en winkelpersoneel op hun beurt lopen dan te klagen over klanten die staan te bellen als ze bij de kassa staan af te rekenen
Op je werk ook? Nou sorry maar als ik mijn werknemers hoorde roddelen zou ik ze ontslaan. Dat vind ik zo onprofessioneel en onbeschoft!
Helaas wordt er op elk berdijf geroddelt. Het is idd niet proffesioneel maar het gebeurt. En jammer geneog valt er niks tegen te doen. Als de baas zegt dat het niet mag dan zorgen ze er wel voor dat de baas er niet achter komt. En zonder harde bewijzen kan jij als baas ook niet veel beginnen,tenzij diegene een contract voor bepaalde tijd heeft.
Ik vind het soms ook moeilijk als ik mensen hoor roddelen,maar voor mij maakt het geen verschil of het een verkoopsters zijn of 2 klanten. Heb altijd wel de neiging om iets te zeggen,maar durf vaak niet.
Vind dat ook erg onprofessioneel. Hier hoor ik het ook weleens in bepaalde winkels. En idd ws maakt het ze niks uit dat iemand anders dat hoort want ze gaan gewoon verdder.
Ik moet de 1e werkplek nog tegen komen waar niet geroddeld wordt, dus veel succes! Ik zou nooit in de winkel over klanten roddelen, daar is de kantine voor en daar wordt goed gebruik van gemaakt haha.
Moet je eens met mijn zwager gaan winkelen die zei kaatst bij de Mac Donalds tegen iemand die er werkt 'doet een beetje lachen eh dag zeggen pijn? Want ik betaal hier nu wel jou salaris hoor' en liep vervolgens weg
Ja ik weet ook gewoon echt niet wat ik zeggen moet op zo'n moment. Ergens wil ik wel beleefd blijven, maar hoe pak je dat nou aan?
Ja die heb je er ook wel bij, maar net alsof je dan kwaad met kwaad moet vergelden? Het gaat toch nergens meer over dan. Een praatje hoeft van mij al niet eens meer, maar een begroeting en gewoon even gepaste aandacht is toch niet zoveel gevraagd?! Overigens neem ik m'n telefoon ook niet op als ik ergens mee bezig ben (als ik 'm al hoor). Als ik in gesprek ben met iemand en een ander persoon komt er even door heen kwaken, dan maak ik ook eerst mijn gesprek af.
Ik wil geen discussie opstarten hoor iedereen zijn eigen mening maar ik vind dus dat we wel aan elkaar moeten denken als mensen.. Hoe je zelf in alle gevallen behandelt wil worden dan ga je een ander of het nu om een klant/personeel betreft dat maakt mij niet uit. Ik ga ook niet die klant die in mijn ogen 'fout' bezig is negeren of slechter/anders handelen dan welke klant dan ook. gewoon mijn mening.
Erg irritant inderdaad. Ik heb ooit eens een paar maanden in een supermarkt gewerkt. De kassadames zaten tegen elkaar luid te roddelen, en tegen elkaar te bekvechten als ze weer eens ruzie met elkaar hadden.. Voor mij reden genoeg om daar met gierende banden ontslag te nemen..
paar weken terug liep ik de supermarkt in hier, was 20.30 dus ze waren aant schoonmaken en erg rustig in de winkel met wat vakkenvullers. en 2 gozers stonden hard naar elkaar te praten, 1 in de ene gang andere aan de andere kant. lekker roddelen. 'zag je die bitch vant weekend' 'dat wijf was echt lekker he' t*ring dit k*t dat, en dat soort dingen. echt heel aso. ik liep meerdere keren langs en t boeide ze gewoon niks dat klanten dat dus kunnen horen. wilde eigenlijk klacht indienen maar waar doe ik zoiets. tis wel een winkel waar ik bijna dagelijks met mijn kinderen kom en zij dit dus ook horen, dat soort fijne gesprekken...
Kan wel zeggen lekker laten roddelen. Maar van de week was ik bij de hema en waren daar een paar mensen die ontdekte dat er hoofddoeken waren in de hema. En ze deden nog al vervelend daar over ( kwam echt discriminerend over). En ik kon me tong wel afbijten maar ik zei. Ik hou niet van mensen die discrimineren. Tja. Maar had liever me mond gehouden.)
Nee ok, zou ik zelf ook niet doen.. Maar ben er wel zeker van dat er op elke werkplek geroddelt word.
Behandel mensen zoals je zelf behandeld wilt worden. Dat geldt voor iedereen, klant, personeel, leidinggevende. Maakt niet uit in wiens schoenen je staat. Deze discussie zal altijd blijven bestaan, de een wijst naar personeel, de ander naar de klanten. Het begint bij het personeel denk ik, als die op zijn minst al beleefd begroeten en attent op de klanten zijn, heeft de klant een fijnere winkelbelevenis en zal diezelfde klant ook prettiger in de omgang zijn. Uitzonderingen daar gelaten, er zullen altijd rotzakken tussen zitten, weet er helaas alles van. Dat heb je altijd en overal, waar je ook werkt. En ach, wij kletsen ook wel tussendoor, maar zal toch ook altijd oog houden voor de klant.
Dit zeg ik dus ook! Ik heb het ook eens gehad dat ze tijdens het afrekenen zo met elkaar aan t kletsen waarom over hoe leuk hun weekend wel niet was. Het meisje vergat daardoor twee kleding stukken aan te slaan. Tja pech! Daar zeg ik niets van. Dan moet ze maar opletten en dr werk goed doen.
Wat mij ook irriteerde, ik ging een kraamkado kopen voor mijn vriendin. nu ben ik een leek in speelgoedwinkels.. ik vroeg advies, kreeg een wijzende vinger "daar in de hoek" toen ik wilde afrekenen kreeg ik een halve glimlach, en moest er eerst gebeld worden. (een gesprek wat volgens mij wel ff wachten kon) oehh verschrikkelijk, het is enige speelgoedwinkel hier dus kon ook nergens anders heen. en ik heb zelf in een winkel gestaan, en in een kapsalon. nou ehm, mijn klantvriendelijk is echt hoog.. P) en dan juist irriteer ik me mateloos aan dit soort dingen.