Ik werk sinds kort bij de thuiszorg en heb een aantal vaste klanten. Op maandag middag heb ik een klant die wel eens onverwachts naar het ziekenhuis moet of dit op donderdag of vrijdag te horen krijgt. Ik heb dus vrijdag netjes mijn rooster gehaald en die klant van vanmiddag stond er niet op dus ik dacht die moet dan ws naar het ZH en ze hebben geen inval adresje voor me ( gebeurd wel eens ) Dus ik had vanmorgen 3 uurtjes gewerkt en ben naar huis gegaan om daar lekker verder te gaan soppen. Gaat zojuist mijn telefoon of ik bij mijn klant ben dus ik zeg nee want die staat niet op mijn rooster voor vandaag. Nou bij hun in het systeem dus wel foutje dus. Maar toen zei ze ja dan moet je bellen want nu kost het jou je uren? Maar dit is toch een fout van hun? Waarom kost het mij dan mijn uren? Mogen ze dit zomaar doen?
ik denk dat ik dan even je rooster mee zou nemen naar je werkgever en die laten zien, lijkt me sterk dat het jou uren gaat kosten terwijl je van niets weet, je hebt toch een rooster zodat je je werktijden e.d weet
Ja die klant staat niet op mijn rooster. ( rooster word uitgeprint en moet ik dan bij de receptie op halen ) Er staat dus 1 klant op van 9 tot 12 en verder niks...
Ja zij zegt nu dus dat ik had moeten bellen. Maar aan de andere kant ik krijg toch niet voor niets een rooster zodat ik weet hoe of wat.. Anders moet ik bij elke klant gaan bellen of ik er wel of niet heen moet..
Lijkt me inderdaad hun fout. En waarom zou je moeten bellen dan? Om te controleren of ze hun werk wel goed gedaan hebben met roosteren?
Waar hebben ze dan die roosters voor als je nog iedere klant zou moeten bellen. Nee hoor is hun fout, moeten ze je maar een goed rooster geven.
tis hun fout idd , maar ja kennelijk is het beleid dus 'niet geweest , geen geld''.... Denk dat je er toch bij inschiet helaas!
Nou daar zou ik dus echt niet mee accoord gaan .. Kom op, hun maken een fout en daar moet jij voor boeten ? Leuk bedrijf.
Dit staat er in mijn contract: De arbeidsduur bedraagt 24 uur per week. De werktijden zijn vastgelegd in een rooster. De vaststelling van een eventueel nieuw roosten zal plaatsvinden,nadat met de werknemer daarover tijdig overleg is gepleegd.
oftewel jij staat in je recht, je hebt een rooster waar op staat dat je niet naar haar hoeft, en er is niet tijdig met jou contact opgenomen dat je er wel heen moet ..
Als je 24 uur werkt en op het rooster maar voor 20 uur ingeroosterd staat kun je er niet automatisch vanuit gaan dat je dan gewoon 24 uur betaald krijgt. Ik zou in dát geval wel al eerder aan de bel hebben getrokken van: 'ik kom niet aan die 24 uur komende week'. Natuurlijk heerlijk om een halve dag vrij te zijn, maar als het je vakantieuren kost, had je misschien liever gewoon gewerkt. Ik werk ook 24 uur, en als ik per ongeluk niet ingeroosterd sta, krijg ik die dag niet cadeau - vrij, maar zal ik daar zelf achteraan moeten gaan.
Ik heb tot nu toe nooit 24 uur gewerkt dit omdat hun me elke keer maar voor 2 uur in roosteren dan weer 3 uur dan weer 2,5 uur.