Hallo allemaal, Ik wilde jullie vragen of jullie dit ook eens hebben gehad? Ik heb een mooie z8 jas besteld via mp. Nu heb ik van de verkoper een track en tracé code gehad maar elke keer krijg ik hetzelfde bericht: Uw Zending wordt voorbereid....nu al heel de week. Nu was ik het zat en wilde ik duidelijkheid en belde ik naar mijnpakket.nl en daar werd k geholpen door een vriendelijke meneer die mij vertelde dat hij het ook vreemd vond want zoals het er nu naar uitziet ligt mijn pakketje nog bij het postkantoor :-s het is dus nog niet aangemeld door het sorteercentrum. Nu adviseerde hij mij om de verkopende partij contact met hun op te laten nemen zodat zij een onderzoek kunnen starten. Pfffff ik baal zeg! Ik koop nooit op mp iets duurders zonder het te zien... Maar goed leed is geleden nu mijn vraag aan jullie hebben jullie dit ook eens gehad en is het pakketje toch nog netjes aangekomen? Zo niet is er nog kans dat ik ergens mijn geld terug kan verhalen? Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Wat vervelend. Uit mijn ervaring blijkt dat als je aangetekend hebt laten versturen het ook automatisch verzekerd is. Als je het als gewone pakketpost hebt laten versturen is de kans klein dat je iets van geld terug ziet. Maar misschien is het pakketje ergens 'van de band' gevallen. Heb wel vaker gezien dat een pakket heel lang onderweg is. (Ik heb bij een paar bedrijven gewerkt die kleding of andere dingen verstuurden, gaat best wel veel mis..)
Ik heb wel es gehad dat ik 1,5 jaar na het versturen ineens het pakketje in de bus vond. Alleen gad zoonlief er toen niks meer aan gezien de maat.
Maar als ik een track en tracé code heb is het dan aangetekend verstuurd? Oh ik baal ervan....hopelijk duurt het niet al te lang voor het er is.... Jasje is bijna al nodig hier, brrrr koud buiten
Gewoon verzenden kost 5,95 en verzekerd 2 euro duurder. Bij beide krijg je een track en trace code. Ws niet verzekerd dus helaas. Maar zou idd de verkopende partij mailen die kunnen een onderzoek starten.
Met track en trace is het niet aangetekend maar wel verzekert alleen moet de verkopende partij een onderzoek in te zetten ik heb het nu ook wacht al sinds 15 juli op een pakketje twv 70 euro en ze doen niks alleen afwachten
Ik zou gewoon een vriendelijk mailtje sturen naar de verkopende partij, met de boodschap die je van Post.nl hebt gekregen en het verzoek doen of zij eens willen navragen wat er met het pakketje is gebeurd.
Was dat nog maar zo Verzenden kost 6,75 tegenwoordig! En dat is dan dus nog niet eens aangetekend! Ik vind het ook wel weer belachelijk dat JIJ nu contact op moet nemen met de verkoper, en dat ZIJ dan naar het postkantoor moet om een onderzoek te laten starten. Als ze al aan kunnen geven dat het pakket waarschijnlijk nog op het postkantoor ligt, dan kunnen ze toch zelf even een onderzoek starten, of tenminste nagaan of het daar nog ligt door even te bellen ofzo? Lang leve PostNL
Voordeel is: pakketje is niet kwijt en dat men niet weet bij welke partij dat is gebeurd. Het pakketje is bij het postkantoor gearriveerd, dus het ligt niet aan de verzender. Jij hebt niks ontvangen, ze zeggen zelf dat het niet verstuurd is, dus het ligt ook niet aan jou. Jouw recht is dat je je geld terug kunt vragen aan de verzender. Het recht van de verzender is, dat hij geld (of het pakket terug) kan eisen van de post. Maar met dat laatste heb jij niks te maken. Wat je kunt doen? - Sowieso contact opnemen met de verzender en dit melden - Bespreken met hem/haar hoe JULLIE nu verder gaan: Geld terug en geen pakketje, of wachten tot het pakketje toch boven water is.
Ik heb de verkopende partij idd gemaild en ze schrok ervan. Tja ook erg vervelend voor haar. Zij heeft het tenslotte gewoon netjes naar het post kantoor gebracht. Zij gaat als het maandag nog niet binnen is de opdracht geven om het te onderzoeken. Hopelijk snel goed nieuws....