nee je bent zeker niet bekrompen , dit is helaas geen opzichzelf staand geval, het gebeurt heel veel. Ik heb van 2000 tot 2006 in een bloemenwinkel gewerkt. Ik had daar ook collega's die over elkaar en ook over klanten praatten. En zelfs de bazin en haar man deden er aan mee. ik was het buitenbeentje en deed er niet aan mee, maar ik zal ongetwijfeld ook vaak genoeg gespreksonderwerp zijn geweest. Ze deden/doen maar! blijkbaar is mijn persoonlijkheid veel interessanter als die van hun!
Ik vind jou ook niet bekrompen hoor! Het meeste winkelpersoneel heeft niet van fatsoen gehoord, en vind het dan ook vreselijk in heel veel winkels te komen. Er is echt zoveel dat me stoort, geroddel, chagrijnige kassameisjes, niet geholpen worden en noem maar op!
Ha, ik heb er zelfs een keer wat van gezegd. Dat was in de Divoza in Heteren. Daar stonden een paar collega's te roddelen over iemand, en dat die lekker de smerige toiletten mocht schoonmaken etc. Een heleboel vuilbekkerij. En het was erg druk! En dat vonden ze ook erg vervelend, al die klanten. Toen heb ik ze gevraagd of ze zoiets normaal vonden, en dat ze zich moesten schamen voor hun gedrag. Ze schaamden zich dood in ieder geval, en kreeg alleen nog maar vuile blikken
Als ik daar als klant zou komen zou dat gelijk ook de laatste keer zijn geweest. dat winkelt toch helemaal niet fijn? je gaat je toch automatisch opwinden over zulk negatief geklaag (ik wel tenminste)
Dit vind ik ook heel iri maar dan ook vanaf de andere kant van de balie, hoe vaak ik wel niet klanten heb die druk zijn met hun telefoon en dan nog snel ff zeggen en een pakje sigaretten of geen eens hallo zeggen nadat ik vriendelijk goedemorgen/middag/avond ( wat van toepassing is) Ik weet wel dat ik daar werk (en betaald krijg) maar een beetje respect voor degene die je helpt is vaak wel fijn en niet zoals ik meerdere keren per dag heb totaal genegeerd worden om wat voor reden.
is niet leuk... en niet netjes maar ja, je kunt fatsoen niet verwachten van een klant.... wel van personeel
Fatsoen moet in mijn ogen van twee kanten komen en niet van 1 kant. Personeel dat roddelt in de winkel is helaas geen uitzondering vind het ookmniet netjes en zeg er dan meestal wel wat van , maar dat heb ik met meer dingen kauwgom in de winkel kauwen maar ook tegen klanten die voordringen, onbeschoft zijn terwijl het personeel zich de benen onder het gat vandaan loopt, als mij wat ergert zeg ik er wat van, hoef ik me er thuis niet meer druk om te maken
Ik ken het en vind het echt ingepast. Laatst kon ik me niet inhouden en zei ook gewoon als jullie klaar zijn met jullie roddeluur kan ik dan wat vragen?? Op een geirriteerde toon. Ik moest helemaal Niks vragen hoor
Umm85; Yep! (haha ik hou van die winkel verder ) Aszz; respect! Zou ik ook moeten doen. bosi333; ben het niet met je eens. Ik vind dat ieder mens met respect behandeld dient te worden. Een normale begroeting hoort daarbij. De gene aan de andere kant van de balie zit er om jou te helpen dus moet je vriendelijk zijn. Ik bedank serveersters ook altijd als ze wat komen brengen.
Als ik zelf niet of amper begroet word door personeel ga ik overdreven vriendelijk doen. Een beetje voor hun beeld hangen en dan; "Goedemorgen" met een big smile. Dan zie je ze kijken hihi, dat durf ik nog net.
Als ik bij de bristol in oosterhout gld kom, zijn die mutsen ook áltijd aan het roddelen over klanten en collega's. Gewoon als je aan het afrekenen bent. En dan kan er nog net een 'tot ziens' vanaf. Om over die chagrijnige bekken maar niet te praten.
Ik krijg de laatste tijd steeds vaker het idee dat ze in de winkel zijn om te beppen en te geinen en dat ik even tussendoor geholpen wordt. Hoe vaak ik wel niet (bij verschillende winkels) heb gehad dat ze hun gesprek met een collega niet onderbroken, maar gewoon doorgingen. Het scannen, afrekenen en in een tasje stoppen ging op de automatische piloot, er kan verdorie nog geen tot ziens van af!! En ik, beleefde sukkel die ik ben, sta daar een beetje te drentelen en een momentje om doei te zeggen af te wachten.
Dit vind ik ook zeker ongepast. Werk ook in een winkel en wanneer er klanten in de winkel zijn is het de bedoeling dat er ons daar mee bezig houden en niet met de collega'à. MAAR ik ben ook nog altijd een mens en zo wil ik dan ook behandeld worden, want er zijn me toch klanten..., maar degene die vinden dat dat allemaal maar kan maar kan heeft denk ik nog nooit in een winkel gestaan!
Erg onbeschoft! Ik heb weleens in een winkel gestaan waar het personeel één gangpad verder over me stond te roddelen. Ik durfde er niets van te zeggen en ben het toch al gewend, maar niet echt netjes.. En het onvriendelijk zijn als klant snap ik ook nooit. (Neem nooit de telefoon op in de winkel ook) Ik blijf altijd beleefd, en als de het toevallig zo'n chronisch chagrijnige caissière is die me negeert en tegen d'r collega zit te praten de hele tijd, zelfs op het irritante af. (Hallooooo! Mag ik ook zegeltjes? Mag ik het bonnetje? *grijns grijns grijns* Fijne dag verder en werk ze he!) En zij maar zuchten en opgefokt zijn :')
Oei, héél irritant en onbeschoft.. Heb het ook wel eens meegemaakt. Ik kan mijn mond dan echt niet houden hè (moet ik soms wel doen..). Maar moet altijd wel even een sarcastische opmerking maken. Iets van 'Goh, lekker professioneel hier' of 'Poeh, klantvriendelijk hier zeg!' Ik kan er zó slecht tegen, roddelend en vooral chagrijnig winkelpersoneel
Zo vreselijk vind ik dat. Pas geleden was ik in de hema waar een medewerkster een enorme uitbrander van de bedrijfsleider kreeg omdat ze de schappen niet op de juiste manier had gevuld. Echt midden in de winkel. Vind dat zo idioot. Roep je medewerkster even in de personeelsruimte en doe je zegje, maar niet in een volle winkel.