    Meestal word het daar ook in beschreven
     
  13. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Uhhh dat zou ik even op moeten zoeken...

    Maar heb er destijds niets over gelezen in ieder geval
     
  14. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Nou daar zou ik dus echt niet mee accoord gaan .. Kom op, hun maken een fout en daar moet jij voor boeten ? Leuk bedrijf.
     
  15. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Dit staat er in mijn contract:

    De arbeidsduur bedraagt 24 uur per week. De werktijden zijn vastgelegd in een rooster. De vaststelling van een eventueel nieuw roosten zal plaatsvinden,nadat met de werknemer daarover tijdig overleg is gepleegd.
     
  16. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    oftewel jij staat in je recht, je hebt een rooster waar op staat dat je niet naar haar hoeft, en er is niet tijdig met jou contact opgenomen dat je er wel heen moet ..
     
  17. cherie

    cherie VIP lid

    Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Maar er staat ook in dat ze voor 24 uur zou moeten werken. misschien juridisch loket bellen.
     
  18. mausi

    mausi Fanatiek lid

    Jul 22, 2009
    2,752
    646
    113
    Gelderland
    Als je 24 uur werkt en op het rooster maar voor 20 uur ingeroosterd staat kun je er niet automatisch vanuit gaan dat je dan gewoon 24 uur betaald krijgt. Ik zou in dát geval wel al eerder aan de bel hebben getrokken van: 'ik kom niet aan die 24 uur komende week'. Natuurlijk heerlijk om een halve dag vrij te zijn, maar als het je vakantieuren kost, had je misschien liever gewoon gewerkt.
    Ik werk ook 24 uur, en als ik per ongeluk niet ingeroosterd sta, krijg ik die dag niet cadeau - vrij, maar zal ik daar zelf achteraan moeten gaan.
     
  19. 24Mandy24

    24Mandy24 Fanatiek lid

    Jul 23, 2012
    3,499
    0
    36
    Ik werk ook in de thuis zorg, en het kost je zeker niet je eigen uren!!
     
  20. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Ik heb tot nu toe nooit 24 uur gewerkt dit omdat hun me elke keer maar voor 2 uur in roosteren dan weer 3 uur dan weer 2,5 uur.
     

Share This Page