Ik ben het nou zo spuug en spuugzat

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by lennylenn, Oct 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Maar niemand zegt dat ik het daar niet mee eens ben. Ik geef aan dat het (soms) goed is om eens te laten huilen ipv de gehele tijd er naar toe gaan. Er is huilen en huilen. En bij mij is het de laatste drie weken aandacht vragen. En ja ik ben dan zo dat ik niet iedere vijf minuten ga kijken. Ben blij dat jullie een andere oplossing hebben dat dat niet de mijne is ... ja daar zijn we allemaal uniek voor. ZUCHT het komt over als of ik toch een slechte mama ben. Zal best wel eens zijn hoor maar over het algemeen mag mijn uk niet klagen!! Ben best redelijk ...

    Fijne dag allemaal!
     
  2. ladylupos

    ladylupos Actief lid

    Oct 2, 2012
    309
    0
    0
    visagiste/haarstyliste
    capelle a/d ijssel
    Iedereen heeft zijn eigen aanpak, maar waarom nou weer gelijk met termen gooien als 'dat vind ik echt belachelijk'?

    Joh als dat jou aanpak niet is, nou ok, maar laten we nou allemaal een beetje normaal doen!
    Niet gelijk elkaar zo aanvallen als iemand niet erop zet wat je niet aanstaat om te horen!

    En net zoals dat we allemaal anders zijn in de aanpak van onze kinderen, zijn we ook allemaal anders in onze manier van denken. Dus als iemand bot overkomt, geef dan gewoon aan dat je het niet gepast vind en dan kan die persoon daar op reageren of niet.
    Vergeet niet dat iedereen een tekst anders kan lezen!!!
    Het is maar net hoe je op dat moment in je eigen vel zit!
     
  3. Jewel83

    Jewel83 Fanatiek lid

    Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Hier een zoon die nu pas zo goed als doorslaapt (bijna 3 jaar.) Nu gaan we er nog wel eens heen maar dan is even opnieuw instoppen of een slokje water voldoende.
    Ook drama's gehad snachts. Soms wel 2 uren wakker voordat hij weer sliep, krijsen, schreeuwen ging echt tekeer soms. Wij hebben dus 2 jaar lang geen voldoende slaap gehad. Niet leuk nee en wij hebben de deur ook wel eens dichtgegooid en tot 100 geteld om weer even bij te komen maar laten huilen de hele nacht nooit. Ze doen het idd niet om je te pesten, ze zitten dan niet lekker in hun vel blijkbaar.

    Maar je mag altijd je frustraties van je afschrijven, hier was mijn moeder de pineut :D
    Bedenk maar dat je niet de enige bent en dat het overgaat.
     
  4. ladylupos

    ladylupos Actief lid

    Oct 2, 2012
    309
    0
    0
    visagiste/haarstyliste
    capelle a/d ijssel
    Laat je nooit door niemand het idee geven dat je een slechte moeder bent hoot!!
    Echt niet, elke moeder heeft zo zijn aanpak in dingen die anderen anders zouden doen of niet goed genoeg vinden.

    Dit bedoel ik nou!!!!!!!!
    Elkaar een rot gevoel geven, nee dat maakt je een super moeder, maar geen goed medemens!!
     
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    Aug 1, 2006
    37,275
    6,802
    113

    Heb je de mogelijkheid om af en toe bij te tanken door je kindjes even ergens te laten logeren?
     
  6. Athina

    Athina VIP lid

    Oct 31, 2007
    23,850
    3,365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Lennylen: Voor de oudste: Hier was die leeftijd een fase van dromen, niet in bed durven blijven, draken op de kamer en allerlei angsten. Na een tip van m'n schoonmoeder hebben we het toch gedaan: Als ze wakker werd, mocht ze bij ons op de kamer op een matrasje (van het campingbedje) op de grond slapen. Al snel kwam ze zelf met haar kussen aan.
    Maar: Wel s avonds gewoon in het eigen bed. En niet tussen papa en mama in, want ze moet wel onthouden dat ze alleen moet slapen. Na een tijdje (3 maanden?) kwam ze niet meer s nachts en tussendoor was het wisselend, soms iedere nacht, soms 3 x in de week. Maar dan had je zelf wel rust. En het gaat vanzelf weer over, omdat de fase voorbij gaat en omdat ze gewoon de nacht weer door gaan slapen.

    En nummer :)P) 2 : Tja ik zou ook de 5 minuten regel toepassen, hoe moeilijk ook als je al een kindje hebt (van wie je niet wil dat het ook wakker wordt) . En voor het drinken: Gewoon een flesje water in bed dan maar.
    Onze jongste is net wat ouder en die ligt nu 2 weken in een klein peuterbedje. Die wilde dus gewoon niet slapen. Aan de hand van de adviezen van Jo Frost , hebben we haar keer op keer teruggelegd (of tenminste: 3 x met de woorden 'het is slaaptijd' daarna zwijgend) en dat had ze heeeeeel snel door. Dat was dan weer wel grappig :) . En ze komt nu haar kamertje niet meer af.
    Maar ik zou ook voor je eigen idee het boek van Jo Frost eens in de bieb halen of stukjes lezen. Zij heeft ook fijne tips en methodes.

    Persoonlijk vind ik laten huilen op een bepaalde leeftijd niet (zo) erg meer, als je zelf je gezicht nog maar laat zien af en toe. Maar ze moeten het ook gewoon léren, slapen is slapen en dat je niet kan slapen prima, dan ga je maar spelen in bed ofzo. Maar je blijft in bed.

    Sterkte verder, hopelijk krijgen jullie dit doorbroken, want ik kan me voorstellen dat het helemaal een patroon/gewoonte ook is geworden.
     
  7. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Ach ik had bijna 4 jaar een kind dat niet sliep... Dus 3 weken is dan ook niks..

    Maar daar gaat het toch allemaal niet om?
    Jullie willen er allebei vanaf en dat lijkt me niet meer dan logisch..

    @lennylen: mja volhouden vooral...
    En misschien een leuke incentive voor in bed blijven zonder morren?

    Hier vannacht trouwens een dametje dat niet WILDE slapen want er zat een mug in haar kamer en die mocht haar niet aanraken!
    (En nee.. Ik ga niet 's nachts muggen vangen.. Daar begin ik niet aan)
    Al met al was dochterlief vandaag bijzonder ruim op tijd klaar voor school dus :)
     
  8. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @athina: onze dochter ligt ook af en toe ineens op de gang te slapen inderdaad... Kussen en dekbed mee... Op de badmat.
    (Die wel heel dik en zacht is trouwens)
    Meestal doe ik maar net of ik er niks van merk :)
     
  9. Athina

    Athina VIP lid

    Oct 31, 2007
    23,850
    3,365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Volgesn mij kunnen kinderen overal slapen ;) . Want hoewel iemand het hartstikke zielig vond, hebben mijn meiden ook al meermalen op de grond geslapen :p . En dat zonder een drama vooraf hoor. De oudste ligt regelmatig op de grond 'm'n bed is te zacht' . En de jongste dus nu 2 x , oke, wel met drama eerst - maar toen ze wist dat ze op haar kamer moest blijven bleef ze ook, maar wel bij de deur. Gevolg: De deur kreeg ik zéér moeilijk open :p .
     
  10. sandraske

    sandraske VIP lid

    Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    wij zijn van de vijf al naar de tien minuten gegaan. ;)

    Ik vind het moeilijk om te bepalen of het echt aandacht vragen is, maargoed wij hebben een behoorlijke medische achtergrond dat scheelt misschien.

    Ik heb niet gezegd dat je een slechte moeder bent, alleen dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om haar te laten huilen.
     
  11. sandraske

    sandraske VIP lid

    Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    hier ligt ze ook regelmatig op de grond, ze trekt wel eerst de dekens van het bed en gaat daar op liggen.. Het zal wel lekker liggen..
     
  12. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Dat is lief. Zo voel ik me ook meestal niet maar iedereen heeft van die dagen. Maar je hebt gelijk zoals je in je eerdere post zegt 'je kunt iets zo verkeerd lezen'. Dat is hier ook het geval waar men op reageert.
    Maar goed voldoende er over en hoop dat we allemaal lekker slapen aankomende nacht (die ukkies moeten toch ooit moe worden!).
     
  13. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Maar als je eens even terug leest dan zie je ook dat ik reageer op iemand die aangeeft na anderhalf jaar geen slaap te hebben gehad dat diegene dan uk drie nachten min of meer aan d'r lot over laat (tot een bepaalde hoogte) dat kan ik me zoooo goed voorstellen.

    We weten dat onze buren er in het weekend niet zijn dus dan kunnen we uk ook langer door laten mekkeren ... en ja hier is het aandacht vragen ... het is zo overduidelijk ... maar dat zie ik en niemand anders!

    Was er maar een middeltje voor dat we geen lastige tijden hadden. De ene keer kun je er heel goed tegen de andere keer .... vooral 's nachts ... wil iedereen toch het liefst slapen lijkt me.
    Maar we weten allemaal dat het engeltjes en bengeltjes kunnen zijn ... bengel periodes houd ik het liefst zo kort mogelijk.
     
  14. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Tja, na een paar weken niet lekker slapen... Is het wellicht lastig om door de nuances heen te lezen ook :)
     
  15. Son1980

    Son1980 Bekend lid

    Jun 2, 2012
    689
    1
    0
    Nee ! Totaal niet !? Wat denk je nou zelf. Tuurlijk maar na vijf jaar was ik het spuugzat
     
  16. ukoldaatje

    ukoldaatje VIP lid

    Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Hier ook al met tijden getob snachts. Soms maanden achter elkaar.
    Wat wij doen is elkaar afwisselen snachts (ik werk 2 of 3 nachten in de zorg per week, man werkt 4 dagen) of overdag en slapen wanneer t uitkomt.



    Wat hier hielp was mezelf erbij neerleggen en dan af en toe bijslapen als man er is. Eerst dacht ik telkens, ik ben zo moe, ik kan niet meer, ik ben kapot, ik ben gesloopt....nu denk ik; oke ik ben moe maar dat zal de komende maanden en ms jaren nog wel blijven.

    Nu ik dat voor mezelf heb vastgesteld ben ik wel gesloopt en total loss, maar ik kan het psygisch beter dragen.

    Sterkte want het is loodzwaar.
     
  17. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    Bedankt meid. Ik ken die momenten maar al te goed dat ik de kamer binnen wil stormen. Ik blijf dan nog ff liggen om tot 1000 en terug te tellen en haal die adem om vervolgens bloed chagrijnig de kamer binnen te lopen.
    Ik ga het zeker een keer proberen vol te houden niet elke keer naar binnen te lopen. Mischien is dat wel onze redding
     
  18. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    De oudste doet geen dutje meer, hij moet wel een half uurtje ongeveer in de middag even rustig op de bank liggen maar hij hoeft niet te slapen. Hij mag dan even tv kijken. Het stickersysteem hebben we geprobeerd maar wilde helaas niet helpen ondanks we er consequent in waren.

    Bij de jongste hebben we ook een flesje water meegegeven maar ze ging ermee spelen en knoeien waardoor haar bedje nat werd en we dus in de nacht ook nog eens een bedje mochten verschonen :(
     
  19. sandraske

    sandraske VIP lid

    Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    dat weet ik dat je daar op gereageerd, maar ik kan me dat niet voorstellen. Ook wij slapen al heel lang heel slecht en dan nog laat ik dochter echt niet aan haar "lot" over.

    Het zal vast wel een keer goedkomen, ik pak slaap wanneer ik kan en hoop maar dat de fase niet al te lang meer duurt maarja dat roep ik al een tijdje.

    Ik heb meestal wel grootste deel van mijn huishouden of voor 9 uur, das dan weer een voordeel van vroeg op staan.
     
  20. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    Nou hier is het dus ook zo want ons zoontje was ook een drama met het slapen we hebben dus eingelijk echt in geen jaren meer een goede nachtrust gehad. Helaas is er niemand waar ze een nachtje kunnen slapen want oma( sm) werkt fulltime en heeft veel nachtdiensten. Ik heb geen moeder meer en mn vader woont niet in ned. Mijn zus heeft zelf een tweeling en werkt fulltime en de rest van de fam woont te ver weg en kennen ze ook niet goe genoeg om er een nachtje te slapen
     

Share This Page