Weer zwanger...en ook weer man in detentie:(

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Jlover1988, 8 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zinzi

    zinzi Bekend lid

    22 jul 2012
    627
    0
    0
    Gelukkig geen ervaring mee. Ik kan je ook geen adviezen geven.

    Ik zou wel verwachten dat als je man een eerdere onschuldige straf gehad heeft dat ze nu wel wat voorzichtiger zouden zijn en dus wel duidelijke bewijzen zouden moeten hebben om hem vast te houden. Als hij onschuldig is duurt het hopelijk niet te lang voor hij weer vrij komt.

    Verder ben ik het wel met Sic eens.
     
  2. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    Ik vind het heel naar voor TS, dochtertje en aankomend kindje. Maar schuldig of onschuldig, je komt niet voor niets vast. En ook als je onschuldig bent, je hebt er 'iets' mee te maken, ze komen niet maar zo bij je uit.
    Mannen in kwestie moeten weten waar ze aan beginnen, sommige zaken verjaren namelijk niet. En nu ga ik van het ergste uit maar: als degene die een dierbare van mij het leven met opzet ontneemt, zou ik uit m'n dak gaan als hij 'vrij' komt om even bij de bevalling te zijn. Voor de vrouw in kwestie vind ik dit echt heel lullig, maar je zit niet voor niets.
    Verder wil ik kwijt dat ik het geen gepaste reactie vind van TS dat ze lacht om sommige reacties. Iedereen wenst je sterkte... Ik wil je ook niet aanvallen, maar wel even dingen rechtzetten.
    Heel veel sterkte, en ik hoop dat er snel duidelijkheid komt in de zaak van je man.
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn vader heeft in Panama en in Tilburg vastgezeten vanwege drugssmokkel. Maar er zijn drugs in zijn tas gestopt en hij had er dus helemaal niets mee te maken. Hij heeft wel 3,5 maand vastgezeten. Gelukkig op tijd weer vrij om zijn kleindochter meteen na de geboorte te kunnen zien. Gelukkig konden ze aantonen dat hij niet schuldig was...

    Maar ik geloof wel dat mensen niet zomaar vastzitten, zeker niet voor de 2e keer. En als iemand schuldig is vind ik dat diegene daarvoor moeten boeten en dus ook niet even verlof als zijn vrouw gaat bevallen. Daar had hij dan eerder over na moeten denken.
     
  4. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Laten we zo zeggen: ik vind jullie reactie menselijk. Maar of ze terecht zijn?
    TS heeft bij het starten van dit topic aangegeven geen negatieve reacties te willen en enkel op zoek te zijn naar mensen in een gelijke situatie.
    Ze vraagt niet of jullie het wel of niet redelijk vinden of hij wel of niet bij de bevalling kan zijn of dat jullie wel of niet medelijden met hem kunnen hebben!
    Punt is, jullie weten helemaal NIETS over de situatie. Menselijk is het om bevooroordeeld te zijn en denken een mening te moeten geven op basis van niets.
    Maar eerlijk... nee, dat is het niet.

    TS. Ik wens je heel veel sterkte toe en ik hoop dat er snel duidelijkheid komt voor jullie allemaal!!!
     
  5. unexpectedmom

    unexpectedmom Fanatiek lid

    30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien durft TS hier wel helemaal niet meer te komen door de reacties.

    Meid, als je dit leest: ik kan niks voor je betekenen of doen, maar het moet vreselijk moeilijk zijn om zwanger te zijn en het niet met je man te kunnen delen.

    Het is een andere situatie maar mijn vriend moet veel naar het buitenland voor zijn werk. Dan kunnen we alleen bellen af en toe als we geluk hebben dat hij bereik heeft. Ik voel me op die momenten echt heel eenzaam. De hormonen maken het er niet makkelijker op natuurlijk. Maar bij mij is het maar kort, hooguit 2 weken. Als ik me dan al zo voel, hoe moet jij je dan wel niet voelen. Ik wens je veel sterkte meid. Makkelijk zal het niet zijn. Heb je vriendinnen met wie je het kunt delen? Zoek steun in je omgeving.
     
  6. minimeee

    minimeee Actief lid

    12 jun 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    hier sluit ik me bij aan en ook ik wil je heel veel sterkte wensen.
    Hoop dat hij snel weer bij jullie mag zijn
     
  7. Jlover1988

    Jlover1988 Actief lid

    11 jul 2009
    378
    0
    0
    Hallo allemaal!

    Ik dacht, laat ik weer eens een kijkje nemen hier..

    Begrijp nog steeds niet dat er mensen zijn die terwijl ik duidelijk vraag om puur en alleen POSITIEVE reacties, omdat ik dat nodig heb, toch nog negatief gaan lopen doen en mijn vriend beoordelen. Laten we dat maar aan de rechter overlaten he?

    Verder gaat het hier goed :)
    Bedankt voor alle steun, voor de meiden die dat werkelijk doen :)
     
  8. Martina24

    Martina24 Lid

    6 jun 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte
     
  9. Jetje87

    Jetje87 Actief lid

    9 jun 2011
    146
    0
    0
    Brabant
    T enige wat ik er over kan zeggen is heel veel sterkte!! En geniet ondanks alles van je zwangerschap!
     
  10. Hoi meiden,

    Mag ik mee komen kletsen mijn mannetje zit ook vast

    xxx an
     

  11. Lekker makkelijk gezegd!!!! En de vrouw zelf moet de bevalling dan maar zonder haar man doen? Wat zijn sommige mensen toch kortzichtig....
     
  12. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Uhm Ja? Toch niks kortzichtig? Mensen die vast zitten zitten niv voor niks vast. Moesten ze maar nadenken bij wat ze doen of gedaan hebben. Als je iets illegaals ofzo doet Weet je wat de risico's zijn.
     
  13. Jlover1988

    Jlover1988 Actief lid

    11 jul 2009
    378
    0
    0
    Weleens eraan gedacht dat mensen onschuldig vastgezet kunnen worden? Gebeurt jammer genoeg VAKER dan je denkt in Nederland!
    Pff echt een hekel aan mensen die NIET lezen wat ik vroeg toen ik dit topic startte.
     
  14. Jlover1988

    Jlover1988 Actief lid

    11 jul 2009
    378
    0
    0
    Hai Anneke,

    hoelang zit ie al? En trek je het een beetje? Mijn vriend komt hoogstwaarschijnlijk volgende week naar huis toe. Eindelijk!



    Voor de mensen die 'beter' wisten, hij komt vrij omdat de politie NIKS tegen hem heeft. Hij heeft dan wel 3 maanden gezeten maar die krijgen we dan vergoed, ja uit JULLIE ( voor wederom de mensen die 'beter' dachten te weten ) zak ja, vinden jullie vast niet erg want jullie dachten dat hij schuldig was aangezien dit de 2e x onterecht was toch? Ruimschoots 90 euro per dag, het rekenwerk voor jullie! Voor de overige belastingbetalers, inclusief mezelf, vindt ik het K*T! De overheid zet mensen vast zonder concrete bewijzen, waardoor ze mensen uiteindelijk terug moeten gaan betalen om de 'schade' te vergoeden. Helaas snapt de overheid niet dat wij voor ons leven beschadigd zijn door zulke 'foutjes'. Dat ons dochtertje haar vader zolang heeft moeten missen...en zometeen als hij terug is het weer allemaal niet begrijpt. Gelukkig is ze nog klein...

    Sorry, moest het gewoon even zeggen!
     
  15. BabyAngel

    BabyAngel VIP lid

    21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Is bewezen dan dat hij onschuldig is?
    Want anders krijg je echt niet zomaar een vergoeding!!
    En dat sommige voor "niks" vast zitten klopt ja,maar vind het zelf heel raar als iemand 2x voor Niks vast komt te zitten!!
    En misschien is hij wel onschuldig maar dan zal hij er vast op de èèn of andere manier "iets" mee te maken hebben gehad.

    Ik heb bijvoorbeeld toen ik 15 was van iemand (laat dat NU Mijn man zijn hihi) geld aangenomen terwijl ik wist dat hij dat 15min voor hij het mij gaf uit de kassa van het station had gestolen.
    Ik wist hiervan en doordat ze mijn naam ook hadden genoemd stond de politie dus OOK aan mijn deur.
    Eigenlijk had ik niks gedaan maar kreeg toch heling en ook een straf.
    Deze was echter meerdere Malen minder dan hij kreeg en de andere jongens die ook geld hadden aangenomen.
    Ik was het enigste meisje en dat was ook mijn eerste en laatste contact politie.

    Heel veel succes en sterkte want lijkt me erg moeilijk als je dit alles alleen moet doen!
     
  16. Jlover1988

    Jlover1988 Actief lid

    11 jul 2009
    378
    0
    0

    Mijn man heeft er gewoon helemaal niks mee te maken. Neem aan dat je voor over de stoep lopen jezelf nergens schuldig aan maakt! En vorige keer ook inderdaad geld gekregen!
     
  17. BabyAngel

    BabyAngel VIP lid

    21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Dat ligt er maar net aan;):p

    De enige tip die ik je voor nu kan geven is zorgen dat als hij vrij komt hij VÈR WEG blijftvan dat soort figuren die hem op het verkeerde spoor proberen te leiden.
    Bij mij zijn zo een mensen niet welkom en die wil ik ook niet over de vloer.
    En ik ken er ook genoeg maar zo iemand wil ik niet in de buurt van mijn kinderen.
    Hopenlijk ziet hij dit straks/nu zelf ook in want hij doet jullie daar ècht te kort mee en denk niet dat jij of je kinderen dit verdienen...los van het feit of hij wel of niet schuldig is.
    Ik bedoel,zoals je hier boven al schrijft "je wordt niet opgepakt voor het niet op de stoep lopen of het niet gebruiken van een zebrapad":p

    Wanneer weet je wanneer hij vrij komt?
    Ik hoop voor je dat hij voor de bevalling vrij is.
     
  18. Jlover1988

    Jlover1988 Actief lid

    11 jul 2009
    378
    0
    0
    De datum van de zitting is nog niet bekend, maar zeker binnen 2 weken. Er werd iemand in die straat opgepakt, iemand die ( wat laker bleek ) wij kennen. En omdat mijn man op de stoep liep, werd hij eerst gewoon genegeerd maar toen mijn vriend later van kennissen terug naar zijn auto liep, toch meegenomen.
     
  19. lies276

    lies276 Niet meer actief

    sorry, maar als jij zelf met zulke berichten je gelijk wil halen, kun je ook verwachten dat je een weerwoord krijgt.
    als je man echt ten onrechte heeft gezeten, is dat natuurlijk vreselijk.
    ik ken je man niet en weet niet waarvoor hij zit, dus kan ik daar niet over oordelen.
    toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ze iemand zijn voorarrest zonder enige reden zomaar verlengen.
    ze zullen dus een gegronde reden hebben gehad om hem drie maanden vast te houden.
    in nederland geldt de regel: geen concreet bewijs= onschuldig, maar ik ken hier bijvoorbeeld een meneer in het dorp die al twee keer is vrijgesproken voor ontucht met een minderjarige wegens gebrek aan bewijs.
    denk ik nu dat hij ook echt onschuldig ís? nee dus! en ik houd mijn kinderen ver uit zijn buurt!!!
    ik vind dat elk kindje recht heeft op zijn/ haar vader, maar als ze terecht vastzitten, vind ik ook dat ze netjes opgesloten moeten blijven tot ze hun straf hebben uitgezeten, want dan moet je niet andere mensen/ de overheid de schuld geven dat ze geen vader voor hun kind kunnen zijn.
    dat is dan geheel hun eigen keus geweest (om het slechte pad op te gaan).

    een poosje terug was er een serie op tv over kinderen wiens ouder (s) in de lik zaten en ik vond het heel triest om te zien hoe het hele gezin lijdt, als ouders er voor kiezen om zo'n risico te lopen.
     
  20. Jlover1988

    Jlover1988 Actief lid

    11 jul 2009
    378
    0
    0


    Dit bedoel ik nu. Mijn vriend wordt dus ECHT onterecht opgepakt en vastgezet. In Duitsland nota bene! Nu wordt bewezen dat hij ECHT onterecht is vastgezet en er NIETS mee te maken had. Maar toch, wordt hij veroordeeld door mensen van buitenaf.

    Even om het makkelijker te maken:
    Mijn vriend gaat op bezoek bij kennissen in Duitsland. Hij parkeert zijn auto, loopt VOORBIJ de politie die op dat moment iemand in de boeien slaan. Gaat op bezoek bij die kennissen, komt naar buiten en loopt naar zijn auto om naar huis te rijden. Zover komt het echter niet, de politie neemt hem mee. Wat blijkt achteraf, de persoon die opgepakt werd was een kennis van ons. Justitie heeft die persoon een tijdje gevolgd en geobserveerd. Daarin zijn wij dus ook gezien! Wij zijn bijv met die persoon en zijn gezin uit eten geweest en naar pretparken en dergelijke. In Duitsland geld : je zit vast totdat de hoofdzakelijke rechtzaak is, tenzij je advocaat een tussentijdse zitting aanvraagt die de reden tot arrest en bewijzen gaat bekijken. Die wordt alleen goedgekeurd, als er ook daadwerkelijk wordt getwijfeld aan je schuld!
    Ok, wij kennen die persoon die dus blijkbaar, volgens justitie, iets gedaan heeft. Justitie denkt alleen dat mijn man daar niet op puur toeval was, wat dus WEL het geval was en ook verklaard is door onze kennissen die daar wonen. Ze hebben geen enkel bewijs, niks noppes nada!
    Nu wordt hij dus hoogstwaarschijnlijk vrijgesproken, en als dat idd het geval is wordt mijn man dus altijd nog veroordeeld door mensen om ons heen. Want ja, wie zit er nou 3 maanden onschuldig?

    Denk hier maar eens over na....

    Daarnaast vroeg ik duidelijk om niet te reageren als je negatief zou reageren, dat doen een hoop mensen wel vandaar ook mijn reacties terug.

    ps. er is dus geen verlenging van voorarrest geweest, in Duitsland zit je gelijk tot de inhoudelijke rechtzaak, tenzij je advocaat een speciaal verzoek indient,.
     

Deel Deze Pagina