Volgens mij worden Nederlandse supermarkten slapend rijk...de afgelopen weken deed ik zo drie a vier keer per week boodschappen. De helft van de keren klopte het bedrag op de kassabon niet! Aanbiedingen die 'niet in de computer stonden', kortingen die niet afgetrokken werden. En dat bij verschillende supers...C1000, AH... En zoooo gemakkelijk voor ze...tegenwoordig krijg je niet standaard de kassabon, maar vragen ze of je 'm hebben wilt. Mijn bespaartip van het jaar: vraag ALTIJD de bon en lees de bon goed! Vanochtend weer bij Appie. Kassatotaal was 25 euro, terwijl ik zeker wist dat ik rond de 20 euro zat (vanwege de dierenplaatjes). En ja hoor, afprijzingen er gewoon niet afgehaald. Vaak vraag ik bij de kassa al of ze zeker weten of het klopt, ik tel nl. mijn boodschappen altijd in mijn hoof op als ik ze in het wagentje leg, dus ik weet meestal ongeveer (kan euro verschillen) hoeveel ik betalen moet. Maar ik vind het wel irritant. Veel mensen zullen het NIET doorhebben, en het levert jezelf en de klantenservice veel extra werk op (en blikken van 'heb je d'r weer'...)
ja valt mij ook op dat ze tegenwoordig vragen of je de bon wel wilt ( maar aan de andere kant is het ook mileuvriendelijker, niet alles uitprinten) maar ik tel ook altijd, of kijk mee op het scherm...vooral ah vind ik irritant! ze doen ook zo haastig, word helemaal zenuwachtig altijd...
Ja herkenbaar! Fouten worden veel gemaakt vooral in de supers. Ik krijg altijd bijna ruzie met m'n vent als hij nee zegt tegen een bonnetje of hem meteen weggooit Nu geeft hij me dus altijd netjes het bonnetje Vorige week nog 17,50 teveel betaald in een winkel, geen kattenpies bedragje!
had het met wasmiddel.. 3 halen 2 betalen ofzo.. stond er ook niet in. vond het nogal een flink bedrag om je ff te vergissen krijg ook altijd zo'n blik van "heb je dr weer"
Ik heb het laatst bij action gehad, had ze paar dingen dubbel aangeslagen. Die vrouw is ook echt met 100 dingen tegelijk bezig en aan het kletsen met iedereen..
Lekker dan... Ik let er eigenlijk nooit op en check zo goed als nooit de bon, maar dat ga ik vanaf nu dan maar eens doen. Ik let juist altijd goed op de aanbiedingen (in het kader v/d bezuinigingen ), maar als ze dan niet berekend worden schiet het weinig op natuurlijk.
Ja hier ook heel vaak....Vooral de 35% aanbiedingen van de AH, die vergeten ze heel vaak aan te slaan. Bij de Lidl klopt het eigenlijk altijd, ook bijzonder. Maar ook bij de Trekpleister laatst, had ze 1 doosje vitaminen 2 keer aangeslagen. Scheelde wel even 7 euro.
Tegenwoordig controleer ik ook echt alles, voorheen deed ik dat nooit maar echt hoor, denk dat ik al heel wat euro's gratis heb weggeven op deze manier. Vorige week 6 euro teveel aangeslagen in de hele week. Allemaal dingetjes per ongeluk meerdere keren gescant. Bij Lidl ook zo'n wijs mannetje wat mee wil doen aan 'ik ben de snelste cassier' oid maar de fouten die hij maakt wil je niet weten, en dan nog chagrijnig worden wanneer je er iets van zegt.
Ik let er ook altijd wel op maar soms kom ik thuis toch nog tot de ontdekking dat 1 of andere aanbieding niet goed is aangeslagen. En wat ik ook heel irritant vind is dat je in de folder van Lidl ook aanbiedingen hebt die alleen geldig zijn van maandag t/m woensdag. Ben er nu al een paar keer ingetrapt dat ik op bijv. donderdag de "aanbieding" ging halen.
Rekeningafschriften controleren is ook zoiets... Af en toe worden er zo maar bedragen afgeschreven... Zelfs een keer afschrijving van de Nuon... Op zich niet gek behalve dan... Dat wij alles bij eneco hebben dus.
Dat vind ik zo fijn aan de c1000 daar kun je ff snel op het scherm kijken voor je betaald maar het klopt inderdaad heel vaak niet, als kassiere bij de lidl viel het me al op, ik corrigeerde het vaak wel als ik het zag maar ja niet iedereen let op achter de kassa of weet de prijzen natuurlijk
In bars en restaurants en op terrasjes precies hetzelfde, vaak staan er dingen op je bon die je niet gehad hebt.
Ik tel altijd van te voren alles op en weet dus wat ik ongeveer moet betalen....als er veel naast zit controleer ik de bon. Anders kijk ik vluchtig eroverheen.... Wel eens gehad dat ik met 50 euro betaalde en terug kreeg voor 100.....ben wel zo eerlijk dan (mijn man zei stommerd!) dat ik vroeg of de boodschappen vandaag gratis waren, want dan wilde ik nog wel een volle kar gaan halen
Ik had het laatst bij een drogist. Luiers waren in de aanbieding, dus ik had gelijk 6 grote pakken ingeslagen. Nog een paar flessen shampoo, badschuim, wat make-up. Ik betalen en dacht nog klopt dat nou wel, dus ik zeg is de korting wel van de luiers af? Ja mevrouw. Stond met zoon op mijn arm, die in mijn oor bleef brullen lopen! Lopen! Lopen! En probeerde mijn dochter ook nog een beetje in het gareel te houden en was dus afgeleid. Bonnetje, ja graag. Kom ik bij de auto aan en kijk toch nog even naar het bonnetje..... Korting er niet af 43,- te veel betaald Waren ze nog geirriteerd ook in de winkel omdat ze alles retour moesten slaan.....
bij lidl heb ik het ook ng nooit meegemaakt, maar werken allemaal vaste mensen, bij c1000 zie ik steeds nieuwe gezichten liep vandaag de jumbo uit, man had een brocolli gepakt, waar ik niet bij was...keek op de bn, 2.09!!! echt veel...ik vreg het aan hem, hij zei oh ik dacht 1 eur..maarja ten waren we dus al bij de auto...kon het niet vragen, maarja vnd het wel duur
Bij de C1000 zijn nu de flessen dr Pepper en schwepps 0,70 Ik en paar gepakt en m'n andere wekelijkse boodschappen, maar bleek op de kassabon dat ik 26 teveel had betaald Ik controleer áltijd de kassabon. Gebeurt 1x per week dat er iets niet klopt Voor 0,10 ga ik niet terug, maar het zijn serieus vaak 5-10 waarover we het hebben hier
Oh ja kassabon is zoiets wat ik altijd al goed heb gechecked, maar helaas niet vaak fouten op gevonden. ik ben meer de pechvogel die spullen over de datum koopt :x