Even gal spuwen hoor !

Discussie in 'De lounge' gestart door kippiekip, 1 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bertha

    Bertha Bekend lid

    13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    En heb je er ook daadwerklijk iets mee gedaan?
    Zoals een klacht indienen?

    Want alleen daarmee krijg je een oplossing, en niet door het op een internetforum te schrijven.

    Hoe meer klachten er binnenkomen, des te eerder zal het managment meer tijd in boeken voor de consulten van een arts. (en dan ook geld ervoor krijgen) en niet eerder....
     
  2. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Nee ik heb nog geen klacht opgestuurd, nog niet echt de tijd voor gehad ;) Maar die gaat er wel komen hoor.
     
  3. zinzi

    zinzi Bekend lid

    22 jul 2012
    627
    0
    0
    Dat is ook mijn ervaring hoor. Ik zie op mijn werk dat artsen en verpleegkundigen het overgrote deel van hun dagen niet eens tijd hebben voor een lunch.
    En natuurlijk is het vervelend dat je moet wachten. Maar dat is niet de schuld van de artsen. Daarvoor moet je dan toch bij de overheid zijn die maar blijven snijden.

    Mensen kunnen altijd zo klagen over artsen. Neemt een arts geen tijd voor je, nou dan moet je het eens horen. Maar als een arts uitloopt omdat hij wel tijd neemt voor patiënten dan is het ook weer niet goed...

    Ik las ook ergens een stukje over het beginnen van de dag met vertraging. Een arts heeft voor dat je hem als patiënt ziet ook gewoon al de overdracht gehad. En komt dus niet rustig aan vanuit thuis aan gezet. De patiënten, het verloop van de dag (wie doet wat als er een acute situatie komt) dat moet allemaal besproken worden.

    Dit soort dingen (en ook een koffie pauze!) is er ook om fouten te voorkomen!
     
  4. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    als ze voor elke persoon van 10 min consult 5 min extra nemen...en dat vanaf stel 8 uur in de ochtend...en jij bent in de middag aan de beurt...

    Laten we zeggen dat zo een arts vaak ook nog in zijn lunchpauze doorwerkt (heb in ziekenhuis gewerkt, en neem van mij aan dat het vaaaak!! gebeurt) dan nog kan hij die tijd niet inhalen voordat jij aan de beurt bent....meestal plant een goede secretaresse hem niet de hele dag vol...maar als het een drukke arts is en er veel mensen zijn, om lange wachtrijen te voorkomen word dat wel eens gedaan.....

    Het is of 4 maanden wachten op je afspraak...of soms 1,5 uur op een dag omdat de arts uitloopt.....tsjah...ik doe nooit moeilijk ze zijn er voor ons....
     
  5. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Nou ik heb dus eerst 4 maanden moeten wachten ( volgens mij nog langer ) voor ik bij de KNO arts langs kon komen EN dan die 1,5 uur erbij, nee sorry daar kan ik echt niet tegen. Kijk gebeurd het nou een keertje dan zeg ik oke maar ik ben nu de afgelopen twee weken ziekenhuis in en uit geweest en het gebeurde bij iedere arts die ik had, van KNO arts tot aan de knieen specialist ( geen idee hoe zo'n arts heet hahahah :-D ) en dan irriteer ik me mateloos ja, zeker als ik met een jengelig kind zit wat zijn knietje heeft gebroken.
     
  6. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    tsjah... Ik heb 1 jaar moeten wachten op een afspraak bij de gyn....

    En de Kinderarts moet ik ook altijd 4 maanden minimaal van te voren bellen voor een afspraak voor mijn dochter....

    Enige waar ik soms dezelfde dag terecht kan is de HA......

    maar begrijp je frustratie wel..vind het alleen geen reden om klachten in te dienen...doktoren werken met wat ze krijgen en doen hun best.
     
  7. Sandana

    Sandana VIP lid

    9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #107 Sandana, 2 okt 2012
    Laatst bewerkt: 2 okt 2012
    Tja... ik ken het ziekenhuis dus van binnen uit.

    Vaak is het echt geen onwil en is het voor henzelf ook frustrerend dat ze nooit naar je tijd kunt werken. Er komt altijd wel iets tussen. Vaak heb je namelijk niet die ene taak, dus bijvoorbeeld de poli draaien... maar je hebt nog andere taken die van je verwacht worden dat je dat allemaal tussendoor 'even' doet. Plus de mensen die veel te veel uitwijden op wat je vraagt enz.

    Artsen hebben vaak geen pauze omdat ze door moeten werken en ze werken lange dagen en veel over. En dan wordt ook van ze verwacht dat ze niets over het hoofd zien en geen fouten maken. Blij dat ik geen arts ben, maar verpleegkundige!

    Okee... wachten is nooit leuk. Maar er zijn belangrijkere dingen! Zoals dat de arts jouw tijd niet afraffelt, omdat hij 10 minuten moet inhalen en zo een ernstige diagnose mist. Mensen moeten echt wat meer begrip op gaan brengen, niet alleen naar de eigen agenda kijken. Laten we zo zeggen: dat je geen werk ziet gebeuren wil niet zeggen dat er geen werk is. Als er weinig mensen zijn op de EHBO... en er is 1 ernstig zieke patiënt, dan gaat alle aandacht (terecht) daarheen. En die ligt natuurlijk niet vol in de kijker. Ik ken geen enkele verpleegkundige of arts die op hun luie gat gaat zitten.

    Natuurlijk denk ook ik dat het systeem beter ingericht kan worden en dan er dan veel te halen zou zijn. maar nu doen de artsen hun best met de middelen en tijd die ze krijgen. Te veel patiënten en te weinig tijd... niet te spreken over de mensen die zelf alles laten vertragen. Bijvoorbeeld je melden met de grootste flauwekul bij de huisartsenpost of EHBO, terwijl dat voor noodgevallen is.

    PS: klachten zijn natuurlijk prima om de hiaten in de zorg eruit te vissen. Verwacht er alleen niets van, want er wordt momenteel gewon geen geld ingepompt. Men is te druk met grote vernieuwingen, veel nieuwe regels die ze opgelegd krijgen en verbouwingen. Daar gaat het geld heen... niet direct naar de patiënt helaas.
     
  8. mamaatjevan5

    mamaatjevan5 VIP lid

    30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ooo hoe herkenbaar, om even een voorbeeldje te noemen 4 weken geleden heeft mijn moeder wondroos gekregen in haar voet, naar de huisarts geweest 2 uur wachten eindelijk aan de beurt, antibiotica 2 dagen aankijken dan terug komen, na 2 dagen terug antibiotica slaat niet aan worden na anderhalf uur geholpen, nieuwe antibiotica als dat na 2 dagen niet aanslaat bellen met het ziekenhuis, 2 dagen bellen met de eerste hulp krijg je een afspraak voor 3 uur, wij komen daar rond kwart voor 3 aan, en worden om half 5 geroepen (geen kip binnen maar goed) eenmaal binnen tja, neem maar een plastabletje:( en wat zalf en een verbandje en als het erger word moet je terug komen, dus savonds begint mams hele voet/been bijna zwart te worden en gigantisch op te zetten:$, wij bellen kom maar langs om 20:00uur wij kwart voor 8 en uiteindelijk jawel kwart over 10 geholpen :x, dokter kijkt jaa is wel heel erg geworden he, aa duhhhh mams krijgt weer een nieuw zalfje en moet vervolgens een afspraak bij de huisarts maken voor dinsdag, om een heel lang verhaal kort te maken :( inmiddels zijn we dus 4 weken verder, 4 bezoeken ziekenhuis, 6 bezoeken huisarts en nu zit er een hele gat in mijn moeder haar been/voet de vellen hangen erbij haar been en voet zijn zwart en vol met blaasjes en word ze nog niet normaal geholpen, reden dat ze haar niet opnemen ze heeft geen koorts :(:(:( m.i betekend dat dus dat het lichaam de infectie niet bestrijd maar ja ik ben helaas geen doktor :x:x:x:x
     
  9. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Ik snap serieus niet dat er mensen zijn die zeggen dat je het maar moet accepteren dat je 1,5 moet wachten .. Ben me gek... Nog ff en ik kan de gehele dag niets plannen als ik een afspraak heb bij een specialist want ja nu moet het normaal zijn dat je 1,5 uur wacht maar hoe is dat over een aantal jaar ? Dan moet je het zeker normaal vinden dat je de hele middag wacht ..

    Heel fijn dat er mensen hier mee accoord gaan maar ik dus niet.

    Ik snap gewoon niet dat als je een afspraak maak ze van te voren dus al aan kunnen geven hoe lang het gesprek zou kunnen gaan duren, plan dan voor sommige wat langer tijd in, als je 10 min een gesprekje heb dan heb je 10 min een gesprek, 5 min later oke dat is nog te overzien maar waarom moet ieder gesprek nou zoveel uit lopen dat men 1,5 uur moet gaan zitten wachten ?

    Uitzondering daar gelaten he, dus over slecht bericht gesprekken dat kan ik me voorstellen dat dat uitloopt.
     
  10. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief


    :$:$:$

    Nee dit is heel normaal hoor volgens sommige hier, moet je maar gewoon accepteren ;)
     
  11. Mily

    Mily Fanatiek lid

    2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    :$Dat meen je niet:$
    Kun je niet naar een ander ziekenhuis gaan dit lijkt me niet gezond.
     
  12. mamaatjevan5

    mamaatjevan5 VIP lid

    30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    nee dit is zeker niet normaal, en naar een ander ziekenhuis even gaan dat werkt dus ook niet, want je mag je namelijk niet 123 melden meer op de eerste hulp dan moet je eerst bellen, en dan sturen ze je mooi weer terug naar in dit geval het Flevoziekenhuis, woensdag moet ik weer terug met mijn moeder maar geloof dat ik dit keer iets minder vriendelijk ga zijn :x en accepteren vind ik onzin we betalen ons scheel aan zorgverzekering + eigen bijdrage daar mag ik toch wel een bepaalde service van verwachten en geen ledematen die b.w.v.s af aan het sterven zijn :$
     
  13. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Onze huisarts werkt ook nog zo. Van 8 tot 10 spreekuur en wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Bellen vantevoren doen ze niet aan. En als je dan rond 9.30 komt en de wachtkamer zit vol... weet je dat je nog heel lang moet wachten. Gelukkig is hij niet zo dat hij dan ook stipt om 10 uur de deur dichtgooit.:p Hij blijft wel tot de laatste patient is geholpen.
     
  14. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Ja oke maar dan heb je open spreekuur, dan snap ik dat je lang zou moeten kunnen wachten dat weet je dan van te voren.

    Dat hebben wij ook bij de HA maar daarom maak ik altijd gewoon een afspraak omdat ik dan gewoon nog meer dingen kan plannen die dag.
     
  15. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Precies, ik betaal me ook groen en geel aan die zorgkosten, dan mag ik toch wel verwachten dat er goede zorg is..

    Ik zou als ik jou was idd ook niet echt meer vriendelijk kunnen blijven.

    Zit echt zo :$ jouw berichtje nog terug te lezen.
     
  16. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dus jij zou het absoluut niet erg vinden als jij midden in je verhaal na 10 minuten naar buiten wordt gewerkt, je vragen niet volledig zijn beantwoord en er geen of onjuiste diagnose gesteld wordt ... alles in het kader dat we maar niet uitlopen? Of geldt die regel alleen voor anderen? ;)

    Ik denk dat als dat zou gebeuren Kip, je over een paar weken een nieuw gal spuwen topic opent dat de arts zo onbeschoft is en geen tijd voor je neemt ... ;)
     
  17. MinnieMe

    MinnieMe Fanatiek lid

    17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Oooh hier vorige week ook..
    Moet naar de gyn.. Dus wij ruim optijd daar.
    Na n half uur wachten ben ik toch ff gaan informeren waarom het zo lang duurde... Bleek dat ik me eerst moest melden....
    Oke, was mss niet het aller slimste om me niet eerst te melden, maar ik moet als plassen als een nijlpaard, en dacht eigenlijk dat vriend al bekend had gemaakt dat we er waren.
    Maar dan nog.. Er hangt nergens dat je je eerst dient te melden, en is het dan zo'n grote moeite om ff n naam te roepen...!?
    Maar goed, we zouden als eerste geroepen worden. weer 20 min later waren we dan eindelijk aan de beurt... Al met al dus 50 min kunnen wachten.......
     
  18. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Heb altijd lang moeten wachten bij de gyn, maar hij nam zijn tijd overal voor en was verder een heel aardige man, bekwaam maar ook wel ontspannen en in voor een grapje. Dan neem ik dat wachten er graag bij.

    Ik snap wel dat het irritant en vervelend is om zolang te moeten wachten, zeker met kinderen. Maar het hoort er een beetje bij. Tandarts, huisarts, ziekenhuis...
     
  19. Tavsan

    Tavsan Actief lid

    30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Als het normaal is dat er een wachttijd is van 1,5 uur, omdat de dokter 'de tijd' voor zijn patienten neemt, kunnen ze beter de afspraken niet zo dicht op elkaar plannen.

    Waar nu bijv 15 minuten per patient wordt uitgetrokken kunnen ze beter dat verhogen, zodat je niet om half 9 een afspraak hebt en pas om half 10 wordt geholpen. Of zorg dat mensen een dubbele afspraak hebben, als je weet dat ze voor iets anders komen dan een nieuw recept voor een neusspray.

    In het ziekenhuis vind ik wachten niet zo erg, gebeurde ook eigenlijk nooit. Vind het bij de huisarts anders, maar dat kwam omdat meneer zelf altijd al later aan kwam zetten, zoals ik eerder al schreef. Dat vind ik gewoon asociaal.
     
  20. mamaatjevan5

    mamaatjevan5 VIP lid

    30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    dit is heel simpel opgelost hoor, door iedereen iets meer tijd in te plannen als de standaard 10 minuutjes die nu ingeplant worden, en de moeilijkere zaken doorsturen naar het ziekenhuis/psycholoog e.d nu word er voor iedereen een standaard afspraak van 10 minuten ingeplant schijnbaar werkt dit niet
     

Deel Deze Pagina